Hur läser jag testet rätt?
Jag har inte haft fullbordat oskyddat samlag, inte ens i närheten egentligen. Bara haft honom i mig, liksom bara in, och sen har vi sagt att "nej, nej. det här är en dålig idé!" Mer än så har det inte varit.
Min mens är sen, minns inte hur länge sedan jag fick den. Kanske 2 veckor sen eller någonting.
Gjorde ett graviditetstest idag från RFSU men vet inte om jag läste rätt. Det är en sticka och i ena änden finns det en plastbit dom är ganska lång, i nederkanten på den ser man ett maxstreck för hur långt ner man kan doppa stickan i urinen. 1 steck = inte gravid, 2 streck = gravid.
Gjorde testet och skulle läsa av det. Ser först 1 streck och tänker att "yes", men så ser jag att det lyser någonting genom plasten. Tar bort den lösa plasten och hittar ytterligare ett streck som inte var där förut, ett ljusrosa streck.
Jaha? Kan det komma streck bakom plast som ska räknas med? Var det plasten som gjorde att det kom ett streck där?
Någon som gjort detta test från RFSU och vet vad jag pratar om?
Är också lite fundersam på sannorlikheten egentligen, att bli gravid bara på att den kommer in och sedan direkt ut igen och på med kondom. Känns ju väldigt konstigt!
Om han hade sprutat innan så kan du ju bli gravid, man kan också bli gravid utan att killen sprutar eftersom det kan komma lite sperma innan själva sprutet om du förstår vad jag menar. Men då måste ni alltså haft sex innan och att killen var nära att komma när han kom in i dig utan kondom.
Kan inte säga något om testet eftersom jag inte riktigt förstår vad du menar…
#2: Nej, inget sprut. Vi hade inte sex innan, utan det började med att han tog in den och sedan satte vi direkt på kondom och hade sen sex. Vet att det kan komma lite sperma hela tiden, men kan det komma en droppe vid första inkörandet redan?
Nej det tror jag absolut inte, så du kan nog vara lugn.
#4: Hoppas verkligen det! Kan inte alls begripa hur jag kunde hitta 2 streck på stickan, men vet inte om båda ska räknas heller? Känns ju också dumt att placera dit streck om det nu betyder gravid med 2. Men man kanske inte ska röra plasten.. ^^,
Det brukar ju alltid komma med en bruksanvisning som visar var strecken ska sitta, ett för att testet har funkat och ett för gravid…
Men som sagt, tror nog att du kan vara helt lugn.
Joho då! En del killar "dräller" lite genast på momangen, det fungerar som ett naturligt glidmedel så ta kontakt med barnmorskan för ett exakt besked. Om inte annat kan ju kondomen faktiskt gått sönder.
Susanne 
Susanne 
Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.
#7 Tror nog mer på brusten kondom i så fall…
Men vi har ju sett efteråt att den varit hel? Kan den spricka utan att man märker?
Det kom med 2 teststickor. Gick till apoteket som givetvis var stängt, tänkte köpa ett mer lättförståeligt test eftersom jag inte förstod.
Om jag lägger in bilder här kanske ni kan hjälpa mig läsa det, om jag försöker mig på andra stickan nu?
Okej, jag har just kommit på någonting.. Linjen klättrar uppåt. Medan jag fotograferade vad jag tvungen att ta bort plasten för att se den, men senare satte jag dit plasten igen och då hade den klättrat över. *NERVÖS!*
Lägger bara in sista bilden då jag satt tillbaka plasten eftersom det klättrat. Dåligt ljus, mobilkamera. Ja eller nej?
Ser ut som spökstreck!
Gå till Apoteket & köp CB digitaltest.. Där får du svaret svart på vitt!

Dom där testen är väl inte världens pålitligaste, känner till många som har fått felaktiga plus med dom.
# 8, jag hade en pojkvän för länge sedan som hade spermier hela vägen ut så fort vi började småhånglas. Viktigt att veta är att denne pojkvän hade passerat 30 år och att det inte spelade någon roll om vi redan hade haft sex den dagen, veckan, månaden eller inte alls, hans kropp fungerade så.
Han är inte ensam i världen om det fenomenet, det är vanligare än man tror.
Susanne 
Susanne 
#13 Alltid lär man sig något nytt! 
Bara nyfiken, vad kostar ett CB digitaltest på Apoteket?
Ilade iväg och köpte ett Clearblue test nu då, visade "Inte gravid". Jag är så lättad! Tror dock att imorgon är det 3 veckor mensen är sen. Och fortfarande väldigt förvirrad över de 2 tidigare testernas eventuella posivitva resultat! Jag tog inte morgonurinen men det stod att det gick ändå!
Känns så skönt! Men ändå lite orolig, ska nog testa mig igen på onsdag kanske, morgonurinen då, om jag ännu inte fått min mens.

tycker du ska göra ett nytt på morgon urin.. om du haft 2 som ev visade positivt o din mens är försenad 3veckor…
hoppas allt går bra för dig.. kram
#15: 98:- kostade den, iaf i mitt apotek.
#17: Tack, det hoppas jag med :)

#13 Susanne,min karl dräller oxå..haha fan så fort man närmar sig "pippin"(han hatar när jag säger pippin,det låter så ynkligt säger han)
Min kille dräller faktiskt lite också, ibland, men skulle det kunna vara tillräckligt tror ni? Känns inte så sannorlikt! Jag har alltid trott att jag var en sån som behövde år för att bli gravid.. I början av vårat förhållande (6 år sedan) så var vi kåta och dumma och hade mycket oskyddat samlag där han också kom i mig. Aldrig minsta tecken på graviditet trost flertalet samlag där han sprutat i mig. Tänkte då att "jaha, jag har väl inte så lätt för det. det var väl tur ändå!".
Är det då verkligen sannorligt att jag denna gång, på en så liten miss som på sin höjd isf bara en drällig droppe från honom, kan göra mig gravid?
Nu visade ju det senaste och mest pålitliga tested inte gravid, men jag avvaktar och testar igen sen om inget nytt händer.
Att din mens är sen eller rentav hoppat över, kan också bero på att du varit orolig inför en ev graviditet =) Det krävs väldigt lite för att denna cykel ska sluta fungera korrekt.
Visade inte det senaste possitivt så tror jag att du kan vara lugn. Men kontakta en BM om du fortfarande är orolig =)
# 20 håller med # 21, är man orolig tenderar mensen att bli sen MEN ja, en droppe räcker för att ni ska ha blivit gravida. Att ni inte blivit det förr är antagligen bara ren tur. Era kroppar kanske är mer redo och mottagliga idag än då för 6 år sedan.
Andas, slappna av och gör ett nytt test i slutet på veckan eller i början på nästa, det löser sig vad som än händer.
Susanne 
Susanne 
En droppe kan faktiskt räcka beroende på vart i slidan han befann sig, han kanske drällde precis vid tappen men isåfall tror jag mer på mindre sprut utan att känna det pga förvånansvärt lätt att komma, för upphetsad för att hålla inne eller av nervositet. Så bara för att han inte känner något behöver det inte betyda att det kom ett så kallat försprut, antar ju att ni haft förspel som han kanske blev lite för upphetsad av.
Jag ilade iväg till UM (är 20) i måndags och gjorde test, visade negativt! Lättande :) Dom sa att jag skulle återkomma om mensen ännu kommit efter 2 veckor. Ännu ingen skymt av den men då borde den väl dyka upp snart! Konstigt att den lixom hoppar en månad såhär tycker jag :/ Aldrig varit med om det förut.