Gravid iFokus

Gravid

Etiketterrådtipsmens
Läst 200 ggr
Anon123
0

Mens utan ägglossning

Hejsan! Jag tempar och tar ägglossningstest. Varken ägglossningstesten eller tempen kunde visa på ägglossning denna månad. Däremot kom min mens cykeldag 32 (väldigt regelbundet). Är det någon som varit med om något liknande? Börjar tro att jag sitter här odiagnosticerad med någonting 😅

• Redigerat 2024-05-29 21:02 av Cireea
[Scillalilla]
0

Tror inte du sk oroa dig, det är ganska vanligt med cykler utan ägglossning. Sen får man en blödning för att slemhinnan byggt på sig. Förhoppningsvis får du cykler med ägglossning nästa gång 😊

Lia
0

Har du ökad kroppsbehåring? Jag ha PCOS och då kan det blir knasigt med ägglossningen även om man har regelbunden mens.

• Redigerat 2024-04-30 10:45 av Lia
Anon123
0

#2: Nej inte som det känns. Däremot fick jag ett vänligt stort utbrott av finnar denna månad om det har någon betydelse 😅

Lia
0

#2 Ja, det är mycket möjligt att akne är ett symtom på eventuell PCOS. Om du är orolig, så kontakta gynekologen och be om en utredning. Många med PCOS behöver läkemedel för att kunna få ordning på ägglossningen om man vill bli gravid, en del kan även behöva genomgå IVF. Men det kan såklart också ske spontant. Ägglossningstest kan också vara missvisande och visa fel när man har PCOS pga hormonerna som löper amok. Det låter som att du försöker bli gravid, stämmer det? Har du försökt länge, i så fall? Har man dokumenterad PCOS så ska man inte heller behöva vänta ett år på att få hjälp, som andra behöver göra.

Anon123
0

#4: jag fick faktiskt en tid hos gynekologen men det var för jag skulle gjort en endometrios-utredning innan jag fick barn (födde honom för ca 1 år sen). Hursomhelst så är det pcos. Det tog ett år att få till första barnet så jag hade räknat med ett år nu med. Så jag blev lite snopen när läkaren skrev ut medicin som jag ska börja ta nästa cykel för att bli med barn 👍