Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 4000 ggr
Mikaela_B
0

Hur mycket växte ni?

En fråga till er som redan har barn eller som är nästan klara med eran graviditet.

Jag har ett bröllop på schemat som är min systers, hon kommer till Sverige i slutet på Januari början på Februari och då måste jag kunna göra en beställning på min brudtärneklänning, dock är ju mitt problem min graviditet, jag vet inte hur stor ja kommer vara när bröllopet väl äger rum.

Jag kommer vara i V. 35+6 när bröllopet äger rum! Dvs hej vadå höggravid :P ( Om vi hoppas på en fullgången graviditet nu då ) när klänningen ska beställas så är jag i V 29 - 29+? typ…

Jag vet att det är mycket från person till person när de gäller magstorlek etc, men har ni lust att dela med er om hur stor skillnad det var på era magar etc mellan v.29-35? Växte ni snabbare mot slutet, eller hur var det för er?

Jag försöker bara skaffa mig en bild av hur läget kan bli, men vill se lite hur andra har haft det under sin/sina graviditeter…

www.blueberryhedgehogs.com

bfee
0

Mikaela_B:
Det där är nåt som är helt omöjligt att ens gissa sig till. Det är olika för varje kvinna, o olika för varje graviditet. Man kan gå upp lite i början o massor i slutet, eller massor i början o lite i slutet, massor hela tiden, eller lite hela tiden. :)

[SarahOhrn]
0

Du får försöka hitta en klänning som sitter åt lite under brösten bara och sen är med mycket "löst" tyg som faller över magen som passar både om du inte växer mycket och om du växer väldigt mycket =) Kanske..

SofiaBlomberg
0

Säger som 2# , det är ju roligt om du kan ha den efter graviditeten också =)

MVH Sofia

Medarbetare Akvariefisk.ifokus

bfee
0

Mikaela_B:

Nåt i den här stilen borde ju funka finfint :)

Mikaela_B
0

Jo att det skiljer sig är jag medveten om tänkte mer på era erfarenheter utav skillnaden, så man kan bilda sig en uppfattning om hur stor skilnaden verkligen är…

#2 Jo jag tror att de är något sådant som min syster är ute efter också, hoppas jag! :P

#4 Jag skall ta den där länken och maila min syster som förslag på typ av klänning iallafall :) Så får hon själv se vad hon tycker, men hoppas på att de är någon sådan där modell iallafall….

En annan liten fråga, ni som har vart gravida tidigare:

Hur var det för er när de gäller att hålla igång, alltså stå upp längre stunder, gå etc. Jag oroar mig lite för just bröllops cermonin pga att jag kommer vara så långt gången och jag känner mig redan framåttung och har bekymmer med att klara av att stå längre stunder, de är till och med ansträngande att sitta ner om man sitter fel liksom… Och då  e de ändå ca 9 veckor kvar till bröllopet äger rum, vilket gör att de lär ju knappast vara lättare för mig då… humm…

Denna kommentar har tagits bort.
Linn
0

Angående att stå upp länge, det har jag ingen erfarenhet av. Men när pappa gifte om sig var jag och min lillasyster tärnor, och vi satt vid sidan av dem. Så det kanske finns en möjlighet att du/ni också han göra det?

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

melia
0

Beror lite på hur du har det med blodtryck och foglossning… jag har svimmat av några ggr under denna graviditet pga lågt blodtryck så jag kan tex inte stå i kö i affären, dessutom har jag en hemsk foglossning som gör att jag bara kan stå och gå väldigt korta stunder.. men har du bra blodtryck o ingen foglossning så klarar du det säkert bra! visst blir det nog tungt åt ryggen efter ett tag, men det går nog bra! Glad

Mikaela_B
0

#7 Ja av den infon som jag har nu så ska alla stå :P Men har jag tur så kanske de blir som du säger =)

#8 Jo det var det jag också tänkte, så länge man slipper fogglosningarna som jag befarar mest så tror jag nog att ja skall klara det fint =) Mjo men ryggen får väl lida lite för en dag, jag får ta igen sittandet sedan på efter festen men god tårta istället :P hihi

Min syster kommer säkert ha överseende över att jag är så långt gången, men ställer frågorna för att förbereda mig ändå på de "värsta" senarierna :P

clajo
0

Jag skall själv gifta mig i v. 34, så jag följer denna tråd med spänning…

Stödstrumpor och möjlighet att både sitta och stå som det passar dig, tror jag att din syster kan gå med på. Det finns också nån slags "stödgördlar" att spänna runt höften om man har problem med foglossning.