Det var på tiden

GRATTIS!!!! Vilken fin bild 
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Grattis! Samma tilltalsnamn som jag och sambon bestämt om det blir en tjej. Extra gulligt med stolt syskon =)

Grattis!

Jag hoppas att du vill skriva lite om förlossningen, vikt och längd bl.a, det är alltid intressant att läsa om andras upplevelser 
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Åh så sött… stort Grattis!!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

#4 Allt gick så fort så det finns knapt något att berätta 
Åkte ju in på förlossningen runt 9 på morgonen i torsdags, dom gjorde en ctg och värkarna avtog direkt…
Vi fick åka hem igen och då kom värkarna tillbaka, mellan 6-10 min mellan varje…
Låg så hela dagen och vart mer och mer frustrerad över att de varken vart kraftigare eller tätare…
På kvällen, runt 19 kanske, vart dom bara starkare och starkare och det var nästan så att jag ville börja krysta, väntade ett tag till på att vattnet skulle gå, vilket det aldrig gjorde och till slut vart det så outhärdligt att vi bestämde oss för att åka in igen..
Drygt 12 timmar efter första besöket var vi på förlossningen igen, öppen 3 cm och riktigt tuffa värkar var 6:e minut…
Vi satte oss i all rummet och kollade på tv, då helt plötsligt kommer värkarna varje minut, kallade på BM och sa att det nog var dax..
BM föreslog att jag skulle testa lustgasen även fast jag var emot det då det inte alls funkade förra gången, det gjorde det inte den här gången heller…
Fick min efterlängtade epidural istället och jag svävade som på moln…
I samband med bedövningen tog de också hål på vattnet och inte långt efter satte dom riktiga kryst värkarna igång..
3 jobbiga timmar senare var hon ute, 4025g tung och 53 cm lång…
Ojdå, det vart visst en hel del ändå… 
Grattis!!!

Stort grattis :-)
*** Kärleken övervinner allt ***

Grattis

Grattis :)
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Dubbelt…

Stort grattis!

Stort grattis! Grattis! Äntligen! 
Grattis grattis 
Grattis!!