Gravid trots p-medel?
Ni som har/kanner nagon som har blivit gravida trots p-medel (p-piller, minipiller, p-stav osv), hur har ni fatt reda pa att ni ar gravida?
Gar sjalv pa minipiller och kanner mig ratt orolig over att inte veta huruvida jag ar gravid eller inte eftersom min mens lever sitt egna lilla liv. Har vanligtvis inte mens annat an om jag ar mer an en halvtimme sen med pillret nagon dag (min kropp ar sjukt kanslig pa det sattet), men trots att jag har varit supernoga med att ta det precis pa klockslaget (som mest 20 minuter sent) sa hade jag mens for 2 veckor sedan, och nu igen! Det ar inte den "bruna flytningar i 3 dagar"-mensen jag vanligtvis har nar jag ater minipiller heller, utan rejalt med blod och i en hel vecka.
Nu tror jag visserligen inte att jag ar gravid, men hur ska man egentligen veta nar man ar pa p-medel och kroppen inte beter sig som den normalt gor?
// Amanda

Jag vart gravid trots p-piller, när mensen uteblivit 2 månader och jag kräktes 4 ggr om dagen gav jag till slut upp och gjorde ett test 

Min kusin har fått 3 barn fast att hon ätit p-pillen. Har en kompis som fick barn i höstas, och även hon åt p-piller.
Hej!
Jag gick på p-spruta när jag blev gravid med nr2.

Musiken, jag kidnappar din tråd lite för det har med det du skriver om att göra.
Om man blir gravid under tiden man använder p-medel. Får det någon verkan på fostret/barnet?

Gor sa du :)
// Amanda

#4 Ingen aning, vår pojke är det frisk och kry iaf 
just p-piller är ju inte så himla säkert endå. Man kan va dålig i magen eller glömma ett piller. jag gissar på att väldigt många som fått "p-pillerbarn" helt enkelt missat att ta en tablett, man behöver ju inte ens reflekterat över det och då inte heller veta om det.

blir man magsjuk när man har ätit p piller så försvinner ju effekten av dem helt och sen måste man skydda sig på annat sätt i en vecka efter att man har varit dålig. Precis som om man har glömt att ta en tablett.
Likaså om man äter johannesört när man använder pmedel, det tar bort effekten och man kan bli gravid då trots att man har pmedel. Och det finns säkert fler saker som man inte bör äta. :S
#4, beror nog på hur länge man fortsätter ta dem, man ska ju helst sluta när man tror man är gravid står det i min broschyr iaf xD
jag blev gravid med p-piller utan att ha missat ett enda piller på 6 år hha min sambo kom fram till att han hade världens bästa spermier och var asnöjd med sig själv ett tag hahah (tills vi tog bort det :P)

Jag blev gravid första månaden efter att jag börjat med p-piller, jag tog mitt piller kl 20.00 varje kväll, hade börjat med dem på min första mensdag, väntade 1 vecka med att ha oskyddat sex. jag hade blödningar som man skulle. En dag skulle en kompis gå och göra gravtest o hon är lite fjompig sådär så jag var enligt henne"tvungen" att göra ett med henne. hon var inte gravid men jag satt på ultraljud två dagar senare och dagen efter blev det akutabort.
Vilket jag tyvärr ångrar något fruktansvärt mkt och gjorde det första när jag vakna upp men det är en annan historia…
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
Jag har blivit gravid när jag har ätit p-piller har gjort abort 2gånger och fått missfall 3gånger och alla gångerna har jag ätit p-piller

#11 du har inte funderat på att byta preventivmedel?
#12hehe har testat plåster och stav har även testat minipiller och p-ring.
Det är så att jag har ett förstorat hjärta och får problem med vissa preventivmedel så det ända vi har hittat det är p-pillret jag har men det fungerar knappt det heller. har även testat andra p-piller men det blir det samma som med det jag har.

#13 okej det är inte roligt när man tillhör den lilla klicken som preventivmedel inte fungerar för..
efter aborten bytte jag direkt till p-ring men det passade verkligen inte mej, blivit gravid med det men fått missfall.
nu har jag precis börjat med p-plåster så hoppas att det är något för mej!
#14 okej ja det är bara hoppas att p-plåster fungerar för det är väldigt smidigt
Jag själv har inte blivit gravid med P-medel, men jag har vänner som lyckats med det.
Ena vännen har fått 3 barn som blivit till trots P-piller enligt konstens alla regler.
Andra vännen har blivit gravid först med hormonspiral insatt och sen en gång till på den "säkraste av säkra dagar, utan skydd" Första gången fick hon nån blödning som de från början trodde berodde på spiralen, så den plockades ut. Och efter detta fick hon missfall - hon visste då inte ens om att hon var gravid, förrän efteråt. Det var sannolikt utplockningen av spiralen som orsakade missfallet.