Gravid iFokus

Gravid

Etiketterplanerar-barnbarnlängtanmissfall
Läst 1672 ggr
Cireea
1

Försöka igen efter missfall #4

Förra tråden blev lite lång så här kommer en ny där ni kan fortsätta stötta varandra i er resa. ❤️

Tidigare tråd HÄR.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Här har du en självklar sajt för dig som är gravid har varit eller kanske har du en tanke på att bli, då är detta en sajt för dig som tar upp massa roliga och intressanta ämnen. Vi hälsar alla välkomna, mammor, pappor, anhöriga, samkönade och ensamstående. Vi hoppas att ni kommer att trivas. Mvh// Gravid Crew
  • Redigerat 2023-08-25 12:29 av Cireea
Anna9819
0

Hej
Kunde inte vänta men tycker jag ser ett starkare streck dock lite mer starkt upptill😔 kanske bara något fel?
Vad tror ni? Har ni nån erfarenhet av det?

Bild raderad

• Redigerat 2023-07-30 18:29 av Cireea
[Freyaaa]
0

#1: vågar inte säga något, du kommer ändå behöva ta om det för att få ett säkert svar 🥰 Hoppas det blir tydligt snart 😊

Cireea
0

Vänligen. Tolkningar ska läggas in i respektive tråd för sånt.

Anna9819
0

#3: 👍

Anna9819
0

#2: ja jag tänker inte testa mer, tror inte jag ska köpa några ägglossningstester heller orkar inte mer nu, blir ju knäpp.
Får bli om det blir..

[Freyaaa]
0

#5: förstår dig, oavsett tester eller inte blir det ju när det blir! Men tror man ska undvika och ta test för tidigt, för de enda svar man vill ha är ju att de är solklara 😅
Blir de så otydliga är det ju lika mycket kanske/ kanske inte som det är ändå i dagarna mellan ÄL och BIM 😊

Jag kommer också bli knäpp 😅 Om jag någonsin blir gravid kommer soc ta ungen på en gång 😂

Anna9819
0

Ja precis, blir också less på kassa test ska varannat test vara konstigt?!
Så man får nån konstigt känsla att kanske men insteget inne fatta, att nej troligen inte
Skönt då är jag inte ensam🙃

[Freyaaa]
0

#7: låt bli och testa och förhoppningsvis uteblir din mens och då kanske du får ett tveklöst plus 🥰
jag vet inte med tester, jag har mest erfarenhet av vanliga RFSU stickor, visst har jag någon gång testat med tidiga test. Men aldrig när jag varit gravid.
Men när vi fick vårt plus vågade vi inte tro att det var rätt ( jag trodde det skulle vara typ lika starkt som ett ÄL test då) så vi tog ett digitalt som bekräftelse.

Jag längtar så mycket till att ha operationen överstökad! Om de håller vårdgarantin är det som mest 38 dagar kvar. Men fått en hint om att de inte alltid håller den 😖
Ska ringa imorgon ändå och höra hur långt i förväg man brukar bli aviserad om operation.
Men vill så gärna komma igång igen, vi har ju ingen aning om hur lång resa vi har efter operationen 🤷‍♀️

Anna9819
0

Förstår att du bara vill kunna ha det där datumet som målstolpe.
Hoppas verkligen vården håller vårdgarantin🙏
Lika bra att vara på och fråga 👌🏻
Hoppas du får något svar imorgon 💕

cashili
0

#5: åh vad jobbigt med otydliga svar
Tyvärr brukar väl halva streck inte vara så positivt resultat men jag vet inte

Vilket märke ? Tidigt test?

Är du ÄL + 11 nu?

Hur ser tempen ut? 💕

cashili
0

#8: åh håller att tummar för er ! Verkligen !

Jag hade önskat man bara kunde vänta på att mensen blev sen , men tar man progesteron går ju ej det eftersom mensen ej kommer före man gör uppehåll. Så jag måste testa 😞

Anna9819
0

Ja jag tänker att det är negativt.
Det är ett RFSU testa tidigt läst om flera som fått liknande med varierat slutresultat.
Är på ÄL +11 eller 10 osäker

Min temp har blivit högre och högre så det är väl så det borde vara antar jag varesig man är gravid eller inte

Anna9819
0

Känns som mensen ska komma svullna bröst, molvärk, vita flytningar trodde fasiken jag fått mens tom 🙃
Jaja verkar ju bli typ på onsdag/torsdag och det passar ju med ägglossningstestet en typ 14 dagar

Trist vill inte ha den 🙃

cashili
0

#13: förstår det !!
Tyvärr kan man ju ha hög temp tills mens , det är eg ett bra tecken för då har man progesteron.

Har du tagit ngt nytt ?
Man tänker ju att de tidiga ska snappa upp 10 ml/iu om ngt fäst men man vet lnte säkert.

Med tanke på din temp så är jag helt säker du hade ÄL cd 11.

Jag håller fortsatt tummarna 💕💕

Anna9819
1

#14: tack
Vi får se har inte mensen kommit på fredag så kan jag ju ta ett test.
Tack för allt stöd 💕🙏🌸

Anna9819
1

#15: har inte tagit något test idag

Anna9819
0

Fick sån där äggviteflytning som jag får vid ägglossning, var det pga östrogen?
Nån stans läste jag att det var som en slempropp som man kunde få ut innan mens, men jag har ju. Haft dem när jag varit gravid tidigare så det kan ju inte stämma.

Anna9819
0

Har förfarande en temp på 37.1
Idag har jag inte några känningar att det är mens på g.
Jobbig kropp…🙃

Anna9819
0

Har nån av er fått blått i era spökstreck?
Strecket är ju starkare än i söndags (tog ett i går kväll)
Blir orolig
Men testar kanske ett digitalt idag för tittade på mitt test från i mars och de är lika starka. Dagen efter det tog jag ett digitalt.

cashili
0

#19: såg ditt test i testtråden. Kan nog va ngt där. Vilken dag nu? ÄL+ 11-12?

Ja nån gång har jag fått som nån lite slemplupp före mens och nån gång typ ÄL sekret 1v efter ägglossning ( troligen pga östrogenet)

Spännande !!! 🥰🥰

Anna9819
0

#20: det är ca +13-14 dagar från ägglossning
Men om jag går på temp och kramp liten liten blödning typ droppe i torsdags så borde ev ägget fäst då, så ca 6 dagar från fäst isåfall men gör en digitalt efter jobbet

cashili
0

#21: ah ok. Ja jag hoppas det håller !! Det är ganska svagt kanske för ett tidigt test 6 dgr efter det isf fäst MEN jag tror på detta lilla frö och att det fäster ännu mer och ökar hcg nu så det blir ett solklart fett +

Håller tummarna stenhårt !!! 🩷🩷🩷🩷

Anna9819
1

#22: ja det är svagt men starkare än i söndags så hoppas än 🙏😬💕

cashili
0

#23: ser fram emot uppdateringar!!

Anna9819
0

#24: ja du vet ju allt som försegår i mitt huvud men jag försöker tänka positivt och har en annan känsla i kroppen känner mig konstigt nog lugn.
Jag kan ju inte göra något iaf.

cashili
0

#25: nä så är det ju. Ett + blir varken mer eller mindre oavsett vad man gör eller tänker men det är inte alltid så lätt 😊
Kanske bra du jobbar så tankarna distraheras av annat 😂

Anna9819
1

#26: precis 🌸

Anna9819
0

#27: har 3-4 dagar kvar till BIM så vi får se.

cashili
0

#28: oj det är en lång lutealfas på 17-18 dagar. Vanligen har man kortare när man blir ”äldre” så det ska du va glad för 😊

Anna9819
1

#29: jag vet inte riktigt vad jag har😅
Men borde det komma typ idag mensen egentligen om jag nu hade ägglossning för 14 dagar sedan idag då ?
Vet inte hur jag skall tänka/beräkna.
En app säger på torsdag, en annan lördag den tredje tisdag nästa vecka😅😂

cashili
0

#30: man kan nog inte gå på att man brukar ha typ 28 dagar för får man ÄL tidigare så kommer ju oxå mensen tidigare

Så hade du ÄL cd 11 och har lutealfas på 14 dagar så kommer mensen dag 25.

Så det beror på hur lång din lutealfas normalt är i dagar 😊

Vanligast är att ha 12-14 dgr efter ÄL
En del har nån dag längre och en hel del med lågt progesteron har kortare

cashili
0

#30: oj vilken skillnad i apparna 😮😮 vad utgår dom ifrån egentligen haha

Spontant låter torsdag ( imorrn mest rimligt ) med tanke på tidig ÄL men jag vet inte vad du brukar ha i lutealfas 😊

Anna9819
0

Jag tror min är på 14 dagar oftast om ägglossningstesten stämmer

En app trodde iof att jag hade ägglossning den 16 e men det är väl omöjligt känner jag

cashili
0

#33: ah okej , ja då borde denna cykel bli ca 25 dgr + nån dag hit och dit.
Din stora tempökning va på dag 12 i cykeln , därav tror jag ÄL var dag 11.

Anna9819
0

Ja jag tycker också dag 11 stämmer in bra med tidigare ÄLT och mens.
Ja borde ju bli så.
Vill inte att denna cykel tar slut.
Bara hoppas nu…

cashili
0

#35: ❤️ jag hoppas åt dig också

Anna9819
0

#36: tack snälla ❤️💕❤️

cashili
0

#37: när i cykeln fick du fertilt sekret denna gång ?

Jag har för mig att jag förut ibland efter mens hade typ vita flytningar några dagar men förra cykeln kändes det som om jag liksom hoppade över det och fick direkt fertilt

Anna9819
0

Jag fick så med lite flytningar men fick fertilt på dag 8

cashili
0

#39: hade du annan typ före dag 8?

Anna9819
0

#40: lite osäker men tror vit
Här går det dåligt, brösten har slutat ömma och är inte svullna nu i kväll.
Det innebär att jag kommer börja blöda.
Trött

cashili
0

#41: suck ! Vad otroligt tråkigt !!

Känner du dig fortf varm ? Tagit mer test ?

Anna9819
0

#42: tempen har gått ner också.
Tråkigt 😔

cashili
1

#43: men nej nej !! Åhh ❤️ Jag vet hur du känner. Jag hoppas tempen visar fel och att du får ett + idag ändå

Anna9819
0

#44: nja det är kört, symtomen är borta.
Tack ❤️

cashili
0

#45: okej jag förstår , jag vet att man själv bäst känner vad som sker och kan sin kropp. Ledsen att detta skedde igen. Stor styrkekram 🩷

Anna9819
0

#46: ja det är så tråkigt och nått är ju jäkligt fel känns det som…
Tack snälla💕

Anna9819
0

#47: nu är jag på cykeldag 1 igen.
🐿️-Hjulet rullar vidare…

• Redigerat 2023-08-03 10:50 av Anna9819
cashili
0

#48: har du börjat blöda ?
Det måste inte va fel men med åldern kommer tyvärr dessa saker
Jag är uppe i 9-10 nu 😞
Hoppas du inte tappar hoppet ❤️❤️

Anna9819
0

Ja det har jag.
Jag hade ett missfall som 21 åring också.
Men sedan funkade efter det.
Ja det är väl så.
Men är det kört nu då?
Ska man orka, eller bara försöka tills det inte ens går längre…
Usch så tråkigt.
Hur mår du?
Har du fått det som svar för dina kemiska graviditeter?

Anna9819
0

Vi blir ju lätt gravida fortfarande och lätt iaf, men vad går fel när ägget ska fästa skulle jag vilja ha svar på

• Redigerat 2023-08-03 11:23 av Anna9819
Anna9819
1

Ska jag fråga efter progesteron kanske?!

cashili
0

#50: nej jag har ej fått det som svar , inga fel hittas så då drar jag slutsatsen att man ändå har sämre ägg när man är lite äldre .. alla måste inte vara sämre men är 70% det så får man ju kanske vänta länge

Ja vi bli gravida lätt och ofta men sen sker ngt

Skulle gissa att kroppen känner av att ägget isf är sämre

Örterna jag tar ska hjälpa att läka cellerna och boosta äggen

Hört fler som knappt fått ägg till IVF men som efter örter fått flera stycken
Det och tillskott är mitt hopp

Men visst blir jag livrädd när jag tänker på att tiden går , får panik av den tanken

Jag hade inga mf som ”ung” lyckligtvis men vad hjälper det nu

Anna9819
0

#53: vi får hoppas och stötta varandra här ❤️
Läste om tex Carina Berg som hade flera kemiska som gjorde ivf och efter det blev gravid naturligt
Så hopp finns.
Hört om yngre i 25 årsåldern som också haft samma problem.
Men det är klart vanligare i högre ålder.

Vi får inte sluta hoppas💕

Anna9819
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Ska nog köpa te med örter.

cashili
0

#55: ja de jag köper örter av har både unga och äldre patienter ( haha låter som vi är 80), jag känner mig absolut INTE äldre!
Nej hoppet får man inte ge upp , börjar mer tänka .. kommer mitt barn bli retat om hens mamma är 50 när den är 10 osv 😬

Men vi har ju som sagt äldre barn före

Ja testa te!

Haha 168 dgr var en lång fas

Anna9819
0

Haha nej jag känner mig ju inte gammal jag heller…
Det som är störande ju.

Många får ju barn sent nu, typ 45 är inte konstigt längre
Så nej det är vanligt.
Finns ju pappor som är bra mycket äldre 80 typ och inte så många som bryr sig om det är mannen, så varför bry sig om mamman är äldre ❤️

Anna9819
0

Nu har jag fått tid för fertilitetsutredning 17 augusti dock
Men iaf bokat in en tid nu

cashili
0

#58: vad spännande ! Vet du vad som görs då?

Nej eg borde man ej bry sig om åldern så länge man har ork med ett barn ❤️

Jag hoppas och tror vi har chansen fortfarande

Anna9819
1

#59: ska först på möte, så får vi se.
Hon sa iaf att jag har rätt till hjälp

• Redigerat 2023-08-03 13:05 av Anna9819
cashili
0

#60: jag hoppades nästan de skulle hitta ngt hos mig för då kankse man kan göra ngt åt det 🤷‍♀️
Men icke

Anna9819
0

#61: nä precis är ju just det som är det jobbiga ju.
Tog några prover men allt såg bra ut för ett år sedan lite drygt
Gyn ser inte något fel varit där i april ju. Tjock slemhinna och ägg på g 😔
Inga cystor eller annat så vet fsn inte vad det kan vara.
Kan vara bra med ev nån hormonbehandling sa de men jag måste bli undersökt först såklart.

cashili
0

#62: oftast är det ju inget

De kan ej se kvalitet på ägg tex

Men kanske kan te , progesteron osv hjälpa

Anna9819
0

Nej precis
Äter vitaminer som är bra, men började för ca två månader en del en månad.
Sedan och det tar ju 3 månader för ett ägg att mogna har jag läst, så det tar ju tid innan det ger resultat

Anna9819
0

Läser mycket om KG och verkar vara väldigt svårt eftersom läkare inte vet varför de sker men att troligen 75% av alla graviditeter blir missfall men många registreras inte pga att det sker så tidigt ju.

Anna9819
0

Har jag gjort allt jag kan så har jag sedan får ”naturen” göra sitt helst får den vara på min sida 🙏

• Redigerat 2023-08-03 13:49 av Anna9819
cashili
0

#66: ja men precis ! Mer kan man inte göra

Jag har läst att de allra flesta KG och tidiga tidiga mf oftast beror på ägget

Men vet inte om det stämmer

Även enligt kinesisk sägen är det så

Och sämre ägg påverkar ägglossning

Anna9819
1

#67: ja det eller något med att de inte fäster pga progesteronet har jag läst

cashili
0

#68: mm men progesteron har oxå med ägg/ ägglossning att göra

Bra ÄL = bra progesteron

Anna9819
1

Okej
Ja jag kom inte ihåg vad de gjorde för tester riktigt
Men det var några som var kopplade til fertilitet/missfall alla var bra

Anna9819
0

Hur mörkerman att man har bra ägglossning?

Anna9819
0

Ja hur boostar man äggen då?
Äter omega 3, q10 men det finns olika sorter har jag läst, vet inte om min är rätt, äter även d vitamin,
Tar munkpeppar fram till ägglossning och tycker det har hjälpt min pms/hormonbalans
Kanske bara att fortsätta med dem och hoppas det ger effekt.

Anna9819
0

Trombyl
Har jag hört om, har du provat det?

cashili
1

#72: låter som du tar en hel del bra

Jag vet inte så mkt mer än örterna oxå + ev inositol men det är främst för pcos

Trombyl kan man ta efter ÄL isf för att sänka risken för proppar

Jag tog sånt test för att se om jag har ökad risk att bilda - hade jag ej men fick ändå testa om jag ville

Anna9819
0

#74: ja jag känner ju att jag inte hör direkt något som borde trigga missfall
Iof så dricker jag kaffe, kanske ska sluta med det helt denna månad

cashili
0

#75: testa ! Men om kaffe vore så illa så borde ingen bli gravid

[Freyaaa]
0

#75: åh så trist att det inte blev denna månaden 💔
Såg ditt test i tråden och hoppades! Men det verkar ju tyvärr som det kan bli svaga streck på tidiga testen utan att det är något. Tror de görs mest för att tjäna pengar på ivriga kvinnor, eftersom de är så vaga när de är positiva eller inte så har tillverkaren inget ansvar 🙄

Anna9819
1

#76: nä jag har aldrig brytt mig om att ta bort kaffe, men däremot när jag blev gravid så kräktes jag av bara doften så tror kroppen signalerar vad man skall undvika när man är gravid iaf kaffe 😅😂

Anna9819
0

#77: var blått men säker kan jag väl inte vara men för starkt för ett spök tycker jag, gjorde ett till och det var också blått men kände att nått inte stämde.
Får bli nästa månad, ska iaf till en läkare den 17 ev få utredning vi får se

Anna9819
0

Dessa analyser varje månad..
Alltså tempa, ägglossningstest, kolla sekret, känna efter, googla symtom, osv
🤪 ska verkligen försöka att minimera allt nu.
Tempa är ju ändå rätt effektivt såg ju i morse att tempen sjönk rejält.
Men ägglossningstest är nog lite överflöd då om man vet när fertila fönstret närmar sig så är man ju rätt hemma ändå.

[Freyaaa]
0

#79: så trist att hoppas och det inte blir 😔 men söker man på dem är det inte så goda recensioner.
Hoppas du får träffa någon bra 🥰
Klart det inte skadar att sluta med kaffe men man ska nog vara försiktig med läkemedel utan att ha läkare som skriver ut det till en.
De flesta missfall sker för att embryot aldrig kommer att kunna utvecklas till en frisk bebis. Det kan vara fel i kromosomuppsättningen eller andra fel i tidig celldelning som gör att det aldrig kommer bli något.
Jag vet att det är tufft att förlora en graviditet men någonstans är det bättre ju tidigare det sker. Jag hade gärna haft mitt långt innan vecka 12 eller att det aldrig blivit ett plus den gången.

Anna9819
0

Nej jag vet, jag borde inte köpa dem, fick svagt med ett annat som blir plus också men förstod att det inte skulle gå eftersom det var så svagt typ som sist.

Ja jag tänker det med men är orolig att det faktiskt är för sent för mina ägg att de gått ut.
Men hopppas på att vitaminer skall hjälpa ev progesteron nämnde sjuksköterskan jag pratade med eller ev annan behandling.
Hon sa det finns behandlingar att få
Hon var super trevlig hon försökte febrilt hitta en tid redan i dag.
Ska ringa dem i morgon för att se om de fått något återbud.
Vill få ordning på mig nu 🤪

[Freyaaa]
1

#80: tempa är rätt bra när det gått några månader, men hoppas du slipper följa cykler i månader 🥰
Jag har gjort det sen april och tycker jag kan se ett litet mönster hur det kan se ut innan ägglossning och få en hint :)
Men jag har typ aldrig fertilt sekret. De gånger jag trott jag haft det har jag vart för nära min sambo innan 🙈

Anna9819
0

Haha ja det kan vara lurigt.
Jag får det oftast varje månad olika på när men börjar se ett mönster där med
Som tex denna så började de på dag 8 och fick ÄL dag 11
Skriver upp mycket symtom
Kanske ska köpa hem billigare ÄL stickor så jag kan bekräfta att jag känner rätt

Anna9819
0

#83: kan nog bli en tempar jag med, tack till er för tipset
Även om jag slarvade lite med tiderna 🤪

[Freyaaa]
0

#82: Tror du säkert har bra ägg kvar också 😊 Hoppas de har bra hjälp, kanske räcker det med tryggheten att du ska få hjälp 🥰
Förstår att du inte vill vänta, men du slipper iallafall att vänta i månader 🙄
Jag pratade med hon som planerar operationer i tisdag, till slut fick jag ut att de inte kommer att hålla vårdgarantin. Vi står mellan att åka in akut vid minsta smärta och överdriva hur ont det gör eller att betala 100 k för att göra operationen privat. Men så är jag rädd att fel person kommer att göra operationen och ångra mig i efterhand att jag skyndat på allt. Jag har varit övertygad att vi bara ska försöka innan operationen men är livrädd att de ska förstöra gulkroppen vid operationen och ändå få missfall och då är det mitt fel 😞

[Freyaaa]
0

#84: det går säkert se mönster med symptom också, fertity friend är ju ganska tacksam att se mönster på alla olika symtom:)

cashili
0

Tempa är superbra , man lär känna kroppens signaler MEN tyvärr kan man lära känna kroppen för väl oxå

Som du såg nu så visste du att det ej skulle ta sig då dippande temp = mens. Tydligt men kan bli jobbigt.

Jag måste dock då jag tar progesteron. Då kan man ej höfta.

Jag är 100 % på att du fick en till KG. Man får ej så blå om det ej finns hormoner. Ditt va som mitt om inte starkare och ni såg ju att mitt va positivt även med andra test. Det som kallas spökstreck ser ej ut så. CB kan ha fått oförtjänt skit då folk ej kan se skillnad på spök / torkstreck eller tidiga plus som ej hinner bli mer än små mängder hcg

Jag gillade gravkollens tidiga så kke gör på dem framöver, de va mkt tydligare än CB.

Håller med om att tidiga mf är bättre än sena , då jag upplevt både och, men eviga tidiga är extremt påfrestande också ! Inget är ”bra” eller ngt man vill ha 💔

Hoppas vi lyckas alla tre. För mig är det positivt att känna av min kropps signaler. Tex är fertilt sekret ett tydligt tecken på att ÄL är på väg etc.

🩷🩷🩷 tre hjärtan för oss

[Freyaaa]
1

#88: ja jag menar absolut inte att några missfall är bra eller lätta, men ju senare de blir desto mer ställer de till hormoner och väntan på nästa chans dröjer.

❤️ hoppas dock att ni får era plus snart 🥰

cashili
0

#89: ja det stämmer .. ju mer hormoner desto sämre för kroppen. Efter mitt sena märkte jag verkligen av det.

Menar du att du vill försöka själva före operation ? Är det inte riskabelt ?

Har du aldrig haft fertilt sekret ? Tänker om det kan spela in i din cykel 💕

[Freyaaa]
0

#90: ja det ställer verkligen till det, väntade vad som kändes som en evighet på första ÄL efter mitt och sen hoppade det över ÄL två månader senare 🙄

Jo det är för riskabelt, skulle gulkroppen sitta på vänstra sidan och bli skadad vid operationen skulle det bli missfall. Men klart jag vill. Men om jag får en unge kommer den inte lida av att vara född några månader senare, så vi får vackert vänta.

Ja eller är inte riktigt säker. Det som blir när man blir lite till sig är ju precis som fertilt sekret beskrivs, genomskinligt och elastiskt. Men kan liksom inte komma ihåg att jag haft så utan att ha varit omkring min sambo 🤷‍♀️

Anna9819
0

#86: usch ja det är ju svårt.
Bästa är väl att vänta annars blir du väl livrädd att mista barnet?!
Eller har de sagt att de skulle operera om du var gravid?
Eller skulle det gå att vänta?
Men då är väl faran att äggstocken vrider sig ? Eller har jag fel? Bara hört från bekant som hade en cysta.

Anna9819
0

#91: oj nu missade jag svaret här 😅

Anna9819
0

#88: ja tidiga missfall är bättre 💕

Men usch vad avtrubbad man blir man hinner hoppas så blöder man om nån dag eller märker symtom att det är kört…

Ja vår tid kommer hoppas jag ❤️❤️❤️

[Freyaaa]
0

#93: ja Ne jag ska vänta 😊 men blev lite less på dem när jag ringt tre gånger för att först säkerställa att hälsodeklaration kommit in som den skulle, sen att jag kan ta återbudstid med kort varsel och sen när ville jag veta hur långt i förväg man blir aviserad och tillslut frågar rakt ut om de kommer hålla vårdgarantin, då får jag svar att de inte kommer kunna göra det. Och då stod det ändå i papperna från början att jag skulle få tiden efter att jag lämnat in hälsodeklaration. Nu blev det långt, men jag är frustrerad att de inte bara kan vara raka med hur läget är 🙄

[Freyaaa]
0

#94: förhoppningsvis har ni båda fyllt er kvot med kemiska graviditeter nu, lite rättvisa kan det få finnas 🥰

Anna9819
0

#95: förstår dig verkligen usch jobbigt att leva i ovisshet ju.
Och särskilt när man vill skaffa familj.
Så otroligt dåligt 😔

Anna9819
0

#2: vi får hoppas på det nu. 🙏🙏

cashili
0

#95:bättre att veta vilka förutsättningar är istället för att få och hoppas i onödan. Man tycker att vårdgarantin finns av en anledning men har oxå varit med om att den ej följdes.
Förstår att ni vill väldigt gärna men som du sa ; att bli mamma nu eller 3-4 månader senare när du är frisk gör detsamma på det stora hela

För mig , nu blir det detaljer , så är fertilt sekret mkt mer glidigt / halt och mer än när man , som du sa , ” blir lite till sig ” ( gulligt ☺️)
Det syns liksom på pappret och jag kan känna mig glidig down there

cashili
0

#96: tack ! Hoppas 💕

cashili
0

#95: fick du ngt svar på ditt sena mf ? Orsak? Var det ett MA där graviditet avstannat? 💕
Så hemskt när det sker

Anna9819
0

#101: vet att det inte var till mig, på mitt senare så var det iaf fosterhinnan/säcken som var förliten
Fostrets hjärta slog men de sa till mig att du kommer troligen få missfall och det fick jag i vecka 9

[Freyaaa]
1

#102: Fy att veta om det innan 😔
Mitt var ett MA, när de gjorde VUL sa de bara att det inte var en graviditet i vecka 12 utan den hade stannat men kroppen inte fattat det. Vet att jag hade symtom två dagar innan, brösten var väldigt svullna och ömma. När vi satt i bilen till gynakuten insåg jag att de var helt mjuka 😕

Det är konstigt men jag är ändå inte oroad över varför jag fick missfallet. Det är bara ett och det är ändå sånt som händer. Jag hoppas innerligt slippa vara med om det igen.

Att jag inte blir gravid är nog mer på grund av min att jag har svårt att slappna av och jobba lagom.
Men just nu mår jag bäst i veckorna när jag jobbar, har världens bästa jobb ❤️ men planerar att gå ner i tid lite innan och efter operationen för att få ner tempot i vardagen, men då är jag förhoppningsvis mer harmonisk och hoppfull 😊

Och jag kan faktiskt leva med att vänta några månader, jag hoppas bara att jag inte behöver vänta år 🙏

Mitt stora mission de närmsta månaderna ska bli att kartlägga mitt sekret 💪😅 ska försöka hitta det glidiga 😃
Tack att man kan fråga om sekret 🙏🥰

cashili
0

#102: sorry om jag taggade fel
Usch så ledsamt att få veta det på det sättet 💔

cashili
0

#103: såklart , mig kan man fråga om vad som haha 😂 det är så man lär sig om kroppen

Lider med er båda som upplevt sena missfall , men eftersom vi alla tre varit med om det så kan vi stötta
De som aldrig varit med om det vet inte hur det känns ärligt talat

cashili
0

Får jag fråga er: hur många dagar före ÄL får ni känningar .. typ molande värk etc att det är på g?

[Freyaaa]
1

#105: det är skönt att kunna fråga, annars har man bara sig själv att utgå ifrån 😊

Det går inte föreställa sig hur det känns, jag var medveten om risken och vi höll tillbaka glädjen just för att vi visste att risken var hög i tidig graviditet.
Jag var helt oförstående till hur tufft det är att gå igenom missfall, även om jag förstod att man blir ledsen. Min bror och hans sambo fick missfall så sent i graviditeten att barnet var tvunget att föddas fram. Jag var kanske 20 år då och visst förstod jag att det var tufft för dem men aldrig i vilken omfattning. Jag minns att jag tänkte att det viktiga var att min brors sambo inte var i fara. men nu när jag själv gått igenom missfall kan jag inte ens tänka mig hur tuff deras förlust var.

[Freyaaa]
0

#106: jag brukar känna ganska nära eller precis på dagen, denna cykeln var brösten ömma i två dagar precis innan ÄL men ingen annan gång på cykeln :)

Anna9819
0

#106: jag brukar känna av ca 3-4 dagar innan drar i äggstockarna typ
Även fått ont i brösten men tror det varit nån dag efter ÄL
Och äggvitesekret typ 3-6 dagar innan oftast inte allltid

Anna9819
0

#103: det var skönt också, jag var bara 20 år med mitt första missfall.
Så kanske inte riktigt medveten om hur och önskade varje dag att jag inte skulle få missfall.
Min dånande kille ville vänta med barn,
Men jag ville behålla kändes ännu mer så när jag fick se ett hjärta slå, ja ni vet känslan..
Det blir verkligt ❤️
Hoppas sååå att jag får uppleva det igen🙏

Anna9819
0

#103: skönt att hinna landa och se till så man är i din bästa form att börja bilda familj❤️
Mentalt och kroppsligt ❤️

[Freyaaa]
0

#111: ja man får inbilla sig att man kan göra någon nytta i väntan 🤩

[Freyaaa]
0

#110: ja tufft ändå när man sett ett litet hjärta. Men förstår dig ❤️

Anna9819
0

#112: ja precis, jag sökte en utbildning på universitetet i går tex

Anna9819
0

#113: ja det är ju det.
Hoppas vår tur kommer. Tänk om vi alla tre får det samtidigt vore ju häftigt avslut på denna tråd ❤️

cashili
0

#115: Jaaa!! 😍😍
Jag tror alltid jag kommer stå sist för under denna resa så har alla typ redan fått ett barn av alla de jag ”känt” och känner på riktigt

Många av mina gamla klasskompisar har fått barn

Men jag har fortf HOPP

cashili
0

#112: man kan alltid göra nån nytta 😗

Anna9819
0

God morgon

Tänkte bara höra om de testat magnesium och zink på er?
Läst om fler som haft brist eller fått många missfall att de fått zink och magnesium utskrivet.
Kan ju vara värt att ta upp hos läkare tänker jag.

Anna9819
0

Nästa vecka ska jag lämna prover för kontroll av progesteronet, D-vitamin, magnesium och östrogen
Så känns ju bra att få svar angående om nått av de är fel.

cashili
0

#119: japp testat allt och har tillskott för det jag behöver 🥰

Vad bra att du får ta prover
Blir det rätt tid i månaden ?

Anna9819
0

#120: jag får inte jag orkar faktiskt inte vänta, så beställt provtagning själv
Nej får nog ta i två olika omgångar

Anna9819
0

För progesteronet är ju bra att ta efter ägglossning vad jag hittat info om

cashili
0

#122: precis ! 7 dgr efter helst

Anna9819
0

#123: ja så tänker försöka göra det

Anna9819
0

Hittade dag 21 i cykeln

cashili
0

#125: mm men har man typ sen ÄL så blir dag 21 fel
Dag 21 utgår från en ägglossning dag 14 😊

Anna9819
0

Ja precis och det har jag ju inte alltid
Så får nog köpa ÄL test då 😅
Tips på bra billiga?
Vill inte slösa mer pengar på test.
Och snälla säg till mig att inte ta ett graviditetstest förre dag 25

Anonym
0

🤪😬

Anna9819
1

#128: oj det var jag igen men råkade trycka i anonym 😂

cashili
0

#129: haha

Jag vet inte vilka som är billiga men RFSU är ju kanske lite billigare
Speciellt online!

Haha tror du att du kommer kunna hålla dig från att testa då 😊

Anna9819
0

#130: ok, ja det är stora skillnader online.

Ja om jag ger mig fan på det, men jobbigt när man känner igen symtom och anar att nått är på g

Anna9819
1

Men jag tycker alla test där man ska läsa av linjer är så jäkla bökiga

Anna9819
0

Och tar ju 10 min är ju också störande 😅😂

Anna9819
1

Men ja man får för det man betalar för såklart

cashili
0

#133: jag vet dom är lite störande , Inger man gör lite snabbt
Men CB tar oxå en evighet tycker jag haha

Jag kör RFSU nu framåt till vad jag tror är positivt och bekräftar med CB.

Ja online är det oftast mtk mkt billigare.
Det du kan ( om det finns hos er ) är att beställa online men välja upphämtning i butik. Då kan man hämta samma dag men får web pris !

Ja känner man igen symtomen så är man där
För mig som tar örter är det dessutom ganska viktig info om jag blir gravid eller ej

Anna9819
1

#135: ja jag har faktiskt gjort så med.

Ja jag beställde till apoteket närmast jobbet så jäkla smidigt.

Precis och du tar progesteron också väl?

Hur går det för dig? Har du ÄL snart? Antar jag eller? 😅

cashili
1

#136: jag har börjat göra så när jag köper gravtest med för jag tycker det är så pinsamt om de känner igen en eller om man skulle råka stöta på nån man känner. I displayen ska det ju stå så jäkla tydligt exakt vad man köper så alla kan se ! Trött på det.

Ja jag tar progesteron så måste veta , även om jag oftast kan se med temp.

Jag är cd 9 idag. Har duktigt ont i ena sidan så skulle inte förvåna mig om ÄL test blir positivt idag

Tog ett kl 11 som va negativt

Anna9819
0

#137: ja precis 😅😂 så pinsamt/ jobbigt

Spännande 🌸
Då är det ju nära

Räknar med att försöka hos oss från dag 9-15 om det går pga av jobb 😅 är ju det spannet det händer
Önskar jag skulle sluppit ÄL test denna cykel tror du det räcker med att tempa?

Anna9819
0

Var ju väldigt tydligt när ÄL var förra månaden på min temp

cashili
0

#139: ja precis
Testa ! Det gör inget om du råkar ta testet för progesteron dag 22 heller
Bara det inte sker dag 30 eller 16 liksom 😊😊

Anna9819
1

#140: ja precis, tur jag har er att bolla med.🙏

cashili
0

#141: tog ÄL test vid 14 som va negativt

Anna9819
0

#142: vilken dag är du på nu?

cashili
0

#143: 9 så jag är glad att det ej är pos än 😊

Anna9819
0

#144: okej ja då är det bara 5 dagar emellan oss denna månad, får se om min kropp kommit i fas nu

cashili
0

#145: håller tummarna!

Jag kan ju fortf få tidig ÄL om det är positivt imorrn
Men hoppas ej före dag iaf 😊😊👏

Anna9819
1

#146: men det blir iaf inte super tidig nu

Anna9819
1

Min blev nog tidig för min cykel innan var lång att kroppen blir i ofas
Fått så förut
Får se när det blir nu 😅

cashili
0

#148: känns som man knappt gör annat än tänker mens ÄL mens ÄL mens ÄL 😂😂

Anna9819
0

#149: nä jag vet, kul liv. 😅😂😂

• Redigerat 2023-08-06 20:13 av Anna9819
Anna9819
0

Jo men kolla efter ägglossningssekret 😂

cashili
0

#151: haha just det ! Glömde det 😂😂

Anna9819
0

Det måste få ett slut detta 😅💕😬🙏💕 tänk om detta är sista månaden. ❤️

cashili
0

#153: weeii !! Ja!! Snälla 🥰🙏

[Freyaaa]
0

Åh vad jag hoppas för er skull 🥰
Här är jag bara glad över att min tempkurva är supertydlig och att tempen rasade i samband med mensen. Känns som kroppen iallafall är i fas, har varit supernoga med mellanmål de senaste månaderna för att hålla blodsockret stabilt. Känns som det hjälpt att bli mer regelbunden :)

cashili
0

#155: gud vad härligt !! Vill du dela med dig av din kurva ?

Mina ÄL test är inte positiva idag heller , jippi! Haha kul att man kan bli glad för det

[Freyaaa]
0

#156: haha ja det är klart du kan vara 😊 hoppas det blir en pang ÄL !

Klart jag kan dela den 😊 sjukt glad att det iallafall verkar som jag har åtminstone 12 dagar lutealfas 🤩

• Redigerat 2023-08-07 16:33 av [Freyaaa]
Anna9819
0

#155: låter ju kanon att bara få analysera och förbereda sig utan ”krav”
Perfekt ju ❤️😍💕

cashili
0

#157: 12 dgr är ändå helt inom normalt spann ! Kul! ♥️
Jag slås av att du har väldigt låg temp. Är du ofta kall? Tempar du väldigt tidigt ? 🥰

[Freyaaa]
0

#159: ja jag vet, men eftersom jag varit så snabb med att logga mens vid minsta spotting så har den ju varit en dag kortare ibland 😅 så superskönt att se att den iallafall håller 12 dagar 😃
Ja jag är gjord för sydligare breddgrader, fryser så fort det är under 25 grader 😂 Ja jag vaknar oftast halv fem fem oavsett , så ganska tidigt :)

[Freyaaa]
0

#158: ja bara hoppas att alla mönster förblir de samma efter operationen 🥰

Anna9819
0

#161: ja precis❤️ vad hade läkarna sagt? Brukade op påverka?
Eller ja det kanske beror på

Anna9819
2

Tack för tipset nu är min kurva rak 😅😂 lärt mig kanske

[Freyaaa]
1

#162: vet inte, det kan säkert vara olika beroende på omständigheterna. 🤷‍♀️ Det är bara att hoppas på det bästa :)

Anna9819
0

#164: ja precis, fått nån mer info om när än?
💕

[Freyaaa]
0

#163: ja den var rak 😊
Det är roligt efter några månader att se hur det blir ett mönster :) Jag vet inget än, men hoppas på svar snart. Kan ju inte planera in vad som helst de kommande månaderna ifall jag skulle få en tid 🤷‍♀️

Anna9819
0

#166: ja det är lite kul, lättare när man jobbar och får mer struktur på sömn mm

Nej precis, lite jobbigt förstår jag.
🌸

[Freyaaa]
1

#167: ja det är ett bra sätt att följa vad som händer :)

Ja jag är döless på att vänta, men bara det blir bra till slut så får jag stå ut 🥰

cashili
0

#161: okej ! Jag tempar oxå typ då

Försök drick mkt varmt , håll livmodern varm 🥰

cashili
0

#163: hehe kul! Jag tempar inte under just blödningsdagarna då jag tempar vaginalt , men min temp sjunker alltid när blödning kommer och sen tempar jag typ cd 5-6 igen typ 😊

[Freyaaa]
0

#169: varför ska man hålla livmodern varm? 😊

Anna9819
0

#170: ja jag tänkte det var kul att se hur det ser ut.

Anna9819
2

Tempar samma tid nu pga av går upp samma tid och blir ju jämnare då.
Har dock en temp som bara visar en decimal men det får duga

cashili
0

#171: jätteviktigt för att graviditeten ska vilja stanna ( enligt kinesisk tro)
Kyla är en fiende enligt dom och man får ofta värmande örter om man fryser mkt

Va varm om fötterna anklar och livmodern är A och O 🥰

Anna9819
1

#174: spännande

[Freyaaa]
1

#174: okej, spännande! ja det skadar ju inte att hålla sig varm 😊

Anna9819
0

Idag har jag ÄL sekret 🤪 dag 6 tidigt

cashili
0

#177: hade jag med först , lite
Sen kom vattniga vita( mjölkiga typ) istället

Fortf negativt ÄL test här.

Anna9819
0

#178: okej, vad säger tempen?

cashili
0

#179: fortf låg

Anna9819
0

#180: brukar den höjas innan ägglossning ?

cashili
0

#181: nej inte förrän efter , så det är som det ska

• Redigerat 2023-08-08 20:36 av cashili
Anna9819
0

#182: okej sänks den ytligare innan för dig?

cashili
0

#183: ja ofta kan man se en liten sänkning dagen före typ
Men inte alltid

Anna9819
0

#184: okej

cashili
0

#185: nu hade jag oxå massa ÄL flytning så är väl ÄL om några dagar då
Sambon ska bort helgen så hoppas vi inte missar
Typiskt

Anna9819
1

#186: hmm ja men innan ÄL och när man har de flyttningarna så överlever ju simmarna även om man inte träffar precis rätt dag

Anna9819
0

Jag har aldrig använt ägglossningsstickor tidigare
Utan bara gått efter ca datum och kontrollerat flytningar

cashili
0

#188: mm okej
Nu börjar jag bli lite orolig att jag ev haft ÄL trots att jag inte ens fick pos test ( testade ju fasiken 2 ggr per dag och brukar ha pos 2 dgr )

Hur är det möjligt !?

I morse va tempen nämligen högre , som om ÄL var igår ..
jag får se hur den ligger imorrn men alltså va!? Aldrig varit med om på 2 år !!!

Besviken jag blir 😞

Anna9819
0

#189: hmm vad märkligt.
Vilken dag är du på nu?

cashili
0

#190: 12

Ja alltså va!? Hur kan man testa 2 ggr per dag och missa

Anna9819
0

#191: testade du med olika test?

Anna9819
0

RFSU vart inte positivt men cb digitalt blev, tex så tänkte om det berodde på det?

cashili
0

#193: jag testade främst med RFSU men har även tagit ngt CB och de har ej visat glad gubbe
Ngt var enligt linjerna rätt nära men gav ej pos utslag

Anna9819
0

#194: Okej märkligt , men det kanske kommer

Anna9819
0

Hur har det gått idag?

Anna9819
1

Så här ser det ut med min temp jag tror jag får ÄL typ dag 11 nu med

Anna9819
1

#197: fick fel tid för ÄL göra månaden men ja 11 är ju ÄL

cashili
0

#197: va mysko den satte ut, appen alltså för din ÄL

Har du symtom på ÄL nu?

När sjunker din temp efter mens ?

Jag tror jag fick ÄL dag 11 trots att testen ej snappade upp det - ALDRIG mer RFSU. Kan ha missat det då eftersom jag bara tog ett CB 😞
Arg för nu missade jag min rutin med vitaminer och sånt

Min kurva bifogar jag även om appen ej bekräftat än

• Redigerat 2023-08-10 17:55 av cashili
Anna9819
0

#199: ja nä tycker de är svåra jag med. Fick ju aldrig fullt utslag med dem.

Ja det ser ju ut som dag 11 ju.

Känt av lite men det är nog lite tidigt tänker att den får komma

cashili
0

#200: mm tror jag kommit fram till varför jag nu 3 månader fått ÄL cd 11 eller 12

Anna9819
0

Okej, varför?

Anna9819
0

Örterna?

cashili
0

#203: ja örter + tillskott jag tar efter hårmineralanalys

Påbörjade båda exakt samtidigt och exakt 2 v före första ÄL i juni som blev tidig
Sen därefter två till ÄL som är tidig

Har kollat igenom mina cykler i 2 år och jag har alltid haft ÄL mellan dag 13-17 förr

Anna9819
0

Hmm ja då borde det ju bero på det

cashili
0

#205: min teori men de jag köpte tillskott av är inte så tillmötesgående
Tycker snarare jag ska fokusera på tillskott och sluta med örter

Hmm jag vill reda ut vad som är vad och de säger att rensa ut för mkt koppar är jätteviktigt för graviditet, medan jag hört andra som säger att de flesta som gör hårmineralanalys får det beskedet .. alltså är det inte så ovanligt

Anna9819
0

#206: hmm ja de vill ju känna pengar och man kan ju hoppas de även doser kunden som prio ett och inte inkomst

Anna9819
1

Väljer ska det stå 😅

cashili
0

#207: ja precis
Jag har läst att för mkt koppar inte är till fördel oxå så .. jag vet inte

Orkar inte med ytterligare en sak

Skulle va intressant att veta hur andra ligger liksom .. de säger de inget om …

Och hur länge ska man liksom ta tillskott före man känner / märker ngt

Anna9819
0

#209: ja väldigt svårt att veta.
Rensa ur kroppen är säkert super bra, jag har gjort det två gånger i mitt liv gick mest ner i vikt iof 😂 märkte inte något annat.
Är inte överviktig innan så behövde inte, men blev säkert av med lite skit i kroppen

cashili
0

#210: hur gjorde du då
Vilken typ ?

Hon måste ändå förstå att jag inte har hela livet på mig

Anna9819
0

Jag gjorde nån allmän typ rensa ur kroppen äta grönsaker typ som detox drack nått jätte äckligt 😂

Anna9819
0

Skulle vara bra för kroppen
Jag gjorde det efter en graviditet
Ochbinte gång när jag kände mig trött och fluffig 😂

[Freyaaa]
0

Trist om du missat ÄL! Men det är inte så många dagar till nästa ändå!

Jag har kämpat som en idiot för att komma framåt med operation och vårdgaranti i veckan. Men det går trögt, de svarar inte och återkommer inte som de lovar. Blir så himla arg på att det inte går att få tag på dem och de försöker ta sig ur det ansvar de har. Vill ju bara ha svar.
Har fått info från en som jobbat som chef inom sjukvården. Så vet att jag har rätt men det hjälper inte när de inte svarar när man ringer 😣

Anna9819
0

#214: fy vad dåligt.
De borde ju iaf svara och ge besked även om de inte har någon tid.
Riktigt dåligt bemötande 💔

Anna9819
0

Känns som ÄL närmar sig här,, får hoppas på det där guldägget och spermien
Inte troligt dock 😂😅😬🤪😩

• Redigerat 2023-08-12 08:24 av Anna9819
[Freyaaa]
0

#216: spännande! Min temp brukar dippa innan ÄL 🤩

Anna9819
0

#217: ja men tar inte några ÄL test tror det bara stressar temp får räcka .

Hoppas verkligen sjukvården tar sitt ansvar och du får svar snart 💕🌸💕

[Freyaaa]
1

#218: ja det är bara att ligga på 🤩
Ja de ska få fram en tid, oavsett om jag får åka till Lappland för det. Men förhoppningsvis tycker de att det är för dyrt och får fram en tid ändå.

cashili
0

#214: men va ? Svarar inte ?? Hur kan de bete sig så !?
Kan du maila dem? Just att bara vänta utan att veta är ju ännu värre än att få ett tydligt besked om att det ev är väntetid ♥️

cashili
0

#216: japp ser ut så! ÄL imorrn kanske !

Anna9819
0

#219: precis ❤️

Anna9819
1

#221: ja jag tror det med

Anna9819
0

Vad tror ni? Kanske temp fel pga av var uppe med barn i natt, men varför annars samma temp som igår?

• Redigerat 2023-08-13 10:58 av Anna9819
cashili
1

#224: ÄL kan ju va idag och då stiger tempen imorrn
Att vara uppe kan påverka beroende på hur länge du var vaken och vad du gjorde och hur nära uppvaknandet / tempning det var

Anna9819
0

Ja precis så kanske det är…
Är det dåligt att ha ägglossning på dag 11 ca?
Tror jag haft det till och från hela livet iof för blivit gravid när jag trott jag haft säker period osv

cashili
1

#226: aha ja då har du nog alltid haft ÄL tidigare och du har ju levande bevis på att det funkar 😊
Jag har ju alltid haft ÄL runt dag 13-16 men nu runt cd 11-12. Dock tror jag örter och tillskott nu påverkar men jag vet ej hur bra eller dåligt det är tyvärr

Anna9819
0

#227: nu har jag även ÄL värk så hoppas det är ÄL idag,
Sambon fick åka iväg och jobba idag så hoppas på att det räcker med mys fre,lör,sön

Nä jag bara nojar i onödan hela tiden, det är åldern som gör mig orolig vill ju så gärna få behålla ett plus 😩

Tack för att ni finns 🌸

cashili
0

#228: jag vet jag är samma
Vi hann oxå bara 3 ggr denna gång eftersom det blev knas med ÄL test

Men det kan räcka med EN gång så vi håller tummarna för det ❤️

Anna9819
1

#229: precis 💕🙏

Anna9819
0

#229: men gick al testen ner sedan bara? Tror du du hade ÄL dag 11 du med?

cashili
0

#231: jo jag hade ju ngt som var nära pos med RFSU och ngt CB som oxå va nära men ingen glad gubbe .. så då antog jag att det skulle bli typ dagen efter .. men då blev strecken snarare svagare varje dag
Så jag tror cd 11 eller 12

Anna9819
0

#232: okej
Förstår 🌸 hoppas på våra plus nu 💕💕

cashili
0

#233: jag tog bara ETT CB så jag missade ju
Ska inte ta RFSU igen

Ja nu för sjutton är det vår tur !! 🌺

Anna9819
0

#234: ja nä de har jag använt också men fick inte fullt utslag på dem,

Ja🥇🥇

cashili
0

#235: jasså ?? Nä usch då ska de intr handlas igen !!

🤞

Anna9819
0

#236: så konstigt, men jag kör på cb dock dyra borde ju finnas billigare som är bra.
Jag har inte kört med ÄL test denna månad iof, försöker tänka bort så mycket som möjligt runt detta plus vi jagar, blir stressad och försöker fokusera på mina signaler och nu även temp då.

cashili
0

#237: ja gör det ! Hade nog oxå det om det inte vore för progesteron

cashili
1

#237: ja CB har aldrig felat
Nu litade jag på RFSU tyvärr fast jag hade CB hemma

Anna9819
0

#238: ja precis då är det svårt

Anna9819
0

#239: man blir ju så irriterad…

Anna9819
0

Nu hoppas jag att min temp är hög imorgon så min ÄL var idag 😩😅😬💕

Anna9819
0

Var det på ÄL dagen man skall ta d vitamin boost?

cashili
0

#243: vid pos test ska man ta den

Det missade jag ju oxå + concieve +

Blir arg , men inget att sura för nu haha

Anna9819
0

#244: ja det går ju inte att göra så mycket åt, behöver inte vara kört för det, antar att du inte alltid använt det.

cashili
0

#245: nä bara en gång 😂
Äh bara se framåt och hålla tummarna 🤞❤️

Anonym
0

#246: haha.
Ja precis hejar på här 🤩

[Freyaaa]
0

Håller tummarna för er båda ❤️

Anna9819
0

#248: håller tummarna för att vårdgarantin och sjukhuset faktiskt håller det de lovar

[Freyaaa]
0

Jag har kanske fått en tid nu 🤩 men vågar inte tro det förrän jag har sett det i skrift 🤞

Anna9819
0

#250: håller tummarna 🙏💕

Anna9819
0

Tyder det som ÄL i går? Eller hur?

[Freyaaa]
0

#252: kan vara 😊

[Freyaaa]
0

Jag har fått operationsdatum 🤩🤩
16 dagar! Denna månaden är sista ÄL som vi ska undvika graviditet och sen ska vi försöka få till ett fantastiskt litet liv ❤️

Anna9819
0

#254: vad härligt, skönt att veta ❤️🙏

cashili
0

#252: skulle tro det ja ❤️

cashili
0

#254: åh gud va skönt att ha en plan nu !!!

Anna9819
2

#256: hoppas för då är det inte omöjligt att nån rackare hunnit fram i tid 😅😂

• Redigerat 2023-08-14 17:31 av Anna9819
[Freyaaa]
0

#257: ja snart kan vi börja försöka igen, då har vi iallafall större chans att få det vi vill 🥰
Nu ska jag bara hålla mig från katastroftankar och bara se hur operationen går 🤞

cashili
0

#258: hur va tempen idag ?

cashili
0

#259: precis ! Se framåt ! Positiva tankar ♥️♥️♥️

Anna9819
0

#259: vad skönt ❤️ lätt att oroa sig över saker i onödan, var positiv , sedan kan ni fortsätta försöka 💕🙏🌸❤️

Anna9819
1

#260: ser väl positivt ut 😅

[Freyaaa]
0

#263: det gör det sannerligen! 😃

Anna9819
0

#264: håll tummarna 🌱

cashili
1

#265: yes ser ut som ÄL cd 11 och stigande temp
Toppen !

Jag är på ÄL + 7 idag
Varm som sjutton molvärk och sånt idag
Är väl progesteron som är på topp

Anna9819
0

#266: Vad spännande 🙏💕 när tänkte du testa?

Anna9819
0

Finns det nått sätt att naturligt höja sitt progesteron?

Anna9819
0

Ska göra tester på fredag eller måndag

cashili
0

#267: vet ärligt inte ..är bara rädd att bli besviken igen och igen

Anna9819
1

#270: förstår det, samma här

cashili
0

#269: fredag blir väl bara ÄL + 5?

cashili
0

#268: det som höjer är en stark ägglossning så allt börjar där
Men det är också det som är det svåra

Anna9819
0

#272: samma med rädd för att bli besviken

Anna9819
0

#273: ja hur får man stark ägglossning då?

cashili
0

#275: ja du om jag hade ett enkelt svar där
Den processen är komplicerad, och handlar ju om en rad faktorer. Alltifrån ålder , kost, näring , sömn , vitaminer , gener , östrogen / progesteron osv.

Oftast svårt att sätta fingret på EN sak som ger sämre / mindre kraftig ägglossning men mkt har ju med äggen att göra

Anna9819
0

#276: ja varför ska nått vara enkelt 🤪

Anna9819
1

Appen tyckte också att ÄL var dag 11

• Redigerat 2023-08-16 09:01 av Anna9819
[Freyaaa]
0

#278: skönt! Då är det inget mer ni kan göra, bara vänta och se 🥰

Anna9819
0

Var hos gyn hon tycker jag ska sluta fundera så mycket och inte testa tidigt
Hon tyckte inte jag behövde nån utredning eftersom allt ser bra ut.
Jag får hoppas på ett guldägg helt enkelt.
10% chans varje menscykel ca i min ålder och så ska det vara ett bra ägg på det så ja vi hoppas då

• Redigerat 2023-08-17 14:12 av Anna9819
Anna9819
0

Ska försöka att inte stressa inför när jag kan testa utan bara ta det som det kommer, bra utmaning dock 😂🤪

[Freyaaa]
1

#281: ja det är lättare sagt än gjort att inte stressa över det!
Försöker förbereda mig mentalt att jag kanske inte får ett plus i slutet av september redan 😂

Skönt att de inte hittar något som talar emot 🥰❤️ då är det bara att ligga och hoppas 🥰

Anna9819
0

Haha ja precis…
Man vill ju så mycket så förstår dig!

Ja hon sa att allt såg bra ut hon såg att jag hade haft ägglossning för några dagar sedan och såg äggblåsor
Hon var trevlig och sa att jag var välkommen att komma på ultraljud när jag blir gravid i v6 då kan hon se hur det ser ut.

Pratade även om min ålder missfallsriken ökar ju.
Men på tiden då kvinnor födde barn upp til det inte gick längre så fick man barn vid 50 årsåldern. 😅
Fast klart inte så vanligt då eftersom de flesta graviditeter då blev missfall.

[Freyaaa]
0

#283: så härligt! Skönt att få bekräftat att det funkar som det ska ! Hoppas dagarna går superfort nu ett tag 🥰
Då är det bara att hoppas på det bästa 🥰
Och det spelar ju ingen roll några månader hit och dit i slutänden, även om man så klart vill att det ska gå så fort som möjligt 🤩

Anna9819
0

#284: ja det spelar ju inte någon roll, hoppas dagarna går fort nu men så skönt för er att ha ett datum 🌸

Jag hoppas på en maj bebis här 😅🌸

[Freyaaa]
0

#285: ja det är skönt, var förtvivlad när jag inte visste om det skulle bli långt in i höst! Vi vet ju inte vad som kommer att hända efter operationen med kroppen. Även om jag hoppas på att min nästa ÄL kommer som den ska är det ju inte säkert kroppen är med på det hela. Men när operationen är gjord vet vi mer, om min äggstock får vara kvar eller inte. I sinom tid får vi facit på hur det gått 😜

Jag hoppas också på att ni får en majbebis! 😍

Anna9819
0

Ja precis ett steg i taget.
När är det du fått tid?

[Freyaaa]
0

#287: den 30e, så ganska snart!
Förhoppningsvis hinner jag inte börja nästa cykel innan 🤞

Det borde vara ungefär när du har bim-tid? 😃

cashili
1

#288: det närmar sig med stormsteg !! Vad härligt att det går framåt och att ni snart får försöka igen ♥️♥️

cashili
0

#280: haha ja det är ju lättare sagt än gjort men skönt att hon var positiv i alla fall ! Det behöver man! Att test tidigt eller ej gör en ju varken mer eller mindre gravid så man får väl göra det man känner man mår bäst av tänker jag. Jag är ÄL +9-10 nu. Har i tre dagar varit jättevarm och tempen är hög men det säger eg ingenting. ÄL +8 hade jag typ kramp i livmodern, från och till hela dagen
Aldrig känt förr , mycket underlig känsla. Inte mensvärk utan ngt dovt.
Det tråkiga är att det knappt ens är spännande längre. Jag är snarare livrädd , för nu är jag snart där det BÖR synas och där jag tidigare i lyckad graviditet fått ett fint + så..

Ja vi får se ..

Anna9819
1

#288: ja det är ju snart 🤩
Ja jag har BIM den 28e

Anna9819
0

#290: haha ja inte lätt, men har glömt min termometer hemma och kommer inte hem förens på måndag
Så blir nog lite mer avkopplad för jag inte annullerar.
Men hade ju gärna sätt en dip på temp typ inom de närmaste dagarna.

Låter ju positivt med de symtomen.
När har du BIM?
Jag håller tummarna för dig.
Förstår oron med testa för man har ju svårt att glädjas för ett plus, man blir mest orolig 😞

[Freyaaa]
0

#290: försök vara lugn och hoppas på det bästa.
Vi vågade aldrig vara glada över vår graviditet just för att vi visste riskerna. Jag är säker på att det gör lika ont oavsett hur man försöker tänka, när det inte går som man vill 💔
Försök vara hoppfull, det är mycket bättre för huvudet och kroppen ❤️

Är själv expert på att försöka skydda mig genom att inte ha för höga förhoppningar och tar ut sorger i förväg. Men egentligen får man bara dubbel sorg ❤️

Hoppas du kan få tiden och gå så att du får svar på hur det gått denna gången ❤️

[Freyaaa]
0

#292: det är inte hela världen att inte tempa, jag har haft dip när jag inte varit gravid flera gånger och sett många gravidkurvor som inte visar dip 😊
Försök tänka på annat så går tiden fortare, jag är expert på att vänta på att dagar ska gå 🤩
Planera in annat, vad som helst, besök eller träning så tar man sig fram till det istället för BIM 🥰

Anna9819
0

Nej jag tänker att det är nog bra att jag inte har med mig någon termometer.
Känns skönt, jag kan ju ändå inte påverka något nu

[Freyaaa]
0

#295: Ne efter ÄL kan det stressa, men ändå skönt att veta när ÄL var och att den faktiskt sker 😊

Anna9819
0

#296: ja precis, nojat så mycket men min kropp är ganska regelbunden så får vara glad för det.

cashili
0

#292: hehe ja en dipp kan ju vara ngt positivt men jag har ärligt alla dessa sjuttioelva ggr jag varit gravid inte haft en sån där jättedip som vissa har
Vissa ggr en liten dip men inget jag skulle märka om jag inte visste att det k a n bli så. Dock tempoökning ofta !

Njut utan termometern
Jag tänker ibland att jag ska skita i att tempa men ändå åker den fram 😂

• Redigerat 2023-08-18 15:19 av cashili
cashili
0

#294: jag är absolut inte expert på att vänta men det var/ är liiite lättare nu när man jobbar igen

• Redigerat 2023-08-18 15:18 av cashili
Anna9819
0

#298: tack för pepp
Ja det är faktiskt skönt jag har ju noll chans att påverka att ett frö ska gro iaf.

Hoppas så att det är vår tur.
Tycker det är sjukt att man kan vara gravid så här många gånger utan att det går bra.
Aldrig funderat på att det skall bli missfall vid tidigare grav utan mer ja nu får vi barn 🥰
Den känslan är svår att få vid ev plus nu😬

cashili
0

#300: verkligen !! Jättesvårt att bli glad

Jag är fortf jättevarm och så men ibland före mens får jag en speciell känsla långt ner i magen , som om det ilar till och det tycker jag att jag typ känt nån gång idag så jag tror inte det kommer bli ngt kanske ..

Eller .. jag är övertygad om att det ÄR ngt just nu igen ( kunde ju inte hålla mig att testa efter de där kramperna ) men jag är rädd att detta är typ gång 10-11 i ordningen

Vi får se ..

Har haft en bra känsla i kroppen men när man får symtom som brukar tyda på mens så tappar man allt jävla hopp

[Freyaaa]
1

Tappa inte hoppet ❤️
Det är inte samma gång som förra gången, detta är ett helt nytt frö, men förstår att det finns oro ❤️

[Freyaaa]
0

När börjar äggen mogna? Är det först när kroppen inser att det förra ägget inte blivit befruktat?
Eller förbereder kroppen äggen redan i föregående cykel för nästa ÄL?

På 1177 står det att det mognar efter mensen. Men har för mig att jag läst att processen börjar tidigare?

• Redigerat 2023-08-19 07:31 av [Freyaaa]
Anna9819
1

Ja äggen mognar över tid och äggstockarna jobbar som så att släppa ägg varannan gång / en aktiv åt gången.
Jag hade ju haft ägglossning så såg en tom äggblåsa på höger dida men på vänster syntes ägg för nästa ägglossning

Anna9819
1

#301: vet att det är svårt❤️
Men försök släppa det lite
Jag har köpt blommor som jag ska plantera, gräva ny rabatt osv 😬 bra sysselsättning

[Freyaaa]
0

#304: okej tack ☺️
ja då börjar det tidigare, var osäker när processen startade.

Anna9819
0

#306: ja det är ju inte så lätt att veta, det var gyn som berättade för mig.
Visade lite häftigt hur kroppen funkar.

Anna9819
0

Cashili hur går det för dig ?

cashili
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

#308: kemisk igen
Alltså hur kan detta ske. Får ångest av detta. Denna gången känns det jobbigt.
Fick 2 positiva och sen minskade det i styrka direkt 💔

Jag blir rädd att det liksom är ngt fel fast dom lnte upptäckt ngt i varken min livmoder eller på tester osv

Eller så är jag för gammal då

Bifogar ett av testen ( va ju svagt men då var jag ÄL + 10 bara )

• Redigerat 2023-08-20 09:41 av cashili
Anna9819
0

#309: nä usch jag fick tårar tom så förstår hur du känner ❤️
Usch vi finns här 😔

Anna9819
0

Vill skriva tappa inte hoppet men vet att i det där läget så känns det inte ens relevant typ, eller hur jag skall förklara.

Tänker på dig ❤️

cashili
0

#311: tack ♥️

[Freyaaa]
0

#309: men nej så ledsamt! 😔❤️
Förstår att det är tufft att ni ändå lyckas varje gång men att det inte stannar.

Har ni funderat på ivf?

cashili
0

#313: ja precis ! Hur kan ma. Bli gravid så ofta utan att det lyckas

Vi kommer nog ej göra IVF

Dels pga kostanden och vi har redan lagt sååå mkt på denna resa , + att vi bygger pool / tomt osv + att det ej är så hög chans när man är 40 ..

Så jag satsar på att stärka äggen osv .. vilket jag vet kan ta tid från det att man börjar

Får se hur länge till jag orkar

Men att få dessa + är ingen lycka för mig längre eftersom de kommer mer eller mindre varje månad

Jag VET att det är positivt att bli gravid så ofta - så jag försöker ta fasta på det ( jag inbillar mig i alla fall att jag ska försöka fokusera på det ) men det är inte lätt mitt i detta 💔

[Freyaaa]
1

#314: kan tänka mig att känslomässigt kanske ändå är lättare att testen är blanka från början 😔❤️ förstår att det är tufft att få hoppas och sen det försvinner 😔
Men för chansernas skulle är det väl bra att befruktningen sker, ju fler befruktade ägg dessutom större borde ju chanserna att ett av dem stannar till slut❤️ hoppas att det går vägen till slut ❤️

Anna9819
1

#315: ja det var så min gyn sa till mig, hoppas på guldägget sa hon.

cashili
0

#316: precis ! Bättre än att inte bli gravid alls såklart

Så guldägget är det man längtar efter ♥️

[Freyaaa]
0

#317: hoppas på guldägget!
Det är så hemskt att man inte kan få några garantier i det hela 💔

Anna9819
0

#317: ja men det är ju så psykiskt jobbigt, du har ju varit med om detta väldigt många gånger ju ❤️❤️

Jag kan få känslan att min kropp hakat upp sig, att den slänger ut ägget typ

Anna9819
0

Jag har börjat bli öm om bröstvårtorna och brösten är lite svullna får se om det är något bra.
Är iof bara på ÄL +7

[Freyaaa]
0

#319: ❤️ tror inte kroppen slänger dem utan anledning, ofta är det själva kromosomuppsättningen som blivit felräknad och inte kan leda till ett livsdugligt foster 😔 är inte utbildad inom sjukvård men en del inom genetik och biologi och lärt mig att det är en av de vanligaste orsakerna till att graviditeter avslutas tidigt. Vilket till vis del är ett skydd att de liv som blir till ofta är friska ❤️
Det är en klen tröst, men oftast inte kroppens som gör något fel 🥰
Tror som din gyn, att det bara är rätt embryo som ska komma ❤️ Ni båda har ju fått barn innan, så era kroppar kan ju göra liv ❤️

[Freyaaa]
0

#320: håller tummarna 🤞❤️

cashili
0

#321: ja och detta ökar ju med ålder så antagligen är det just rätt ägg vi behöver

Vi båda har äldre barn = vi var yngre när de blev till

[Freyaaa]
0

#323: förstår det, men blir det rätt ägg kan det ju gå fint sen ❤️
Håller tummarna att turen vänder, har du fått så många ägg som inte velat, kanske det snart kommer ett som stannar ❤️

Jag hoppas verkligen på er, men har inte upplevt att få förhoppningar krossade lika många gånger. Så svårt att helt förstå hur man hanterar det ❤️

Anna9819
0

Kan man ha gravidsymtom 7-8 dagar efter ägglossning?
Har samma som jag haft vid graviditeter innan ibland ömma bröstvårtor eller så är jag sken gravid… inte omöjligt iof

cashili
0

#325: svårt att säga men fäster ägget då kan man säkert ha ngt

Jag får aldrig ömma bröst utan istället att jag blir jättevarm !

Just runt dag 7/8 händer oxå saker med östrogen

Men håller tummarna för att du är gravid !!!

cashili
0

#324: ja det tär verkligen på en .. skitjobbigt!!
Men man kan ju hoppas oddsen ökar istället för tvärtom med varje försök

Anna9819
0

#326: ja är nog östrogenet då troligen, men inte haft såhär på länge..
Bara vänta

cashili
0

#328: kände du ngt för 2 dgr sen ? som om ngt fäst då?

Anna9819
0

#329: känt av i magen men vet inte
Jag vill ju så mycket, så tror inte det blir nått.

Anna9819
1

Vill testa men är ju bara på dag 8 efter ÄL 😂
Blir fan knäpp på att ha det såhär, bästa är väl att vänta till BIM så slipper jag veta om det blir kemisk

cashili
1

#331: jo sant .. jag tester för det är värdefull information för kliniken och hur mina örter ska ändras tex
Men jo risken finns för kemisk när man får reda på det tidigt

Vill du testa så testa 😊

Anna9819
0

Måste väl vänta till dag 10 eller 11 iaf om jag får feeling

Anna9819
0

#332: ja det kan ju vara bra för dem att veta.

Anna9819
0

#332: har de ändrat nu ? Eller ändrar de efter en tid?

cashili
0

#333: måste och måste 😊
Du väljer ju helt själv vad som passar dig !

cashili
0

#335: de ändrar varje gång de är slut och vi analyserar utifrån ett fertilitetsformulär .. och var man är i cykeln

Anna9819
0

#336: svårt att få positivt innan hcg går att mäta

cashili
0

#338: hehe ja det beror ju på när ägget fäster
Men vänta lite till då så kanske du får fler tecken

Anna9819
0

#339: ja men tar ju några dagar innan det går att mäta, tidigast dag 5 så 3 dagar efter är nog ovanligt men jag vet inte haft kramp i dag med så får se

cashili
0

#340: dagen efter jag blev jättevarm såg jag första + denna gång men jag vet ju inte om det var den första varma dagen ngt fäste eller före

Anna9819
0

#341: hur många dagar från ägglossning var det då?

Anna9819
0

Har plussat tidigt förut men då viste jag inte om det var pos så då är det ju värdelöst egentligen
Bara dyrt

Anna9819
0

Dag 23 har jag fått starkt plus
Dag 21 svagt plus men synligt plus

cashili
0

#343: det var dag 8/9 första + kom

Jo det blir ju dyrt 😞

Med mina barn och det sena mf plussade jag bim-4 , fina plus

Vid alla 10 kemiska + runt dag 8-12 men vanligast 10-12

Är bara nu på sistone jag testa så himla tidigt

Anna9819
0

#345: dag 8 är ju inte så vanligt.
dag 10 verkar mer rimligt när man läser om andra som testat.

Ja de säger ju att typ 75 % av alla grav blir missfall testar man tidigt så är ju stor risk att ägget fäster och släpper
Svårt att tänka så.
Men jag har aldrig testat mig tidigt förut så man vet ju inte hur många grav som man trott bara var mens .

cashili
0

#346: mm på ett sätt är jag ändå glad att jag VET att jag blir gravid hela tiden för tänk om jag trott jag haft minus rakt igenom , då hade jag nog gett upp för längesen

Anna9819
0

#347: ja precis det är skönt att veta.
Men knäcker mig rätt mycket

cashili
0

#348: jo mig med 💔 två sidor av det hela

Anonym
0

#349: ❤️

[Freyaaa]
0

#346: håller tummarna för dig! 🥰
Det är svårt med tidiga gravtecken, de flesta är ju sånt man kan uppleva ändå 😅 hoppas dock att det är ett frö ❤️

Anna9819
1

#351: ja det är egentligen bara onödigt att känna efter, är ju ändå samma ungefär som vid pms.
Kroppen kan ju även luras och bete sig lite olika beroende på hur den mår.

Måste fan sluta känna efter och gilla läget

[Freyaaa]
0

#346: kanske är det bäst att vänta med test så länge att det inom en rimlig tid går att bekräfta åt vilket håll det går ifall testet skulle vara osäkert.
Jobbigt att testa BIM-6 och behöva vänta nästan en hel vecka innan man kan få högsta säkerheten på testen. Men testar man BIM-2 är det ju bara två dagar innan man kan få det bekräftat med vanliga test hur det gått 😊
Tänker att det kanske är snällast mot en själv att vänta så pass länge att man inte behöver vänta så många dagar på definitivt svar 🥰

[Freyaaa]
0

#352: fast det är mänskligt att känna efter, man hoppas ju så mycket och vill ju ❤️
Jag har t.o.m. tagit gravtest efter mensen någon gång för att jag tyckt att jag har symtom och det faktiskt finns de som har en blödning trots att de är gravida. Vill man så hoppas man så in i bomben 😂

Tror det är svårt att låta bli att känna efter i väntan på BIM 😅

Anna9819
0

#353: ja precis håller med 🌸
Ska testa på på Lördag BIM är på ca Måndag

Anna9819
0

#354: ja det är svårt ❤️ viljan har vi iaf 🌸😬❤️

[Freyaaa]
0

#355: håller tummarna att det är ett tydligt plus 🤞❤️

Anna9819
0

#357: ja precis får hoppas men har lite tappat hoppet,
Tack❤️

[Freyaaa]
0

#358: Ne det är svårt att förhålla sig till i väntan, man vet ju aldrig ❤️

Anna9819
0

Tog ett test ändå helt blankt, så det är nog bara att invänta mens på måndag

• Redigerat 2023-08-23 19:55 av Anna9819
[Freyaaa]
0

#360: så trist, men kanske skönt att det inte var ett otydligt svar ❤️

Det är ju lite tidigt för att garanterat få svar, men skulle inte mensen komma får du testa igen 😊

Lider med dig, hatar de där jävla testen när de inte visar det man vill 😣

cashili
0

#360: men åh va tråkigt när du kände ”symtom” och tempen hög

Vilken dag är du på ? ÄL +10?

Anna9819
0

#361: ja, men skönt med test som inte visar halvt positivt eller svagt då är det bättre med dessa hånfulla vita.

Känner att jag har för mycket pms inte ätit munkpeppar på två månader de hjälpte mot mycket pms
Brukar ha mindre pms vid graviditet.

Men alla graviditeter är iof olika.

Ja om inte tempen sjunker kan jag ju testa.

Anna9819
1

#362: ja jag är på ÄL +10
Ja man är lite neutral nu typ evighets ekorrhjul med koll på ÄL är prio 1 nästa i livet visa dagar

cashili
0

#363: mm förstår
Ett blankt gör inte att man grubblar ihjäl sig !
Är ju ändå Värdefull info att dina ömma bröst blivit värre utan munkpeppar!
kankse du ska ta igen ?

Anna9819
0

#365: ja ska köpa igen de är bra för hormonerna men min sort har varit slut

cashili
0

#366: aha vilken tar du ? Vitex?

Anna9819
0

Lamberts heter den, men kanske kan prova en annan sort iof 😅

cashili
0

#368: ja just det , vitex är bara annat namn för munkpeppar

Men det är den jag har oxå men går säkert med annat

Anna9819
1

#369: ja det borde ju gå, ska beställa nya

Anna9819
0

Ska tipsa om gravidtest tento eftersom det inte ger något spök

cashili
0

#371: är det stickor eller stavar ?

Anna9819
0

#372: det finns både och köpt båda

Anna9819
0

Cb ger ju alltid ett svagt streck, tror jag var gravid förra månaden eftersom det var blått men svagt,
kanske är bäst om man tar efter eller nära BIM osv men jag blir så nyfiken.
Dagen då jag gett upp om ett plus kanske det blir test efter BIM

Anna9819
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Ganska lika beteende på mina kurvor
Ska man redan börja planera för ägglossning i sep 😂
Fan så less, ironiskt men ändå så ledsamt

• Redigerat 2023-08-24 08:51 av Anna9819
[Freyaaa]
0

#375: vi hoppas alla att september kan vara månaden som ger oss det vi vill ha 💪🥰

Ändå skönt att det går att se på tempen hur det går, även om det inte behöver vara ett tapp 😊

[Freyaaa]
0

Jag hoppas på vecka 37, någonstans där kommer nästa ÄL om kroppen fortsätter i samma rullor.

Men kanske om de behöver ta äggstocken, så kanske det blir senare. Om det nu är så att de redan börjat mogna inför nästa ÄL 🤔

Så tacksam över att operationen är snart, har ont allt oftare. Varit på väg hem från jobbet några dagar, men tror det kan bli värre för att jag blir rädd och spänner mig.
Är så rädd att äggstocken ska vrida sig och bli förstörd i onödan, nu när det är så nära operationen 🤞

Anna9819
0

#376: kanske vi fick vänta på dig så vi får tre ❤️❤️❤️ samma månad

Anna9819
0

#377: hoppas verkligen det går bra ❤️
Skönt att op redan är inbokat nu när du börjar få ont

[Freyaaa]
0

#378: ja kanske 🥰
men jag försöker hålla nere förväntningarna över att det ska ta sig på första ÄL. Jag måste ju förstå att kroppen ska återhämta sig också 😊
Sen har vi ju inte blivit gravida mer än en gång innan, så det kanske kommer ta lite tid 😑 Men det är svårt att inte planera utifrån att det ska ta sig på en gång och se framför sig hur underbar nästa sommar kan vara 🥲❤️

Anna9819
0

#380: ja men kan ju bero på just cystan som stört.
Kommer ju bli ett lugn när op är över 🌸
Då är det ju inte något som hindrar er att försöka heller. När du fått återhämta dig!

cashili
0

#380: håller tummarna att kroppen kommer mer i fas efter operation ! ♥️♥️
Vore ju kul om vi lyckades ganska nära varann 😍

cashili
0

#375: haha eller hur ! Det är fasiken så man är

Jag väntar på mens jag
Tror det blir idag eller imorrn för mig .. tar alltid 2-3 dgr efter progesteron

Anna9819
0

#383: men det känns så för dig? Att det blir så?
Vi har ju alla ägglossning samtidigt snart om man ska se det positivt.,,

Anna9819
0

Vad tror ni om det här?
Är det att kasta pengar i sjön?

cashili
0

#385: vd innebär det ?

cashili
0

#384: ja det är positivt !!

Hm.. menar du att man börjar planera för ÄL direkt eller hur menade du ?

Anna9819
0

Det är örter som skall vara bra för fertilitet

Anna9819
0

#387: ja jag började göra det.

cashili
0

#388: ok vet inget om dom tyvärr 😬

cashili
0

#389: mm .. just nu väntar jag mest på mens

Anna9819
0

#391: förstår..

Anna9819
0

Fan vad less jag är, tyckte ju att det här var min månad….
Var tom tvungen att ta ett test i morse med.
Super vitt 🤪 är ju på dag 11 ca så att det är kört vet jag.
Så trist att kämpa och kämpa ju…

[Freyaaa]
0

#381: ja man kan ju nästan hoppas att den påverkat, så att det går lättare utan den. Det ska bli skönt att få operationen avklarad iallafall, så vi vet hur den gick.

Sen hoppas vi att allt blir bra tills slut ❤️

#382: det vore superhärligt om det blev starka frön här i tråden i höst ❤️

[Freyaaa]
0

#393: det är ju ändå så att hoppet aldrig riktigt lägger sig ❤️ ( har själv testar efter mens, ifall om att 🫣 )
Men så behöver det inte vara kört ÄL+ 11 eller, men du känner ju själv hur det känns ❤️

[Freyaaa]
0

#393: vet hur less man blir på allt, inte ge upp hoppet och kämpa på, men ändå inte tänka på det och räkna med att det ska gå fort 😣

Det är tusan inte lätt.

Anna9819
0

#395: brukar kunna se nån tendens till streck nu isåfall men ja man kan ju hoppas ❤️

Tycker alla plussar så tidigt jämt, vet inte när jag plussat med mina barn tidigare inte varit lika fanatisk 🤪

Vilket datum var op ? 16 ? Eller minns kanske fel nu 😅

[Freyaaa]
0

#397: jag hoppas åt dig iallafall:) men det är väl också att man kan plussa tidigt, men det kan ju vara att ÄL hoppat någon dag och att emryot fäst väldigt fort.

Jag har också hoppats på att få plus tidigt, men så vill jag ha ett klart besked och klarar inte av att testa om jag ska till jobbet efter, för att jag vill kunna smälta det oavsett vad det visar 🥰

Operationen är på onsdag, så nu är det ändå nära 🤩 livrädd att bli förkyld eller bryta ett ben just nu, som gör att det inte blir av 😆

Anna9819
0

#398: tack snälla 🌸💕

Oj ja det är ju snart 🤩 vad skönt
Nä hoppa över att bryta benet tycker jag 😂

Man blir ju nojig när man få det gjort

cashili
0

#398: håller verkligen tummarna för dig ! Håll dig frisk och bryt inga ben ! 😍

cashili
1

#397: jo man känner ju sin kropps signaler och man brukar ju följa ett mönster.
Jag hoppas så på mirakel för oss alla tre ❤️❤️❤️

Anna9819
0

#401: ja vi får inte ge upp, även om humöret och orken går upp och ner likt en berg-och-dalbana endel dagar

• Redigerat 2023-08-24 20:24 av Anna9819
Anna9819
2

Glad att jag har er att bolla med, lättare med någon i samma situation.
Så stort tack för ni orkar med allt tjat vissa dagar 🙏❤️

cashili
1

#402: precis ! Ibland vill jag bara gråta men inte ens det fixar min kropp. Är som att jag istället går in i nått ”avtrubbat-mode” tills mensen kommer och försöker inte känns något alls

Men innerst inne vill jag bara skrika och gråta och HATAR alla söta underbar bebisar som alla andra får

Jag är också tacksam för er ❤️
Ingen annan förstår lika bra än de som går igenom samma sak

Jag är bara rädd att bli ensam kvar i tråden

Anna9819
0

#404: känner igen det där med avtrubbat- mode till 100 %

Även det med bebisar hade en bebis på ca 8 mån bakom mig på bussen och jag höll på att börja gråta, satte på mig solglasögonen 😬

Jag är också rädd att bli ensaken kvar här faktiskt 😅❤️

[Freyaaa]
0

Jag är också glad för er ❤️
Mycket lättare när man är i samma sits. Tack för att ni hänger här ❤️

cashili
0

#406: ❤️❤️

cashili
0

#405: ❤️❤️

Anna9819
0

Noll pms idag noll ömma bröst, konstigt det är ju nu jag brukar få det 🤪 några dagar innan BIM
Kroppen kanske är lite upp och ner
Tempen är samma som igår så inte nån dipp.
Min pms brukar försvinna dagen innan mens typ

Anna9819
0

Jag tänkte prova bidrottning gelé
Är ju bra för hormonbalansen och äggkvalite

[Freyaaa]
0

#409: åh det är så svårt! Jag är nästan rädd att jag är gravid, vaknade med illamående 🥴 och huvudvärk. Men så har jag jobbat över hela veckan och är trött 🥱

Men lite rädd eftersom ÄL kom tidigare än den skulle 🤷‍♀️🙈 men tänker inte testa innan operationen, för vill inte veta om det ifall operationen gör att det försvinner. Och mest troligt kommer mensen på onsdag eller torsdag 😊

[Freyaaa]
0

#410: ja det ska väl vara bra för celler överlag :)
Tips också att passa på och äta blomkål och broccoli och andra korsblommiga kålväxter nu när de är i säsong 😍
De ska hjälpa till att rensa ut förbrukade hormoner.

Anna9819
0

#412: ja den där jäkla ägglossningen gör ju lite som den vill, lurig😅🤪😝

Anna9819
0

#412: tack för tips, perfekt att dippa istället för chips också 👍🤤

cashili
0

#409: känner heller inget än av att mens är på g men den ska ju komma liksom
Brukar oxå få ömma bröst

Cireea
0

Här har du en självklar sajt för dig som är gravid har varit eller kanske har du en tanke på att bli, då är detta en sajt för dig som tar upp massa roliga och intressanta ämnen. Vi hälsar alla välkomna, mammor, pappor, anhöriga, samkönade och ensamstående. Vi hoppas att ni kommer att trivas. Mvh// Gravid Crew
Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer