Gravid iFokus

Gravid

Etikettplanerar-barn
Läst 140 ggr
Mammatill3pojkar
0

Tolka NC graf/kurva

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej

Någon som är duktig på att tolka nc temp kurvor? Undrar mest om dippen i början är ngt negativt och om vad man ska hålla utkik efter vad gäller tecken på graviditet? Är lite ny på detta

elli3
1

Min kurva liknar din lite, hade också en liten dipp där i början. Nu är jag snart i v11 och såg nyligen ett litet hjärta slå för fullt, så håller tummarna för dig! :)

Freeya-
1

#0: Håller sig tempen kvar däruppe är det ju väldigt lovande! Lycka till 🤞

Mammatill3pojkar
0

#1: Tack 🙏 jag hoppas jag med. Fick missfall i julas så det vore mer än välkommet 🫶🏻
Grattis till lilla grynet i magen

Mammatill3pojkar
0

#2: Okej så inga fler dippar nu utan tempen ska ligga på denna nivå? Tack för att du tog dig tid att svara 🙏☺️

Freeya-
1

#4: Det behöver inte vara kört för att det svänger lite 😊 Håller tummarna 🤞

Mammatill3pojkar
0

Liten dipp men ändå ganska hög temperatur.. hoppas den ligger kvar i morgon. 😳🙏

cashili
0

#6: Om tempen är fortsatt hög efter du passerar BIM så är det ett tecken på graviditet

Man kan ha höga tempar både med och utan temp

Om du tempat många månader lär du känna din kropps förändringar och vad som är ”gravid temp” och inte

Mammatill3pojkar
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Tog ett grav.test i morse från gravidkollen. Tycker mig se ngt svagt där men osäker. Ser ngn annan ngt?
Ska ha BIM på onsdag så tidigt men inte fullt möjligt att det ska synas. Tog ett liknande från restlagret men det var blankt tyckte jag…

Freeya-
0

#8: Kanske tas det bort men det ser positivt ut 🥳

Mammatill3pojkar
0

Tas bort? Att det blir missfall tänker du?
Jag hoppas det vill hålla sig kvar☺️ Men förstår att det finns risk för det. Hade missfall i julas så hoppas inte..😔

cashili
1

#10: Tolkning av test ska ligga i en specifik tråd
De får inte läggas fritt i egen tråd 👍

Freeya-
0

#10: bara att de tas bort från enskilda trådar, då de vill ha tolkningar i en och samma tråd 😊 Håller tummarna att det stannar 🤞