Hjälp på traven?
Jag och min pojkvän har under ett år försökt att få barn, men dessvärre har inget hänt. (Jag slutade med mina p-piller för snart två år sedan) Och vi kan inte gå på någon utredning, för det måste man vara 20 för! Riktigt dumt, om man frågar mig. Jag vet att vi är unga, och många ber oss att vänta men är man redo så är man väl?
Tack för tips!

hur gammal är du nu?

barnlöshet ifokus…

Jag är 18, och blir 19 på måndag :)

Mitt enda tips är att sluta tänka på det och bara köra på, om ni är mogen kan bara ni två avgöra men det kan vara extremt klokt att göra klart plugget först :)
Annars så sägs det att rosenrot gör ägglossningen kraftigare, ingen rökning och ingen alkohol mm
*** Kärleken övervinner allt ***

Jo visst är det så, det stämmer bra det med studier :) Men eftersom jag börjar på folkhögskola så har jag studier mestadels hemma i små skalor, och jag kan justera det lite mer än om jag skulle gå gymnasiet om man säger så :) rosenrot? Hur ska den tas? Är det som tillskott?

Jag tycker att du ska göra klart skolan nu och sen gå loss på barnatillverkningen ;)
Rosenrot köper man i hälsokosthyllan på affären (ica) och tar en tablett om dagen, får absolut inte tas när man blivit gravid.
Här finns många som har bra tips
www.barnloshet.ifokus.se
*** Kärleken övervinner allt ***

Tackar för tipsen ! :)

#3 Om du verkligen vill ha ett barn och är mogen för det så orkar du säkert med att vänta ett år till, har ni inte lyckats bli gravida då så har ni ju dessutom två års försökande bakom er. (vilket säkert kan vara ett + i proccessen om ni nu behöver hormonbehandligar eller dyl.)
Misstolka nu inte det som jag skriver är ni gulliga, men ibland tycks det som att endel personer är mer eller mindre kompatibla för att skaffa barn med varandra. Vet ett par som försökte få barn jätte länge och sen fick de massa piller och behandlingar för att kunna få barn, sen fick de ett barn tillsammans och de har sedan gått skilda vägar och träffat nya partners. Och idag har de båda skaffat fler barn med sina nya partners utan behandlingar.