slutat knapra piller
japp, nu har jag endast en månad kvar av mina p-piller och därefter tänker jag inte skaffa nya. Mycket på grund av att jag är rädd att det ska "ta lång tid" att kunna bli gravid sedan när vi väl börjar planera för det. så här blir det kådis i fortsättningen som gäller ;) Hur lång tid har det tagit för er som använt p-piller som preventivmedel att bli gravid?

8 månader
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
Det tog 3 gånger oskyddat ;)

En månad då jag var tjugo. Om ens det.

7 månader

Första gången vart jag gravid trots p-piller andra gången tog det nästan 10 månader det slutade i MF och efter det tog det drygt 6 månader innan det tog sig igen…
jag har blivit gravid direkt när jag har slutat med p-piller…

1a chansen gick det för oss, men det var 2a möjliga ägglossningen efter det jag slutat med p-piller. 1a ägglossningen var karlsloken min bortrest… hehehe… Så alltså 1,5 månad efter pillerknaprandets slut.
Måste faktiskt säga att det var en lättnad att sluta med p-pillrena. hade åxå ätit dem länge, 10 år, och tyckte det var lite otrevligt att äta dem nu när man var lite äldre. Man har ju läst om att det är riskablare att käka p-piller när man är äldre, samtidigt som om man redan äter dem kan man lika gärna fortsätta tills man ska skaffa barn.
Om du nu är på g att snart skaffa barn så kan du köpa billiga ägglossningstester på www.billigatester.se (har jag för mig är rätt länk). Finns enkla stickor där som är rätt kul att använda för att se hur ägglossningen funkar, man har ju lixom ingen koll när man käkat p-piller. kan vara spännande även om ni inte ska "börja" än… :-)
hur länge har du gått på p.piller jenkass?
#7 nejnej inget barnplanerande ännu, men vill "förbereda" mig att vara "klar" den dagen då vi väl bestämmer oss.. men visst, lite barnlängtan har man ju men vill vänta ett par år då jag tycker 21år är för ungt. tack för länken:)
#8 fem år tror jag att det är..

jag har ätit p-piller sen jag var 15 år, och idag är jag 27. jag slutade med p-piller, har hört historier om att det kan ta så himla lång tid, men jag blev gravid på en gång!

För oss tog det 1,5 månader efter att jag slutat med piller. Jag är 29 och har ätit p-piller i ca 13 år.
Blev gravid direkt.. käkat i 5-6 år..