Gravid iFokus

Gravid

Etikettmammor
Läst 2305 ggr
Ann1
0

Individuell gravisyoga?

Hej

Jag fick bara ett barn i livet fast jag önskade mig massor.

Är barnsköterska, yogainstruktör, doula och har arbetat med drama för barn. Jag skulle vilja jobba med gravida i yoga och undrar om det finns intresse för det? Att kunna ge individuell instruktion? Tycker det är så viktigt med hela graviditeten för både mamma och barn. När jag var gravid fanns inte det och jag skulle verkligen önskat det. Men kanske inte intresset eller behovet finns ute i Sverige…

Ann1
0

Oj. Gravidyoga ska det stå…. Det blänker så på tangentbordet av lampan…

tezzie
0

Jag skulle verkligen vara intresserad av det, beroende på kostnad såklart. Som blivanda mamma finns det så mycket annat man lägger pengarna på :)

*** Kärleken övervinner allt ***

AlbaStiffler
0

Hur menar du med individuell gravidyoga? Att du skulle ha kurs med bara en gravid åt gången? och hur många ggr under graviditeten skulle då det vara? För att det skulle vara ekonomiskt hållbart/köpbart för dig/den gravida kan man ju då antagligen bara gå på 1-2 tillfällen om du ska kunna ta betalt nog för att få det att gå ihop så att säga…

Men gravidyoga finns ju redan, jag har gått på gravidyoga i Uppsala som vuxenskolan ger. www.svu.se tror jag det är. Om du är intresserad av att lära dig mer om gravidyoga föreslår jag faktiskt att du tar kontakt med den instruktören som kör de passen (ca10-20 pers vid runt 10 tillfällen) i Uppsala. just nu  minns jag inte vad hon heter men hon var jätteduktig på både yoga, men framförallt på de speciella saker man måste tänka på att göra/inte göra när man är gravid. Tex vilka övningar som lämpar sig för vissa problem, som foglossningar osv osv. Vuxenskolan i Uppsala vet vad hon heter om du kontaktar dem.

Jag gillade verkligen gravidyogan, som en paus i den rätt jobbiga och stressiga vardagen man upplever som gravid. Så det finns säkert en marknad för detta, om man är duktig som instruktör. Lycka till!!!

Ann1
0

Jag undrar för jag utbildar mig av Elisabeth Serrander som skrivit boken Gravidyoga och det ska startas upp verksamheter i Skåne där jag kommer arbeta.

Jag tänkte att det kanske kunde vara intressant att få komma enskilt också och få individuella övningar som man kan utveckla hemmavid.

Försöker tänka mig in hur jag skulle vilja haft det. Jag har ju gjort yoga så länge och vet hur underbart det är och när jag tycker något hjälper så vill jag dela med mig till andra. 

Vi får se helt enkelt om det finns behov av det.