Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 3073 ggr
villhailler
0

en liten fundering

sex under graviditet är de farligt ..?

jag är ju inte gravid än men de blev en fundering som ploppa upp för både jag och min man är . hmm Generad nymfomaner . hehe så vi undrar . när ska man hellst inte ha sex när man är gravid.

Telefonkontakt
0

Det är inte det minsta farligt om allt är som det ska och så.

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

kitty
0

det är till och med bra för dig och bebisen. under sex frigörs endorfiner och annat bra som både du  och bebisen mår bra av. Sedan använder man samma muskler vid sex som vid en förlossning, så det kan ses som en form av träning ;)

sedan kan det såklart vara lite bökigare än vanligt men det kan bli ganska roligt det med  :)

Telefonkontakt
0

En sak som jag tycker är lite jobbig med sex nu i vecka 34 är att jag i regel får lite sammandragningar i precis de ögonblicken som jag inte vill ha dem, det är det enda problemet jag har stött på. Magen kan ju vara lite ivägen men man får tillfälle att prova nya ställningar och sånt.

kitty
0

ja, sammandragningarna kommer efteråt och gör ganska så ont. .  min kille säger alltid förlåt men jag säger att det definitivt är värt det ;)

jag tycker även att sexet har blivit mycket intensivare och sensuellare samt att allt upplevs lite starkare. Någon mer som tycker det? dock har jag inte lika mycket sexlust som innan. .

Zahara
0

var glada ni! jag har helt tappat sexlusten och det lider min stackars gubbe av enormt :(

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

Wait
0

#5 jag har inte lika stort krav på närhet i form av sex. Han har blivit keligare, och tycker det är skönt att jag har slutat kräva sex. Nu är han mer kåt än jag. Det njuter jag av att se- för nu får han oxå lida. Iaf en stund innan jag har övertygats av honom :P

villhailler
0

hehe . får jag fråga er vad för ställningar tycker ni är *skönast* kanske lite pinsam fråga men men jag är nyfiken hehe

Telefonkontakt
0

#7 det enda som riktigt funkar för mig är doggy, och den gillar jag bäst för tillfället, så det passar bra :)

DG
0

Jag hade mycket mer sexlust i sista månaden under graviditeten men min kille ville inte.
Nu efter förlossningen är det helt borta. Har ingen lust ens försöka ännu.

fettmedkevlar
0

#7 Kanske för privat fråga?

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

villhailler
0

ok

#10 jag tvingar ingen att svara.. får man inget fråga så får man inget svar.. så de så :P

AlbaStiffler
0

#10> Vad är privat på en sån här site? Tycker detaljerade förlossningsbeskrivningar är betydligt privatare, så man får ju själv välja om man vill svara eller läsa…. hehhehe

Miija
0

Iom att detta är en sida för gravida så känns förlossningsbeskrivningar helt självklart.Glad

#7 känns mer som om det skulle ligga på sidan om relationer/sex.

Believer
0

#13. Varför? Frågan handlade ju om sex under graviditet. Hur ska personer som inte är gravida (eller har varit) kunna svara på frågan vilken ställning som är bäst när man är gravid?

Wait
0

#7 jag hade gärna svarat- om jag hade vetat. Jag har ingen mage än så det är svårt att veta.. Men förr gillade jag när "den" gick för långt in..  Nu är det bara obehagligt…  Samma ställningar- men han får inte ta i lika mycket..  Återkommer med svar om några månader ;)

Miija
0

jag tror nog att det finns gravida eller de som varit gravida, på de forumen som gladeligen berättar om sina erfarenheter. Skrattande

Eleri-Twinkle
0

Jag kan svara:-) När jag var gravid och rejält rund om magen så funkade ändå en hel del ställningar. Missonären gick ju fetbort*fniss* men "rida" funkade, skeden och bakifrån. Skrattande

villhailler
0

mm kan tänka mig att skeden kan vara mycket bekväm .. för då ligger man ju .. och dom som har varit gravid får oxå svara såklart .. hallå denna fråga var inte endast för dom som var gravid nu så de så

Eleri-Twinkle
0

fast alltså, jag är inte gravid, skrev ju NÄR jag var gravid*s*

Wait
0

Påtal om sex och ställningar… igår hade jag och min sambo sex i dushen, som vanligt.. Båda står och han är bakom..  Den stötte emot längst inne, och efter en stund blev jag helt svimfärdig…  La mig på badrumsgolvet och grät och såg suddigt.. Vad hände?  Kan tillägga att jag inte hade rest mig ur soffan på 4 timmar och sen ställde mig i duschen.. :/

Eleri-Twinkle
0

#20 Hmmm kan det vara ngt plötsligt blodtrycksfall av ngt slag?  Hoppas du mår bättre snart!!!

villhailler
0

#20 kan gissa på lågt blodtryck jag å .. sen så hadde inte du rört dig på 4 timmar å sen poäng gång ställt dig i duchen i värme . vilket kanske inte är så bra ..

kitty
0

jag skulle säga att det var lågt blodtryck. .  har hänt mig efter en härlig stund i bastun ; )

DG
0

#20 Det du beskriver hände mig också i början innan jag visste att jag var gravid (den veckan mensen skulle komma). Vi hade precis varit på bastun och skulle duscha. Och sen började synet försvinna och jag va tvungen sitta ner och blev lite rädd.
Men säger som andra, säkert blodtrycks fall.

Fick det några ggr till i affären när vi handlade senare också.

Telefonkontakt
0

Jag har alltid haft problem med att svimma i duschen.. Men då är jag ganska lång också och klarar inte av varm vattenånga utan ventilation.. Och mitt blodtryck är normalt

kitty
0

jag har märkt det i samband med dusch/bastu närman har kommit förbi höjdpunkten :)

blodtrycket påverkas säkerligen av orgasm och värme på det och en eventuell halvbökig ställning kan säkert ställa till det för dom flesta. .

Wait
0

#26 hann inte till någon orgasm varken för honom eller mig.. 

Jag svimmar väldigt sällan..  Vid lucia- om jag sjunger med ljus framför mig.. Eller när jag är sjuk med uppemot 40grades feber…  Nu svimmade jag ju inte. Jag avbröt det- men känslan är lika äcklig för det.     Jag älskar att svimma- men hatar att vara nära på att svimma. 

Jag mår bättre. gick över på några sekunder efter att jag tagit mig till golvnivå.

hur mitt blodtryck är vet jag inte. men med en mamma på vårdcentralen så hade jag vetat om något av mina värden- förutom järnet hade varit onormalt… Men sånt förändras väl oxå iofs..        allt bara förändrs..

Jag tackar för svaren. och skall nu bege mig på två veckors läger- utan internet… 

Alla ni får ha en bra sommar och midsommar!