Försöka igen efter missfall #3
Förra tråden blev lite lång så här kommer en ny där ni kan fortsätta stötta varandra i er resa. ❤️
Tidigare tråd HÄR.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
- Redigerat 2023-07-29 20:28 av Cireea
Skriver svaret här : ja jag vet tyvärr
Man känner igen symtomen
Jag ser på testen , när man fått så många så vet man 💔
#1: ❤️ vet hur du känner dig, tyvärr.
Usch vill inte att nån skall behöva genomlida det.
Ska du söka mer hjälp?
#2: vet ärligt inte vad mer hjälp jag kan få ..
i sent mf , 8 kemiska
Kul! Är det så denna resa ska sluta ??
Jag får hoppas örterna ger effekt om jag kämpar på med dom lite till
Jag vet ju att även om man testar tidigare än BIM så ska ju hcg fördubblas så det är bara att vänta på en mens då
#3: det är värt att höra med vården om det är något de kan undersöka eller hjälpa till med, det finns ju inget att förlora på det ❤️
#3: känns ju som de måste kunna ta mer prover eller kontrollera livmodern?
Vet att tidiga missfall är vanligt och inte vet jag om jag tex haft såhär förut för jag har aldrig testat mig såhär tidigt tidigare.
Undrar vad som är normalt, men sjukvården kunde inte svara på det pga många får dessa missfall utan att veta.
Jag är på dag 17 i min menscykel har lite molvärk brukar ha det dag 17-18 ca har lärt mig att min kropp varit olika vid graviditeterna ibland noll symtom ibland mer flytningar så.
Men hoppas inte på nått, men vill såklart.
Tar ev ett test på söndag.
Men vad är det värt?!?
Mer oro för kemisk graviditet om det är nått som syns eller invänta ”mens” och bara inte lägga ett öre till på test.
Kan ju köpa en väldigt snygg klänning istället för pengarna 👍🙃
#6: det kanske är skönt att vänta till några dagar närmare BIM? Då är det inte riktigt lika långt kvar till nästa chans och inte så många dagar av lidande fram till BIM?
Jag tog på bim-6 sist och blev jätteledsen när det var negativt, sen när mensen kom också. Jag hade kunnat bespara mig den första gången om jag låtit bli.
Men vet hur svårt det är att låta bli ❤️
För mig är det ändå värdefullt att veta om de här kemiska missfallen då de bilar en historia som man kan ta med tillbaka till sjukvården
Jag har nu oxå lärt mig känna alla tecken så jag vet när jag blir gravid ändå
Jag har haft kontakt med alla jag kan känns det som
De har tagit blodprover , hormonprover, gjort VUL, testat immunförsvar, kollat min äggreserv etc etc
Det kan helt enkelt va min ålder som gör att äggen är av sämre kvalitet
Det enda steget vi skulle kunna ta är IVf men , om problemet är äggen så kommer det bara leda till mer jobb och pengar i sjön
#7: ja vi får se, blev ju infall för jag började känna gravidsymtom sist jag testade tidigt..
Men får se..
#8: men kan ju vara sperman också behöver ju inte vara ägget.
#10: de har testat detta
Dock var det 2 år sen men det va ju samma problem då
#12: okej, tänkte så du inte tar åt dig allt som ditt fel
”Fel”
#13: nä jag förstår 🩷
När han testade så hade vi försökt ett bra tag före och allt såg bra ut för hans del då
Så jag har svårt att tro att det skulle va ngt där nu plötsligt som påverkar
Jag menar om det vore pga hans spermier så borde de ju hittat det redan då
Men alla våra prover ser alltid bra ut förutom att jag har lite aktivt immunförsvar 🤷♀️
Så jag vet inte ..
#15: ja otur då kanske…
Verkar vara så att de sällan hittar något fel.
Av den infon jag hittat iaf
#16: mm jag försöker förstå men det går ju inte
Men jag vet att man brukar säga att många tidiga mf ofta beror på sämre äggkvalitet vilket naturligt kommer för alla över 35
Men det börjar tära på mig att bli gravid mer eller mindre varje månad utan att det håller
#17: ja usch det är ju plågeri ❤️
Man vill bli lycklig och gå till v8 iaf känns som det blir mindre och mindre risk iaf.
Ja man får ju sämre ägg men de går ju att äta vitaminer etc som förbättrar äggkvaliten.
Min barnmorska var inte orolig över min ålder eller mina ägg.
Hon sa bara att ta det lugnt du har barn och du har aldrig haft problem osv missfall är vanligt osv
Men man blir ju lite orolig ändå såklart
#18: jo så säger de till mig med eftersom hon fått barn ihop förut men man blir ju ändå skeptisk
Har ni satt nån gräns på hur länge ni kommer försöka med tanke på ålder ?
Vad äter du för äggkvalitet?
Jag äter q10, d vitamin. Munkpeppar, kinesiska örter osv
För mig är v 8 inte nog med tanke på mitt sena mf
Man tror allt är bra men så sker det ändå 💔
#19: vi har inte några barn ihop så i vårt fall kan det ju vara att vi inte passar,
Har inte nån gräns blir det så blir det.
Har ni nån gräns?
Nej, men vanligast är ju missfall så tidigt som vi haft.
Tog ett tag att bli gravid med ett av mina barn då kanske det var liknade problem?!
Det vet jag inte eftersom jag inte tog
några test.
Så vi får se…
Hoppas kan man ju❤️😢❤️
#20: jo det kan det ju varit redan då
Man vet så lite före man grottar ner sig i allt
Vet inte om vi har nån gräns , men känns som min sambo kanske inte vill mer än året ut typ .. det känns lite stressigt
#21: okej, min sambo skulle helst vänta 🙃😂 men vet inte om han förstår sig på kvinnor riktigt😂
Sagt att när jag är 45 så innebär det större risker för både barn och mig
#22: haha ja precis 😊
Är din sambo yngre eller äldre än du?
#23: han är 2 år yngre så inte direkt 10 år,
#19: Ne man vet aldrig förrän det är över. Vi var så medvetna om att det var hög risk för mf innan v 12. Också dagen vi gick in i vecka tolv fick vi vår käftsmäll 😞
#25: nej precis risken minskar med tiden.
I början är det mycket som kan gå fel.
Har vänner som förlorat barn i 8 mån men man blir ju galen om man tänker så.
Det kan ju gå fel under förlossningen och barnet kan bli sjukt.
Man är ju aldrig säker på något i livet tyvärr.
Men ofta så är det något fel på fostret om det blir missfall och det är ju bättre att man slipper gå så länge då.
Även fast det är hemskt..
#26: ja usch så hemskt 💔 ja ju kortare desto bättre om det ändå inte ska gå, det tar ju på kroppen att ställa sig iordning ju längre det går, och mer som den ska göra sig av med. Och man hinner inte bygga upp hur allt ska bli
#27: ja usch.
Sedan tog det tid för dem att bli gravida, men de fick sitt barn tillslut utan hjälp.
#23: hur har det gått för dig? Var det som du befarade? 😞❤️
#29: om det var en fråga till mig så, ja 💔
#30: tråkigt, jag hoppades på att det skulle gå ❤️
#30: 😞💔 livet är så orättvist!
Klart att ägglossning ska vara tydlig på tempen när vi undviker graviditet 🙄
Trots dåligt motiverad till att tempa är kurvan tydligare än alla andra månader 😅
Hade vi försökt hade jag nästan varit hoppfull att det tagit sig denna månaden, funderat också på om man kan ha känsligare näsa efter ägglossning. Både denna cykel och förra har jag reagerat på hur mycket olika saker luktat ett tag efter ägglossning 🤔
Förra månaden var jag hoppfull att det skulle vara ett bra tecken eftersom vi försökte få till en graviditet, men har märkt av det senaste dagarna nu också. Hade också mollvärk och stickningar/ dragningar i tjejmagen förra månaden. Bevis på att man kan inbilla sig symptom 🙈
- Redigerat 2023-07-01 10:25 av [Freyaaa]
#33: undvek ni sex många dagar innan då?
Men du kanske är mer avslappnad när ni inte försöker?!
Skönt att inte försöka eller tänka på graviditet kan jag tycka iaf…
#34: Ne vi har kört med avbrutet, det har funkat för oss alla år innan 😊 Jag har haft mycket jobb det senaste så har stundvis inte haft det inte huvudet alls 😊
Det är skönt att slippa hoppas att det tagit sig iallafall !
#35: skönt det.
Jag har blivit gravid vid avbrytet men det klart beror ju på.
Jag blev ju gravid trotts dagen efterpiller med då 🙃
Konstigt..
Tror kroppen vill när man själv inte alls har det i tankarna 😂
#33: en helt annan sak
Jag fattar verkligen inte NC grafer .. kan du förklara vad cirkeln ( grön) betyder och den streckade linjen ??
#36: ja risken eller chansen finns ju, tror jag kan blivit gravid, men tidigt missfall för några år sedan. Men då pluggade vi båda två och det var inte tänkt att bli graviditet. Men jag hann bli lite nervös då för mensen var väldigt sen.
Ja ibland vill det nog bara bli, är någon av de graviditeterna dina barn idag? 😊
#40: precis, svårt att veta, jag tål inte riktigt hormoner så jag har kört oavbrutet oftast i mitt liv.
Ja det är min 3A 😝 envis jäkel även efter födsel 😂
#42: haha härligt, ibland är det nog bara meningen 😊
Ne jag har aldrig heller varit förtjust i hormoner. Blev mest stressad att jag skulle gå upp i vikt. Sen hade jag ingen fast relation innan min sambo och då var det ändå bäst med gummi 😂
#43: ja då är det ju bäst med gummi 😂
#43: var på en abortmottagning, men nej fy fan kunde inte kändes bara så fel.
#45: det kan jag förstå ❤️ men vi ska vara glada att möjligheten finns ändå 😊
För de som inte vill eller kan ta hand om ett barn.
En annan sak, tusan vad dagarna går fort när man inte väntar på ÄL och BIM. Hela våren har dagarna gått så segt, också i förrgår så var jag helt plötsligt på dag 21 i cykeln! Det brukar ta en hel evighet att ta sig fram till dag 10 för att börja försöka lista ut när ÄL kan vara med tester och inbillade symptom 😂
Haha kan förstå det 😂
Jag är också cykeldator 21 enligt min app
Men vet inte hade inte några ägglossningssymrom utom fertila flytningar.
#48: eller hade milda om jag ansträngde mig😂
#49: håller tummarna för dig 🩷
#41: aha!! Då fattar jag
#50: tack snälla!
Är skeptisk, tror jag har ”vill symtom nu”
#52: vi håller tummarna!
Har du haft symptom de gånger du varit gravid som varit väldigt tydliga? Menar som du inte känner av när du inte är gravid?
De flesta symptomen är ju ganska vanliga i vardagen så tidigt. Själv har jag nog haft alla, utom den gången jag faktiskt var gravid. När jag var gravid märkte jag aldrig något, förrän senare.
#53: nej inte varje gång, och haft tydliga gravidsymtom när jag inte varit gravid.
Så väldigt olika 😵💫
Sist så började jag känna i magen dag 22 typ men känt så lite nu men tycker det är för sällan/ lite nu.
Så är nog bara psykiskt 😝
#54: Vilken app är det?
Blev nyfiken
#54: haha dessa appar
#59: ja den verkar ju bra 👍
Kanske ska prova den
#60: ja för då kan man fota på samma plats, så man får samma ljud varje dag och inom giltighetstiden 😊
#61: smidigt
#61: aha använder bara digitala 😊🩷
#63: använder iof oftast det jag med men de är ju typ 3 gånger så dyra, så kör på olika nu
#63: jag har också digitala men eftersom ÄL hoppar lite för mig, har jag bara de digitala till att bekräfta stickorna( som kan vara svåra att veta) :)
Men just nu känns det inte motiverat att testa för mycket, men tänkte testa med stickor nästa cykel. Mest för att hjälpa mig när det väl är dags:)
#65: kör så jag med
Nu längtar jag till imorgon tänker ta ett test, känt av lite symtom som jag haft förut.
Men kan ju vara en tillfällighet, eftersom jag haft lite olika symtom 🙃
Får se helt enkelt…
#67: åh spännande!!
#68: väldigt ogravid😔inte ens ett spök, bara om jag anstränger mig och tittar extremt mycket där färgen skall fastna..
Tråkigt men väntat
Nu är det bara att invänta mens om typ 4-5 dagar då
Nästa månad då….. men nä då är jag borta och jobbar 😔🙃 så vi får se när man kan få till det helt enkelt…
Trött på missfall och blanka test vill få se ett tickande hjärtat på ett ultraljud ❤️💔❤️
- Redigerat 2023-07-03 15:11 av Anna9819
#70: hoppas kan man… typ att ägglossning var senare eller nått.
Men brukar plussa rätt tidigt nu de senaste gångerna iaf.
Ja jag känner mig tom och samtidigt , fuck this shit, jag sätter på mig högklackat och går ut och dansar hela natten ist 😂
#71: Ja det viktiga är ju egentligen inte vilken månad det blir, utan att det blir.
Vet hur besviken man blir när det inte kommer något streck.
Förstår dig! Vi ska på några bröllop i sommar, och när jag fick beskedet att vi skulle avvakta tänkte jag att då kan jag ju få festa till det lite. Men så fick jag instruktioner, ingen alkohol fyra veckor innan och fyra veckor efter operationen 🙄
Dock verkar det som att det blir operation tidigast i mitten av augusti 😩 de opererar fram till nästa tisdag, mitt enda hopp är att de får återbud på en inplanerad den kommande veckan. Annars får jag vänta till augusti/ september med operationen, så många månader utan att ens få försöka 😞
Håller tummarna för att nån avbokar då.
Månaderna går fort iof men man vill ju försöka varje månad såklart.
Men huvudsaken är ju att du får bli fri från cystan och få må bra ❤️
Jag får ju lite stress pga av min ålder, men va fasen får väl tänka att det är nån mening med det som händer.
Klart det är en press, men det kan ju vara år kvar också.
Men jag förstår dig, det är inviduellt :) hoppas det är snart för er iallafall 🥰
Jag mår bra, har ju inga bekymmer av cystan.
#74: ja precis 🙏
Ja det är ju skönt det och bra att de upptäckte den innan du började få problem också 🍀
#75: åh 🩷🩷 vet hur du känner både med att man vill skita i allt och åldern som knackar på dörren.
Håller alla tummar för nästa gång eller att det var för tidigt nu!
Men jag vet ju att man oftast har en känsla och ”bara vet”. Stor styrkekram till dig!
#72: håller verkligen tummarna att du slipper vänta så lääänge !! 🩷🩷🩷
#76: ja efter månader av test osv så känner jag min kropp rätt bra, svårt bara efter kemisk då vet man inte riktigt hur kroppen reagerar månaden efter…
Konstigt nog så känns det ibland som jag ska få mens redan men brukar få ömma bröst dagarna innan men det har jag inte än.
Vi får se när den kan tänka sig dyka upp
- Redigerat 2023-07-04 10:26 av Anna9819
#77: tack det känns förjävligt känslomässigt, men realistiskt så är det två eller tre cykler som vi ska undvika graviditet. Och det får vi ju leva med isåfall. Bara hålla tummarna att det stör hormonerna så lite som möjligt och vi får bra förutsättningar efter operationen 🥰
Längtar så mycket efter en röra med leksaker och tjo hos oss 😍
#81: nej precis, man kan ju inte styra det direkt
Hoppas lite idag för jag har haft elastiska flytningar vilket jag haft förut vid graviditet. Efter ägglossning fast typ 7-9 dagar efter
Vi får se om kroppen lurar mig 😂🙃bara för jag vill
#83: tittade nu i mars hade jag dem på cykeldator 18 men hade då ägglossning troligen dag 11-12 typ ändå bra att ha lite info att gå tillbaka på.
Även fast man kanske mest blir knäppare
#86: vet inte, tog inte några test denna månad.
Kan vara 11 om jag kollar symtom
- Redigerat 2023-07-05 16:12 av Anna9819
#87: men vilken dag är du på i cykeln?
Ja jag är på dag 26 har mellan 26-28 de senaste månaderna
Annars har den varit 27
Tror ägglossning ev var dag 15 men osäker
Egentligen bara att vänta och se, mycket tankar bara 🙃
#91: det förstår jag :) men spännande 🤗
#92: hoppet är väl det sista som överger människan..
Vet egentligen att det är kört, men ja du vet…
Tack❤️
#93: jag hoppas det blir flera beständiga plus i denna tråden snart ❤️
Det känns bra att få hoppas för er, nu när vi inte kan hoppas själva för tillfället!
Fick reda på idag att operationerna är inbokade fram till vecka 34 idag och min är inte inbokad, så allra tidigast i slutet av augusti 😫 men vet att det blir innan den 7/9 iallafall i och med vårdgarantin.
Oj, ja inte lätt att få tider.
Men ändå skönt att få ett sista möjliga datum kan jag tänka mig.
Även fast det är tufft att få vänta och stampa på samma ställe.
Men sedan kan du lägga fokus tid till läsa av ägglossningsstickor och beräkna ❤️
Kanske blir det mer avslappnat efter?!
Tack för all pepp det är guld värt!❤️
Hoppas du repar dig fort sedan🙏
#94: håller alla tummar och tår att det går smidigt för dig och att du repar dig snabbt efter 🩷🩷
Tack för att du orkar peppa oss !
Det är skönt att veta vad man har att räkna med! Men det är många dagar till vårt nästa försök, därför är jag tacksam att läsa era uppdateringar 🥰
Jag ska gå ner i tid på jobbet efter operationen, sist det tog sig var direkt efter en månads sjukskrivning 🤗
Håller tummarna för er så länge 😍
#97: okej, mycket får man lära sig i denna tråd.
har haft sekret som två ägglossningar trodde att jag ev haft flera ägglossningar när jag var yngre.
Har inte haft riktigt så denna månad.
Men de gånger jag varit gravid har jag haft som två ägglossningar.
Det är tydligen vanligt att få slemmigare flytning vid graviditet också.
Väntar på min mens nu, kändes som den skulle komma igår hade sån jäkla mensvärk, men den har inte kommit än.
- Redigerat 2023-07-06 10:48 av Anna9819
#98: låter som en bra plan ta hand om dig själv 🍀❤️
Gått och trott jag skall få mens i två dagar nu, kan den bara komma ist 🙃
Brösten är mindre svullna precis som jag så brukar få innan mens.
så trodde verkligen den skulle komma i går.
Gick och titta hela tiden 😂
Hoppas ni mår bra 🍀
Tänker du inte testa igen då? 🙈 Nu får du ju ett säkert svar 😊 jag hoppas fortfarande 🤩
- Redigerat 2023-07-08 08:14 av [Freyaaa]
#102: nej jag väntar till måndag, om den inte kommit
Tack ❤️
Hoppas kan man ju 🙂
Hur mår du? Har det landar lite ang operation ?
Känner du dig mer lugn?
#106: ja jag tror det men typ dag 12
#108: tror typ 2-3 dagar men tar inte alltid ägglossningstest
#109: kan nog vara fler
#110: min menscykel brukar vara 26-28 dagar men brukar börja småblöda på dag 27/ kväll oftast
Så vet inte hur mycket den diffar.
Men när jag tagit ägglossningstest så har de varit positiva oftast från dag 11-15.
Men man vet ju inte när ägget släpper riktigt.
Brukar få mens precis två veckor och en dag efter positivt ägglossningstest iaf.
- Redigerat 2023-07-08 09:16 av Anna9819
Fan nu ångrar jag ju att jag inte tog något ägglossningstest …
Då hade man ju vetat lite mer denna månad iaf.
#112: Fast du borde ju kunna få kvitto snart på det i vilket fall ☺️ Ni kan ju inte göra något åt förra ÄL ändå :) Om den nu var senare än vänligt kan det ju bero på den kemiska förra månaden, och den behöver ju inte påverka nästa cykel (och borde ju inte) 😊
Jag hoppas fortfarande och annars får du bara se framåt :)
#104: men det kanske bara är örterna som ökar flytningarna? Hoppas på denna gången 🥰
#113: ja precis, funderar på köpa ett test, men känt av äggstockarna i två dagar typ nu men bara haft vita flytningar..
Vi får se..
Tack för ditt stöd❤️
#115: negativt test nu.
Så hade väl kanske sen om jag hade ägglossning ens
#116: åh 😞
#117: blir bubbel och god mat nu ❤️
Orka..
Hoppas på mens nu då…
Tack för att ni finns i alla lägen ❤️
#118: blicken framåt💪🏻
#119: det är rätt ❤️ Finns inget att göra åt tiden som varit. Men det är lättare sagt än gjort att låta bli att grubbla! Det låter som en mycket bättre idé med bubbel ❤️
#120: ja jag blir lite less jag tänker hela tiden på vad som skulle vara skadligt ifall jag nu blivit gravid.
Men vad spelar det ens för roll…
Nya tag efter mensen om den behagar komma 😝
#121: ibland känns det ändå bättre när man vet att en månads försök och chans är över för då vet man att man inte kan göra ett skit mer och man behöver inte vänta osv. Jag sover nog aldrig så bra som den natten jag vet att mensen kommer komma. Dagarna före är jag ledsen om jag inser att det nog sket sig.
Jag vet inte , har inte tagit örter på ett tag då man ej ska ta om man är förkyld och jag hade diffust halsont i över en vecka ( vet inte ens om det va förkylning , kan varit allergi ) men har i alla fall ej tagit
Det jag dock tagit är inositol..
Aja jag hoppas att ÄL håller sig borta minst 5 dgr till
Håll tummarna!!
Kram till dig Anna 🩷
Och till dig Freya ! 🩷
#122: ja det känns ju konstigt nu.
Har inte fått mens än, tog det lång tid för dig efter kemisk grav nån gång?
Kan det vara så att den hoppar över?
Hoppas det går bra med din ägglossning att den kommer i rätt tid.
Jäkla struliga kroppar😔
#123: tänker också hur sent kan ett ägg fästa?
#124: sökte och upp till 8 dagar efter befruktning. Men det kan säkert vara fler i fåtal procent.
Men det kan väl vara som vid sena missfall att graviditetshormonerna måste bort innan det kan bli ägglossning igen? 😊 hoppas att antingen mensen kommer igång för dig eller ett mirakelplus ❤️
#122: varför vill du inte ha den tidigare än annars? 😊
#125: nu är mensen på g. Fan så skönt ❤️ nya tag 🙏🙂
Blir ägglossningstest denna månad tror jag så jag vet ungefär iaf.
Detta gör mig knäpp…
Får fasiken bli ett frö nu som stannar orkar inte ha det så här 😵💫
#128: känner med dig, vill exakt samma sak ❤️
#128: håller med ! Nu får det vara nog - det är vår tur nu !!
#130: aha, trodde det lossa när det var moget 😊
#132: ja det berodde nog på det, hoppas kroppen är i balans nästa tillfälle ❤️
Nu har jag köpt ägglossningstest och ska fasiken pricka ett guldägg denna månad så det blir ett hejdundrande plus..
Dax nu…
- Redigerat 2023-07-11 18:15 av Anna9819
#135: det hoppas jag också!
Jag har en massa ÄL test och gravtest hemma, önskar att något av dem testen som ligger i skåpet ska vara vårt stora plus ❤️
Idag var sista dagen de opererar i sommar, så vi måste vänta till månadsskiftet augusti/september. Räknar ner dagarna, kommer vara en bagis att vänta på BIM när vi väl får försöka igen 😅
Försöker hålla delmål på vägen, vi ska på bröllop, kuratorstid och möten på jobbet. Allt för att känna att vi betar av tiden.
Mår så dåligt i perioder och har sån ångest över att min kropp bara ställer till det och eventuellt kan ta ifrån även min sambo chans att bli förälder 😞
Ja tiden går ju fort men förstår att det är svårt att njuta av nuet när man bara vill vara framme vid ”mål”
Försök att njuta av bröllop och vänner mm
Det får ju en att må bra och kroppen blir ju även glad av det.
Men ja jag tänker på dig ibland klart att katastrofftankar kommer upp och att det är svårt att inte tänka det värsta.
Men om de måste ta bort en äggstock så har du en kvar.
Finns ju mycket hjälp att få och kan tänka mig att efter en op så kommer de ju ha koll på dig❤️
Vi ska få våra plus ❤️❤️❤️
Skickar en styrkekram💪🏻🙏❤️
#137: tack ❤️ ja det är svårt att låta bli att tänka det värsta, önskar att man kunde veta om man skulle lyckas eller inte i slutänden.
Men det är så frustrerande att inte veta. Min kropp kan allt annat och aldrig varit sjuk, men så just detta ska krångla 😞
Klart vi inte gett upp än, vi hoppas fortfarande att det ska gå ❤️ Jag hoppas på plus i denna tråd som pepp på väntan på operationen 🥰
#138: ja man vill ju veta.
Ha kontroll över sitt liv ❤️
Nån som har tips om nån annan sort på munkpeppar än denna?
Munkpeppar 60 tab. - Lamberts Agnus Castus
#138: håller verkligen tummarna att allt går smidigt i augusti/ september och att tiden dit går snabbt MEN att du hinner njuta lite av den på vägen så att det inte bara är en lång väntan av dötid🩷
För mig är det tvärtom att min kropp ofta svikit mig; har en hel del allergier , har eds ( bindvävssjukdom) etc. Tycker ofta jag känner att jag alltid har otur med allt. Ingen rolig känsla 🥴
Men jag önskar så att vi kunde få ha tur denna gång och få vår önska uppfylld.
Idag är jag på cd 11 och ingen ägglossning än i alla fall
#142: ja men det kan vara lite som en bekräftelse blir ju typ orolig att jag slutat få ägglossning 😂
Men har ju hyfsat regelbunden mens.
Pratat med en barnmorska och hon sa att dessa nya test är ju så känsliga och tidigare viste man inte om att man var gravid, den nya trenden att testa tidigt är inte så positiv för ens psyke…
Väldigt sant❤️
Kan ju säkert ha haft dessa tidiga missfall vid tidigare försök men lyckligt oventande och bara tänkt att det kan ta tid att bli gravid.
Har dock bara haft så med en av mina graviditeter min förstfödda var oplanerad men så otroligt välkommen❤️
Min andra graviditet kom till efter min första mens efter graviditet/förlossning.
Såg mina fertila flytningar och sa till min sambo jag kan bli med barn nu och det blev jag 😂 enkelt. Var 24 år då och lättare då.
- Redigerat 2023-07-12 11:10 av Anna9819
#140: har du testat? Jag läste om det, ska testa i höst🍂
Vill du ha en annan än den? Verkar finnas droppar också :) Tror inte ÄL testen bekräftar att ÄL verkligen sker, men man vet ju när den skett om den sker :) Annars får man nog ta prover hos läkaren eller tempa för att veta att ÄL verkligen gått igenom 😊
#144: ja jag har testat mina hormoner var kaos efter jag försökt mig på en hormonspiralen och fick otroligt ont i bröst osv, det blev bättre/bra när jag började med dem,
Om det var de eller något annat vet jag inte men tror de var bra för mig.
Är det försent att börja temps på dag 5?
Vilken app bör jag regga det i? Eller mäter jag bara och sedan skriver upp?
#145: fick inflammerad livmoder så det var jag också orolig över att det hade förstört chansen framtida barn.
Men barnmorskan sa att det inte är möjligt, men jag liter tyvärr inte hundra på det.
#145: ta fertility friend, den är gratis :) men man kan klart göra en graf själv också :) man ska bara se till att man har en termometer som visar två decimaler och tempa varje morgon innan man vaknar :) Jag har natural cycles, det betalar man för men får en termometer med.
Googlade på det och verkar vara många som blivit gravida snabbt med munkpeppar. 😃
Ska prova den då.
Ja precis balanserar hormonerna🙏
Jag hade inte så många tabletter kvar tyvärr så får bli de jag har kvar 🤪 typiskt..
Eller byta märke till en annan sort.( Min var slut)
#148: ja det kan vara bra som stöd, men så kan man bli stressad av att tempa ibland också. Du får se hur du känner :) men det är ändå rätt roligt att se hur det ändrar sig!
Tycker det verkar vara lovande med munkpeppar! Trodde att du var missnöjd med den du skrev och ville ha någon annan, men finns det inte i hälsolivsbutiker tro?
Ja men kan vara kul att se och lära sig sin kropp ytligare lite till.
Ska titta om jag hittar den nån annanstans, men blir några dagar utan.
#150: ja men precis, det kan ju ta några cykler att se hur det brukar se ut :)
Det är nog ingen fara några dagar utan, det går ju utan också ju :)
#151: hoppas på att detta är första och sista 🙃
Börjar iof imorgon på dag 5 men lite hinner man ju se då.
Tex om tempen sjunker eller fortsätter uppåt efter ägglossning
#153: perfekt, jag får läsa på lite
Verkar som jag hade ägglossning igår , cd 12 så det blev väl inte katastroftidigt.. men ändå tidigt ( 12 verkar dock va inom det normala).
Tog inositol denna månad från cd 3, kanske eldade det på ägglossningen lite. Läst att fler fått tidig ÄL med den.
Aja nu har vi gjort det vi kunnat i alla fall 🩷
Nu håller jag tummarna 🤞
#155: ja mer går det inte att göra!
Dag 12 brukar jag också ha ägglossning ibland.
Jag hoppas detta är er månad🙏
Jag håller tummarna för ett mega plus ❤️
#155: håller tummarna jag med! 🥰
Hej
När man tempar måste man ta samma tid?
För jag har tagit olika tider och tempen varierar rätt mycket.
Tar den innan jag går upp alltså men jag går upp olika tider nu när jag har dem.
#158: ja samma tid är nog att föredra, jag gick upp två timmar senare idag och hade mycket högre temp än igår. Men det är bara att inte räkna med dem dagarna :)
Försök att inte få tvång över det utan bara göra det för att kunna kolla tillbaka sen. När vi försökte sist, var jag så besatt att jag inte sov ordentligt på två veckor för att jag var så ivrig att se om tempen gick upp 😝
#160: ja det är lite svårt att få samma tid, kollade två olika tider i går och idag och är samma temp men eftersom jag skrev in olika tider och temp så blir det världens kurva 🤪
#161: kanske bara är bökigt känner jag
Men ska ta ägglossningstest och kan ju se om jag får nått ut av min tempning, iof behövs det kanske några månaders tempning för att veta 😝
Tänkte ju bli gravid denna månad 😂
#163: japp du måste tempa samma tid. Vill du sova längre kan du ställa klockan , tempa och sedan sova vidare. Då får du iaf en jämförbar tid
För mig kan det diffa mkt på en timme så det går inte
Håller med om att tempen kan bli en orsak till dålig sömn men om det bara är för att säkerställa att ÄL skett kan du ju sluta efter appen upptäckt och satt ut det
#164: tänkte mest på tempen efter ägglossning för att se om det går åt rätt håll eller ej
Hej! Jag går just nu igenom troligtvis mitt andra missfall i rad. Förra månaden fick jag missfall i vecka 4+6 & då började blödningen med rosa blod och klumpar som sedan övergick till en mensliknande blödning som höll i sig i 5 dagar. Igår var jag i vecka 4+1 (om dem svaga plussen stämt denna månaden) jag började blöda lite rosa på pappret två gånger igår kväll. Testade negativt på apoteksgruppens testa tidigt sticka efter. Har sedan dess inte blödigt mer utan haft vanliga flytningar. Eftersom denna gång var tidigare kan denna lilla blödningen ha varit själva missfallet som kommit ut? Eller bör det komma en större blödning inom dem närmsta dagarna? Nån med mer erfarenhet som haft olika typer av blödningar vid missfall?
Kanske kommer igång mer? Eller så blev det en mellanblödningar?
Svårt!
Jag har haft 4 missfall 3 tidigt då har blödningen bara ökat inte avstannat.
Det är nog bara att vänta och se förhoppningsvis är det en blödning för kroppen inte ställt in sig riktigt.
#167: är det olika på vilken nivå av hcg testen känner av? Tänkte det sista
- Redigerat 2023-07-15 13:33 av Anna9819
#169: dom två översta testen mäter 10 ml och det med plus mäter 25 ml och det från apoteket hittar jag inget på förpackningen..har slängt bruksanvisningen men bör vara 10 ml eftersom det står att man kan testa 5-7 dagar innan mens. Ja förra missfallet tog ju fart direkt..
Men det slog mig ju nu att jag missfall för 5 veckor sen & att det kan ju vara det som spökar på grav testen..fick ÄL sekret efter förra missfallet men det kanske inte tog sig då så att det bara är nån rest kvar som visar sig på testen..suck. Man blir ju inte klok på sig själv av allt analyserande. Gravid är jag iallafall inte längre så får låta kroppen återhämta sig ett tag nu 😊
#166: låter för lite för att va en mens tycker jag
Kanske kommer igång mer beroende på när kroppen är redo
#171: du testade aldrig negativt mellan eller ?
Jo jag gjorde ett clearblue digital 1 vecka efter förra missfallet som var neg. Sen fick jag ÄL sekret en vecka efter & sen börja jag testa mig 8 dar efter ÄL. Men det kan ju ha tagit sig denna månad, men att det bör ju vara ett pågående missfall som är lite trögstartat eftersom testen är så svaga. När jag plussade med dottern blev ju testen starka snabbt och ökade i styrka snabbt
#165: ah ok men då bör du nog ändå mäta före så du får en referens temp 😊
#175: alltså inte testa med digital efter missfall utan stickor så man ser att plussen går neråt? Eller menar du temps som i naturel cycles? För det har jag aldrig använt mig av 😊 Ja så svårt o veta om det är mensblödning eller missfalls blödning på g..
Eller menar du mäta ägglossning? För jag har aldrig gjort det heller, bara försökt pricka in några dar innan och efter
#178: nä menar om teststickorna blir svagare
Oavsett om det är mens eller missfallsblödning så borde den bete sig som en mens så tidigt även om den kan komma lite senare
Ja vi får se när det riktiga blödningen kommer, en jag känner hennes cykel blev rubbad av sitt missfall. Mensen kom inte tillbaka på typ 2-3 cyklar
#171: låter som det tog sig tycker jag.
#181: Ja det tror jag med
#180: beror lite på när man får missfall, mitt sena missfall så tog det längre tid pga högre halter hcg mer för kroppen att ta hand om.
#180: ja kan bli så , speciellt av sena mf
Jag har haft ett sent och massor med tidiga och vanligtvis rättar cykeln till sig
Dock har alla mf lett till en blödning
Ja för mitt missfall var ju ändå vecka 4+6 & vännen fick i vecka 7 men då hade det avstannat tidigare. Men om ingen blödning kommer igång då? Ska man kräva ett VUL? För jag ringde 1177 angående detta då jag blev orolig om det fanns nån rest kvar som gör att det spökar, ska även tillägga att jag har illaluktande flytningar i några dagar samt mycket mensvärk igår men värken och flytningarna verkar ha lugnat sig så hon jag pratade med sa att jag skulle söka vård om allmäntillståndet skulle påverkas. Men om det inte kommer nån blödning då, hur länge ska man vänta?
#185: åk till gynakuten om du är orolig
Du kanske inte är en prio 1 men du får ju komma in och få hjälp.
#185: får lättare hjälp hos gyn om du varit på akuten, tydligen
#187: beror väl iof på vilket län man bor i kanske
#185: jag skulle kolla upp det om du har ont och illaluktande flytningar
Med rester KAN man få infektion
På så sätt är blödning nästan bra för då sköljer det ur liksom
Ett mf i v 4+6 är dock tidigt så det bör gå utan problem
#189: ja dom illaluktande flytningarna verkar ha upphört, hade dem i några dagar. Jag sa det till hon på 1177 och hon sa att det kan ju lukta starkare samt annorlunda vid grav med alla hormoner, men svårt att avgöra själv hur pass illa det verkligen luktar. Men det har inte kommit nån mer blödning..haft mensvärk ikväll och nu mer molvärk.
#190: liten blödning kan man ju ha vid graviditet också, haft det vid två av mina graviditeter, då bara rosa.
Men testen borde ju bli starkare iaf
Usch så trött på missfall 💔
Hoppas det går vägen nu för dig eller inom snar framtid🙏
- Redigerat 2023-07-15 20:40 av Anna9819
#191: Ja jag hade små bruna blödningar varje dag från vecka 5-12 med min dotter och det gick ju hela vägen, så att blöda lite var jag beredd på men att testen inte blir starkare känns ju som ett ganska starkt bevis på att det är missfall på g & att symtomen avtagit mer..ja min dotter blev till på första försöket så vi har ju haft inställningen nu när vi vill ha ett till barn att det kanske inte kommer vara lika lätt, men var inte nog inte mentalt redo på att få 2 missfall på rad 😕
#192: sen så är jag tacksam att det ändå tagit sig på första försöket tre gånger, men ändå jobbigt i sig med missfall ☹️
#193: förstår, ja man blir ju lite knäckt när man hunnit hoppas lite.
Nu vid min graviditet som blev missfall i juni så var jag lite mer hoppfull, men tog gravidtester som en galning och såg att de inte ökade, sedan började jag blöda samma dag som jag tog ett gravidtest som det stod gravid 1-2 usch man blir så ledsen och tom inombords, men du är inte ensam tyvärr/iallafall.
Ta hand om dig!
#195: ja jag kan säga att jag testat mig som en gaaaalning i två månader. Tar så mycket energi! Nu har äntligen missfallet dragit igång på morgonen med rejäl mensvärk bruna/röda trådar och blod. Så skönt att kunna lägga detta bakom mig och låta kroppen återhämta sig men framförallt psyket 😅 hoppas det tar sig för dig snart!! ❤️
#196: skönt när man bara går och väntar, men ja jobbigt också.
Jag försöker proppa i mig vitaminer och stressa mindre över att vilja bli gravid..
Dock svårt ibland.
Det blir väl om det är menat försöker jag tänka.
Jag har ägglossning på torsdag troligtvis bara att hålla tummarna att det här är guldäggsgalan då🙃
”Krya på dig” 💪🏻🙏
#196: tråkigt att det inte gick vägen!
Men tidiga missfall ställer iallafall oftast inte till hormonerna så fruktansvärt, så snart får du nog en ny chans ❤️
Det är hemskt att gå igenom, man får försöka tänka att det ändå finns en mening, att de graviditeter som stannar kvar faktiskt oftast blir friska bebisar 🥰
Hoppas att allt går som du vill nästa gång !
Mina senaste googlingar har lett fram till nya oskyldiga experiment för att öka chanserna 😅
Helt osäker på källorna till faktan men fullfett mejerier och stor frukost ska testas.
Att äta mycket till frukost kan ju ändå vara rimligt + mellanmål för att hålla blodsockret stabilt och få kroppen att känna sig trygg. Just nu kämpar jag, lyckas inte riktigt än att få i mig mer efter gröten men kanske med tiden 💪
Jag har alltid lättfil osv hemma men verkade ändå som att ganska mycket tyder på att fullfett mejerier är bättre när man vill bli gravid.
Tänker att det inte kan skada, det lär ju iallafall inte minska chanserna 😊
Vi gör vårt bästa just nu att äta varierat och bra mat, med mycket grönt och mindre processad mat.
Ska även testa munkpeppar, men det blir först efter operationen 😊
#199: toppen med alla sätt som stärker kroppen 🩷
#200: nu har jag också fertila flytningar du hade väl det på dag 9 denna m-cykel?
Jag är på dag 8 så antar att det blir ägglossning på dag 12 typ .
Ska börja testa med ägglossningstest idag.
- Redigerat 2023-07-16 13:24 av Anna9819
#201: hoppas nu på det bästa 🥰
#201: ja det hade jag men även tidigare
Tror typ dag 6–9 denna cykel
ÄL dag 12 blev det
#202: tack 🙏
#203: jag satsar på dag 12 eller 13 🤪😝
Idag fick jag blinkande gubbe på
ägglossningstestet dag 9 så det är rätt tidigt, får se när det blir fast gubbe 🙏
#206: spännande! 🤩
#207: lite av ett ekorrhjul 🙃
Men hoppas på det inte blir så många fler nu för nån här inne❤️
#208: Ja det är sant 😅
Men det är roligt med uppdateringar 😊
#209: ja det är kul, jag känner mig lite tjatig bara 🤪
#211:( ivf hade inte funkat innan)
#211: det är så svårt att veta vad av alla tips man ska följa
Blir så sjukt dyrt om man ska följa allt
Du kanske också får ÄL runt dag 12-13 då!
Hoppas denna månad är er tur ! 🍀
Fick just besked om att ännu en klasskompis fått bebis .. och jag kan inte hjälpa att känna mig gråtfärdig 💔
Varför ? Vad är fel för oss och inte andra. Hur går jag inte under om vi inser att det ej kommer funka
#213: ja jag tänkte först inte tipsa, för vet ibland inte om man faktiskt bara blir stressad av alla tips…
Känner igen det där med att bli ledsen..
Mitt ex fick ett barn nu och alla pratar om den bebisen även min mamma tycker det är kul och frågar mig ang den. Usch vill inte ens prata om bebisar 🙃😔
Vi får stötta varandra här❤️
Det känns bra med denna tråd men blir ju också ledsen över att det inte gått vägen för er.
#214: mm men det är fint att vi har varann just nu 🩷🩷
#215: ja jag hoppas på ägglossning på dag 12🤪 mannen ska iväg på jobb 😔😝 som vanligt😂
#216: håller tummarna att ni hinner före 😊🩷
#213: det förstår jag ❤️ Jag klarade inte av att träffa folk med bebisar ett tag efter missfallet, det kändes alldeles för mycket vad vi hade förlorat 😞
Sen alla graviditetsbesked känns så himla orättvist, det är mänskligt!
Förstår dig så väl i rädslan hur man ska lyckas hantera om det inte alls skulle gå. Jag är hos kurator efter missfallet och det som tar största delen av tiden är just allt jag är rädd för, som inte ens har hänt 🙄
Hon säger att man ska försöka att inte tänka på alla om, för det är inget man kan göra åt och skulle det hända kan man inte hantera det i förväg. Lättare sagt än gjort 😅
#214: det känns bra med denna tråden, jag undrar så hur det går för er och hoppas på att ni får beständiga plus snart! Det underlättar min egen väntan (som är Max 50 dagar bort imorgon 🥳) att få vänta på era BIM och se om det dyker upp nyheter om era försök 😊
Jag gillar tips, men har stor respekt för alla olika preparat även om de är naturliga. Men jag ska hålla mig till att äta varierat och prova munkpeppar. 😊
#217: ja jag hoppas det, fick positivt ägglossningstest nu imorse var det inte riktigt positivt så det är nog så att det kommer rätt fort min stegring.
Min man kommer hem imorgon så hoppas ❤️🙏.
#219: vad skönt 50 dagar går fort ❤️
Vad bra med nån att prata med, det borde kanske jag också göra skönt att släppa ut sina tankar till nån som är helt utanför ens liv.
#221: Ja det känns långt men två veckor är inte så långt och då är det bara 36 dagar kvar och så nån tvåveckorsperiod så är vi snart där 😊 Hoppas ni prickar perfekt när din man kommer hem 😍
Ja det är skönt , även om det inte känns akut alla gånger så kan jag uttala alla katastroftankar jag vill bespara min sambo 😊
#222: ja men vad skönt sedan när du kan lägga operationen bakom dig 💕
Ja jag hoppas det blir ok med idag 🙃borde det ju eftersom jag fick positivt i går tidig kväll på morgonen var det bara blinkande gubbe.
Nu fattar jag ju jag har när jag lyckats ha mys tidigare dag 10/11 så har jag blivit gravid 2 av mina 3 nu sista året.
Man lär sig mycket om kroppen IOM detta iaf🙃🤪❤️
Ja man får ju dåliga tankar ibland och jag kan iaf känna att min sambo inte riktigt förstår hur det känns som kvinna i detta.
Han tycker synd om mig men förstår inte riktigt ändå.
Så är det skönt att bespara sin sambo kanske.
Jag är iaf en funderare så funderar för mycket…
#223: ja längtar så tills vi faktiskt får försöka igen.😍 Så jävla jobbigt vid ÄL nu, jag vill att vi bara ska försöka ifall det ändå skulle bli. Men är hellre ogravid än förlorar det igen vid operationen.
Ja ni har inget att förlora på att få till lite mys, det har man aldrig 😉 Jag hoppas på att få följa graviditeter här snart och inte bara försök 🥰
Ne jag tror inte män förstår samma. Men det är inte så konstigt, de känner ju inte av graviditeten i sig själva. Fast att jag bara var gravid i åtta veckor efter befruktningen hann jag känna att jag var annorlunda, och visste när vi satt på akuten att det inte fanns liv kvar i magen. Min sambo trodde hela vägen fram till ultraljudet att det inte var någon fara. Även om man själv är realistisk och förstår att missfall händer, så är det svårt att inte vara så besviken på sin egna kropp.
Så klart att männen också har en del i att graviditeten blir till, men inte alls är deras kropp med att det växer sig till och blir en bebis.
Men så klart förstår män en del och kan också vilja att det blir en bebis 🥰 Min sambo äter fint sina grönsaker och solrosfrön och allt annat tokigt som jag hittar på 🥰
Förstår dig väl i funderingar och att man ägnar stora delar till dagen att vrida och vända på saker. Jag kan varmt rekommendera att prata med någon, det kan kännas onödigt och lönlöst innan men är ganska så skönt att formulera sina tankar ❤️
#224: håller med er båda om att män förstår men ändå inte. Det är inte de som står där med stickan varje månad och bara väntar på att bli glad eller förkrossad igen. Den känslan kan de inte uppleva.
#224: förstår det❤️
#224: har du fått någon mer info ang op?
Eller får man veta nära inpå op att det ska ske?
🌸
#228: haha ja det är inte lätt att utläsa 😅 men ja kanske om topparna utesluts dagarna innan kan det stämma 😊 efter några månader kan du lättare se mönster, men hoppas du får ditt plus nu 🥰
Kag brukar ha en dip precis vid ägglossning och sen går den upp olika snabbt.
Jag hoppas få tid snart, men vet att de har sommarstängt fram till v34. Så hoppas inte för mycket på att få tid innan det. Min svärmor jobbar på samma sjukhus och vet att jag inte är inbokad v34, så då är det v 35 eller 36 som blir. Sen efter 7/9 har 90 dagar gått sen beslutet och det är ju vårdgaranti på 90 dagar. Men hoppas det blir så tidigt som möjligt 🤩
#229: stämmer med glad gubbe på ägglossningstestet, dagen innan också så är rätt säker på att den var då.
Skönt med lite inside info 😂👌🏻
Skönt att vårdgarantin finns.
Jag håller tummarna 🌸😊
#230: du får se om det går att läsa ut mer om några dagar 😊 ja det är skönt! Då slipper man hoppas på att det blir tidigare än vad det blir 😊
#231: ja lite kul även fast jag inte mätt tempen korrekt så kanske jag får ut något av det, vi får se.
Ja det är ju jobbigt att hoppas
#233: haha ja jag tänkte på det precis, 😂
Fan borde boka in mig på massa saker så jag inte övertänker på symtom🙃
#229: vad skönt att det iaf finns en ”gräns” för väntan! Håller tummarna att det går som smort för er!
#235: jag vet inte har inte tempat förut skulle testa lite denna månad.
Men ja jag har inte fått till rätt tid riktigt alla dagar uppe ibland och kissar barn på tidig morgon/natt 😂
- Redigerat 2023-07-21 21:05 av Anna9819
#238: jag tycker det är lite svårt att tempa imorse testade jag och fick först låg temp på natten och sedan högre och sedan mitt emellan
Vaknade så konstigt i natt var inte uppe men sov lite oroligt.
Försökte ta en temp samma tid som i går men hade ju varit vaken inom 5 timmar typ 2 timmar då så tog olika temp 😂🤪
Ja vi får se
#239: beror ju också på vart under tungan man tempar fick högre på ena sidan tex så borde kanske studerat lite innan jag började 🙃
Jag har tagit Mitt under tungan tidigare nämligen, så blev lite nyfiken på att prova
#240: haha ja det låter lite meckigt och tyvärr kanske något osäkert att lita på temparna då 😊
Sover man tex med öppen mun så spelar det roll
Tempar man om kommer man definitivt få olika varje gång 😊
Jag mäter faktiskt vaginalt
Den tempen bryr sig inte om om man sover med öppen mun eller sånt.
#238: det är så svårt att se vem man citerar här , jag vet ju inte att jag är siffra 236 tex haha. Men tror du skrev till mig. Jo jag väntar på BIM nu. Är typ på ÄL 9 eller 10. Hatar det nästan. Hatar känslan av att det kanske är ngt för att sen känna att det nog inte är ngt . Jag får typ panik av att inget sker. Är så jäkla rädd att det ej kommer gå 💔
En kompis med sin 2 åring va över idag och jag vill verkligen ha en sån. Plockade fram dockor och sånt och kände att jag inte vill ha barnens gamla leksaker i ett förråd för alltid
Vill va lek och bus och liv förutom mina tonåringar
Får sluta tempa får ju sömnproblem 😂
Var värt ett försök men får inte ut så mycket av det, mer än trötthet då 😅
Blir ju inte direkt nån skillnad på om ägget fäster eller ej iaf.
Tar mina vitaminer och ska nu sova gott ist 🥰
- Redigerat 2023-07-23 06:58 av Anna9819
#245: Ne det gör ju ingen skillnad 😊 det är bättre att sova som man ska 😃
#241: provade tempa vaginalt men fick ju hög temp på 37.3 då
Gav upp sedan 😂
#246: ja precis😊
#247: hehe ja du kan lnte blanda mitt i cykeln så isf får du testa nästa omgång igen 😊
Men ja tempning kan stressa och orsaka sömnproblem vilket i sig fuckar upp tempningen.
Alla får ej en dipp en vecka efter ÄL men en del får det oavsett gravid eller ej pga att östrogenet har en andra peak där
Jag har alla de ggr jag varit gravid fått 0 implantationsdippar, min temp går ist upp när ägget fäst
Det är ett meck och tar tid före man kommit in i det så vill du tempa ; ge det några månader ( hoppas du blir gravid före) 🩷
#249: nej förstår det, men känns som det är svårt att mäta temp när man sover i olika hus ibland ibland själv osv
Tycker tempen lätt blir påverkad av andra faktorer känns liksom svårt att få det exakt.
Men ett hum får man såklart.
Letar andra symtom nu ist (dock lite tidigt) men ja man har ju blivit knäpp.
Tänkte testa mig på Fredag äl+9 dock tidigt men ska iväg på en fest 🙃
- Redigerat 2023-07-23 12:23 av Anna9819
#250: håller tummarna !
Jag är väl ÄL +10 idag tror jag. Vet inte exakt ÄL datum. Men om jag går på symtom så var den cd 12 och då är det ÄL +10
Tog faktiskt ett CB igår em som visade svagt svagt men man vet ju vad som sagts om dom
Tog ett med morgonkiss idag som faktiskt va lite starkare men fortf extremt svagt så jag tolkar inte in så mkt i det hela än
#251: ja de är konstiga alltid litat på cb tidigare, aldrig visat fel med mina andra graviditeter som är likamed barn.
Åh vad spännande, blev tårögd 🙃
Hoppas 🙏 💕vore så kul 💕💪🏻
#252: kan ju va så att många som tolkar CB spökstreck är de facto kemiska.
Ja fast jag tror inte på det
Visst jag har spända boobs lite illamående och molande värk men det kan ju oxå va mens
Jag känner mig varmt stundvis men samtidigt inte alls ibland så… 🤷♀️
#253: ja det har jag också tänkt.
Jag hoppas så för ett starkt plus om några dagar för dig!🌸💕
#254: ja man kan hoppas
Har oxå en äcklig smak i munnen som ej går att skölja bort
Men inte typisk metall utan bara äcklig
Är säkert inget grav symtom
Tack för pepp iaf
#255: det kan säkert vara ett symtom.
Hur ser din temp kurva ut? Du som sköter den och har koll på läget 😂
Okej gjorde du även ägglossningstest?
Vi är ju exakt en vecka emellan varandra enligt denna iaf.
Får hoppas på graviditets symtom 🙌🏻
Ok men då borde det väl vart på dag 11? Eller hade du inte symtom då?
Jag fick positivt d10 och kände några timmar efter av ägglossning lite orolig att det går så fort min stegring så det släpper fort.
Jag tar digitalt test.
Ska inte noja de har så stämt bra förut. 🤪
Ok
Ja precis CB stämde väldigt bra enligt min gyn iaf på mig 😅
Jagar alltid lite tveksam😅
#264: okej 💕
Ja vi får se jag kanske hade ägglossning senare vi får se , mannen var ju borta från fredag så hade bara ons och Tors på oss eftersom han kom hem på onsdagen 🙃 så litet fönster där 😂
#264: men då stämmer inte tiden på dig med 24-48 timmar utan du får positivt långt innan
#266: ja precis vet ej varför
Verkar ha LH ökning längre 🤷♀️
Jag är dock rätt säker på att ja kommer få mens
Är väl ÄL + 11-12 idag och jag tycker det molande börjar kännas mer som före mens
Tog även ett vanligt test i morse ( apotekets typ) som va negativt
Antar att man ej kan få positivt efter det
Verkar ju vara olika på hur sent man plussar,, men du har väl bra koll på din kropp och din ägglossning.
Det är ju fortfarande tidigt🌸
#269: ja jag ser något svagt där ju 🙏💕 hoppas
#270: svårt att få med bra på foto
Det syns tydligt rosa men det känns ju svagt för ÄL+11-12
Eller ?
Aja vi får se .. men då stämde iaf CB
#271: beror väl lite på när det fäster kan ju vara lite olika antal dagar efter ägglossning.
Hoppas så ❤️
#272: ja sant
Vi får hålla tummarna 🩷
En sak har jag funderat på
När man mäter med test från tex 10ml/iu eller 25.. visar de då positivt när hcg kommit upp till 10 reps 25? Eller hur funkar dom?
Tänker .. betyder ett svagt test då att man tex är precis på 10
Ja om ni fattar
#274: jag har också funderat på det. Tror att de visar om nivån uppnår tex 10ml/u och uppåt
Under tror jag de inte kan mäta men vet inte
#276: borde ju rent logiskt vara så
Isf borde ett vanligt kunna visa något typ om 2 dgr kanske 🤔
Åh jag vill ju hoppas men ändå inte .. med tanke på min historia
Ska försöka att inte tänka o känna för mkt
#277: jo tack vet hur den känslan är ❤️
Jävla jobbig väntan.
Gör något gör dig själv, något som får dig att må bra ❤️
#278: 🩷🩷🩷
#277: jag försöker ju också känna är ju bara på ägglossning +5😂
- Redigerat 2023-07-24 16:27 av Anna9819
#280: känner du ngt 😊😊
#281: nej😂 inte mer än typ efter ägglossning känningar som jag brukar ha
#282: brukar känna i magen typ dag 9-10 typ iaf med två graviditeter
#284: typ som nått kittlar inifrån mig långt ner vid under naveln, lite obehagligt
#285: tror jag vet vad du menar
Har oxå känt det där kittlandet
Just nu mest molande värk
#286: molande värk har jag också haft när jag varit gravid men det kan jag ha som ogravid med.
#286: känns typ som nått rispar på insidan
#288: ngt har ju fäst denna gång uppenbarligen ( igen) eftersom testet blev tydligt rosa .. nu återstår att se om detta kan stanna eller ej
Har giort en del förändringar denna cykel
Kom på att jag häromdagen oxå tog ett ÄL test för skojs skull .. det va rätt starkt ( dock ej helt positivt)
#289: ja precis.
Jag håller tummarna hårt.💕
Vilka förändringar har du gjort?
Det där med ägglossningstest visar de resultat tidigare än gravidtest?
Tog ett nämligen förra gången jag var gravid lite på skoj
Fick då blinkande gubbe köpte ett gravidtesttest som visade svagt positivt
#292: glömde när man skulle ta d vitamin 🙃 fan nu vet jag iaf
Tagit extra d vitamin en tablett hela tiden nu efter mycket googlande om den positiva eftertexterna
Q10 och gel har jag med
#294: toppen
#282: det är ju under väntan man känner efter så jäkla mkt
Är brösten lika spända som i morse ?
Känns det lika mkt i magen ?
Mår jag lika illa?
Osv
Man blir knäpp på sig själv.
Kommer inte kunna sova inatt känner jag om jag ska tempa imorrn så jag kanske eg bör strunta i det ..
Samtidigt vet jag att hcg släpar i urin och kan synas där efter att ett ägg t.o.m. släppt , så därför är även tempen lite intressant
Men man kankse eg bar blir mer stressad av alla tecken och att man numer kan så jäkla mkt ok kroppen
Ja man blir verkligen knäpp…
Usch
Hur menar du med hcg när ägget släppt ?
Jag hatar att vänta dessa dagar man blir så psykisk påverkad.
#297: jo .. en gång var jag hos gyn då jag testat positivt. Hon gjorde gravtest även hos henne och ett VUL. Testet visade svagt positiv ( typ halva styrkan av kontrollstrecket så ändå synligt) men enligt VUL fanns inget kvar i livmodern , hon kunde däremot se en ledande äggblåsa som om ÄL var på G
Då förklarade hon att om man har ett ägg som fäster så börjar hcg bildas , sen om det släpper så kommer hcg i urin ( ej blod) finnas kvar även efter ägget lossnat igen ( som vid en kemisk ).
Så jag hade hcg kvar i urinen men tekniskt sätt var jag inte gravid längre
Har märkt det flera ggr - testen visar men anses tecken på att mensen är på g kommer.
Det är alltid ser jag är rädd för nu.. att det bara är ett ”fördröjt positivt test” om du förstår 🩷😊
Jag sov förvånansvärt bra i morse och tempade ändå , fortf hög temp iaf. Säger absolut inte att man är safe men ändå bättre än att den dippar
Okej ja då förstår jag.
Det var ju bra😊
Hur högt ligger din temp nu ?
Min ligger på 36.8 men tar ju temp i munnen dock lite olika tider men tänker att jag ser ju ändå om den sjunker.
#299: idag 36,95
Tog ni ofta test idag med .. kom på posten igår
Jag ser på samma som igår ( tidigt )
Men också svagt på vanliga CB plus och grav kollens vanliga
Dock svagt (!)
Kanske en liten ökning sen igår då?
Sabbade ett CB early då jag blandade ihop dopptiderna för alla haha
Men man ser på den att den skulle blivit starkare än igår
Med det sagt är jag ändå ÄL +12-13 så mjaa 😑
#300:
Jag har inte två decimaler på min, kanske borde haft det..
Har du bild på testen?
Kom igen nu lilla frö 💪🏻🌸💕
Själv så hade jag kramp i magen i natt hoppas det inte beror på glass utan ett frö😂
En gång fick jag svimmatack och mådde jätte dåligt en vecka efter ägglossning typ tog ett test som var svagt svagt, typ som spök men då var jag gravid.
Fick ett superstarkt plus den gången på bim-3
Men fick missfall 6 dagar senare
Så spelar inte alltid roll om man får ett starkt plus.
Håller tummarna det ökar långsamt ❤️
#302: nä håller med
Starka test är inte heller alltid garanti
Ja två decimaler är att föredra om man vill få en jämn kurva. Köpte min från natural cycles, jättebra
Tog inga bilder nu
Gjorde bara små videos så jag skulle kunna jfr
Min kamera är inte så bra 😞
Man kan hoppas det är ngt som ökat , vet ju att det ökar varannan till var tredje dag men igår vet jag att jag ej såg på gravkollens vanliga
Men oxå därför jag är lite rädd att det kke inte hinner öka nog 😬
Hoppas din kramp är ett frö och inte glass 😄 😍😍
Jag hade oxå molande kramp i natt
#304: syns ju att det är starkare idag ju 💙
#305: Mjo .. du vet man har sin djävul som sitter på ena axeln
För mig är det än för svagt för att lita på men det positiva är att all dessa är tagna med morgon urin
Vanligtvis har jag haft svårt att få plus med det och typ bara fått med väldigt koncentrerad em-kiss
Mitt urin på morgonen är alltid ljusare, vet ej varför
Jag hoppas det ser bättre ut imorrn även om det då o då känns som mens ska komma 🙏🙏
- Redigerat 2023-07-25 11:22 av cashili
Hm på ett sätt är det väl lite mysko om jag ser svagt på de vanliga testen , borde då inte det tidiga va tokstarkt?
Fatet inte sånt där haha
#307: ja det är ju märkligt, vet inte riktigt hur de funkar 🤔
#308: är väl ingen idé att spekulera
#309: man gör ju det när man vill ha svar och vill så mycket💕
#311: typ om 2 dgr så känns ju som taniga streck
Jag vet ju att det beror på när ägget fäster och så men ja
Mr Tvivel knackar gärna på dörren
#312: jo jag vet jag är likadan
Om det diffar två tre dagar så gör det ju mycket nu i början
Ja vi får hoppas ❤️🌸🙏
#315: ska inte tjata mer hål i huvud på er nu 🩷
Pirrade till långt ner i magen idag, så jag hoppas på fästsymtom men nja vill ju så mycket så jag blir ju knäpp
#316: haha jag är rätt bra på det jag med, så det känns bara bra 😂💕
Jag är självklart nyfiken på hur det går, det är väl därför denna tråd finns!!!💪🏻💕
- Redigerat 2023-07-25 20:36 av Anna9819
#319: Det jag misstänkt varit det iaf men kan ju vara nått annat med
#321: gud vad spännande !!
Ska du testa tidigt eller hålla dig ?
#322: kommer inte hålla mig 😂 väntar och väntar men vill inte heller hoppas för ja du vet 🙃
Men vi får se
#323: håller tummen för dig 🙏😍
Vaknade inatt och frös .. kände bara instinktivt ” nu är det kört ” 😞
Det molar lite i höften med vilket brukar va menstecken
Vad är det för fel på mig ? 🙏💔
Men nej 💔😔
Hoppas du har fel!
#326: vi får se ..
Jag ser fortf på de tidiga men inget som direkt går att fota på vanliga , blir som skuggor så…
Om det var 10 i förrgår så borde det senast i morrn va uppe i 20 och då borde snart vanliga kunna snappa upp så vi får se
Men det jobbiga med alla mina sånna här är att det alltid bara är en lång utdragen väg till ett minus ( i slutändan )
Men så länge kroppen visar att ser finns hcg vill jag heller inte sluta med progesteron
Suck
Hur länge ska man orka
Tappar räkningen på hur många sånna här tillfällen jag varit med om.. snart räcker nog inte 10 fingrar
#327: kämpa på lite till, hade tempen gått ner? Har man feber fryser man ju när temperaturen går uppåt iallafall 😊
#328: tja den gick ner marginellt( en termometer med endast en decimal hade ej upptäckt det )men ändå.
Jag brukar få lite känningar i rumpan ( dont Ask me Why) före mens och det känns ärligt lite så nu med så jag vet verkligen inte
Jag tror inte detta går vägen
Läste lite om när man har 25 i hcg och det står typ ” man kan mäta det ca 10 dgr efter befruktning ” men när är det ?
#330: det är ju ett tydligt iallafall! Det är nog svårt att tydligt veta, dessutom skiljer det sig ju hur utspätt urinen är. Håller tummarna att det går vägen 🥰
#331: jo syns gör det än men känns inte som gravid i kroppen typ
Och 25 i hcg har jag uppenbarligen inte än
Va därför jag va lite nyfiken på när man bör ha det
Än är ett par dgr till BIM men .. nä känslan är inte så bra
Så hemskt - man ställer in sig på mens , sen får man ett + och sen blir man ledsen igen
#332: jag förstår att det är tufft, men man behöver inte känna något alls så tidigt. Jag har mått de senaste dagarna, illa, pirr i magen, huvudvärk och yrsel. Hade vi försökt hade jag tolkat allt som eventuella symtom, men vi har inte ens försökt. När jag var gravid kände jag inget överhuvudtaget, inte alls.
Hoppas så länge motsatsen är bevisad och går det inte är det trots allt bättre tidigt än flera veckor in, då är kroppen helt i obalans och nästa chans längre bort.
Det är iallafall så jag känner, hellre att det inte tar sig än att gå flera veckor för att det sen ska gå åt helvete 😖
#330: syns ju rätt bra ändå
Håller med alla graviditeter är olika man behöver inte känna så mycket. Med sonen kände jag inget men kom på att jag inte fått min mens 😅
Nej tänkte 14 dagar ca
#338: jaha ok
Ja jag har haft starkt plus på dag typ 11 -12
Men tror det är väldigt olika
Men 7dagr då har det knappt fäst ju max 2 dagar ju
Annat vid ivf iof
#341: har läst om de som haft svaga test, tom negativa test i flera månader fast varit gravida.
Deras grav syntes bara i blodet?!?
Så konstigt.
Så kroppen är lite konstig ibland.
Jag håller fortfarande tummarna 💕💪🏻❤️🙏
#342: oj! Läskigt att det kan bli så
Så kan man ju missa massa chanser
#343: den personen var gravid utan några konstigheter i övrigt
Allt gick bra
Så konstiga saker händer 🙃
#344: Mjo men när man fått positiva test så ska de ju inte minska 😊
Jag vet att man ska va positiv och ha hopp men jag känner min kropp vid det här laget
#345: jag vet, vill inte tappa hoppet innan mensen dyker upp…
Men jag vet hur du känner och tänker
Två av mina graviditet plussade jag sent så jag trodde inte jag var gravid men en vecka efter så var det ett plus.
Så det kan vara olika iaf.
Men som sagt jag förstår hur du känner 💕
Jag förstår att ni är oroliga och det är väl det som är värst med att ha varit med om missfall. Att man aldrig kommer få känna enbart den härliga förväntan och lyckan som ett plus ger.
Men man måste försöka för att ha en chans ❤️
#347: precis ❤️
#347: ja sant 🩷
Tyvärr lär man känna sin kropp lite för väl
#349: ja tyvärr
Bättre när den bara funkar då behöver man aldrig ens fundera.
Är jag bara dum som testat på ÄL +8?
Syns nått ?? Jag ser iaf nått väldigt svagt men det kanske är så på alla dessa tester.
Blir osäker och lite irriterad på mig själv, vet ju att jag inte skulle få ett tydligt svar idag hur det än är….
Skickar bild här för tråden där test ska in svarar ju ingen på testbilderna iaf 🙃
#351: det är svårt att låta bli ser inget, men det behöver ju inte betyda något alls så tidigt 🥰 se om några dagar igen 😊
#354: bara att vänta, har mollvärk det är iaf ett bra tecken från tidigare men kan vara inget också, men fick ett infall att testa.
Hoppas du mår bra 🌸
- Redigerat 2023-07-28 17:32 av Anna9819
#355: ja det är jobbigt att vänta men det är ju värt att ha ett test att lita på. Men jag har testat när jag vet att det egentligen är helt omöjligt att få svar 🤷♀️ Hoppas du får ett fett streck om några dagar ❤️
Jag mår sådär, kraschade helt förra helgen. Men går bättre igen och har kuratorstid på torsdag 😊
Usch vad jobbigt ❤️
Tur att du får gå och prata och våga var ledsen och prata är viktigt.
Hoppas du får må bra snart 🌸💕❤️
Jag har varit dålig på det.
#351: sent svar men ser tyvärr inte ngt här 🩷🩷
Hoppas det ändå är ngt !!
Jag inväntar mens
#356: åh förstår att det är tufft för dig. Nån stans måste alla tankar och känslor ut. Hoppas du kan få bra stöd av någon kunnig 🩷🩷🩷
#359: nej negativt test i morse på äl+9-10 ca
Har redan lite svullna bröst och molvärk så om det hade berott på graviditet så hade jag plussat tänker jag.
Okej, hoppas du mår bra trotts allt🌸
#361: jag förstår .. det är så himla tråkigt när man väntar och hoppas och sen får inse att det ej blev ngt. Var det ett vanligt eller tidigt test du tog i morse och i förrgår ?
Jag mår väl eg inte så bra men försöker skjuta undan det. Jag orkar inte tänka på att jag blir gravid för att bli besviken hela tiden. Och jag vill inte tänka att det kanske är för sent
Jag och dottern tog en tripp till Ullared och nu ”vill” jag att mensen ska komma så man kan börja om.
Håller tummarna att du kanske kan få ett sent plus. Men som jag själv vet : man känner sin kropp och när man borde fått + 🩷🩷🩷
#362: det var ett tidigt test.
Ja låter ju bra att du gör något annat
Så otroligt jobbigt att vänta på mensen särskilt när man sett ett svagt plus usch 😔 hoppas på att du får en bra dag.
Min BIM är om en vecka eller typ 6 dagar
Tycker att testet borde visat nått.
Så bara vänta då…. Min menscykel är ju typ 26-28 dagar fick jag ÄL på dag 11 eller 12 så borde jag ju få den på dag 26-27 enligt tidigare mens iaf idag är dag 21
#363: ja man tycker ju att det borde snappat upp ngt om det var ett tidigt och dina symtom skulle va graviditet men man vet inte. Jag såg mitt första svaga ÄL +10 , sen ökade det ett par dagar för att sen minska pang bom.
Har du en lång lutealfas om du har 6-7 dgr kvar till mens och du är på ÄL + 10? Trodde inte en gulkropp levde så många dagar utan att bli befruktad 😊
Ja enligt ägglossningstestet iaf som var positivt på dag 10 på kvällen så kan ju haft ägglossning på dag 12 senast
Ev är jag på dag 9 efter ägglossning då.
Brukar ha ca 14 dagar från positivt ägglossningstest och ibland nån dag till.
Men mina kemiska graviditeter har sabbat mina appar då mensen blivit sen osv
Så kan vara 5-6 dagar kvar vi får se
Jävla rörigt iaf
Önskar jag bara skitit i vilket och kört på som för 😂
Blev ju barn lättare då.
#365: jag förstår , 16 dgr lutealfas är ju en fin längd. Men om du har 5-6 dgr kvar kke det finns hopp? Eller ? 💕
Men ja kemiska gör att mensen blir nån till några dagar senare eftersom man ju har hormon i kroppen ett litet tag.
Kanske ska du bara skita i alla tester och köra ? Jag kan inte då jag tar örter och progesteron
#368: ja blir ju billigare då iaf
#370: det ser onekligen ut som om din ÄL var cd 11 i alla fall
Ja det där med temp är vanskligt för man kan ju ha hög fram till dagen före mens typ och då faller den
Men tempar man länge kan man se trender , att den typ faller ÄL + 12 eller stiger ÄL + 7 vid implantation etc
Så just nu är det lite svårt att säga eftersom jag inte har ngt att referera till 🩵
Mäter du olika tider eller lägger du in i appen olika tider ?
#371: försöker mäta samma tid, men har misslyckats lite.
Eftersom jag ibland vaknat tidigt.
Min temp har stigit nu de senaste två dagarna iaf
#373: ja vaknade tidigt i morse så tog en temp men den var hög förut har jag haft låg temp tidigare och den har ökat senare på morgonen om jag somnat om.
Vi får se helt enkelt💕
Tack för pepp ❤️
#374: ah ok vad olika det kan va
Om jag mäter typ 06 och den 07 så brukar 07 tempen va lägre
Men jag mäter alltid bara en gång nu när jag lägger in i appen.
Håller tummarna för dig 🩷
Jaha ja det är verkligen märkligt.
Därför det är så himla svårt att gå på symtom innan man vet 🙃
Tack för pepp ❤️
Fått mens idag så here we go again då
#377: skönt men jobbigt 😔💕💪🏻
Kram 🌸
#378: ja men faktiskt lite både och..
Får försöka se det som en nystart då ❤️🩹
#379: ja usch jag vet ❤️🩹
Tänker på dig !
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"