Gravid iFokus

Gravid

Etikettmammor
Läst 2024 ggr
camilla85
0

Hej jag är ny här =)

Tänkte göra en liten snabbpresentation av mig själv. Jag har smygit  runt här ett tag och känner att det var på tiden nu =).

Jag heter iaf Camilla och är 22 (23 i sommar), jag bor tillsammans med min sambo i sala (västmanland) sedan några år tillbaka. Jag pluggar till undersköterska och är klar i oktober vilket blir riktigt skönt. Ibland vikarierar jag på grupp och serviceboenden för utvecklingsstörda. På fritiden så gör jag nog inte så mycket men jag tycker om att hälsa på släkt och vänner. Brukar vara hundvakt rätt ofta så promenera i skogen gillar jag också. Fika är ju alltid kul mm.

MEN det viktigaste av allt och anledningen till denna presentation är ju att jag blivit med barn Hemlis . Plussade i måndags 26/5. Det är väldigt nytt och idag går jag in i vecka 6. Känns helt underbart men lite orolig är man allt att något ska gå fel men jag försöker att inte tänka på det. Iaf så kommer bebben i slutet på januari fast jag tror att jag säkert kommer gå in i februari.

Jag kommer nog komma med en del frågor framöver så det är tur att det finns forum som dessa. 

Om det är någon som bor i närheten av mig så hör gärna av dig, alltid kul att ha någon att byta erfarenheter med.

Mvh Camilla

DG
0

Grattis för plusset!

Elisabeth-J
0

Välkommen hit och stort Grattis!!! :)

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Lenore
0

Grattis till livet i magen! :D

Det är jättevanligt med oroskänsla i början av graviditeten, men det brukar bli bättre efterhand. Du ska se att allt kommer att gå bra! :)

camilla85
0

Tack så mycket =).

Allt går nog bra men jag tror det hör till lite att man oroar sig. Det lugnar förhoppningsvis ner sig för varje dag.

Hannapanna
0

å grattis! Och oroar sig det gör man nog tyvärr alltid.. Man får försöka slå sig i huvudet och tänka framåt och positivt, men ofta kan det vara svårt!

Och Sala kommer jag från, flyttade hit till Västerås -02 . :)

kitty
0

jättegrattis!

Jag blev själv gravid under min usk utbildning och jag e färdig om en vecka, bebben kommer om 5. Lycka till :)

ElinKee
0

Hej!

Grattis vad roligt! Kan rekomendera www.gravid.se och www.niomanader.se där står det mycket fakta om graviditet och man kan räkna ut vilken vecka men är i. Jag är född -85 och bor i Västerås, ligger ju ganska nära Sala. Är i vecka 13 nu och det är inte förrän nu jag känner mig lugnare, innan var det olika nojor varje dag. Försökte att inte tänka på att jag var gravid, men det var svårt att inte göra det när man mådde illa, var extremt trött och ville äta hälsosamt. Men man kan ju trots allt inte göra så mycket för att påverka hur det ska gå, och man kan inte frysa sitt liv. Ta det lugnt och lyssna på din kropp =) kramar