Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 21076 ggr
Memsan
0

MA - försvinner gravidmagen då?

Någon som vet hur det blir om man får ett MA?

Jag har haft mammabyxor sedan vecka 11, då kom jag inte i mina gamla byxor. Nu i vecka 15 har jag återfått min mage som jag hade innan jag blev gravid och kan ha mina gamla byxor igen.

Är det vanligt?

JMax
0

Det var nog så att din mage var så pass svullen i vecka elva. Bebben i magen är inte så stor än att den tar någon plats.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Zahara
0

vissa går ner lite efter att de gått upp en del i början så du behöver nog inte oroa dig :)

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

Memsan
0

Ok. Tänkte be om ett ultraljud tidigare. Har så fruktansvärt ont bak i ryggen/rumpan. Så är det så att fostret är dött vill jag bara veta det så att jag kan knäcka till bäckenet och börja träna igen. Vissa dagar har jag så ont att jag knappt kan gå. Ingen massör eller kiropraktor vill hjälpa mig när jag är gravid. Har beställt ett foglossningsbälte som jag hoppas kan lindra lite.

jn84
1

Tror inte du behöver oroa dig. Min mage försvann också runt vecka 10-11 och bebisen har inte ens tittat fram under benet därnere än. Är i vecka 20 och nu börjar den äntligen växa lite på riktigt. Fast alla byxor passar än :)

Låter som att du har foglossning.. Prata med din bm om hjälp. Sjukgymnaster kan hjälpa till

Memsan
0

Är säkert foglossning och har fått hjälp av sjukgymnast. Men jag är ganska säker på att fostret är dött och det är därför jag mår så dåligt. Orkar inte gå en hel månad och pina mig innan jag får det bekräftat. Där jag bor gör man inte första ultraljudet förren i vecka 18, för mig blev det vecka 19. Känns lite drygt att gå halva tiden innan man får se om det finns något liv.

JMax
0

#5 Varför är du säker på att det är dött?

Jag oroade mig under båda graviditeterna men det är vanligt att man gör det helt i onödan. Letar konstiga symptom på att något skulle vara fel o så. Dåligt kan man må både fysiskt o psykiskt under graviditeten, mycket hormoner i omlopp samt kroppen som ställer om sig.

jn84
0

#5 Jag var också säker på att vi skulle få se en död bebis på ultraljudet. Och när vi fick se den och den låg helt stilla trodde jag att mina farhågor besannats. Men h*n sov bara och hjärtat slog för fullt :)

Enligt vad man kunde se var det en helt frisk och välmående bebis i magen, fast jag inte trodde det för en sekund.

Men tycker absolut att du ska försöka få ett ultraljud om det kan lugna dig.

Memsan
0

Det bara känns så. Allt är liksom borta. Som dåligt som jag mår så vill jag inte pina mig en månad till om det är dött. Ingenting blir gjort här hemma, jag kommer efter med hushållet mer och mer.

jn84
0

Det kallas inte spökveckor utan anledning ;)

Trollhassel
0

Så sant. Jag är skitorolig jag också (innerst inne) men nu har jag fått mitt UL för en vecka sedan och borde inte oroa mig. Hoppas att du känner dig bättre snart.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Hannapanna
0

Som jn84 säger så kallas dessa veckor för spökveckor av nån anledning.
JAg känner INGENTING förutom precis som du verkar ha ont av foglossning. Vilket ju i sig borde vara ett bra tecken eftersom foglossningen beror på HORMONERNA.

MIn mage fortsatte växa när jag fick MA. Jag fick missallet i v.10-11 men fostret hade dött i v.6-7.

JMax
0

Om du är riktigt orolig tycker jag att du ska ringa o prata med din bm o be att få komma o göra ultraljud tidigare

Memsan
0

Ska försöka mig på att få det. Förstår inte varför det ska vara så dumt i min kommun..

[Catteklina]
0

Jag fick iheller inte mitt första UL inplanerat förrän i v.19. Då kommunen jag bor i har det första runtin UL i v.18. Veckorna innan så gick man som på nålar och oroade sig för man kände sig inte si och så som alla sa att man "borde" göra.
Även om det är svårt, så får man försöka att tänka positivt så gott det går :) Hade själv väldigt svårt med det och mådde mer eller mindre kasst hela tiden fram till UL.

JMax
0

I normala fall har de flesta kommuner vecka 18 som första ultraljud, i särskilda fall kan man få göra tidigare.

Trollhassel
0

Jag kommer att vara i vecka 17.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

elinskogsberg
1

jag var också jätte orolig innan jag hade vart på ultraljudet, var jätte rädd att dom skulle säga att det inte fanns någe där eller så, och efter att jag fått se att det verkligen låg en liten bebis där inne så var jag rädd för att dom skulle säga att det var någe fel. Men som dom kunde se var allt prima där inne=D

Kyltsi
0

Om du är så orolig kan du även åka till gynakuten. Läkarna där har sagt till mig att även oro kan vara tillräckligt skäl för att få kollas upp. Jag har fått 2 MA:n en i v 10 och en i V12, men då hade jag blödningar,därför misstänkte/visste jag att nått var fel. Nu var inte jag så långt gången som du är,men min mage  var kvar tills efter skrapning.

Det är säkert ingen fara med din bebis,men som sagt, är du orolig så se till att du får ett tidigt UL eller VUL, så att du inte behöver gå runt och oroa dig.

Det kommer nog gå fintGladLycka till!

Hannapanna
1

Ja precis som Kyltsi så hade jag också blödningar nrä jag fick mitt MA. Inga stora men de blödde från och till länge. och jag fick efter MYCKET om och men ett VUL och då såg man att drn va alldelles för liten mot va den skulle.. Fick en ny tid för VUL efter en vecka, men några dagar efter så fick jag missfall.

Memsan
0

Har nu varit in på koll! Allt såg normalt ut, så nu är jag lugnare. Brukar aldrig vara nojjig, så när jag blev det så tyckte sambon det var bäst att kolla..

Kyltsi
1

Härligt att höra Glad

JMax
0

Va skönt för dig att du fick veta! Nu slipper du oroa dig!

elinskogsberg
0

Men det är ganska normalt att vara nojjig när det gäller att vara gravid=) Men vad bra att allt var bra:D