Gravid iFokus

Gravid

Etikettförlossningen
Läst 9814 ggr
vedda
0

Sätter igång förlossningen

Skulle vilja höra vad ni hört ska sätta igång förlossningen?

Tex

*Putsa fönster

AnnaFagerell
0

Färdknäpp ska ju vara det bästa, dvs sex Kyss men det har inte fungerat på mej dock. Jag tror inte man kan påverka det själv.

Medarbetare på djurskydd.ifokus

Trollhassel
0

Skrattanfall!!! Svårt att framkalla ett rejält skrattanfall men om det går så funkade det kanon för mig!

Jag drömde att min sambo klädde ut sig till en viol (blomblad runt ansiktet och annars naken med några gröna blad för "famijelyckan") och han satt i parken, och när det gick förbi någon så sa han "Jag är en viol, plocka mig!" Guuud vad jag skrattade när jag vaknade, sen fick jag värkar!

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

AnnaFagerell
0

#2 Det hade du nog fått ändå =)

Trollhassel
0

#3 Nja, inte helt säker på det. Jag kände hur det tog i när jag skrattade…fast det var nog lite som beövdes för jag hade ju gått över tiden.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Tisdag
0

Tror mest på att barnet kommer när det kommer… Ibland sammanfaller det bara med dessa "huskurer" för igångsättning. Annars bör man undvika putsa fönster, skratta, sex osv. under hela graviditeten för att undvika missfall…

Sarah
0

#5 det där är väl ändå bara skitsnack… man behöver inte undvika sex och skratt etc, hoppas du skämtar, för det är väldigt trist om folk tror på det!

AnnaFagerell
0

#6 hon menade nog att om man kan få igång förlossningen med allt detta så kan man ju inte göra det de andra 8 månaderna heller

Tina-A
0

#7: Hon skrev ju "för att undvika missfall"

#5: Det är ingen som helst fara att ha sex, skratta eller putsa fönster under graviditeten. Du får inte missfall för att du skrattar varje dag, putsar fönster varje dag eller har sex varje dag :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

AnnaFagerell
0

#8 Ja men läs en gång till…. Ni har missuppfattat henne… Hon menar ju att om sex och putsa fönster sätter igång en förlossning bör det ju sätta igång det under hela graviditeten… dvs med tidigt missfall… Alltså gör det inte det i tidigt skede och inte heller i sent

Crispig
0

#5 Jag förstår vad du menar men jag tror iaf att sådant kan putta en över kanten om bebisen endå är nära på att vilja komma ut. Kanske att man kan vinna en halv dag eller någe. Har också hört någonstans att sperma kan hjälpa till att få ut slemproppen. Men vad vet jag :P

Muskelspänningar och hormoner måste ju iaf kunna påverka på vissa sätt…

AnnaFagerell
0

#10 Ja sperman innehåller ett protein som kan hjälpa till men då ska man nog ändå vara sådär på G ändå tror jag… Iaf har vi testat det tidigare utan resultat. Sen tror jag visst man kan skynda på det hela om kroppen väl kommit igång

Tisdag
0

Ni som missförstått… Nej, man kan inte dra igång en förlossning med "huskurer" om man (barnet) inte är redo. Hade man kunnat det, så skulle förlossningen kunna starta när som man gjorde dessa saker under graviditeten (dvs. missfall).

Prostaglandin (som även finns i sperman) får igång en förlossning men den mängd som finns i sperman är inte tillräcklig, men kan man samla ihop en hink eller så… Foten i munnen Prostaglandingelen man kan få på förlossningen för att sättas igång är betydligt mer koncentrerad, varför det funkar.

Crispig
0

Jo, men om man nu ser de så att bebisen är redo och de handlar om timmar tex, skulle de inte kunna påverka då menar du?

Sarah
0

nuuu förstår jag vad du menade :)

AnnaFagerell
0

#13 Då kan man i vissa fall påverka

Tisdag
0

#13 Absolut, det är nog möjligt…