Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 6639 ggr
SimsBrooke
0

Sugen på under grav...

Vad var/är ni sugen på under eran graviditet?

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

FerretCrow
0

knäckebröd i massor=)

SimsBrooke
0

hehe

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

clivia
0

kött. Utan tvekan kött. Och frukt. Men så har jag ett snyggt hb också!

Myrra
0

Jag hade ett otroligt sug efter Delicatos cocosbollar, åt ett par st/dag!Skrattande

Hannapanna
0

jag som ALLTID äter en massa choklad annars och älskar det, vill inte ha nå choklad alls! DÄREMOT vill jag ha SURT godis, och de äter jag ALDRIG annars.. Sen måste allt kallt jag dricker innehålla is! Ja förutom mjölk och sånt förståss.. ;)

FerretCrow
0

#5 ja jag håller med dig det om isen iaf lite. jag har vare superdålig på att dricka enbart vatten har istället drucke saft. men nu är isvatten det bästa jag vet och kan dricka 2-3liter om dagen

Hannapanna
0

#6 hehe jaaa som du skriver så blir de mycket isvatten! ;) :D

FerretCrow
0

ja men det är ju verkligen super gott=)

clivia
0

#5, jag var likadan i början! Om det inte smakade surt så gick det inte ner. Jag ville bara ha sura/knapriga/saftiga saker. Jag köpte en yoghurt med extra kalcium i som jag fick hiva till slut för den var inte sur nog, det gick inte ner. Och jag som alltid älskat Njalla-bröd med lite för mycket smör, det var också plötsligt bara bläk. Jag ville bara ha frukt! Och det är ju bra.

Tyvärr har det gått över, nu äter jag Njalla igen men är fortfarande duktig på grönsaker och frukt. Och kött.

Telefonkontakt
0

Jag har aldrig tyckt om mjölk, men nu älskar jag mjölk och dricker en liter om dagen nästan :)

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Magda
0

pommes (tyvärr) det är väl det enda som jag märkt nu.. men godis suget som jag ALLTID hade innan jag blev gravid har minskat drastiskt *s* Skrattande

Hannapanna
0

#10 Mjölk drack jag mer i början (violken vecka är du i nu?) Jag slängde i mej flera liter om dan! ;) Nu är de mer normalt!

FerretCrow
0

#10 ja men mjölk är ju super att dricka jag är inte super sugen på det men måste dricka mycket nu då fostret behöver det för utvecklingen av skelletet.

skrollan
0

jag hatar mjölk, det är sååå vidirgt!! SÅ ja hoppas absolut att det kommer vända den dagen som jag kommer att bli med barn. Jag får lite hopp när vissa anda fått lite mjölk sug ;)

Telefonkontakt
0

#12 vecka 13 imorgon :)

Hannapanna
0

#15 okej. ja för där i krokarna så hade jag nog också ett himla mjölksug! som sagt är de ganska normalt nu, är i v.18!

micheles
0

Det har varit olika… men just nu är det chocklad i alla former och cola.. inge nyttigt men går inte att styra begåret.. det har varit frukt morötter å sånt oxå=) om två veckor ska jag kanske få träffa knodden. är iaf beräknat så=)

kitty
0

jag har haft olika sug. V 13 idag :)

först var det surt och knaprigt dvs. gröna äpplen. Nu är det gurka som jag dippar i dressing med överdrivet mycket vinäger ( äppelcidervinger är hysteriskt gott).

Vad jag INTe kan äta är kmujt typ kyckling i gryta blörk, slibbigt och äckligt

Helst vill jag ha kött, massor av stora köttbitat med sallad m äppelcidervinäger * mumma*

Telefonkontakt
0

#18 äppelcidervinäger drar ihop magsäcken… är det bra att äta?

MIRJAMI
0

Jag var sugen på allt som var surt och salt med mina båda pojkar. Vad jag inte kunde äta var stekt kött. Det var super äckligt tyckte jag.

Carita
0

Jag åt mycket saltgurka under graviditeten, smågodis som jag fullkomligt älskar gick inte ner på 9 månader.

AlbaStiffler
0

Jag är grymt sugen på Alger. Visst låter det sjukt, för jag har inte ens smakat alger sedan jag var liten. Av nån aneldning har detta Alg-minne dykt upp. De som vet så smakar alger salt och lite brännässel-likt kanske, som hav. Vad jag läst mig till på livsmedelverkets sida är dessutom att Alger innehåller mycket jod, så man ska passa sig för att inte äta för mycket som gravid. Däremot har jag sett på ett annat ställe att man som gravid ska se till att få i sig jod (via salt tex) varje dag. Så kanske är det något sådant som spökar för min del, dvs att jag kanske har brist på jod? hmmm

Hur som helst så har jag inte lyckats köpa alger än, trots att jag dregglat efter det i över en vecka nu. måste hitta en hälsokostaffär som har gooooooda alger. mmmm….

AlbaStiffler
0

alger alger alger alger… mitt nya mantra…

Åt misosoppa idag… med alger… mmmmmmmm….

Alger alger alger alger….

Animalen
0

När min mamma väntade brorsan var det såna ferarri-bilar som gällde Räcka ut tungan När min mamma väntade mej var det råa potatisar. Hon åt råa potatisar tillsdet kliade på tungan ^^

Månen frågade mig

- Varför gråter du

Jag svarade:

- Vad skulle du ha gjort om himlen lämnat dig

AlbaStiffler
0

blä för råa potatisar… hehehe

MarinaJ
0

Lakrisal , choklad

MarinaJ
0

OCH KYCKLING i gross och parti

mocchino
0

När jag väntade sonen så hade jag dille på vatten vatten vatten och ännu mera vatten! Och all glass och godis sug var som bortblåst. Men sen så fort jag hade fött honom så kom godissuget tillbaka och då ville "kroppen"(vi skyller på den) ha igen för de månader den gott utan.. :S :P

// Nathalie

AlbaStiffler
0

Vatten?!? Ja det är ju verkligen delikat… underlig sak att få crawing på… hahaha… *törstig* Nä allvarligt talat har jag märkt att man dricker mycket mer som gravid. Tycker alltid jag är törstig, speciellt en timme innan sängdax, då dricker jag en halvliter till en liter vatten, vilket så klart alltid straffar sig med en pinkrunda mitt i natten. Att man aldrig lär sig.

Animalen
0

#29 Haha, Ja … Kissa mitt i natten är INTE dt roligaste…

Månen frågade mig

- Varför gråter du

Jag svarade:

- Vad skulle du ha gjort om himlen lämnat dig

mocchino
0

#29 Ja det var verkligen konstigt.. Drack mer än vanligt gjorde jag ju oxå. Men jag som annars älskar mjölk och kan dricka upp till en liter om dagen drack inte alls så mkt mjölk och inte heller saft och såna grejjer då jag helt enkelt bara ville ha vatten vatten vatten.. ;)

Det var väl kroppens sätt att rena sig lite från d onyttiga som jag har en tendens att stoppa i mig.. Oskyldig Räcka ut tungan

// Nathalie

AlbaStiffler
0

#31> haha, ja kanske är det så. Det brukar ju alltid vara en fiffig anledning till att man vill ha vissa saker. Jag har hangup på bubbelvatten, så en SodaStreamer är en gudsgåva! :-)

mocchino
0

#32 Ja jag brukar ju oftast bli sugen på nått man behöver.. Det var väl därför jag fick crawings på rödbetor INNAN jag ens vart gravid.. Jag vart så sugen så jag la rödbetor på mackorna och åt som pålägg.. Skumt.. Inte det godaste men men.. :P

Ja jag förstår det.. Du behöver bubblorna.. Räcka ut tungan Undra hur mkt du sprarat på att skaffa en sån?! ;)

// Nathalie

Hoppfull
0

Jag har under alla mina tre grav varit sjukligt sugen på saker med C-vitaminer i, apelsinjuice, svartvinbärsdryck osv. :)

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

AlbaStiffler
0

Angående det där med törsten och sug efter vatten så läste jag en sak i min bok hemma igår. Att vätskan i magen som är ca 1,5 liter byts ut varje dygn. Dvs barnet dricker upp det eller så absorberas det av moderkakan (borde det vart). Så det är kanske inte så konsttigt att man är extremt törstig i slutet åtminstone…

Sen samlar man ju på sig en massa vatten i kroppen… och får större blodvolym i kroppen och den vätskan måste ju komma någonstans ifrån åxå. Så det är kanske inte så konstigt att man är törstig som en flodhäst.

Wait
0

jag är sugen på jul.. :/

AlbaStiffler
0

Åh, nu har ajg införskaffat mig mina alger…. såååå goda. Dock innehåller alger höga doser jod så jag vågar inte äta så många. :-(

[kvasthilda1972]
0

Jag är i v15 och förut älskade jag choklad vilket jag inte kan föredra nuförtiden, däremot engelsk konfekt och ferraribilar (dvs smakar som hallonbåtar) Jag vill ochså ha isbergsallad och nåt salt till kvällen.