Gravid iFokus

Gravid

Etikettförlossningen
Läst 7404 ggr
Trine
0

Tredje förlossningen?

Jag sitter här o funderar lite, jag är nu i v31 och tänker på att det närmar sig förlossningen snart.

Jag undrar om det finns många trebarns/fler som kan berätta hur eran tredje förlossning var? Jag vet att ingen är sig lik men man kan få ett hum kanske..

Jag har då haft två snabba fölossningar tidigare, den första tog ca 7,5 timme o andra gick vattnet på natten 00,45 och 03,27 var han ute Oskyldig.Han är född på den stängda akuten..

Antar att det blir så nu oxå iom att jag har ca 17 mil både till Gävle o hudiksvall.SkrikandesTycker att det är bedrövligt att det ska dras in …

Min barnmorska tror att det kommer att gå snabbt även denna ggn, andra tror att det tar längre tid när det är tredje…

Vad tror/ har nu erfarenhet av?

Trine
0
andaloce
0

Får gratulera! Hade ingen aning om att du oxå skulle ha en tredje Glad! Att du inte avslöjade det i höstas då vi träffades Flört (för du visste väl om det då Obestämd?).

Jag fick ju min tredje för 10veckor sedan Glad, det var en snabb förlossning. Värkarna började smått vid åtta tiden på kvällen och blev regelbundna och kraftigare vid nio-tio. Kom in till förlossningen vi kvart över elva och Alexander är född 00.40 med knappt 1minuts krystvärkar. Han pluppade ut på första krystvärken, men så var han liten oxå Glad, 2440g. Det kändes som att allt gick på bara någon timme sen var allt över!

Med andra barnet så gick det oxå rätt fort, vattnet gick kl.6 på morgonen, värkarna började vid 8 och dottern är född kl.12.00.

Så för dig som varit väldigt snabb förut kommer säkert att vara ännu snabbare nu! Lycka till!

När har du BF?

andaloce
0

Såg nu när du hade BF!

Det blir många bäbisar för dig i år då Flört. Jag väntar min nästa (den fyrbenta) om ca 3veckor.

Trine
0

#2 o 3 Haha ja Gladhar lite panik för Tilia har tid den 13de o hon har gått över båda ggr hittils…Kan bli tajt.Rädd för att det går fort för mig  ja…Tyst

Jo jag visste fast det var så tidigt så bara jag o gubben visste då..FlörtVåran lilla hemlis vid den tiden…

Spännande o se vad som kikar fram !Tänk om det e en brunskäck!

Grattis till dig oxå då, minns att jag såg nånstans( här förmodligen) att du fått.Jösses vad fort tiden går…