Gravid trots p-piller
Jag har ätit p-piller så länge som jag kan minnas och började misstänka i onsdags att något inte stod rätt till då min mens inte dök upp. Åkte till apoteket i morse och ja, men visst: jag är gravid.
Blev i torsdags förra veckan ordinerad 14 dagar med 6 alvedon och 2 diklofenak per dag. Är mest orolig för om alvedonen kan ha gjort någon skada? Vet ju att man helst inte ska äta alvedon som gravid.
Alvedon ska vara helt ok när man är gravid, men ipren är en av dem man ska hålla sig undan.
Okej, då behöver jag inte vara orolig. Va sambon som sa att de alvedon. Men han anser även värktablett som värktablett. Men ringer upp och pratar med min läkare imorgon och ser vad hon säger.
Då ska jag från och med nu bara njuta av graviditeten för trots att jag åt p-piller är barnet väldigt välkommet =)
Grattis!
Ååååå va roligt för er!

Kan inte fostret ta skada om man blir gravid under tiden man tar p-piller? Eller det är bara en "myt" från att avstå från sex?
#5: Vet inte, det har jag aldrig hört. Dock är det ju ingenting man kan göra något åt. Det äter man ju för att skydda sig och blir man gravid ändå så finns det inget att göra. Man ska ju absolut inte sluta äta p-piller för att det kanske skadar barnet om du råkar bli gravid när du äter p-piller. P-piller är ju ändå 99,9 (?) % säkert.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Iaf jag njuter för fullt =) Karln är väll inte överförtjust utan han ser bara problem… Dvs jag är arbetslös just nu =( Men allting ordnar sig bara man vill =)

#6 varför ska man inte sluta äta p-piller om man vet att man är gravid?
#8: Om man VET att man är gravid slutar man ju såklart med p-piller. Då gör dom ju ingen nytta :)
Det jag skrev var att man slutar ju inte med p-piller för att det finns en minimal risk att man råkar bli gravid. P-piller ska ju vara ett preventivmedel och man ska självklart äta det som skydd om man vill göra det, trots den minimala risken att bli gravid ändå.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

#9 Aha! jag tolkade det som att man skulle fortsätta med p-piller trots att man vet att man är gravid=)
Alvedon är okej men du ska absolut inte käka diklofenak
Medarbetare på djurskydd.ifokus
#11 Just nu äter jag varken alvedon eller diklofenak. Jag klarar mig lika bra utan som med. Va bara en kur som min läkare ville testa.
Jag klantade mig med mina p-piller för några år sedan och ringde BM och frågade just om hur det var om man åt piller samtidigt som man var gravid. Hon sa att jag lugnt kunde fortsätta ta mina piller tills jag fått svar på graviditetstest. Var det då konstaterat att jag var gravid skulle jag sluta med dem. Men hon sa också att det finns de som inte vet att de är gravida, äter piller hela tiden och som föder friska barn.