Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 1515 ggr
orolig87a
0

Vill ha hjälp...

Jag har ätit p-piller i ca 3år nu, regelbundet. Men känner mig nu illamående på kvällar, jag är tröttare än någonsin och tycker det ser ut som min mage svullnat lite. Kan jag vara gravid? Tänkte ta ett test imorgon på ungdomsmotagningen men är så himla orolig så jag behöver verkligen tips och råd om hur det kan vara.

Om det skulle vara så att jag är gravid ve jag inte vart jag ska ta vägen. Har gjort en abort tidigare i mitt liv och skulle aldrig kunna tänka mig att gå igenom det igen. Men för min kille skulle det vara ända valet. Han pluggar fortfarande och vill bli iallafall runt 25 innan han skaffar barn så det är sdär 5år kvar. Gör jag ingen abort om jag nu är gravid är jag rädd att förlora honom, vet då inte vart jag ska ta vägen. Han är mitt allt.

Jag säger bara en sak snälla försök att ge mig tips och råd. Kan det verkligen vara så att jag är gravid eller är det nått annat som kan utlöst dessa symptom? Kan man om man äter p-piller fortsätta blöda som vanligt när även om man är gravid eller slutar det då? Hjälp.

Hannapanna
0

Har du testat dej? Det är nog de bästa. Jag kan inte alls sitta här och säga om du är gravid eller inte.. jättwesvårt.. Finns folk som blivit gravida trots p-piller ja..

AlbaStiffler
0

Håller med föregående, testa dig. Du kan ta gravtest den dag då du beräknar att din mens borde komma, och såklart därefter.

Om nu din kille inte stöttar dig mer än att han kommer dra, om du bestämmer dig för att behålla barnet så är det lika bra nu som om 5 år. Tänk på dig själv i första hand, och som jag skrev i en annan tråd nyss: ta det beslut du kan leva med och det beslut du minst kommer ångra efteråt. men innan du tar ut rädsla i onödan, ta ett gravtest så slipper du oroa dig. Apoteket har massor! :)

Lycka till och stå på dig. Beslutet är ditt och inte någon annans! Det är DU som ska leva med beslutet resten av ditt liv. Sen får din kille välja att stötta dig, eller inte - detta beslut är inte ditt utan hans! Hårt men sant! *kram* Berätta hur det går sen! :)

orolig87a
0

Ska göra ett test imorgon har jag tänkt. Men kan man ha blödning som vanligt när man äter p-piller även om man nu skulle vara gravid?

AlbaStiffler
0

jepp, allt är möjligt, men kanske mindre troligt.

orolig87a
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad tror ni när ni ser denna mage? Gravid eller bara upplåst inför mens?

clivia
0

ta ett test så fort du kan och oroa dig inte i förväg. Trötthet kan bero på så mycket.

Zahara
0

Du ser ut som jag gör vardags när jag inte e gravid eller ska ha mens ju :p syns ju inte på magen så i början ju…är själv i v 9 och här syns det inget…bara lite daller :)

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

PennyIIXC
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tog precis en bild på min mage.
Och jag är ju gravid i "runt 8de veckan" säger läkarna.
Jag känner ju min mage, och har tyckt att den är hård och utåt, annars brukar den mer puta innåt, så jag känner ju stor skillnad, man känner ju ändå sin mage bäst själv.

Jag har ätit minipiller här hela tiden, tills i fredags då jag fick veta att jag kanske var med barn. Så jag har ju inte förstått någonting, och läkarna sa till mig att det är ganska vanligt att man ändå blir med barn, och att det inte är någon fara att jag ätit pillrerna under tiden.

Spring iväg och gör ett test nu, så får vi veta!
Lycka till /Jenny

orolig87a
0

Jag är så rädd. vet inte längre om jag vågar göra testet längre. ä så rädd för svaret. Vad ska jag ta mig till? Jag vet att jag måste göra det imorgon när jag ändå är inärheten av ungdomsmottagningen. Men är så rädd, vet inte vart jag ska ta vägen eller hur jag ska göra om jag nu är gravid. Gråter

AlbaStiffler
0

Hur har det gått… varför vara rädd för något du ändå inte kan påverka. antignen är du gravid eller så är du inte det. Oavsett svaret så får du handskas med det när du vet, onödigt att oroa sig i onödan innan… Lycka till iaf! :)

Annie08
0

du kan få mens som vanligt fast du är gravid men det är inte så jätte vanligt