annorlunda sammandragningar?
dom senaste 2 sammandragnignarna har det smärtat runt magen, underlivet och lite lätt i ryggen . .
är det förvärkar?

Kan det mycket väl vara. Det är väldigt annorlunda från en person till annan.
ok, jag antog det. Blev bara lite orolig eftersom jag inte har något att jämföra med :)
det känns som att det trycker neråt liksom
hur vet man egentligen när det är dags att börja ringa BB och terrorisera dom?

Det bästa är att åka in när man får 3 värkar inom 10 minuter ungefär. Men det är bara ringa och fråga om man undrar :)
ok, och hur känner man att det är riktiga värkar och inte förvärkar?
alla säger att det märker man, men hur vet jag ?
jag har regelbundna sammandragningar vilket jag har haft till och från i veckor. .

#4 hur långt är det emellan när dom är regelbundna?
för jag hade ju det förlossningen kallade enkla sammandragningar med 10minuters mellan rum och då jag kommer in för att få en sömn spruta så va jag öppen 4 centimeter

sammandragningar och förvärkar är väl samma sak?
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
#6 Det kan man säga. Fast sammandragningar har man ju vid vanlig mens när livmodern drar ihop sig. Värkarna gör ju lite mer…

För mig har smärtan varit påtagligt kraftigare när det startat på riktigt s.a.s. Men det som avgör är ju om de sitter i hyfsat regelbundet i flera timmar. Då är det väl läge att ringa (om man inte har för ont, då ska man nog ringa tidigare).
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

För min del gjorde det mycket mer ont än jag kunnat tänka mig. Men jag fick ju igångsättning och då har jag hört att värkarna kan vara kraftigare än annars.
Men dom säger att om du testar med varm dusch så borde förvärkarna sluta, om det inte slutar så är det riktiga värkar.
Det är bättre åka in en gång för mycket än inte alls om du är osäker. Jag åkte in en gång i onödän när jag trodde jag läckte vatten.
Jag fattar inte vad en sammandragning är för något, sitter dom både i magen, mellangärdet och underlivet? Hugger det till, krampar det eller är det som växtvärk? Varje dag känns det som att man har tusen nya frågor att oroa sig över, jag tänkte mig aldrig innan jag blev gravid att jag skulle oroa mig så mycket. Trodde jag skulle gå runt och le, rosig om kinderna, fräsch som en nyponros och en härlig mage. Nu går man här och har ont i ryggen, fiser odörer man vill fly ifrån och en hy som glänser av flott mer än en spegel. Tur man vet varför man gör det =))

#10> *fnissar åt din beskrvning på hur det är att vara gravid* Glamoröst… hehehe…

#10 Din beskrivning på hur du trodde att det skulle vara är en ganska bra beskrivning på min graviditet, men lägg till bristningar djupa som ärr på höfterna och lite mildare på rumpan och låren :P

#10 och #12 glöm inte det fettiga håret och dom alla sakerna man inte får äta eller göra med mera

#13 Jag har inget fettigt hår och lider inte så mycket av saker jag inte får äta :P

#14 nej men i snitt så är det ju så för dom flesta. men inte för alla=)
Hur har det gått för dig Kitty?=)

ja nu är vi ju fundersamma då du inte svarar=/ bebbe på gång eller?
sorry, har avrit upptagen. har fått betydligt starkare sammandragningar men inga riktiga. Men det märks ju onekligen att kroppen är så gott som beredd :)
3 veckor kvar på söndag :)

#18 oj oj det närmar sig. du får hålla oss underrättade=)
jag lovar :)