Gravid iFokus

Gravid

Etiketthälsa
Läst 3739 ggr
kitty
0

viktuppgång under graviditet

hur mycket har ni gått upp under era graviditeter? åt ni någt speciellt, jag snöade in på polly :)

jag gick upp 22 ( gick upp till 82) Kg under min graviditet, har inte vägt mig ännu men av kläderna att döma väger jag nog ca 65 nu ( idag är det 4veckor sedan hon föddes

Veronica
0

Har gått upp 3 kg sedan inskrivningen i v.6. Är nu i v.26

Har inga speciella saker jag måste ha just nu. Ett tag var det körsbär och sedan kan det komma ett begär efter coca cola ibland. Annars är det bara något att äta som magen vill ha, och det snarast eller helst för 10 minuter sedan =)

Amor vincit omnia

Lenore
0

Jag vägde 45 innan graviditeten och nu i vecka 31 (32 på måndag) väger jag 51,5 kg, alltså har jag gått upp 6,5 kg än så länge. 2,5 kilo av dessa gick jag upp INNAN inskrivningen så om man har lust kan man dra av dem och säga att jag har gått upp 4 kg sen inskrivning men tycker att det är lite missvisande. Jag smååt hela tiden dem första veckorna pga illamåendet så dem kilona räknas också tycker jag då dem beror på graviditeten. :) Ska bli spännande att se vad vågen slutar på innan förlossningen men jag tror inte jag kommer att gå upp så mycket.

PennyIIXC
0

Jag har gått upp 33kg, vägde 65kg och nu väger jag 98kg. :(
Är två dagar ifrån bf.

Telefonkontakt
0

Jag gick upp från 74 till 90. Men då räknar jag inte från inskrivningen, utan från dagarna runt jag plussade.

Elva föddes för 2 veckor sedan och jag har gått ner 7 kilo, men smalnat av betydligt mer än vad vågen visar :)

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Vangelia
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Å jag Nina har gått upp ca 4,5 kg och är i V.34 nu, det är så olika det där med vikt, när jag gick med mina första tjejer så gick jag upp 25 kg, allt försvann, med pojken gick jag upp 3 kg, fast där var det mycket komplikationer som gjorde det svårt att njuta av graviditeten, så denna gång verkar det bli en mer normal viktuppgång :) trots att magen inte är så jätte stor , men har precis varit på tillväxt UL och Nelly är precis som hon ska enligt tiden.

LeeLoo
0

I vecka 35 hade jag gått upp 13,8 kg. Ska dit nu i veckan igen i vecka 37, uppdaterar då… Har inte snöat in på något speciellt att äta men dricker nog tyvärr mer läsk & saft nu än innan jag blev gravid.