Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 1530 ggr
Mikaela_B
0

Gravid trotts preventinmedel?

Är det någon här inne på sidan som har blivigt gravid trots kondom,p-piller, p-stav ah you name it.

Jag har ätigt p-piller i över 3 år och klarat mig bra på dom, inte missat en dag ( kanske i början då ) men inte nu de senaste året. Och i fredags efter x-antal dagar av illa mående, känt mig febrig och spytt ( vilket jag tog som vinterkräksjukan ) så köpte vi gravtest och vipps, jag var gravid.

Just nu chockad och mindre ledsen pga beskedet, eftersom att det inte var något jag räknat med.

www.blueberryhedgehogs.com

FerretCrow
0

oj, ja detta är inte så kul kanske om man inte vill ha barn jusst nu. har själv blivigt gravid en gång fasst jag åt piller och då hade jag äte piller i 2 år och tage dom exakt samma tid varje dag.

Mikaela_B
0

#1 jag har gjort samma sak, samma rutin med p-pillrena i mer än 2 år och tycker just nu bara att de e synd att graviditeten kom så här. har lite halvpanik just nu bara…

AlbaStiffler
0

De får ju sämre funktion om du tex är magsjuk eller dålig i magen… eller om man äter vissa mediciner väl… Kanske är det något sånt du råkat ut för?

Så, vad ska du göra nu? Har du kommit över värsta chocken?

Mikaela_B
0

#3 jag skall iväg nu och träffa barnmorskan, så jag får se va hon säger först, men tyvärr så tänker jag inte behålla, jag är inte redo för det än.

AlbaStiffler
0

#4> Ok. Lycka till hos BM och "stay strong"! Allt har sin tid, jag håller med! :-)

AlbaStiffler
0

Svårt att återigen lita på sitt P-skydd bara… Snacka med BM om alternativt p-skydd kanske?

Mikaela_B
0

#6 jo jag får ta och göra detta, dock har jag ju mina fördommar om mycket då jag har vänner som blivigt gravida på det mesta.. humm…

FerretCrow
0

jag kan säha såhär att tyvärr finns det inte något som är helt säkert som skydd. men håller tummarna för att det ska gå bra för dig=)

Mikaela_B
0

#8 jo jag vet, det tog sin tid innan man kom iväg till Ung.Mottagningen enbart för att dom skall tjöta och fråga massa och sedan ge mig telefon nummret och en massa annat.

Hur länge mår man dålig egentligen? alltså illamåendet? antar att de är från person till person kanske, men jag blir tokig snart, måste sitta och hälla i mig tontals med vatten pga att jag spyr, det började igår då va de bara en gång, men idag :S usch fick ju hoppa av vagnen påväg till mottagningen för att spy.. *suck*

Skall iallafall göra UL i slutet av veckan om dom har tid till mig då, så får väl stå ut.

clivia
0

försök att äta torra kex istället, helst innan du stiger upp på morgonen, och sen äta lite och ofta. Magen måste ha nåt att jobba med hela tiden!
Lycka till och stå på dig.

PennyIIXC
0

Jag har skrivit i mitt inlägg just "fick veta igår.." om det också.

Jag har ätit minipiller hela tiden, och så fick jag chockbeskedet..
Så jag hade ju absolut ingen aning om det här, innan i igår. Har ju inte haft någon mens sedan januari -07. Så det har jag inte heller kunnat gå på..

OzzyochJag
0

Jag blev gravid med p-piller när jag var 19 år.
Det slutde med ett tidigt missfall, var så jag upptäckte att jag varit gravid.

MIRJAMI
0

Det värsta brukar vara före tredje månaden med illa måendet och sedan säger det flesta att det brukar släppa. Har man otur som jag hade så kan man må jätte illa hela graviteten.

orolig87a
0

Jag har ätit p-piller regelbundet i ca 3år nu. Men jag känner mig nu tröttare än jag nånsin brukat vara ser uppsvälld ut ungefär som jag brukar bli innan mens men det har jag nu varit i ca 2veckor. Jag mår lite illa och blir yr under kvällarna. Kan det vara så att jag är gravid? Tänk att köpa ett test vid löningen men är orolig redan nu. Vad tror ni det kan vara?

Mikaela_B
0

Tack för alla svar, får tvinga sambon att köpa torra kex som man kan smaska på då :P för detta tar kål på mig, lagom lägligt när skolan börjar igen imorgon *suck* dock kan jag ej gå pga att jag spyr så de känns ju inte roligt.

Är i 7 veckan trodde barnmorskan, dock skall jag till abortmotagningen nu i slutet av veckan och göra UL och sedan diskutera vidare därifrån med dom.

Just nu känner jag mig bara förvirrad, vet ej hur jag vill ha det längre. är det normalt att känna så? Man måste ju ändå gå på vad som är rätt för en själv och för bebisens skull, är de inte rätt så är väl mitt val av abort rätt egentligen?

Jag gillar inte abort, eller de är inget jag någonsin skulle kunna tänka mig att göra, men hade aldrig trott att ja skulle hamna i denna sitsen förens de blev aktuellt, men man kan ju inte sätta ett nytt liv till världen om man knappt klarar av sitt eget, eller hur? Känner mig hemsk  just nu :S

FerretCrow
0

#15 hur du gör med abort eller inte är ju helt upp till dig själv. du säger att du inte kan ta hand om dig själv men det är det många som inte kan men dom växer upp extremt och mognar på sig rejält då dom får barm, så det där kan ses från olika synvinklar. men att du känner dig som att du inte riktigt vet vad du vill är nog för att du fått en chock sen är det en tankeställare som inte gått till sig i ditt huvud ännu.

Zahara
0

Min svägerska har två barn som båda är "tillverkade" på p_piller! Sen är de oxå otroligt fertila i den släkten!

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

PennyIIXC
0

Oj, då är vi i samma sits!
Jag har dock inte vågat ringa någon kurator eller så ännu. eller tänkte idag, men de hade stängt.

Jag känner också sådär att jag har verkligen ingen aning om hur jag vill göra, har ju inget stabilt förhållande, och skulle gärna vilja ha en pappa hos mig om du förstår hur jag menar.. Annars skulle det nog vara lättare..
Jag känner att jag måste diskutera det här väldigt ordentligt, om jag gör en abort så vill jag inte ångra mig för resten av livet lixom.

Om du vill så har jag msn och är sjukskriven nu i en vecka, om du skulle vilja prata mer, jag vet ju att jag är väldigt beroende av att få prata med någon, gärna någon i min egen sitts, så det kanske skulle vara något?

Hoppas det löser sig!
MVH /Jenny

Marre79
0

Jag blev gravid med Oliwer trots att jag hade p-plåster…

bebbe
0

En av mina väninnor sökte läkare i Måndags för magsmärtor…fick besked att hon var gravid i 6e mån trots p-spruta. inet illamående, inga ömma bröst ingenting som tyder på graviditet.

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

MIRJAMI
0

Man klarar sig även som ensamstående mamma. det har jag gjort. Man växer till sig väldigt mycket efter att man har fått barn. Jag hade en väninna som inte visste om att hon var gravid förrän hon skulle föda. Då kom hon in på sjukhuset med magsmärtor för förlossningen var igång. Skulle inte viljat vara i hennes siuation.

AlbaStiffler
0

#20> Oj, vad hemskt… snacka om sent hon fick reda på det… hade inte magen börjat svälla rätt rejält då?

Mikaela_B
0

#21 hade inte velat vara i hennes sits heller.. Läste i tidningen om ett sånt fall för nått år sedan, och du hade barnet lagt sig anorlunda så magen hade inte börjat växa så diskret mycket utan hon trodde att den lilla viktökningen va för att hon ätigt för mkt eller liknande. Helt normalt med andra ord, tills hon åkte in på akuten för magsmärtor och då hade förlossningen startat

Jag skall iallafall och göra UL den 21:a sedan abort den 23:e

skrollan
0

#21 usch ja, det känner jag också en, fast hon fick reda på att hon var med barn när vattnet gick.