Gravid iFokus

Gravid

Etiketterplanerar-barnnatural-cyclestempa
Läst 1509 ggr
Cireea
4

Natural cycles tempa #3

Här kommer en ny tråd för alla er som använder natural cycles/tempning i era försök att bli gravid. Den gamla tråden finns givetvis kvar HÄR.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Här har du en självklar sajt för dig som är gravid har varit eller kanske har du en tanke på att bli, då är detta en sajt för dig som tar upp massa roliga och intressanta ämnen. Vi hälsar alla välkomna, mammor, pappor, anhöriga, samkönade och ensamstående. Vi hoppas att ni kommer att trivas. Mvh// Gravid Crew
Dessireeé
0

Tidigare hade jag ÄL runt 13-14 innan missfallet alltså men det kan ju ändrats nu som sagt så det är så himla svårt att veta ungefär 😅 Hoppas dock vi prickar in det!

Dessireeé
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Någon som kan hjälpa att förstå?
Jag la alltså precis in att jag hade mens som vi pratade om i tidigare tråd. Nu ändrades hela min kurva framöver istället och det står LH bekräftad? Vilket det ej gjorde innan?😅

[Freyaaa]
0

#2: vet inte varför den inte sa lh bekräftad innan 🤷‍♀️
Jag tror att det stämmer bättre nu, hade gjort så själv. Är du osäker kan du skicka till nc kundsupport och fråga hur de tycker du ska logga 😊
Men det är fullt rimligt att ÄL flyttar någon dag fram och tillbaka 😊
Hoppas du får en temp ökning 🙏

Anna9819
0

Min ÄL dag blev framflyttad men jag är rätt säker på att den var den dag 13.
Tycker det ser ut så på tempen.
Hur skulle ni läsa av?

[Freyaaa]
1

#4: supersvårt! Båda dagarna är ju alternativ 🙈
Men det är tydligt att ÄL var där någonstans 😊
Jag har både NC (som satt dag 16) och FF (som satt dag 15) för mig, på samma graf 😊

Anna9819
0

#5: ja hoppas på dag 13 annars blev myset för långt ifrån ÄL.
(Jobb🤪)

• Redigerat 2023-10-14 08:30 av Anna9819
[Freyaaa]
0

#6: då tror jag dag 13 ❤️

Anna9819
0

#7: tack😂❤️ 🙏
Blir alltid lite nojjig för att ha missat.
Typiskt att ÄL var senare den här månaden än de senaste 😂
Men men inte mycket att göra åt.
Får vara glad att man har äl❤️

[Freyaaa]
1

#8: fattar! Men simmarna kan leva länge också 🥰 oavsett om man prickar mitt på ÄL så behöver man ha tur också för att det ska ta sig 😊🤞

Anna9819
0

#9: vet inte om det stämmer men har gått för mig att det är viktigare när man är äldre att pricka ÄL.
Läste nånstans att äldre kvinnor har färre dagar med ÄL flyttningar.
Men det kanske inte har med ålder att göra bara.
Är väl olika med.
Men äldre har ju bevisat svårare iaf
Men ja jag har ju lite åldersnoja

• Redigerat 2023-10-14 08:43 av Anna9819
[Freyaaa]
0

#10: jag vet inte alls 🤷‍♀️ men helt klart är det ju bättre att få myset innan ÄL än efter åtminstone 🤞 Det går som det går ändå, så försök slappna av 🥰

Anna9819
1

#11: ja precis hoppas på guld ägget och super simmaren🦸🦸🏼‍♀️

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
[Freyaaa]
0

IMG_9333.jpeg

Fortfarande väldigt tidigt efter ÄL. Ingen supertydlig stigning denna gången, men tror ändå ÄL skett.
Tror jag sovit med öppen mun några gånger, senast idag då jag vaknade med torr mun 🙈

Ändå lite tacksam för apple watchen som ändå talar för att tempen är mer som den brukar än orala tempen visar 🤞

klotterplank
0

Jag behöver hjälp att tyda detta. Jag är förvirrad och nerslagen.

Backstory för den som orkar läsa:

Slutade med piller i augusti. Första cykeln var 50 dagar så jag har inte så mycket att gå på. Testade lh många dagar. Mäter tempen varje dag kl.6. Fick positivt lh test cd 22 tillsammans med tempsänkning. Fertilt sekret cd 22-23. Cd 23 hade jag mensvärk + ilningar i höger äggstock. Riktigt ordentligt vid en tidpunkt. Cd 24 rätt mycket tjocka vita, krämiga flytningar (hade samma förra cykeln) och idag mer vattniga/tunna.
Jag kände mig rätt säker på att jag hade ÄL, men nu vill kurvan knappt gå upp? Har jag haft ÄL eller inte? Ska jag fortsätta mäta lh för att se om ägglossning sker på nytt?
Var så säker förut och mannen så taggad och nu går det såhär😭

cashili
0

#16: utifrån kurvan ser det inte riktigt ut som om du haft ÄL tyvärr

Dessireeé
0

Nu är jag tillbaka med min graf igen som hoppar upp och ned hela tiden men sover dock lite dåligt men tempar samma tid. Är det vanligt att tempen gör så? Eller är det något på G tro? Ser ut som en trappa efter ÄL 😂

cashili
0

#18: svårt att säga
Att den hoppar lite kan bero på hur du sover , hur mkt du rör dig / vaknar , hur varmt eller kallt det är. Så en hoppig temp i sig har inget med graviditet att göra. Men om man är gravid ska tempen hålla sig hög hela lutealfasen ( ofta ca 14 dagar ) och sen stanna där och ej dippa

Freeya-
0

Mina tre senaste kurvor, seg ökning efter ÄL 🙄

cashili
0

#20: Mjo lite och om jag tolkar rätt dippar efter 8-9 dagar ca

Freeya-
0

#21: Superseg, blir lika orolig varje gång att den inte kommer upp mer 🙈 Den dippar efter 11-12 dagar, bara att jag inte tempade efter bekräftad ÄL sist 🙃

cashili
0

#22: mm okej , svårt att se antalet dagar ☺️

Men vet du var du ”borde” ligga på för temp som gravid ? En helt optimal ökning är en ökning på 0,7 grader enligt kliniken jag träffade. Fråga mig inte hur de kommer fram till det men det finns säkert uträkningar på det.

På mig stämmer också det faktiskt. Oavsett kemisk eller mf så hamnar min temp alltid minst 0,7 grader eller högre än före ÄL.

Men du har tagit protesteron prover eller ?

Freeya-
0

#23: Ne jag tempade inte när jag var gravid så ingen aning. 🤷‍♀️

Det är nog jätte olika, det beror ju lite på hur man tempar och så också. Jag tror att jag är ganska dålig på att tempa likadant var dag. Men gissar att min graviditemp skulle ligga någonstans på 0,7 över follikulärfasens temp också ☺️

cashili
0

#24: Jo man måste ju tempa konsekvent och på samma sätt. ☺️
Men tempen berättar ändå vad som sker i kroppen. Progesteron höjer temp.

De cykler jag inte blir gravid är min ökning lägre. 👍

Freeya-
0

#25: Ja jag tror att om jag blir gravid så kommer jag få ett snäpp till på kurvan efter implantation ☺️ Ja det går ju ändå se ett mönster även när man är lite halvkass att mäta likadant var dag 🙂 händer var och varannan morgon att jag funderar på om jag verkligen är på samma plats under tungan 😅

cashili
0

#26: Mm… Mönster är bra .. utifrån mönster kan man sen börja dra slutsatser. 👍

Nelly_mal
0

#0: Hej alla ni ?
Ni som använder N C och fått +

Hur tycker ni detta ser ut 😀
Missfall i oktober och vi försökte direkt jag fick en normal mens
Hoppas 🤞

Freeya-
1

#28: Ser lovande ut 🤞 Det kan bli en andra höjning efter att ägget fäst 🤩 håller tummarna 🤞

elli3
1

#28: Ser lovande ut! Så här har min kurva sett ut sedan jag fick plus. Verkar gå lite upp och ner känns det som :)

Nelly_mal
1

#30: såhär såg de ut idag så den är rätt hög eller vad man ska säga 🥺🙏🏼
Ska ha mens enligt NC nu på tisdag
När kan jag testa kan ej vänta 😞
Mina bröst sticker och torra bröstvårtor och as trött
Hur va de för dig innan +

Nelly_mal
0

#29: Hoppas verkligen de 🙏🏼🥺
Ilningar i brösten och torra bröstvårtor ska ha mens nu på tisdag jag vill inte tro men min temp har bara blivit högre sen ägglossningen 🤞

Freeya-
1

#32: håller tummarna 🤞 hade testat imorgon om du är otålig 😊
Är höjningen orsakad av att det fäst sig finns en chans att se på test efter några dagar från höjningen🤞

• Redigerat 2024-01-06 21:02 av Freeya-
Nelly_mal
0

#33: Är så rädd för få negativt sen få mens på tisdag 😞
Men ska testa imorgon och är de negativt så testar jag på tisdag så jag har beräknad mens !
Fick missfall i oktober så de mycket ångest och känslor vilket vi kvinnor inte pratat tillräckligt om tyvärr !
Men hoppas 🤞
Tack för stödet ❤️

Anna9819
1

#34: Usch det är hemskt ❤️

Lycka till ❤️

elli3
1

#31: Mådde otroligt illa i perioder och fick svimningskänslor ca 5 dagar innan mensen skulle komma. Kände att något var skumt så jag tog ett RFSU test samma dag som visade suuupersvagt positivt (knappt så att det syntes). Cb digitala visade negativt fram till BIM, sen slog även det om till ”gravid 1-2v” och strecket blev starkare på vanliga stickor. Efter det har jag haft lite varierande symptom, typ illamående och trötthet i perioder, extra sugen på mat (speciellt paprika, haha), spända/torra bröst typ varannan dag osv :)

Freeya-
1

#34: Även om det skulle vara blankt finns det tid till att bli positivt innan BIM 🤞 håller tummarna 🤞
Ja usch det är tufft att gå igenom, vi är tyvärr några som måste bidra till statistiken 💔😔

Nelly_mal
0

#33: 3 dagar innan mens 😞
Ushh vad jag hatar detta

elli3
1

#38: Mitt digitala var också negativt typ 2-3 dagar innan BIM. Sen slog det om till 1-2v ganska exakt på dagen, så än finns det hopp 🥰

Freeya-
1

#38: Det finns tid att bli plus än 🤞

Nelly_mal
0

Ni som använde NC för bli gravida har ni några tips 🙏🏼

Nelly_mal
0

Och nu kom de lite flyttningar blandat med lite brunt men inte mycket så mensen är på g verkar de som 😞
Ingen bebis denna månad heller
Ska ha mens imorgon tog test idag igen och de va negativt.

Nelly_mal
0

Och där kom plusset 🙏🏼🙏🏼🙏🏼 snälla låt de gå bra denna gång 🥺

Nelly_mal
0

#40: Plussa idag 🥺🙏🏼🙏🏼

Freeya-
1

#43: Åh grattis! 🥳

Anna9819
0

Nån som har ganska hög temp efter mens? Likt min kurva?

• Redigerat 2024-02-13 09:43 av Anna9819
emma012
0

Vad säger ni om denna kurvan? 🤔 Är på bim+1 och neg grav. Har oregelbunden mens.

Lollan124
0

Vad tror ni om denna kurva? Har BIM idag. Ingen blödning och färska gången jag har såhär hög temp på BIM 🤔 tog ett test för tre dagar sedan som visade neg

cashili
1

#48: Det är bra med hög temp runt BIM, men å andra sidan kan man ha en perfekt kurva utan att det är ngt.. tyvärr. Hög eller låg temp beror på progesteron. Det höjs vid graviditet så fortsätter din temp att vara hög flera dagar till så kan du testa igen

cashili
0

#47: Skulle spontant säga att det ser ut som om din temp stigit lite men generellt lite för lite för att tro att det är en graviditet på G. Ser ingen distinkt tempökning nu på slutet av cykeln, vilket kan indikera ett mens är på g

Lollan124
0

#50: Tack för svar! Ja jag har inte mycket förhoppningar denna cykel. Hade även värkar igår som jag alltid har dagen innan mens så den lär nog dyka upp senare idag! Även om jag hoppas att tempen ska hålla sig. Får avvakta och se ☺️

Ayrah
0

Hi everyone
Can anyone tell me how a temp graph should look like near ovulation.

Lollan124
1

Ville lägga ut bild så andra i framtiden kan se. Fått utslag idag på gravtest och fortsatt hög temperatur. Ett litet hopp för dem som inte har typiska kurvor under lutealfasen🩷 (har hypotyreos därav är jag lite lägre i temp men mina värden är bra).

Maggan777
0

IMG_0214.png

Önskar så gärna att det skulle vara graviditet på gång här. Har BIM om 3 dagar. Känns dock som att mensen är på gång, men min temperatur har varit väldigt hög dom två senaste dagarna. Det kanske inte betyder något alls men… :)

Lollan124
1

#54: Det kan absolut betyda att något är på G! För mig kändes det också som att mensen var på G. Hade t.o.m. lite ”lätt” mensvärks-känsla dagen innan BIM! ☺️ det är ju bra att temperaturen gått upp nära BIM

Maggan777
0

#55: Tack för peppen, jag hoppas verkligen det! Samtidigt är det så läskigt att hoppas för att sedan bli besviken.. Vi får se hur det utvecklar sig dom kommande dagarna!

Maggan777
0

Är på BIM -1 idag, blev glad när jag vaknade och såg att temperaturen fortfarande var hög (36,65). Kunde inte hålla mig från att göra ett graviditetstest som såklart visade negativt (Clearblue digital Testa tidigt). Trodde verkligen av någon anledning att jag var gravid nu. I vanliga fall brukar jag ha spotting några dagar innan mens, nu har det inte kommit en droppe..

Lollan124
1

#57: Det finns fortfarande chans att slå över mitt test var supersvagt på BIM+1 du kan kolla på mitt första test under ”graviditetstest”, sen dess har det blivit väldigt starkt positivt med fin hög temperaturkurva! ☺️

signe1998
0

Jag har en fundering kring min tempkurva och undrar lite över hur den utvecklas. Jag hade bekräftad ägglossning på cykeldag 25 och ett positivt ägglossningstest på cykeldag 23 och 24. Men nu verkar min temp vara både låg och hög vid olika tillfällen. Jag börjar fundera på varför det är så och varför Natural Cycles försöker hitta ett nytt ägglossningsdatum. Är det vanligt att tempkurvan är så här osäker efter bekräftad ägglossning, eller kan det vara något annat som spelar in?

cashili
0

#59: Brukar du ha så låg temp efter ÄL? Hur brukar det annars se ut ? Ngt att jfr med ?

Man kan ha lite fluktuerande temp efter ÄL men vid bra progesteron ska ÄL öka med 0,5 grader ca efter och stanna där tills mensen kommer

cashili
0

#59: Och ., att appen letar ny ÄL är för att dina tempar nu är lika låga som före ÄL. Säker på att du haft?

signe1998
0

#60: Ahh okej, dom två översta är mina två senaste!

cashili
0

#62: Jag ser inte tempen där i siffror

Svårt att säga ngt då 🙂

Ffreya
0

#59: Är det med termometer eller med klocka som du mäter? ☺️

Ffreya
0

#60: Tror det är när man mäter Fahrenheit som det är 0,5 när det är Celsius räcker det med 0,2 ☺️

signe1998
0

Det är med termometer varje morgon vid samma tidpunkt. Tror detta är enda sättet att kunna se tempen i högersidan? 🌸

cashili
0

#65: Optimalt är 0,5 men 0,3 är det många appar mäter 3 dgr på raken efter ÄL för att ska detekteras. En del appar kräver endast tre högre tempar på raken efter ÄL 🙂👍

cashili
0

#66: Ok gången före denna hade du en stabil ökning som du ser
Denna gång är tempen generellt lägre

signe1998
0

Kan det vara att ägglossning uteblivit då? Tyckte jag hade symptom och det var postivit på stickorna för ägglossning eftersom tempen går i vågor nu? 🤔

cashili
0

#69: Den kan ev ha varit men kanske lite svagare denna gång. Det kan bli så utan någon specifik orsak men fortsätter det så med tempen får man väl undersöka det

Att du har temp på 35 före ÄL är inte helt optimalt om du försöker bli gravid. Man behöver en ”varm” livmoder och ett bra blodflöde

Rör du mycket på dig? Promenader ? Tränar ? Dricker varmt te?