vad är det som gör ont?
ibland när jag ligger ner så känner jag en smärta längs vänster sida från höfter och den strålar även in mot magen. Detta sker även lite på höger sida men inte i samma utsträckning. detta återkommer med jämna och ojämna mellanrum, framförallt när jag lagt mig för kvällen.
och ibland så känns det som jag får vanlig kramp i magen som återkommer med små mellanrum en stund.
Det är inte stmärta som jag ens höjer ett ögonbryn åt, men jag är fundersam på vad det kan vara.. vecka 23 är jag i nu.
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
jag har samma smärta fast jag viker mig dubbelt av den! men det är muskler och ligament som tänjs och gör ont sa läkaren till mig…..
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus

Okej.. Jag tycker att den lilla smärta jag känner nästan är skönt. Jag gillar smärta i viss grad.

Låter som min foglossningssmärta på högersida. Men du har inte ont när du går eller?

#3 det är inte i något ben (sklett) jag har ont, utan i allt som är mjukt, är det foglossning då?
Inte något ont när jag går, utan bara när jag är still. Nu har jag precis lite ont, och det är mellan höftbenet och revbenen

#4 Foglossning brukar mer vara när man rör på sig. Jag har ju det dock när jag är still också nu i sista tiden för det har blivit värre.
Men kanske är någonting relaterad med att kroppen förbereder sig till förlossningen.

#5 Okej. Jag klagar ialla fall inte. Lite smärta så man vet att an lever. Sen så kanske det är livmodern som växer? För det känns som att det typ är där det gör ont när jag nu känner efter.. Sammandragningar kanske? Eller är det tidigt?

#6 Blir din mage hårt när det händer? Om magen blir hårt som sten så är det sammandragningar.
Sen om du har mensvärk så kan det va förvärkar.
Men det är lite tidigt i vecka 23.

#7 det vet jag inte, har inte tänkt på det. Ska känna efter nästa gång.

#7 nix, ingenting händer med magen. Ska fråga på tisdag då jag ska till bm.. ärlite fundersam på vad det kan vara…

#9 Det är nog inte sammandragningar då. Hoppas Bm har bra svar och ge!

det kan nog vara livmodern som växer och då ilar liksom smärtan iväg lite som små stötar.
Tror också på livmoder som växer och ligament som tänjs! :)