Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 21334 ggr
[LucyInTheSky]
12

När började ni må illa?

Jag har alla klassiska syndrom nu.. Mår förbaskat illa, brösten ömmar, känns som mensvärk men jag brukar inte må så här illa. Har hållt i sig en hel vecka och det är helt okej när jag äter.. Men jag kan ju inte äta non-stop heller. Känner mig även yr och ligth headed.. Ser små gula stjärnor då och då.. *suck*

Jag inbillar mig själv nu i allafall att det är för tdigt att må illa på grund av graviditet.. (för jag vill inte hoppas för mycket för då blir jag bara ledsen sen)

Så jag  tänkte hör med er när börjadee ert illa mående?

Min mens bör komma (hoppas den inte gör det ;) ) den 9 nu.. om ca. 4-5 dar..

Tisdag
0

Jag började må illa i v 7, men alla är olika…

bfee
0

Jag mådde illa ända från vecka 4 o det fortsatte ända till vecka 16 i mitt fall. Det finns dom som mår illa precis hela graviditeten, o dom som mår illa bara ett tag. Dom som mår illa bara på slutet, bara i början, osv… Alla varianter…

Så, ditt illamående beror säkerligen på att du är gravid!
Grattis isåfall… :) Berätta hur det gått för dig… ;)

Trollhassel
1

Från vecka 4 till vecka 20.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

[LucyInTheSky]
0

# 3 shit, stackars dig.. Det var lång tid.

Ska testa mig i helgen om nu inte mensen kommer innan des då.. Och om den gör det då undrar jag vad detta illamående är för något.. Magkatarr kanske.

MimmieM
0

från v. 7-12 ungefär :)

Carpe Diem

Siss
0

Jag har inte mått illa en dag Glad, trodde ett tag att det var fel på mig för det, men har fattat nu att det är normalt att inte vara det också ;)

Lycka till!

Trollhassel
0

#4 Ja, det var inte kul! Var helt slut efter det men sen försvann bara illamåendet plötsligt. Det var skönt! Tur att det är ovanligt att må illa så länge och intensivt som jag gjorde.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

JMax
0

Inte nått illamående med nått av barnen.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

regskylt
0

jag mådde illa lite på källarna när jag var gravid.. vilka veckor har jag ingen aning om faktiskt :/

Emelie-E
0

Jag började väl må illa i v.5. Kan också ha varit v.4. Lite svårt att hålla koll på det :P

[LucyInTheSky]
1

Hur svagt streck är ett positivt streck? Förvånad jag fuskade och testade mig för tidigt.. Men det är ett svagt, smalt streck bredvid det blå starka strecket..

Jag har stirrat på det en halvtimme nu och kommit fram till att det inte är katthår, inte bara en skugga, inte något som redan fanns på provet.. Det är ett svagt smalt streck i positivt rutan.. Dock väääldigt svagt!

madeilene87
0

jag + i vecka 6 och i vecka 8 var jag i skolan (pluggar distans).. skröt för alla att jag inte ens mått illa än och på torsdagen då den veckan fick jag äta upp det… spydde för första gången då och sen höll de i sig i 1 ½ månad ungefär. jag spydde inte varje dag men jag mådde illa.. och inte bara på morgonen utan hela dagen lång. Det var jobbigast för jag spyr hellre en gång så är de bra sen än att må illa hela dagen utan att det blir bättre. Dock slutade det helt sen och nu har jag inte mått illa eller spytt på 3 månader.

bfee
0

LucyInTheSky:
Kan du inte fota o lägga in en bild på testet här i tråden så man kan se resultatet på bild? Då är det lättare att avgöra vad det svaga strecket är. Alla graviditetstest är ju så olika idag, o visar oxå på väldigt olika sätt om man är gravid, eller ej.

Illamåendet beror på graviditetshormonet, så det har inget med magkatarr att göra, eller så… O just därför så är det svårt att medicinera bort. Det som funkade bäst på mig var Postafen, som egentligen i grunden är en åksjuketablett, men som funkar precis lika bra på graviditetsillamående.

Postafen rekommenderas av barnmorskor och är helt ofarligt för bebisen!

Det finns receptfritt på Apoteket. ;)

[LucyInTheSky]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#13 jag har gjort en ny tråd med bild. Men jag kan lägga in en här med =)

Det var sååå svagt i början men blev lite starkare sen fast det är ju inte lika blått som det andra strecket.

Anna82
0

Började må illa i slutet av vecka 6 och det slutade tvärt första dagen i vecka 15. Dock avtog det lite efter vecka 12.

bfee
0

LucyInTheSky:
Vad är det där för test? Tillverkare?

[LucyInTheSky]
0

Apoteket egna.. minns inte namnet, men apoteket egna varor.

[LucyInTheSky]
0

Tog ett till idag.. negativt. Så det är väl bara att fortsätta försöka.. Men man blir så ledsen varje gång man hoppas..

Jensa90
0

testen gäller bara i max tio min har jag för mig…så om det va ett streck från början så är det posetivt, men efter tio min så ska de inte gälla….eller har jag fel…kanske inte är super petigt om de gått 12 min, men närmare en halvtimme så.. :S

jag fick negativt på mitt för en vecka sen.

Resistance is futile. 

Jensa90
1

ps. glömmde skriva att jag också mår illa, men de förvånar mig inte om det är min hjärna som spelar ett spratt… men mår bara illa till o från…  =/

Resistance is futile. 

[LucyInTheSky]
0

Jag får väl helt enkelt vänta nu.. Vänta och se. Men att må illa hella tiden gör mig galen.