VUL 6+3 inget foster?
Hej!
Var på VUL för sju dagar sedan då var jag vecka 5+3. Hon hade svårt att se något då det var tidigt. Hon skulle spara ultraljudsbilderna så det fanns något att jämnföra med. Fick tid sju dagar efter. Idag var jag på VUL igen vecka 6+3 och det fanns inget foster i hinnsäcken. Ultraljudsbilderna från förra gången hade hon glömt att spara så inget att jämnföra med heller. Det fanns en hinnsäck som stämde med mina veckor alltså 6+3 och fanns även gulesäck.
Har haft ett missfall innan detta så är väldigt orolig..
Nu har jag tid om 18 dagar igen för att se om det finns något foster men väntan gör mig tokig och en dag känns som tio dagar..
Har någon varit med om samma? Hur har det gått? Är det kört för mig?
Behöver absolut inte vara kört!
Var också på VUL i vecka 6 och då syntes inte ens en gulesäck, blev då ”utredd” för utomkvedshavandeskap, tog ett par blodprov.
10 dagar senare fick jag komma tillbaka och göra VUL och enligt riktiga beräkningar skulle jag vara i vecka 8 ca. Embryot var då 3,5mm och hade hjärtslag. Läkaren sa då att jag var i vecka 6. Så nej det är inte kört, jag hade dessutom blödit mycket och haft mensvärk i flera dagar.
Ska in på första ultraljudet om två veckor, är då i vecka 12 :)
Lycka till 🫶
#1: Hur kunde fostret vara 2 v mindre än det skulle ?
#2: 1,5 vecka. Och det vet jag inte. Kan vara läkaren som mätt fel eller att jag har haft ägglossning senare än jag trodde och att spermierna levt kvar x antal dagar.
Hur det egentligen är får jag veta på ultraljudet vecka 12.
#1: Tusen tack för svar! Nu fick jag lite hopp :)
Och skönt att din lilla böna hade hjärtslag. Det är ju hemskt att gå runt att vänta o inte veta vad som händer..
Tack så jättemycket och lycka till på ultraljudet om 2 veckor :)
#4: Ja fruktansvärd väntan, hoppas verkligen att det går bra för dig med!
Har du haft ont och blödigt också?
#5: Tack snälla!
Hade värk i början vecka 5 ungefär, har haft en liten blödning alltså lika stor som en tesked och sedan bruna flytningar men inget mer än så.. inga stor mängder blod eller större smärta så jag hoppas ju på det bästa men lite svårt efter att jag varit på VUL två gånger och inget foster har synts till.
Har du några symtom? Jag tycker inte jag känner mig gravid förutom lite illamående bara men inte så mycket av det heller.
#6: Okej, jag hade också bruna flygningar. Hade inga särskilda symtom kring vecka 5,6,7 förutom lite mer trött men det är man ju på vintern. Och lite mer kissnödig på natten.
Från vecka 8 började jag må mer illa, inte mycket och inte varje dag. Nu är det nästan varje kväll så just det har ökat.
Men försök att inte tänka så mycket på symtom, vissa har inga och dom ska vara glada för det 😊 förstår att väntan är lång men den är nödvändig för att få besked. Det finns hopp iallafall 🫶
#0: Hur går det för dig?
#9: Ser inget
Men du har lagt bilden i fel tråd ☺️
- Redigerat 2024-04-08 14:28 av cashili