Orolig Snälla hjälp
Hej mitt Namn är Linus är 20 år gammal och är tillsammans med en underbar tjej på 19 år. För 2 veckor sedan så hände ett misstag och vi är båda orolig att hon är med barn, hon hade glömt sina P-piller hemma och kondomen sprack och de tog henne 4 dagar att få tag i nya piller, och tagit sen dess, Kan hon vara gravid? eller överreagerar vi bara?
Tack för snabba svar

Man måste pricka ägglossningen för att kunna bli gravid. Den brukar vara nånstans mellan 1-2 veckor efter mens om ja minns rätt. Vet du när hon hade mens senast?
Det va mellan 1-2 veckor precis>.<
Köp ett gravtest eller kontakta barnmorska.
Susanne 
Susanne 
Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.
Hon kan vara gravid men få inte panik. Vill ni verkligen inte ha barn så finns det medecinsk abort som kan göras tidigt så det inte ska påverka hennes chanser att bli gravid igen. Gör visserligen ont men sånt är livet. Ni får börja med att göra som #3 säger.

Jag hoppas att dina soldater inte kom fram då om ni inte vill ha barn. Men annars finns det ju precis som #4 säger medicinsk abort.
Tackar så Jätte mycket För alla svar:) pratade med henne och hon vill vänta o se om hon får sin mens.

Ja, man kan ändå inte testa förens dagen då det är beräknat att mensen ska komma. 
4 dagar innan beräknad mens går det att testa. Kolla bara så att det står på förpackningen att det är 4 dagar innan.
Susanne 
Susanne 

Men de testerna brukar ju inte stämma så bra. Bättre att ta sig till en barnmorska så hon får testa, det är mer säkert. Jag tog negativa tester fast ja va gravid, sen åkte ja in till barnmorskan och hon sa att ja va gravid. 
På mig fungerade det utmärkt. Till och med ett "vanligt" som man tar dagen efter beräknad mens visade positivt en vecka för tidigt.
Susanne 
Susanne 

Ojoj, då måste du haft starka gravidhormon. 
*hehe* mycket möjligt…
Susanne