Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 5353 ggr
[JaninaB]
0

Vill bli gravid nu!

hejsan alla. jag har stora problem! Jag vill bli gravid genast, min sambo "säger" att han vill vänta lite ändå men ändå har vi oskyddat sex nära ägglossning. jag berättar alltid för honom när risken kan vara större så han inte kan använda något mot mig sen om jag skulle bli. som att "du lura mig" nu har det varit jag som säger att kanske vi inte skall ha sex idag (när ägglossningen är 3-4 dagar nära) men han säger att händer de så händer de. så nu tycker jag att han är med iallafall på att skaffa :) Nu är mitt största problem det att jag vill inte vänta flera månader på att bli. en till 3 kanske skulle gå men jag skulle bli deppad om det inte skulle ta längre :(

vi har haft oskyddat den 14.4 och 16.4 och beräknad ÄL 18/19. jag har dock ätit p-piller i 4 år men inte nu de senaste 3 månadern. tror ni det finns en chans att jag kunde ha blivit? har inte tålamod att vänta tills man kan ta ett graviditetstest!!

Jag vill ha stor mage, köpa massor med babysaker, läsa mamma böcker allt. jag har googlat nu den senaste månaden på alla mamma-sidor och baby-sidor.

Jag kan inte vänta mera!!!

Annisangel
0

Jag har hört att det kan ta lite tid när man slutat med ppiller, men för min del tog det bara en vecka så var jag gravid. Så det gäller att ha tålamod tyvärr. Men det finns ju de tester som visar direkt men vet inte vad dom heter riktigt.

Viktigast är ändå att hålla kollen på din kropp om något känns annorlunda än vad det brukar. Jag kände redan på kroppen innan det visade sig på testet. Lycka till vännen Skrattande

Många Goa Kramar

Annisangel

[JaninaB]
0

vissa har sån tur :P jag vill också ha tur :D hahah

ja alltså jag tror jag lider av inbillningsjuka :D för jag tycker det känns annorlunda men ändå vet jag att jag kommer få mens snart… Rynkar på näsan

jag har såndär svag mensvärk. och de brukar jag int ha om jag int har mens :D så nu tror jag då såklart att det kanske pågår något men när jag pratar om det så tror jag ändå inte :D hhaha jag e helt förvirrad Skrattande.

+ att min kompis ringde igårkväll å grät för hon var gravid i 7 veckan… å tänker göra abort på torsdag.. varför får såna ett barn som int vill ha de ens??.. guuud så orättvist.. men jag skall nog försöka att slappna av nu och tänka på något annat :P har beställt grav-test nu som borde komma i slutet av veckan så har jag de sen.. och hoppas jag får användning för det :)

tack Annisangel <3

Annisangel
0

Lycka till och håller alla tummar och tår jag har. Jag kan berätta för dig att jag varit skendräktig, alltså alla symtom, mage stor men att det inte visat utslag på test… Troligen var det psykologiskt de gångerna… Kroppen är väldigt lustig ibland =)

Varsågod <3

Många Goa Kramar

Annisangel

[Cute]
0

Själv när jag slutade med mina p-piller så tog det bara ca 3 månader att bli gravid. Men tydligen så prickade vi omedvetet in just de dagarna jag var mest fertil. Är i vecka 18 (17+1) idag.

Men jag tycker inte att man ska stressa eller tvinga fram att bli gravid. Det får ta den tid det tar. Annars förlorar man ju nästan det romantiska man faktiskt har tillsammans med sin partner. Njut istället & tänk inte så mycket.

Crispig
0

Sedan tar det ju iaf nio månader innan den lilla kommer ut :P :)

[JaninaB]
0

haha jaa ni har nog rätt. nu när vi ha bestämt oss att "försöka" så ska vi bara njuta och mysa med varandra och så kanske de händer :) vi får se hur de går ;)