Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 2532 ggr
bummsan
0

Snälla barn kom ut

Jag har ca 4 veckor kvar till slutdatum.

Var till barnmorskan i fredags och gjorde en koll, känndes lite konstigt.

Hon sa att det bästa var att ligga ner och tat lugnt, det var typ på gång. ändrats rätt mycket sen sist. Öppningen hade flyttat sig neråt eller nått sånt.

Det är inte så lätt och vila med en 3 åring som vill så mycket hela tiden. Stackarn, tråkiga mamma.

Men nu när man börjar närma sig så pass , nån som har tipps på att få fart på det hela??

Believer
0

Måste bara få fråga en sak, inte bara riktat mot dig, och absolut inget taskig menat, är bara så nyfiken!

Läser överallt folk som vill veta tips hur man sätter igång förlossningen tidigare osv. Varför?
Barnet kommer ju ut när de är redo för det. Varför hålla på och trixa med massa saker för att få ut det tidigare? Är det för eran egen bekvämlighet, eller vad handlar det om?

Som sagt, är bara nyfiken!

tezzie
0

#1 Jag håller med dig.

#0 Om läkaren ber dig att lägga dig ner och vila och ta det lugnt så är det väl precis det du ska göra. Det finns en anledning till att man är gravid i 40 veckor, barnen behöver det =)

*** Kärleken övervinner allt ***

bummsan
0

Ja det vet jag väl ,men har inte ni och många mer med mig önskat samma sak.

Det är väl ungefär som är det inte sommar snart och semester osv.

Alla har vi förväntningar och man kan nog inte skynda på.

Varje dag är en dag mindre att va tjock.

Believer
0

Klart man längtar efter sin bebis, men jag önskar inte att min förlossning sätter igång tidigare för det. Vill att de ska ligga kvar så länge som det bara går, så de är friska och krya när de kommer ut =)

AlbaStiffler
0

Jag är fullgången 40 veckor idag… jihooooo. Men ärligt talat, jag får hellre en övergången välväxt och välmående bäbis än en bäbis som kommit för tidigt eller i tid. Hellre alltså en stor bäbis än en lite för liten.

Jag tänker inte gå på de där "dumma" tricken många gravida sysslar med, springa i trappor, bära tungt och färdknäpp och sånt. Vad jag läst i min gravidbok menar nån forskare att det är bäbisen själv som HELT bestämmer när den är färdig, ovasett hur många veckor som gått (i de flesta fall alltså). Så att hålla på att fiffla med vad bäbisen vill är ju rätt taskigt, för då är den ju inte "färdig".

Mitt tips är istället att du firar alla delmål, dvs fira att du nu bara har X antal veckor kvar. Själv ska jag fira fullgångheten med stuvade mackaroner alldeles strax. något jag längtat efter flera dagar… hahaha. Enkel att tillfredsställa. Tror jag ska avsluta min festmåltid med lyxig Mövenpick-glass. :-)

bummsan
0

Det finns lätta och mindre lätta graviditeter har jag fått erfara, kan det vara något sånt tror ni(som vet) som har med saken att göra..

Jag vill också ha en frisk välmårnde bäbis.

Nog pratat om detta.

AlbaStiffler
0

Brummsan, jag har åxå en sån där "svår" graviditet med jordens alla krämpor och otrevligheter. Så på det viset längtar jag verkligen på att det hela ska vara över snart. Ska bli skönt att få tillbaka sin kropp. :-) Se det positiva istället, nu är det ju "BARA" 4 veckor kvar! :-)

Ett tips om du vill testa lite hokuspokus, är att NU börja dricka hallonbladste. De säger att det hjälper din förlossning att gå snabbare och skönare (tror dock inte det gör att den kommer fortare). Jag har skrivit en tråd om det som jag ska se om jag hittar (eller prova sök du). Även om det inte funkar så är hallonbladste gott att dricka med lite honong. Har själv testat detta denna graviditet så vi får hoppas att det funkar lite iaf. Hallonbladste finns att köpa på hälsokostaffärer samt på nätet om du googlar. :-)

tezzie
0

#6 Jo jag känner nog till att det  finns både lätta och jobbiga graviditeter, har genomgått båda sorterna.

Men om BM sagt att det är på gång och att du ska vila så är det väl bara göra tvärtom, då ska du se att barnet trillar ut snart!

*** Kärleken övervinner allt ***

bummsan
0

Kyss

bummsan
0

Mitt barn har anlänt. en liten flicka . Skönt.

MIRJAMI
0

Grattis!!

Telefonkontakt
0

Grattis! får man se bild och namn? :)

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

JMax
0

Grattis!!! Va roligt! Är med nyfiken på hur den lilla ser ut och vad hon ska heta!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Molle08
0

Grattis

Elisabeth-J
0

Grattis!!!

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Hoppfull
0

Grattis! Skrattande

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Veronica
0

Grattis!

Amor vincit omnia

bummsan
0

Hej nån som har förslag på namn>Skrattande vi är inne på stina el maja.

det är svårt med namn.

Telefonkontakt
0

#18 av de två så föredrar jag maja :)

Luckystar
0

Maja är fint :)

JMax
0

Ja Maja är gulligt!

bebbe
0

Jag för min del älskar Anna, det passar till både flicka, tonåring, vuxen och gammal.

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Luckystar
0

Jag heter Anna hihi :)

Hoppfull
0

Jag älskar Alva och Malva, tycker att de är ljuvliga namn!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

bummsan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är så många i min släckt som heter anna tyvärr.  Jag tycker Anna är jätte fint också.

Man förknippar ju namn med folk . Hon kan ju inte heta det för så heter hon och hon var si och så.

Andra namn som varit på tapeten är

Linnéa, Malin, Sandra, Anja.

Telefonkontakt
0

åh, så mycket hår! Jättsöt!

Jag tycker att hon ser ut som en liten anja :)

JMax
0

Åh så fin!! Vilken härlig kaluffs!

Tycker med om namnet Anja!

murderdolls
0

Alicia är ett fint namn annars:)
grattis till dottern, hon är supersöt :P

Molle08
0

Grattis till dottern.. Alva tycker jag att det är fint.

Maja tycker jag att det är fint med.. om man vill tuffa sig lite så går det även bra med Meja

bebbe
0

Guuud vad gullig. Det första ni ska tänka på är att hon lätt själv ska kunna säga sitt namn, och att namnet inte går att göra till något tråkigt smeknamn.

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst