Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 3219 ggr
kitty
0

nervositet och förstföderska

vill bara skriva av mig min nervositet lite. Har idag 7 dagar kvar till Bf, shit vad tiden springer förbi. tycker inte det var så längesedan jag plussade :)

så nu gör jag mitt bästa för att får tiden att gå men inte för snabbt, och att jag inte heller tar ut mig utan istället försöker jag sova, vila, kolla film och allt sånt som jag inte tror mig hinna med sedan. . 

jag har hört att förstföderskor i regel går ÖVER tiden. Så, ni erfarna, gick ni över eller inte med erat första?

ursäkta svamlet, hela bebisgrejjen blir mer påtaglig när den sparkar och bökar konstant .)

ps. hos BM i onsdags fnissade hon när hon kände på magen och sa att det är välfyllt med bebis :)

DG
0

Min första kom 10 dagar innan bf, vattnet gick 11 dagar innan bf. Jag avr helt paff. Hann inte alls var nervös eller vänta förlossningen direkt. Jag trodde jag hade minst 2 veckor kvar att förbereda mig.
Jag räknade kallt att gå över för jag hade absolut inga symptom som tydde på att förlossningen var nära.

Min kompis däremot hade sammandragningar sen vecka 32, bm sa till henne att bebisen skulle komma innan bf. Men till slut gick hon över och sattes igång vecka 42.

Min syrra födde sin första på bf datumet, förlossningen började på riktigt dagen innan.

[jenkass]
0

vad spännande kitty! varit så kul att "följa" dig här

Tejos
0

Emma är min första och hon kom i vecka 42+3 efter igångsättning. Längre än så får man inte gå över tiden i Uppsala.

Hoppfull
0

Min förste kom på det datum jag hade räknat fram (=2 dgr före BF) men jag var sjuk hela den sista tiden och hade åkt in och ut på sjukhuset för kontroller. Det satte igång på en söndagkväll, dagen efter skulle jag startats annars då vi mådde skitdåligt både han och jag och han hade på tok för lite fostervatten. Skönt att det hann starta själv dock.

Nr två kom 13 dgr efter beräknat datum. Men jag trodde hela tiden att de hade räknat fel eftersom jag hade bra koll på min ägglossning :) det var lika segt att vänta i alla fall, men inte helt överraskande.

Nr 3 tog de ut med akut kejsarsnitt 8 dgr före beräknat datum. Jag hade fått en propp i moderkakan och hon växte jättedåligt ända från 6-7:de mån ungefär, så jag var sjukskriven med vila som ordination för att hon skulle få så mycket näring som möjligt. Kontroller varje vecka på spec.mödravård på sjukhus.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

ElinKee
0

Ahh jag blir så nervös för din skull =) och en jäklas massa avundsjuk också! Håller tummarna för dig och hoppas att tiden innan inte blir olidlig.

Telefonkontakt
0

när man har så nära så måste man skriva minst 1 gång om dagen så vi vet om det kanske är bebis på G om man inte hör något på en dag. Flört

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

kitty
0

#6, asso måste man?

ok då.

Idag har jag haft en hel del sammandragingar nu på kvällen som framförallt känns i ryggen och ljumskarna. Men, tror inte det är något på g.

Min far hoppas att ungen kommer på fredag ( 4e Juli, USAs nationaldag, lite USA fanatiker där) och han sa att han kommer ringa varje dag nu för att påminna om hur många dagar det är kvar tills han har bestämt att jag ska föda hehe :)

annars bökar det en del, men inte alls så mycket som det gjort tidigare.

Telefonkontakt
0

#7 Ja, annars så blir ialla fall jag jättenyfiken ^^

kitty
0

#8, ok :)

kitty
0

38, du har ju inte så långt kvar du heller :)

Telefonkontakt
0

#10 Haha, nä. knapt 4 veckor, men jag lär gå över tiden :P

kitty
0

#11, det går snabbt :)

varför tror du att du går över?

Telefonkontakt
0

#12 Inga känningar alls att kroppen förbereder sig och min BM säger samma sak. Men jag går gärna över tiden, hellre det än innan mitt beräknade datum. Räcka ut tungan

MarinaJ
0

Kitty det kan mycket väl vara på G nu :P

Min första gick jag över med den andra kom 2 v för tidigt

Elisabeth-J
0

Min första föddes 10 dagar för tidigt, den andra kom på den beräknade dagen och den sista kom dagen innan BF.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

FerretCrow
0

mitt första barn som kom nu den 9 maj kom 16 dagar för tidigt.

Myrra
0

Mitt första barn kom 1 månad för tidigt, barn nr 2, 2 veckor för tidigt och nr 3, 2 dagar före utsatt datum!

kitty
0

det verkar som att do verkligen kommer när dom vill :)

spännande att se när våran väljer att ploppa ut