Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 3632 ggr
destroyed
0

Vilka fick veta först?

När ni fick veta att ni blev gravida, vilka berättade ni för först??

destroyed
0

Jag berättade såklart utöver fadern så berättade jag för mina lärare och mina tjejkompisar, en som redan hade en bäbis och en utan:) Ska berätta för mina föräldrar efter att jag varit på inskrivningen och har ett BF datum annars så kommer mina föräldrar att bli skitsura på mej:/

JeppJepp
0

Pappan kollade på testet först så han var den första att få veta =) 
Sedan berättade jag för två av mina bästa vänner samma dag.

Och väntade ett par veckor med att berätta för familjen =)

Tror du verkligen dom kommer bli sura?
Det kanske är första reaktionen, men jag tror och hoppas dom kommer stötta dig =)

Phanomea
0

Pappan va med när jag tog testet. Sen ringde jag min Mamma det första jag gjorde :) Sen ett par kompisar och sen har det bara rullat på så nu vet alla :)

Lenore
0

Pappan till barnen var med båda gångerna så han fick veta samtidigt som mig. Direkt efter ringde jag mina föräldrar och sen min syster och min bästa vän. Där efter ringde vi sambons föräldrar.

regskylt
0

först så var det min man och sedan bäst akompisen.. sen så minns jag inte, men föräldrarna väntade vi ganska länge med.. plusade i november och väntade till nyår med killens pappa. och hans mamma var något tidigare och mina föräldrar lite tidigare… iFokus fick veta typ först :P

[Golgadoth]
0

Jag är inte gravid, men jag tror att om och när, så blir det nog antagligen pappan (om det inte hänt av misstag), min mamma, syster och bästa vän. Kanske också min gudmor.

Men man vet ju inte nu, det kanske blir helt annat när det väl kommer. :)

destroyed
0

2# Ja, det tror jag.. Min mamma har varit benhård med att hon inte vill bli mormor förens jag är över 20 annars sabbar jag mitt liv. Och jag blev 18 i november… Så småningom skulle det väl släppa men jag måste nog varit på första mötet innan jag säger till mamma…

Peregrin
0

Jag blev gravid i november, pojkvännen var såklart med när jag gjorde testet, den första jag berättade för var ett ex till mig (som "adopterat" mig som lillasyster) Sen visade det sig att vi inte skulle behålla barnet (abort med andra ord) så har inte sagt något till familjen och bara till några av mina vänner, om pojkvännen sagt till någon över huvudtaget vet jag inte.

Mikaela_B
0

Förutom sambon som var hemma när jag tog testet så var det blivande farfar och hans fru, blivande farbror..

Sedan så kan jag ju säga att när sambon väl smält de under dagen så fick nog alla vänner i hela grannskapet veta det samma dag :P
Så de var en del…

www.blueberryhedgehogs.com

Crispig
0

Jag skulle berätta det för min sambo först men sedan skulle jag hålla på det ganska länge. Kanske skulle jag inte berätta för min familj förens vid 12 v. Sambons pappa skulle nog få reda på det ganska snart dock, då han är här rätt mycket.

[Quellii]
0

Sambon fick veta allra först, sen min mamma och efter det våra kompisar/grannar. Därefter har det rullat på med beskedet och alla visste ganska tidigt :)

vedda
0

sambon, sedan min mor, sedan svärmor, där efter våra syskon sedan våra pappor. Några kompisar vet men inte alla, och då har halva grav. tiden redan passerat :-)

FotoFlikkan
0

Jag berättade först för min mamma, och sambon för sin mamma, sen efter några veckor berättade jag för första kompisen, i måndags fick sambons syster veta och igår fick min andra kompis veta.

Sambon ville egentligen vänta ännu längre med att berätta. Jag är i vecka 16 nu och vi har ju fortfarande inte berättat för hans andra syskon och våra andra vänner, men vi gör det nog efter ultraljudet.