Gravid iFokus

Gravid

Etiketthälsa
Läst 6730 ggr
[jenkass]
0

Hur funkar det med piercingar?

Ni som har piercingar, hur har det fungerat? Jag har både i bröstvårtan och naveln, är det något man måste ta ur eller har ni haft det kvar när ni ammar osv.? När jag sen har barn i framtiden (är ej gravid!) så har jag tänkt ta ut den under amningen, men hur är det med den i naveln? stöts den ut av kroppen när magen blir stor?

bubbelbubbel
0

det rekommenderas ju att inte ha kvar navelpiercingen under gravidieten eftersom magen blir så stor som den blir, sen ser det ju rätt tokigt ut…
gällande piercingen i bröstvårtan så skulle ju jag personligen ta ut den om jag hade haft en, tror det räcker med bara brästvårtan för bebisen att suga på…..

[Anna-N]
0

Man få inte ha piercingar öht vid förlossningen - så jag tror inte man sätter dit dem igen när barnet ska amma.

Moondreamer
0

Jag tog ur min piercing i naveln när jag fick veta att jag var gravid. Onödigt att ha den kvar ifall det skulle hända något. Vet flera vars hål har blivit väldigt utsträckta under graviditet och sedan inte gått ihop efteråt. Som sagt, bara onödigt att ha dem kvar, man vet aldrig vad som kan hända.

PimTheGreat
0

har också tagit ut min piercing i naveln….

davidia
0

jag skulle nog ta ut den i naveln.jag har sett flera magar med usträckta hål efter graviditet.

[jenkass]
0

# 3, 4, 5 hmm ja det är nog som ni säger.. men är ju som sagt inte gravid och har inte planerat att bli det än på ett tag, så vet ju inte hur det ligger till ;) sen när man går till barnmorska etc. så får man säkert råd om detta. Men det blir väl att jag får ta ut dem..

lisette
0

jag hade piercing i navlen när jag blev gravid. tog ut den när magen blev större. min genitala piercing tog jag bort bara ngn vecka innan loke föddes.

har haft piercinar i bröstvårtorna och jag kan säga att det stämmer att det läcker mjölk ur piercinghålen! =)

skrollan
0

Jag känner en som hade i naveln och det blev stort sår och infekterat och hon hade stpra problem med det länge efter detta.

lisette
0

#8 kan det ju bli fast man inte är gravid.

babaganouhj
0

Jag tog ut min i naveln när magen började växa till sig. Såg inge vidare ut faktiskt. Hålet är ju inte vad jag skulle kalla snyggt då det helt klart har blivit påverkat av strechet, men jag tror inte att det brister. Använder mig av sån olja som mjukar upp magen, och det känns rätt bra.

OzzyochJag
0

Jag har tagit ut min piercing i klitoriskappan, men den i naveln sitter kvar än så länge. (är i vecka 26).
Barnmorskan sa att jag kan ha kvar den senare också om jag byter till en plastring.

Men är möjligt att jag tar ur den tillfälligt, vill inte förlora den helt.

skrollan
0

#9 men hålet hade blibit utdrager och inväxt på något sätt.

Linda
0

Shitt har ni smyckat murran..hmm knepigt.

-Skapa gärna en tråd om det inne på glamour och förklara erFundersam Skrattande

lisette
0

#12 det är inte för att det har blivit infektertat..

#13 vill doooo

Linda
0

Tack Lisette:)

floppy
0

Min kompis har haft sin piercing i naveln ganska långt in i graviditeterna, men sen tagit ur den när magen blivit för stor. För att sen hålla hålet öppet så har hon stuckit igenom staven ibland. Hon har sen satt tibax staven efter att bebisarna har kommit. Hon har 3 barn nu… :)
Varken hennes hål eller tatuering på magen ha blivit förstörda under hennes graviditeter.

Isobel
0

Jag hade i min navelpiercing till och med v 36 förra graviditeten. Satte i barbellen utan problem någon vecka efter att dottern föddes. Hålet var precis som innan.

Nu väntar jag barn nr 2 och har hunnit till v 34. Har fortfarande i ringen och kommer nog ha det så länge jag inte tycker att huden stramar över den, den hotar att bli ful eller ger mig obehag på något sätt.

Jag hade i mina piercingar i öron, näsa och tunga under hela förlossningen som slutade i akutsnitt. Det var ingen som påpekade det under de två dygn jag låg inne, men jag antar att olika sjukhus har olika policy.

PimTheGreat
0

Nu har jag satt in min piercing i naveln igen….. först trodde jag hålet växt igen men inte…:))

Isobel
0

Pim: Har hålet bara läkt innan så kan det inte växa igen :) Bara krympa och det går alltid att töja igen.

OzzyochJag
0

Jag var jätte glad att min navelpiercing också gick att sätta i igen.
Men eftersom jag haft den i 10 år så borde den inte läkt igen på 2-3 veckor.

PimTheGreat
0

#19 jasså…..Glad…oki. det visste jag inte!

lisette
0

#19 stämmer inte. har haft piercingar länge. när jag var gravid tog jag ut min i navlen. försökte trycka igenom den när barnet kommit. gick inte. hade jag tryckt ordentligt hade det säkert gått, men det hade växt igen halvvägs.

Isobel
0

#22 då kan inte hålet ha läkt ordentligt innan du tog ut smycket, för för att få den läkta skinntunneln (som ju en piercing är) att växa igen så krävs ju såryta.

lisette
0

skojar du? har haft piercingen i närmre 10 år, klart den har läkts! =)

PennyIIXC
0

Min piercare/tatuerare säger iallfall om mina piercade bröstvårtor att man inte behöver ta ur dem under graviditeten, men sen när man ska amma så är det bäst att ta ur dem.
Hon själv tog ur och satte i igen imellan. Men då krävs det förståss att det är 100% läkt. :)

Isobel
0

Ja det är meckigt nog för en liten bebis att få rätt tag om bröstvårtan i början utan att det sitter ett smycke i. Jag skulle också absolut avråda från att ha smycke i. Inte för att jag är piercare, utan för att jag är mamma som har ammat (och ska snart igen!)

lisette
0

hehe det sprutade mjölk ur flera hål. ganska intressant! =D

FerretCrow
0

Ja min navel piercing har oxå blivigt uttagen nu då jag gått upp 8kg sen efter jul