Nu är han äntligen här!
Nu är han äntligen här!
Den 13/9 föddes våran son, Wilhelm.
Han var 54 cm lång & vägde 4005 gram & han är helt underbar!
Förlossningen
Jag blev igångsatt på lördagen den 13:e i förlossningssal 13!Förvånad Men turligt nog så kom han ut ganska snabbt. Då de tog hål på hinnorna kl:11, då hade jag redan öppnat mig 3 cm, fast jag kl:8:30 hade hela 1,5-2cm kvar av tappen, som var mjuk (precis som dagen innan).. Så det var lite häftigt att det hade hänt nått ialf. Vattnet gick 11:20 & kl:15 fick jag dropp för att värkarna skulle bli mer intensiva & längre. Jag använde TENS & lustgas. När krystvärkarna kom gjorde jag helt fel & skrek ut min energi & glömde bort att trycka neråt (det gjorde ju ont). Försökte fly & var en riktigt argbigga skrek att jag aldrig, aldrig mer skulle föda, svor som en karl & jag kände inte alls igen mig själv. Smärtan var olidlig. Men när den sista krystvärken kom, då gjorde jag som jag blivit tillsagd krystade 3 ggr på en värk & då kom han ut kl:18:43. De visade upp honom & jag blev ganska förvånad då jag på nått konstigt vis hade fått för mig att det skulle vara en flicka. Det kändes som om någon lagt upp en blöt, varm hundvalp på min mage & då kände jag hans lilla hand som rörde på sig, där han låg på mitt bröst. Jag tittade upp & såg en helt överlycklig pappa som blinkade & tårar rann ur hans ögon. Det var lyckans ögonblick. det var så häftigt. Det var det bästa som hänt mig, hela min värld skrattade lyckligt, jag kände så starka & överväldigande känslor. Jag trodde att jag älskade C så mkt som man kan göra men mina känslor blev förstärkta & jag kände mig mer nära honom, närvarande, kärleksfull…
Det är så skönt att han äntligen är här, världens underbaraste Wilhelm.
Han är bara såååå underbar! *suckar*
Och vi bara älskar honom så mkt som det bara går.
Amma
Ammar så mycket som det går & ger ersättning också då han gick ner i vikt. Därför har jag inte haft tid till annat än lilla Wilhelm! Dagarna springer iväg!
En månad
Wilhelm är nu en månad gamal!

STÖRSTASTE GRATTISET!

tack & tack!
Vilken nöjd kille på bilden =)

Grattis!

stort grattis :D
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
Grattis!! va söt han va
våran lilla tjej kom ju den 11sep.hade kanske vart kul å följas åt när dom är rätt jämngamla =)

Gratis!
GRATTIS GRATTIS :-D Vilken söt liten pojke!

Åh Grattis LeeLoo! Fantastiskt!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Åhhhh så söt han är! Stort GRATTIS!!!
Den 13 september är min äldsta pojke född :)
Kram
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Fint skrivet, lite kul att läsa om dina känslor just där när han kom ut, många som glömmer just den biten! :-)
Stort grattis!
Förresten, hur tyckte du att TENS funkade? Något du kan rekommendera?

Grattis !
Jag blev helt tårrögd när jag läste det du skrivit :P jätte fint.
Och lillkillen är helt underbart sööt. <3 vem brås han på?

Grattis Lee!!!!!
Kan tänka mig att ni har haft fullt hus nu i en hel månad. Men vad bra att det gick ändå väldigt smidigt.
Grattis igen!

Ett stort grattis!!
Grattis :))

Tack alla, vad söta ni är! Vad glad jag blir!
#3 ja där sussade han sött! :-)
#6 absolut! Men när får man tid att sitta vid datorn? ;-)
#10 jaha där ser man, har du något att säga om September barn? Kram
#11 nja, vet inte riktigt hur mycket det hjälpte med TENS. Men det kändes skönt att höja upp den under värkarna samtidigt som jag andades lustgas. Men det var svårt när de blev så intensivt de sista centimetrarna, men eftersom jag klarade det utan EDA så tror jag att det hjälpte en hel del i alla fall. I början åtminstone!
#12 Om du tycker han är söt måste det ju vara mig han brås på!? Haha! Nej, alla säger att han är lik sin pappa. Men han är ganska lik mig som bebis. Han har drag från oss båda men mest lik pappa just nu!
#13 Tack, ja så är det! vi har haft fullt upp & fullt hus! ;-)

grattis=)