Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 8869 ggr
TheUnknown
5

Pojke eller flick test?

Jag har tittat rurnt lite och hittat en drös av tester som mna kan göra för att se vd det blir för kön på bebisen. Ett test var man tvungen att a blivit gravid när man var mellan 18-45 och jag är ju 17… Och de andra testerna var man tvungen att ha gått en bra bit in i sin graviditet. Än så länge har jag bara gått i 5 veckor och 2 dagar. Någon som vet någon sida?

ElinKee
0

Här är en länk till en klinik där man kan kolla kön om det var det u menade http://www.tittutultraljud.se/ v5 är för tidigt att se könet, kanske någon annan som vet från vilken vecka det är möjligt att se?

LM
0

Jag var på tittut och kollade kön, var då i v. 26 och tror att det är därifrån det gäller. Vissa får ju redan på könet på rutinultraljudet, men vad jag har förstått är det mer tillförlitligt om man kollar senare.

ElinKee
0

#2 ja precis det beror på vilket landsting man tillhör, här i Västerås tror jag inte att man får veta, vi bad inte om det så jag vet inte säkert..men vi var där i v 16 och då hade det ju ändå varit för tidigt att se

Miija
0

Vi gjorde ultraljud v.18 och fick veta vad det var då det var så tydligt. Dock finns alltid en "risk" att det inte stämmer.

Telefonkontakt
0

kan säga att rutinUL här i Norrköping ingår aldrig könsbestämming, de säger inte ens om man frågar.

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Telefonkontakt
0

kom på nu att i Linköoing så finns en privat klinik som gör 3D ul och då kan man göra könsbestämmning. men det kostar en del och man ska ha något annat ärende för att de ska göra 3Dul där. kommer inte ihåg vad kliniken heter, och det är nog mer värt för er som är så unga att lägga de pengarna på ex barnvagn och kläder.

Telefonkontakt
0

hittade kliniken

http://www.crocus.nu/

dumuzi
0

#0 Menar du sådana tester som utgår från gammal folklore (Tex. att magens form skulle visa vilket kön det är), kinesiska kalendern och liknande?
De finns nog lite överallt på olika internetsidor, men de som baseras på folklore behöver du nog ha kommit längre i din graviditet för att göra. Dessutom bör man ju ta dem med en stor nypa salt, det är nog mest skrock. Men det kan ju vara en kul grej.
Den kinesiska kalendern stämmer på mig då den säger att jag ska få en tjej, vilket vi även fick veta på ultraljudet. Men det var nog kanske bara en slump att den stämde ;)

TheUnknown
0

#1 tack så mycket men det var inte det jag menade. hehe. :) menade om det finns något "roligt test" som man kan göra via internet. som säger hur många procent säkert det är att man får en flicka eller pojke och så… visst, de är ju aldrig 100% säkra. Men mest för en kul grej bara. :)

#4 aha okej, jo men så är det ju alltid nästan. man kan ju inprincip ALDRIG vara säker på vad det är för kön förrän bebisen tittar ut..

#5 #6 #7 VA?? gör de inte?? va dåligt, varför inte? :S Vart vänder man sig då om man verkligen vill veta? :S Skumt… :/ coolt med 3D det skulle vi vilja göra. Men barnvagn och kläder och sånt är viktigare. :) tack för länken. jag ska kolla in den genast.

#8 ja det är exakt sånt jag menar. :) jag kollade på en kinesisk kalender, men man var tvungen att ha blivit gravid när man var 18 för att den skulle stämma… eller ja, 18-45 år och jag är ju bara 17.. :( dåligt. Vad är folklore? :S Jo jag vet att det bara är skrock, ibland stämmer det, ibland inte. men de är ju faktiskt 50/50 chans. hehe. men mest för kul ja. :D Förmodligen bara en slump, men ändå kul. :) Hihi

dumuzi
0

#9 Folklore är ungefär detsamma som folktro, gammal visdom, sägner, myter eller skrock skulle man också kunna kalla det :)
Det finns ett roligt sådant test på www.blimamma.se , många av frågorna kräver nog att man är en bra bit in i graviditen för att man ska kunna svara på dem, men du kan ju alltid testa för skojs skull.

dumuzi
0

www.gravid.se finns en kinesisk kalender som funkar även om man är yngre än 18 år.

LM
0

Då förstår jag var du va ute efter :-) Mitt kinesiska test sa att det skulle bli en pojke men ut kom en flicka. Däremot gjorde jag ringtestet och det sa rätt :-)

TheUnknown
0

#10 #11 okej. har testat det på blimamma.se men ska testa det på gravid.se :)

#12 ringtestet? är det som det testet på blimamma? Att det är en massa frågor som tex om man är sugen på surt eller sött?

LM
0

#13 Ringtestet är när man pendlar med en ring över magen, pendlar ringen i en cirkel är det flicka och fram och tillbaka pojke, om jag minns rätt :-)

TheUnknown
0

aha okej det har jag hört. :P

vill inte va medlem på sidan längre pga. folk  på iller.ifokus. addaom någon är intresserad av att snacka.

swe___@hotmail.com

tezzie
0

#15 Måste du gå in på illersidan då?

Testen sa en flicka till mig sist men ut kom en pojke ;) De säger flicka även denna gång!

*** Kärleken övervinner allt ***