Gravid iFokus

Gravid

Etiketterplanerar-barnbarnlängtanmissfall
Läst 4031 ggr
Cireea
0

Försöka igen efter missfall #5

Förra tråden blev lite lång så här kommer en ny där ni kan fortsätta stötta varandra i er resa. ❤️

Tidigare tråd HÄR.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Här har du en självklar sajt för dig som är gravid har varit eller kanske har du en tanke på att bli, då är detta en sajt för dig som tar upp massa roliga och intressanta ämnen. Vi hälsar alla välkomna, mammor, pappor, anhöriga, samkönade och ensamstående. Vi hoppas att ni kommer att trivas. Mvh// Gravid Crew
  • Redigerat 2023-10-13 20:19 av Cireea
cashili
0

Fick mens igår kväll så nu är vi på ny cykel då

[Freyaaa]
0

#1: ny tråd för nästa cykel nu för oss då 🥰

cashili
0

#2: precis! Hur mår du ?

[Freyaaa]
0

#3: jag är glad, bara fyra dygn till som cystan kommer vara kvar 😊
Har onda dragningar på den sidan några gånger om dagen och är lite rädd att äggstocken ska bli förstörd nu på slutet men tror det jag spänner mig för att jag blir rädd och då blir smärtan lite starkare av det. Det är inte så mycket jag kan göra, skönt att det är nära till efter operationen nu.
Hur mår du? 🥰

cashili
0

#4: ja men precis ! Försök slappna av så mycket du kan ! Det är det här som varit målet och snart är det över 🥰

Jo jag mår okej , lite lite mensvärk men framförallt typ nackspärr. Skulle typ slänga bak håret igår morse och där var det kört

Anna9819
0

Väntar också på min mens nu den kan gärna komma på måndag som planerat.
Tagit gravidtest för att se om jag fick något svagt streck likt förra månaden.
Men nej så är hundra på att det blev kemisk grav då.
Har ju blivit gravid varannan månad isåfall den senaste tiden så nästa är ÄL är det dags då😅 om man får hoppas lite för mycket….

Skönt att kroppen kom igång nu ❤️ så du kan blicka framåt 🙏💪🏻❤️

Anna9819
0

#4: tiden går så fort från ovisshet till ”klarhet” veta när.
Håller tummarna att du återhämtar dig snabbt ❤️💪🏻

cashili
0

#6: håller tummarna att den kommer när den ska så går vi hand i hand genom nästa månad ♥️

[Freyaaa]
1

#5: det är orättvist att vara kvinna, vi ska både blöda och ha ont av det 😑 typiskt att få backspärr i allt också 🙈
Ska försöka ta mig lite tid att slappna av både innan och efter operationen 🥰

[Freyaaa]
1

#6: Ne man ska hoppas lagom 🥰 hoppas vi alla tre har en bättre månad i september ❤️

cashili
0

#9: ja visst är det lite orättvist ! Vad gör männen liksom ☺️

Anna9819
0

#11: njuter, de jävlarna 😬😝😂

• Redigerat 2023-08-26 11:28 av Anna9819
Anna9819
0

#10: ❤️❤️

cashili
0

#12: 😂😂

cashili
0

#13: har du testat ngt mer ?

Anna9819
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#15: testade tok blankt i går morse
Tempen har gått ner

Anna9819
0

Hoppas på mens imorgon eller tisdag då 😅

Anna9819
0

Så man kan börja om igen, få en ny chans

Anna9819
0

Hur mår ni ?

cashili
0

#16: Mm då får du se fram emot nästa cykel ❤️
Jo jag mår helt okej. Fortfarande lite ont i nacken men klarat av att göra mer idag än igår. Största bedriften blir att tvätta håret sen haha. Är på cd 3 idag så om ett par dagar ska jag börja med tillskott för denna cykel

Anna9819
0

#20: usch då, gjort dig illa?
Okej vilka tillskott äter du denna cykel?
Funderar på att tillföra några kanske 😅

cashili
0

#21: nackspärr av att borsta håret i fredags
Min nacke är rätt instabil pga min sjukdom

Jag kommer ta örter ( kinesiska) , d vitamin , ev inositol efter dag 7, svag dos progesteron för att öka östrogen , och ett te på kryddnejlika och kanel

Och även tillskotten för att rensa ut överskott så zink c vit magnesium b vitaminer , E , K osv

Anna9819
0

#22: okej
Usch låter jobbigt ❤️

Anna9819
1

Blir nån liknande cocktail här

Anna9819
1

Nu är mensen på g då den kommer imorgon
Skönt då är det bara att blicka framåt..

cashili
0

#25: ❤️ då kan vi följas åt nästa månad !

cashili
0

#10: ❤️❤️ absolut !

Anna9819
1

Hej hoppas allt är bra med er.
Fick tips om ben buljong /collagen hjälper ägget att fästa tänkte bara tipsa 🤪

• Redigerat 2023-08-29 08:33 av Anna9819
[Freyaaa]
0

Imorgon är det äntligen dags för operationen 🙏

Har pms så in i bomben, vill verkligen inte försöka mer. Jag vill bara bli gravid utan att behöva försöka, utan att leta ÄL och allt bevakande 😣
Men så vet jag att det är den jävla pmsen som får mig att tro att världen går under vid minsta lilla och att allt är precis hopplöst 😅

Inga spår av mens än iallafall. vill så hemskt gärna att den ska vänta till imorgon kväll eller torsdag, så jag slipper blöda imorgon och att nya cykeln inte börjar med operationen 😊

Anna9819
1

#29: ja jag är också less, hade också sjuk pms så jäkla sur, ledsen och arg.

Så skönt att det äntligen är dags🙏💕

Tycker det är dags för 3 starka plus i sep som stannar ❤️❤️❤️

[Freyaaa]
0

#30: ja jag hoppas det ❤️ eller att de iallafall kommer innan året är slut🤞
Det är skönt att snart vara på andra sidan av operationen iallafall!

Min sambo börjar bli less på mitt tjat att han ska äta mer sånt, men inte riktigt så mycket och jag får ångest av vad jag själv gör och inte 😑 så trött på att försöka påverka något som knappt går.

cashili
1

#29: lycka till i morgon ! Hoppas din pms försvinner eller blir bättre med op. Tänker att cystan kanske skapar obalans i hormonerna vilket genererar pms.
Håller med om att man vill slippa kämpa mer. Det roliga är borta.

Hoppas mensen håller sig borta
Uppdatera oss när du orkar 🥰🥰

cashili
0

#28: var köper man det då?

cashili
0

#30: har mensen kommit ?

Anna9819
0

#33: man kan göra egen, inte kollat upp bra sorter än men tänkte prova iaf
Vet inte hur vanlig buljong funkar tex eller om det funkar med en vanlig buljong tex

Anna9819
1

#34: ja den kom i går så den var ju i bra tid iaf efter ägglossning

cashili
0

#35: vet du vad kollagen är bra för

[Freyaaa]
1

#32: ja på ett sätt hoppas man ju att cystan påverkat, skönt att få se vad som händer efteråt sen 😊

Jag kommer säkert att uppdatera imorgon i väntan på att få komma hem 🥰

Anna9819
0

#37: hittade lite info här så läste vidare om det

Anna9819
1

#38: jag skickar styrkekramar och en lycko spark. 🌸💪🏻💕

cashili
0

#39: ah ok. Tar allt det där utom buljong
Får väl googla hur man gör 😊

Anna9819
0

#41: ja jag läste att flera kör med det och det är ju inte något som skadar något iaf tänker jag

Anna9819
0

Fastnade ju såklart när det stod lim 😇 så barnet sitter kvar, men verkar ändå vara bra för kroppen i stort så det är ju positivt

[Freyaaa]
0

#43: Precis såna saker är perfekta 😍
Äta lite av varje, så har man goda chanser att få i sig alla ämnen kroppen behöver 😀

cashili
0

#43: mm.. om du hittar bra recept på benbuljong så säg till
Måste man liksom köpa ben och koka ?

Anna9819
0

#45: du kan ju köpa färdigt också

• Redigerat 2023-08-29 20:46 av Anna9819
[Freyaaa]
0

Äggstocken är kvar 😍 inte pratat med läkaren än men så glad såhär långt 😭😃

Anna9819
0

#47: vad skönt ❤️💪🏻
Krya på dig nu 🌸🌸
Vad underbart att du äntligen är klar med detta 😍

cashili
0

#47: jippi! Gud vad bra ! Ta hand om dig nu 🥰

[Freyaaa]
0

Tack 🥰
Jag är så glad att vara på denna sidan av operationen, äntligen 🤩 Har ont så in i bomben i kroppen, men det kommer minska successivt.
Läkaren sa att det var inga problem för oss att försöka igen nu 😍😍❤️

lill.an
0

#50 Har inte hängt med riktigt från början i tråden men skönt att det verkar ha varit en lyckad op!

Jag hoppar in här för att få lite råd. Vi har försökt bli gravida i 1,5 år. På grund av min Endometrios fick vi påbörja utredning tidigare via RMC men på grund av sommar och långa väntetider(!) har utredningen ändå tagit tid. I våras gjorde vi spermie-prov och jag gjorde en spolning som visade på slingriga äggledare men inte helt stopp, även endo-cystor som vanligt.

Sen har vi nu fått en tid i mitten av september först för att "gå igenom utredningen" och få reda på vad de rekommenderar, vilket troligtvis skulle vara IVF

Grejen är att vi lyckades bli gravida för första gången den här månaden, men tre dagar senare (I vecka 4+4) fick jag ett missfall med stora blödningar och väldigt ont. Jag har inte sökt vård och inte avbokat tiden till RMC.

Jag vet inte om jag ska våga berätta för läkaren om denna graviditet med risk för att de nu inte vill starta IVF p.g.a. vi ju faktiskt kunde bli gravida. Egentligen skulle vi ju vid det här laget redan ha startar upp IVF om inte väntetiden varit så lång. Beroende på hur länge det dröjer innan själva IVF så skulle ju ett gravtest kunna vara fortsatt positivt vid start och då blir det ju svårt att dölja..

[Freyaaa]
0

#51: åh förstår ditt dilemma.
Men jag tycker att ni ska få fortsatt hjälp! Tycker inte det ska påverka att ni varit gravida men förlorat det.
Vi kommer att söka hjälp om vi inte lyckas de närmsta månaderna, och vi haft en graviditet det senaste året som tyvärr avbröts i vecka 12. Men eftersom fertiliteten inte ökar med tiden, tycker jag att ni ändå ska få hjälp, även om ju berättar att det blivit ett plus. Tror dock att vid ett så tidigt missfall försvinner graviditshormonet ganska omgående.

cashili
0

#50: ❤️❤️❤️

cashili
1

Ungefär när i förhållande till ÄL börjar ni ha sex 😊

Hur mår du Freya?🥰

Anna9819
0

#54: jag ska börja på dag 10 eftersom min ÄL är som det verkar på dag 11-14 typ just nu

Anna9819
0

#51: ta all hjälp du kan få ❤️
Vägen dit är ju så lång.

cashili
0

#55: ok så om ÄL är dag 11 så hinner ni typ 2 försök då? Cd 10+ 11?

Anna9819
1

#57: ja precis eller ja 12 med

Anna9819
1

#57: bäst är väl att fyllla på med simmare tänker jag😅

Anna9819
0

#59: beror lite på jobb, jobbar på ett lite speciellt jobb så ibland får man åka iväg på jobb

Anna9819
0

Men denna gång tänkte vi prova dag 10-14 typ

Anna9819
0

Vet inte om jag tar någon temp eller bara fokuserar på att må bra typ avslappning,träning och bra mat 😊

[Freyaaa]
0

#54: vi börjar så fort det går, vi får försöka att inte ”försöka” eftersom båda tycker det är jobbigt. Det är absolut inte så att vi är avhållsamma i övrigt, men det är jobbigt när vi ska planera in det.

Jag mår bättre, trött men mindre och mindre ont hela tiden 🥰

Har på något vis blivit lite mindre stressad över det hela, såklart jag hoppas att det ska komma fort men vet att vi kan behöva vänta länge till.
Jag hoppas att min besatthet över detta håller på att släppa. Vi kan liksom inte göra så mycket mer än att ligga och hoppas 🙏

• Redigerat 2023-09-02 04:34 av [Freyaaa]
[Freyaaa]
0

#62: låter klokt 🥰 man kan ändå inte göra något mer än försöka.
Men det är klokt med avslappning och näring, så kroppen känner sig trygg 🥰

Hade man kunnat planerat sig till en graviditet det hade vi alla vart på tjocken nu 😅 fast jag ser ut att vara typ i sjunde månaden just nu, av all gas som de tryckt i vid operationen.

cashili
0

#62: nä eg hade jag också bara velat ta det som det kommer
Men , tar man tex progesteron så måste man veta när ÄL skett så jag måste iaf tempa fram till ÄL.

Och mysa lite får väl bli typ dag 9 —> typ eftersom min ägglossning kommit lite tidigare sista tre månaderna

Denna gång verkar det dock ej bli så när jag ej tar örter FÖRE ÄL så min teori om att de påverkade stämmer nog 😊

Anna9819
0

#63: ja samma här vi planerar inte heller på det sättet
Utan vill ju för vi gillar varandra inte för att det ska bli ett barn bara.

Hur mår du? 🌸

Anna9819
0

#65: ja örter kan ju slå ut p-piller så de har nog mycket inverkan på kroppen.
Hoppas på en stark ÄL nu ❤️

[Freyaaa]
0

#65: ja men det förstår jag, att det kräver kartläggning.

Vilken dag är du på nu? 😊
Har örterna snabbat på ÄL?

[Freyaaa]
0

#66: haha ja men så just de dagarna så vill man ju att det ska bli ett barn 😅

Jag mår bättre hela tiden, men börjar bli trött på att ligga i sängen. Samtidigt orkar jag inte göra så mycket mer än 😊

Anna9819
0

#69: förstår, man blir ju rastlös men lyssna på kroppen även om det är svårt.
Krya på dig 💕

cashili
0

#68: ja örterna är kraftfulla och de tre cykler jag tagit så har ÄL kommit dag 11 ca. Vanligtvis har jag ÄL dag 13-15. Denna cykel tar jag inga örter före ÄL och idag dag 9 känns det inte samma som föregående månader och heller inga starka ÄL test redan
Så de påverkade. Om det gör ngt eller ej vet jag eg inte men det känns skönt att kunna tyda och förstå kroppen.

Jo det är lite svårt att inte ha ”göra barn ” i tankarna vid ÄL-mys haha. Men man får försöka.

cashili
0

#69: vila, läs , se serier. Det är ändå ett ingrepp som kroppen ska läka ifrån. Har oxå gjort laparoskopi av andra anledningar och jag kände mig mörbultad ett bra tag och gasen värkte i axlarna. Hade inte varit sugen på sex då 😂

[Freyaaa]
1

#71: hoppas på ett guldägg 🥰 Jag vågar själv inte ta naturläkemedel, just för att jag inte vet hur de kommer att påverka.
Ja det är lite svårt att koppla bort 🙈

Ja man var lite hjälplös i början men för mig har det blivit ganska snabbt bättre 😊
Jag vilar mycket, tröttheten och smärtan är ju för att jag ska ta det lugnt 😊

cashili
0

#73: jag förstår , ska man ta örter ska man ha någon kunnig som har koll på vad och hur man tar dem.

Börjar få känningar på att ägglossning är på g nu

[Freyaaa]
0

#74: ja det känns som att det är viktigt att ha koll på hormonerna också 😊

Spännande 😊 då får ni ligga i 🤩
Vilka symtom kommer först för dig?

Jag hoppas få tydligare ÄL nu, men knappt haft några blödningar i samband med mensen nu. Vet inte om den ska komma igen eller om det bara kom en skvätt 🤷‍♀️

Vi kommer att ligga i över ÄL denna månaden, men vi har ju förståelse om kroppen inte orkar denna cykeln 😊
Har helt slutat med kaffe nu och se om det gör någon skillnad 😊

cashili
0

#75: hade du vanlig mens före operationen?

Mina första symtom är flytningar och molande känsla långt ner , sen ju närmare det kommer brukar det kännas mer åt ena hållet
Började kännas idag

Är glad för det , senaste tre månaderna kom ägglossning som imorrn
Men nu har jag ännu ej fått positiva ÄL test 👏

[Freyaaa]
0

#76: härligt att det känns bra 😊
Men du testar bara med glada gubbar va?

Ne jag hade aldrig mens innan operationen. Men grejen är att operationen i sig kan ge blödningar, men jag har ingen aning om i vilken omfattning 🤷‍♀️
Så jag fick en brun, lätt blödning på op-dagen. Sen tyckte jag det var mensblödningar dagen efter och ytterligare en dag men sen har det bara varit spottings och ingenting.

Etta2020
0

Hej på er. Jag hade tråden ”Blöder dag 3 utan smärta” som visade sig vara ett pågående missfall på UL förra veckan.

Hur snabbt kan man försöka igen efter ett missfall? Detta är mitt första..

[Freyaaa]
0

#78: hej, beklagar, det är inget lätt att gå igenom ❤️

Det ska gå att försöka igen så fort man slutat blöda. Men det är viktigt att återhämta sig. Du borde också kunna prata med vården vad de säger.

Vi hade vårt missfall i februari och det jag är gladast över är att jag tog hjälp av kuratorn de erbjöd. Både för att bearbeta förlusten och när resan framåt inte går som man tänkt sig ❤️

Etta2020
0

Tack❤️‍🩹❤️‍🩹

Okej, så när jag slutar blöda skulle jag kunna börja ta ägglossningstest för att se om jag får någon? Kan det skada, orsaka missfall igen om jag blir gravid nu direkt efter pga att kroppen inte var redo? Eller blir det snarare så att man inte blir gravid ifall kroppen inte är redo?

I övrigt känner jag mig besviken på vården efter mitt ultraljud i onsdags förra veckan. Blev utlovad läkarsamtal från gyn på torsdagen men ingen har ringt ännu trots att jag ser remissen ligga där i 1177. Känns som att jag har blivit lämnat till att klara av det här missfallet själv..

[Freyaaa]
0

#80: men vad dåligt att de inte hör av sig som lovat! Hade du en barnmorska som ni gick till? Isåfall kanske de kan hjälpa från det hållet.
Känner du att du vill ha stöd, ska du kunna få hjälp att hantera och bearbeta. Gynakuten eller vårdcentralen bör kunna ge dig något form av stöd ❤️ Det är så himla tufft att gå igenom 😔

Du kan börja ta ägglossningtest när du slutat blöda, men det är olika hur snabbt ÄL kommer igång igen. Det kan ta månader, men också komma igång ganska snabbt.
Kroppen blir inte gravid när den inte är redo, det är sällan det är kroppen som orsakar missfall. Ofta är det embryot som aldrig hade kunnat bli ett livskraftigt barn ❤️
Kroppen kommer jobba för att återställa sig så fort som möjligt 🥰

Etta2020
0

Tack för pepp❤️‍🩹 jag ska ringa min barnmorska idag, bara trist att man behöver jaga vård själv. Inte det lättaste att ta tag i när man är mitt i ett missfall. Menmen.

Okej tack, då ska jag börja med ägglossningstest sen, så får vi se om kroppen vill ägglossa såhär tätt inpå eller om det dröjer.

[Freyaaa]
0

#82: hoppas du får hjälp ❤️
Försök acceptera att det kan ta lite tid för kroppen att komma iordning. Det är tyvärr så att det kommer när det kommer. Man kan bara försöka 🩷

cashili
0

#77: jag tester med vanliga stickor + CB då stickor ju av erfarenhet inte är helt tillförlitlig

Fortf neg test ( cd 11)

Blödning efter op räknas nog ej som mens om inte dessa två råkade sammanfalla 😊

cashili
0

#78: i vilken vecka skedde missfallet ? Är det tidigt kommer kroppen högst troligen få igenom en ÄL så fort du slutat blöda och ny cykel börjar

Beklagar verkligen ❤️

[Freyaaa]
0

#84: ja men det förstår jag, gör samma. Stickorna är ju bra eftersom de ändå har någon form av skala. Men digitala är skönt som bekräftelse 😊

Då känns det som din ÄL kommer mer som du vill denna månaden 🥰

Jo mensen var beräknad till operationsdagen eller dagen efter, så just därför jag tror den varit.
Vi ligger på denna månaden när det väl är möjligt och försöker hitta ÄL, annars kommer väl en ny mens någon gång att utgå från 🤞

cashili
0

#86: ja men precis
CB bra för att bekräfta+ att jag läser av även deras streck

Håller tummarna att det var din mens och att nästa ÄL kommer igång

Jo men det är lite bättre i tid enligt mig🥰

Ska få nya örter efter ÄL som de testat på flera andra för att få ägget att förhoppningsvis fästa bättre och öka cirkulationen

• Redigerat 2023-09-04 17:10 av cashili
[Freyaaa]
0

#87: jaha visste inte att man kunde läsa strecken på dem 😊

Ja jag tänker bara att det kanske inte är rent och färdigt för att något ska fästa när blödningen är så sparsam 🤷‍♀️
Men å andra sidan får vi acceptera om kroppen behöver lite tid efter operationen 😊

Blir det helt andra örter än de du haft innan då?

cashili
0

#88: ja men precis , du kan ju inte görs ngt åt om allt inte spolats ut så att säga så ingen idé att grubbla över det ! Bara hålla tummarna 🙏

Jo man kan ta ut stickan och läsa av om man önskar 😊

Ja det blir en annan sort
Man får ofta en annan sort men jag har aldrig startat kuren efter ÄL

[Freyaaa]
0

#89: Ne det är det faktiskt inget man kan göra något åt:) just nu försöker jag bara få i kroppen näring, magen är lite kaos efter operationen 🥴

Dessutom vågar inte min sambo ta i mig, så kan bli jävligt svårt att få till mys 😂

Spännande, hoppas att örterna ökar chanserna 🥰

cashili
0

#90: låt din kropp vila så mkt den kan ! En operation är ändå en operation 🥰

Ja vi får hålla tummarna!

[Freyaaa]
0

#91: ja den ska få vila, jag försöker ta hand om den så gott jag kan, så kanske den kan ge oss vår bebis ❤️
Just nu är jag bara så lättad över att vara på rätt sida operationen och att vi snart kan försöka med bebisverkstan igen 🥰 Det är lite större chanser än när vi skulle undvika graviditet 😃

Jag håller tummarna allt jag har ❤️

cashili
0

#92: ❤️❤️

cashili
0

#62: låter bra ! Får man va nyfiken att fråga vad du jobbar med ? Du måste inte svara om du tycker du avslöjar för mkt om dig själv 🥰
Hur går allt annars ?

Etta2020
0

#85: Hej Cashili!

Fostret var 6+6 veckor men missfallet ”missed abortion” hände i vecka 9 ungefär. Räknas det som tidigt?

Kroppen startade missfallet själv, tog ej cytotec eller liknande för att få igång det.

cashili
0

#95: jo det räknas som tidigt även om det är sjukt tufft 🥰
Men då tror jag du kan förvänta dig en normal cykel rätt snabbt

Anna9819
0

#95: beklagar missfallet, tufft psykiskt att gå igenom ❤️

Anna9819
0

#94: oj vad jag missat saker här inne, haft lite fullt upp inte haft tid riktigt att svara, mått lite dåligt, segt detta med att försöka osv
Vill inte bli besviken…
Inte heller hoppfull och sedan besviken 😞
Jag ska peppa upp mig, hoppas ni här mår bra ❤️❤️❤️
Ta hand om er 🌸

cashili
0

#98: förstår att det är toppar och dalar
Det har jag med , men de brukar komma mellan ÄL och mens typ när man vet att man inte kan göra mer liksom 🥰

Anna9819
0

#99: ja jag vet vet inte känner att det typ är lönlöst 🤪 lite negativ..
Men det vänder
Inte tagit temp förens idag på dag 9
Så får se hur denna kurva blir.
Tar inte några ÄL test heller tror de stressar mig mest.
Kan ju ha sex de fertila dagarna tänker jag 😇
Utan att veta exakt men ca vet man ju iaf

cashili
0

#100: ja men precis
Har du några känningar på ÄL än
Jag är på dag 12 idag

• Redigerat 2023-09-05 20:57 av cashili
Anna9819
0

#101: känt lite drag i äggstockarna,men inte haft några ÄL flytningar än, det hade jag dag 8 typ förra månaden, nu är jag på dag 9 men tror de kommer imorgon pga känningar.

Hur mår du då?
Äl på g?

cashili
0

#102: jag mår bra tack
Jo testen blir starkare så kanske pos imorrn .. dag 13 då
Känt molande 2-3 dgr och mer flytningar

Anna9819
0

#103: spännande 🌸
Vi kanske får ÄL på samma dag snart 😂

Anna9819
0

Sägs ju att kvinnors ÄL kan synka när man umgås 😝 dock inte såhär såklart😂

cashili
0

#105: hahaha tusan vad kul det vore
Fortf negativt men idag mer ont så det är på g

Min dotter och jag har synkat menscykeln känns det som

Anna9819
0

#106: ja jag och min dotter börjar närma sig med😂
Märkligt

Jag tror jag får ÄL typ på fredag
Har ökade flytningar fast mer som lotion 🤪ursäkta infon 🤢

cashili
1

#107: info är bra
Det är så vi lär känna varann .. nej våra kroppar 😂😂
Jag är helt okänslig inför sånt iaf

Fortf negativa test här men känns mer o mer så tror ev pos test imorrn

Jag börjar oxå med vita lotion flytningar efter mens , sen mer vattnigt och sen ÄL flytning

• Redigerat 2023-09-06 18:20 av cashili
Anna9819
0

#108: vad bra 😅

Ja men då får vi nog ÄL typ samtidigt,
Jag skippar ÄL test,
Tar tempen så får se på den

cashili
0

#109: spännande 🥰

Anna9819
0

#110: har ni nån plan? Typ hur ofta med mys? Eller blir det som det blir mer

Anna9819
1

Om man får fråga sådant 😝😅

Anna9819
0

Jag har en plan men min sambo är inte medveten 😂 om när jag har ÄL direkt blir mer avslappnat och inte sådan fabrik känsla 😬😬
För tänker att det blir oromantiskt 😇
Men tänkte dag 10,12,13, 14 osv tänker att vi borde få till nån dag på ÄL då 😅
Dag 11 måste han jobba den jäkeln 😂

cashili
0

#113: haha jo klart du får fråga

Denna gång blir det nog typ 9,11,12, 14,15 typ beroende på när testet behagar blir positivt
Men brukar oftast typ tänka varannan dag tills testet är positivt och då kanske varje dag i 2 dagar

Min sambo vet om för han frågar ju jämt haha 😂😂

I och med att min ÄL hoppade lite så börjar vi from nu typ runt dag 9-10 så missar man inte

Men jo, det blir lite fabrikskänsla ibland tyvärr
sjukt oromantiskt

Anna9819
0

#114: ja jag sov dåligt i natt så tog inte nån temp, så denna månad får bli som det blir.

Min frågar inte men vet väl ungefär ändå typ iaf, tror också det förstör lite spontanitet från honom att veta typ

Anna9819
0

Blir sån ”stor” grej

cashili
0

#116: mm
Min ÄL verkar vilja avvakta lite
Inget pos idag heller 😊
Men det molar massa

• Redigerat 2023-09-07 15:18 av cashili
Anna9819
1

#117: spännande ❤️
Jag har inte nån koll denna månad känner jag. 😂
Tappat orken lite som sagt

cashili
0

#118: det är helt okej det oxå ❤️

Anna9819
0

#119: ❤️

[Freyaaa]
0

Håller tummarna för er ❤️

Jag är på cd 8, tillbaka på mitt jobb sen några dagar ( dock lite halvtid, eftersom jag har en grymt bra chef ).
Försöker få i mig så mycket näring som jag kan och kan ta mig runt 3km långsam promenad. Sjukt hur kroppen kan återhämta sig på bara lite mer än en vecka 😃
Men jag har fortfarande ont i en magmuskel, som gör att jag vaknar om nätterna och mina försök till temp slutar med att jag får utesluta dem 😆
Såklart är det fortfarande ömt där de grejat, men det stora frågetecknet är om den nedrans magmuskeln kommer sätta stopp för försök denna månaden 🤷‍♀️

Anna9819
0

#121: ja då är vi nära 😅
Skönt att du har en förstående chef
Det är mycket värt ❤️
Kroppen är ju fantastisk på att återhämta sig 😍

cashili
0

#121: om kroppen ej är redo kanske det kan va bra att låta den vila
En operation är ju ändå ett ingrepp som ska läka 🥰

[Freyaaa]
0

#122: Ja vi är verkligen nära!
Dock har jag ingen aning om när min ÄL kommer, den har ju varit allt från dag 11 till 20+ tidigare månader 🙈

#123: Jadå, det viktiga är att den orkar med det hela i längden. Försöker lyssna på den mer än vanligt 😊 Men är imponerad över att det ändå går så fort att rehabilitera sig 🥰

Men är också nyfiken på om jag kommer att ha ÄL- känningar nu efter operationen och när jag inte längre dricker kaffe.
Men hormonerna behöver kanske ändå ett tag på sig att balansera sig 🤷‍♀️

Anna9819
1

#124: ja då var det mycket variation 😅inte lätt då ju

[Freyaaa]
0

#125: den brukar inte hoppa så många dagar från ena cykeln till nästa, men så har jag kanske inte alltid gett kroppen optimala förutsättningar innan att vara i balans 🤷‍♀️ Har både rökt och haft väldigt komplicerat förhållande till mat och träning när jag var yngre + en enorm förmåga att fylla varje ledig stund med jobb 😅

Men tar ÄL-test lite mer sällan runt dag 10, ser jag att de är nästan blanka dröjer det ett tag och är de mer starka är det bara att försöka bevaka oftare och ligga i 🙈

Anna9819
0

#126: ja kroppen säger ju ifrån när vi inte behandlar den rätt, vi måste bara lära oss lyssna 😅
Men det gör ju du nu iaf 🌸

Anna9819
0

Min mens är ju väldigt regelbunden och har nog alltid varit det, förutom efter missfall eller kemisk den har ju inte riktigt funkat🤪 men nu kanske 🙏

Anna9819
0

Idag känns det lite mer mollande i äggstockarna men jag hoppas på ÄL imorgon
Eftersom jag inte får till nån träff med mannen idag 😝

[Freyaaa]
0

#129: håller tummarna att träff med mannen och ÄL faller sig optimalt 🤞😅

Ja de hade varit illa om man inte blev klokare med åren 😅 Oavsett graviditet eller inte så har vi bara en kropp 💪

Anna9819
0

#130: ja precis man har ju varit rätt elak mot sig själv egentligen 😅😬

[Freyaaa]
0

#131: ja det är lätt hänt att man är det 😅🙈

cashili
1

#129: jag kommer inte ha ÄL imorrn eftersom testen ej är positiva än men det molar på bra så jag hoppas iaf positivt test snart och ÄL i helgen
Passar på att ha sex typ varannan dag eller ngt

Anna9819
0

#133: okej, ja man blir ju lite otålig när man testar, eller jag iaf.
Men då är du rätt nöjd? Att ÄL drar ut på tiden

cashili
0

#134: Mjo är ju glad att kroppen visar att den inte måste komma cd 11 för jag kände ju att jag inte fattade varför een plötsligt envisades med det och att tecken på ÄL kom pang på mensen

Men det är ju oxå trasigt att testa varje dag haha

Jag vet ju heller inte om jag nån gång igen kommer ta örte före ÄL igen och då kommer det ev ändras igen

Men jag hoppas inga fler örter ska behövas ❤️❤️

Nu när jag gick om värkte det massor så håll tummarna för pos test idag 🤞

Anna9819
0

Vi får hoppas att det här är sista månaden med örter.

Jag tycker inte att jag haft ÄL flytningar den här månaden, så är lite besviken.
Vet iof att de inte behöver komma så mycket sådant så man ser det efter toabesök men gillar att få bekräftelse att de finns 😬🤪

cashili
0

#136: jo precis
Fertila sekret är ju kroppens sätt att visa saker och ting men det kan nog variera med varje cykel kanske
Håller tummarna för en bra ägglossning för oss alla 🥰

Anna9819
0

#137: ja jag har haft men inte riktigt som äggvita än
Idag då 🙏😅

Anna9819
0

Lyckan är när de fertila flytningarna kommer 😂😂😂😂
Fan man är ju störd 🤪😂

cashili
0

#139: haha 😂 ja fast det är ju ändå det som måste ske om en normal cykel ska upprätthållas 😊

Anna9819
0

#140: ja precis, hur går det för dig?

cashili
0

#141: ja du bra fråga
Idag mkt mer likt den ”värk” / känsla jag brukar ha vid pos test men inte pos än
Så blir lite senare då om den inte tänker skippa helt men det känns verkligen som den är på gång
Massor med flytningar och molande som nu dragit sig ner mot vänster äggstock

cashili
1

Jippi😊

Anna9819
0

#143: Tjohoo 👌🏻 härligt

Anna9819
1

Inte fått till min temp denna månad
Flöde ta den i morse 😂

Anna9819
0

Så får gå på kalender metod,

cashili
0

#146: ja gör det och på andra symtom 😊

Anna9819
0

Får ni ändrade bröst i samband med ÄL? Typ som tex svullna eller ändras färg på bröstvårtor?

cashili
0

#148: nej det märker jag inte av
Men vid pos test kan de ömma lite

Får du ?

Anna9819
1

#149: ja jag tycker det varit så vid tidigare positivt ÄL test
Det är nog när östrogenet suger antar jag

cashili
0

#150: vilken dag är du på idag då

Anna9819
0

Jag är på dag 13 enligt appen så har jag ÄL, men det brukar inte stämma riktigt 😅
Och jag är lite osäker på min kropp nu, men har förändrade bröst och mer flytningar osv

cashili
1

#152: bara att ligga på då tills symtomen försvinner 😂

Anna9819
0

#153: ja precis 😅
Fan svårt ibland att veta säkert utan test eller temp nu då
Men ska forstättta ta temp så ser jag ju om den blir hög och sådant
Det tyder ju iaf på att det skett? Eller hur
Eller får man så ändå?

Anna9819
0

ÄL skett alltså?

cashili
0

#155: små höjningar kan ske men inte stora
Du ser ju ungefär hur du brukar ligga över / efter ÄL

Anna9819
0

#156: ja har iaf testat i två månader så borde väl vara ungefär lika

cashili
0

#157: ja det tycker jag

[Freyaaa]
0

#143: nu får ni ligga i! 😅🤩

cashili
0

#159: haha ja eller hur !
Är lite nervös för det känns nästan som om jag ska bli förkyld så jag försöker att vila och äta vitaminer så jag hinner med denna ÄL

[Freyaaa]
1

#148: jag kan ha känningar i brösten vid ÄL eller strax innan, men det är mer som små spänningar i dem. Men de är inte hela tiden utan kommer under dem dagarna lite då och då.

Tempen borde kunna bekräfta att ÄL skett sen i efterhand :) ni får också ligga i nu 😃🤞

[Freyaaa]
0

#160: men har du positivt nu och ni myser så har ni ju en omgång på plats 😂 hoppas du slipper bli för sjuk, så ni ändå kan ligga på 🤞

cashili
0

#162: ja pos idag och vi hade sex i morse så siktar på imorrn bitti oxå

[Freyaaa]
0

#163: brukar det bli plus på det?

Vi har ju bara lyckats en gång men vet bara att vi hade sex dagen innan positivt test men kommer inte ihåg vad vi gjorde efter testet 🙈

cashili
0

#164: jo har haft sex på många olika sätt haha

Alltifrån varannan dag fram till bara pos test
varanna dag fram till pos och sen typ 2-3 dgr på raken
Jag blir gravid oavsett vad

cashili
0

#165: har varit gravid 12 ggr men bara 2 barn av det men gravid blir jag hela tiden

Men det beror oxå på din killes spermier osv

Anna9819
1

#164: spermier kan ju leva länge i rätt miljö, de säger väl att typ 3 dagar före till 1 dag efter är bra
Jag brukar köra på det typ iaf

Anna9819
0

Usch är ju nojjig ibland nu för vill ju veta om jag har ÄL 😂
Men kan ju inte ändra det iaf
Bara hoppas att man lyckas pricka dagen 🙏

cashili
1

#168: ja
Det man kan göra är ju
• kolla sekret
• kolla temp
• kolla tappen
• ta ÄL test
• uppmärksamma andra symtom på ÄL man brukar ha

Anna9819
0

Ja en är ju att jag brukar få ont/känsligare vid sex typ som om man blir kortare 😂
Är ett ganska säkert kort att jag har ÄL då, brukar stämma

cashili
0

#170: det är tappen som är längre ned vid ÄL 😊

[Freyaaa]
2

#166: usch så trist! Men det är en bra början med graviditet åtminstone.

Vi har ju inte blivit gravida förutom den enda gången som slutade illa, men hoppas att det är i höst det händer 🤞

Anna9819
0

#171: det är nog det säkraste sättet för mig, eller flytningar innan
Men mina denna månad har inte varit så mycket, men kört med fertilitetsglidmedel får hoppas att det hjälper kroppen
Jag har iaf molvärk idag, så jag tror nog ÄL är idag ev

cashili
0

#173: håller tummarna
Jag brukar sällan känna av det där med tappen men gjorde det i morse
Kanske för att jag tänkte på det 😂

Anna9819
1

#172: hoppas vi får se minst tre hjärtan slå ❤️❤️❤️
Tycker det är vår tur nu 🙏

Anna9819
0

En kompis var på ultraljud i helgen går, hon väntar tvillingar
Man blir ju glad och Avis 😅😂❤️

• Redigerat 2023-09-09 20:23 av Anna9819
cashili
0

#175: ja !! Så värda ❤️❤️❤️

[Freyaaa]
1

#167: ja vi har försökt direkt efter positivt ÄL test och dagarna efter. Vi tycker det är lite jobbigt att försöka. Men vi ska försöka typ varannan dag fram till positivt ÄL-test och sen varje dag 🤞

cashili
0

#176: men åh va mysigt ! Man blir så Avis men glad också såklart

cashili
1

#178: ja så gör vi med
Börjar typ när jag får fertilt sekret
Denna gång började det dock cd 9 men hade inte pos test förrän idag så blev lång tid där emellan

[Freyaaa]
1

#180: hoppas någon av gångerna är gången som gills 🤞🥰

cashili
0

#181: ja men precis
Jag orkar liksom inte köra varje dag som en robot så varannan eller var tredje till positivt tycker jag känns bäst 🥰
Någon måtta på schemalagd sex får det va ahhaha

cashili
0

#173: en fråga : märker din man när du använt sånt där fertiltsglid eller säger du det ?

[Freyaaa]
0

#182: ja förstår inte hur det kan vara sån skillnad mot resten av månaden 🤷‍♀️ hoppas och längtar till ett plus så att man slipper schemalägga mys 🥰
Men vi har ju fått vara avhållsamma iom operationen så vi har lite att ta igen kommande vecka 🙈

Anna9819
0

#183: jag har sagt det, jag tycker det känns som det är bra för mig iaf 😂😅

Anna9819
0

Vi har har iof mys typ i samma utsträckning oavsett ÄL
Men är man medveten om ÄL så kan jag typ känna att det blir lite väl mycket funderingar kring om det tar sig 🤪

[Freyaaa]
0

#186: jo det är samma här, men resten av tiden är det ju bara suget som styr 🙈

Omkring ÄL är det svårt att släppa tanken i bakhuvudet över vad man vill ha som resultat av myset 😂

Anna9819
0

#187: ja det är ju sjukt svårt tyvärr😅

Glömde ta temp i morse med 😂
Men ska testa imorgon

[Freyaaa]
0

#188: ska du ta ÄL-test ändå? Eller ska du testa att ta tempen? 😂🤷‍♀️

Jag har kunnat börja tempa ordentligt igen eftersom jag inte vaknar längre om nätterna. 😃

Anna9819
0

#189: äh försent nu denna månad får väl ÄL iaf 😂

Anna9819
0

Vi får se rätt skönt att ta bort lite stress över det.
Men ja jag velar för vill ha bekräftelse.. eller vad man ska säga

Anna9819
0

#189: vad skönt🙏 hur mår du nu då?

[Freyaaa]
0

#192: Ja testen ändrar ju inget egentligen 😅
Jag mår nästan helt som vanligt efter operationen, kan knäppa mina byxor igen 🙈
Men mår mycket bättre psykiskt också, känner inte sån panik över allt längre. Just nu är jag bara så glad över att vi får försöka igen och att vi kan hoppas på ett plus någon gång i höst 🤞 får se om känslan sitter i runt BIM också, men ska verkligen försöka att inte gräva ner mig igen 😊

Anna9819
0

#193: vad skönt 🙏😍

Anna9819
0

I morse var min temp 36.8 så nu har jag iaf haft ÄL antar jag iaf

[Freyaaa]
1

#195: härligt! 😊 då är det bara den härliga väntan kvar 😉
Jag är supertaggad på att min ÄL ska komma men inga tecken eller positivt test ännu 😊

Anna9819
0

#196: ja precis, undrar när den var 😅😝

Ja det förstår jag, skönt att få ta nya tag nu

[Freyaaa]
0

#197: hur många dagar har du att välja på? 😊
Ja det känns nästan spännande nu 🤩

Anna9819
0

#198: typ dag 11-14? Antar jag 😅

Anna9819
0

#198: förstår det, skönt att inte ha några hinder 🙏💕

[Freyaaa]
0

#199: jag tror kanske dag 13-14 någonstans 😊 men det beror lite på vad det brukar ligga på innan och efter ÄL. Håller tummarna att simmarna var på plats 🤞

Anna9819
0

#201: ja tror lördag ev pga av andra symtom
Men vet inte riktigt.
Bara att vänta och se 😝

[Freyaaa]
0

#202: ja det kan vara rimligt 😊

Anna9819
0

#203: ja den har ju varit på dag 11 i två månader, men i vanliga fall har jag oftast på dag 13

cashili
0

#204: 11 eller 12 skulle jag gissa på men svårt när man inte har alla tempar
Men kanske inte så viktigt ändå 😊
Jag tror min är idag .. hade sekret idag med och molande och är dagen efter andra dagen med pos ÄL test så det följer mönstret
Men dock mycket senare , men är väl pga inga örter

cashili
0

#196: vilken dag är du på ?

Anna9819
0

#205: ja synd att jag slarvat..
Spännande 🙏😍
Kan vi få feta plus denna månad tack 🤪

[Freyaaa]
0

#207: fast det gör inget ! 😊 räkna med att ÄL var typ igår och försök leva livet fram till BIM 😃

[Freyaaa]
0

#206: jag är på cd 12 och ÄL test är nästan blanka än.
Hoppas på ÄL snart, så ifall det inte tar sig kommer nästa chans fortare 😊

[Freyaaa]
0

#205: vilken dag är du på nu?

cashili
0

#207: äh du ville ju va fri från det
ÄL har varit och du kan inte göra mer 🥰

cashili
0

#210: jag är på cd 17 tror jag

[Freyaaa]
0

#212: då är det ändå ganska många dagar örterna påverkar!

cashili
0

#213: ja , men nu är den nog lite senare än ”normalt”
Vanligen mellan dag 13-15, ibland 16

Men jo absolut skillnad
Nu kände jag inga tecken på ÄL redan dag 6 i cykeln
Det gjorde jag då, pang efter mens. Det störde mig

[Freyaaa]
1

#214: ja men så länge den är bra, gör det ju inget om det hoppar några dagar emellanåt 😊 håller tummarna att det blir ett superplus ❤️

[Freyaaa]
0

Har upptäckt att jag använt ÄL-testen fel 😣 De jag har från natural cycles ska tydligen användas i rumstempererat urin! Vem tänker på det?
Tror och hoppas dock inte att ÄL varit än men testar med annat märke nu!

Har haft lite vattniga flytningar nu i två dagar, hoppas att det är ett tecken på att det är på g. Även hade lite lätt värk i livmodern, men svårt att säga om det är generell svullnad/ ömhet efter operationen 🤷‍♀️

Anna9819
0

#216: men vadå, det är väl konstigt 🤪
Hur bökigt ska det vara.

Anna9819
0

Själv så har jag lite ÄL flytningar 😬 fattar ingenting

Anna9819
0

Min temp var på 36.8 i morse med

[Freyaaa]
0

#217: det är superskumt! Tänker inte använda dem mer, har ingen lust att vänta på att det blir rumstemperatur på provet 😂 Använde dem förra månaden utan att hitta peaken, men nu har jag en förklaring på det :)

Men kan det inte vara lite fertila flytningar som dröjer kvar bara? Eller gammal sperma?

Men då håller den sig hög ? 😊

Anna9819
0

#220: ja verkar ju jobbigt!

Ja men den brukar vara hög efter ÄL på mig
Så borde ju inte vara ÄL ju
Tempen innan ligger på ca 36.5

[Freyaaa]
0

#221: det kan ju vara elastiska och tunna flytningar efter ÄL också 😊 Jag har haft det flera cykler mellan ÄL och BIM.
Tror säkert att du haft din ägglossning redan då :)

Anna9819
0

#222: ja för värkar ju konstigt om jag har hög temp nu ju. Får väl se om den sjunker igen
Läst att man kan ÄL två gånger men det lär väl inte vara så vanligt

Anna9819
0

Känner som pirr i livmodern idag lite konstig känsla, men är ju lite tidigt med gravid symtom, men är likt är väl viljesymtom ev 😂

• Redigerat 2023-09-12 13:35 av Anna9819
[Freyaaa]
0

#223: vet att man kan ha ÄL- liknande flytningar mellan ÄL och BIM, det är inte så ovanligt. så känns troligare än att du har ytterligare en ägglossning, hormonerna jobbar ju för det släppta ägget ska ha bra förutsättningar nu och inte för ägglossning:)
Haha ja det är kanske lite tidigt att känna men vem vet 🤷‍♀️ hoppas du kan tänka på annat fram till BIM 🥰

[Freyaaa]
0

Ingen ÄL här än! Tror egentligen inte att den varit än, men blir lite nojig när jag gjort fel med testen. 😣
Är bara på cd 13, och har bara haft så tidig ÄL enstaka gång.
Men är glad att jag har mer flytningar än tidigare cykler, vet inte om det beror på operation eller inte.
Har också helt slutat med kaffe och äter en halv grapefrukt om dagen, som kanske hjälper 🤷‍♀️😃

cashili
0

#226: men menar du att du tagit urin och sparat i kyl? Och sedan testat ? Låter konstigt om de skulle visa fel men vad vet jag
Jag använder alltid urinen direkt

Sekret mellan ÄL och mens har man oftast inte men man kan ha lite grann några dagar efter ÄL men blir det mkt ÄL sekret låter det lite mysko

Att ägglossa två ggr är dock ännu ovanligare. Om man ägglossar flera ggr så brukar det ske inom 24 h, inte med några dagar emellan

Min ÄL var med största sannolikhet igår
Tempen gick upp 0.3 idag

[Freyaaa]
0

#227: nej såklart inte 😂 men testar direkt och då är det inte rumstemperatur på urinen 😊
Har haft tydliga LH höjningar med RFSU och digitala innan, så känns inte som en slump att jag inte får det när jag testat med det märket 🤷‍♀️

Skönt att ÄL förmodligen är över för er, nu kan ni bara ha kul 😉
Hade du nya örter du skulle ta efter ÄL nu?

cashili
0

#228: ja jag ska få nya örter nu i dagarna , får se vad de kan göra.

Aha men om du kissar och testar så måste det ju räknas som rums temp

Exakt så gör jag med 😊

[Freyaaa]
0

#229: hoppas det är nyckeln till framgång 😊

Jo fast det lär ju vara minst 30 grader när det är färskt och det är ju ändå varmare än rumstemperatur, men lättast är att använda det som har funkat innan 😊

cashili
0

#230: ja gör som du vill och är van ❤️
Jag har då aldrig stått och väntat på att det skulle svalna
Bör inte ta mer än ett par minuter isf 😊
De menar kanske när man sparar i kylen och sen bör värma upp det till rumstemperatur

Ja vi får se med örter , ibland är jag superhoppfull under tiden före ÄL och sen är det som att rädslan kickar in mer än förväntan

• Redigerat 2023-09-12 19:10 av cashili
[Freyaaa]
0

#231: ja men kanske 🤷‍♀️
Hoppas iallafall att jag snart får peaken så att vi kan lägga i en extra växel och åtminstone ha en chans till ett plus denna månaden! 😊

Gått ner i tid på jobbet nu och bytt ut löpträningen mot promenader och slutat helt med kaffe. Hoppas att något av det ska hjälpa oss att klara det på egen hand. Hoppas så att denna hösten ska ge oss det vi önskar 🥰🤞

cashili
0

#232: håller tummarna! Äter du några vitaminer ?

[Freyaaa]
0

#233: tack 🥰
precis börjat med hela alfabetet 😂 Ne men äter graviditetstillskott, där det är a, b-1,2,6&12, c, d och e. Det är också en del mineraler 😊
Men det är egentligen för folsyran jag äter dem 😊

Anna9819
0

#227: ja det var nog bara någon engångsgrej med ÄL flytningar.

cashili
0

#235: hur många dagar efter ÄL är du ?

Anna9819
1

#236: det vet jag inte riktigt allt från ÄL +6-3typ idag

• Redigerat 2023-09-13 05:49 av Anna9819
[Freyaaa]
0

IMG_9155.jpeg

Fy fan vad jag har längtat efter denna 😭😍 Nu får vi äntligen en chans igen 😀

Anna9819
0

#238: tjohooo vilken lycka ❤️💪🏻 heja heja 😂

Anna9819
0

Kul att vi har ÄL relativt nära varandra alla 3

[Freyaaa]
0

#240: ja det är roligt, hoppas vi får plus efter varandra i slutet av månaden 🤩🤞
Känns så spännande att få försöka igen, sen kan vi bara hoppas 🙏

Anna9819
0

#241: ja det är ju så spännande, skönt att du inte missat ÄL 👌🏻
Min temp var 36.9 nu, men det säger iof ingenting 😂

Anna9819
0

#241: vilken temp har du nu då?

[Freyaaa]
0

#242: ja var lite rädd eftersom de andra stickorna inte visade utslag förra månaden utan jag bara fick en temphöjning. Då gjorde det ju inget för då undvek vi ju alla fertila dagar.
Men hade känts fruktansvärt om vi inte fått chansen att tajma denna gången 🤞 Vet ju att vi inte kan räkna med ett plus på en gång men vi vill ju göra vårt bästa för att öka chanserna 😍🙏

Det säger väl iallafall att det funkar som det ska och att du haft ägglossning 😊 hur hög brukar du ha efter ÄL?

Jag var på 36.29 idag, denna cykeln har jag inte varit under 36 som jag varit alla gånger innan. Hoppas att det är bra 🤞

Anna9819
0

#244: verkar ju som om din kropp mår bättre redan då!

Jag brukar ha typ 36.8 och upppåt

Anna9819
0

Har haft 36.3 de dagar jag haft ÄL

Anna9819
0

Trolig ÄL iaf

cashili
0

#238: woho!!! Gud vad kul !! 🥰🥰

[Freyaaa]
0

#248: ja, är sjukt taggad 😂😃

[Freyaaa]
0

#246: ja det är galet hur fort kroppen återhämtat sig efter operationen 🤩
Känns som kanske alla tusen mellanmål de senaste månaderna kanske kan ha sin del i det hela också, att jag tar hand om mig bättre än innan 😊

Brukar du ha en dipp i temp vid ÄL? Eller ligger den stabilt för att höjas efter ÄL?

Anna9819
0

#250: jag brukar ligga på ca 36.5 innan sedan dip till 36.3 ca som det verkar iaf

Kroppen är fantastisk egentligen❤️💪🏻

[Freyaaa]
0

#251: okej, jag brukar också ha en dip, men återstår att se 😊 Har ju egentligen ingen aning om det är ett gott tecken att tempen är högre än andra månader 😅

Vi kan bara försöka nu efter positivt ÄL - test och så får tempen dippa eller inte 😊

cashili
0

#252: jo det är det
Ens basaltemp ska ej vara för låg heller så det är bra !

cashili
0

#251: har också så
Kanske runt 36,4 efter mens , sen dipp mot 36,2 dagen före ÄL och sen upp mellan 36,6-37

[Freyaaa]
0

#253: hoppas att det är något som rättat till sig då 🤞

Anna9819
0

#255: spännande 🙏

Anna9819
0

6 juni vore ju kul att få en bebis, om man får önska sig en bebis och datum 😂
Nä jag skulle bli så tacksam om jag fick gå en hel graviditet igen ❤️

[Freyaaa]
0

#257: det är den absolut bästa födelsedagen man kan ha! Många är lediga och ingen vet hur man firar nationaldagen, så alla har tid med kalas 🥳 😊
Samma här, bara det blir någon gång ganska snart är jag nöjd ❤️

cashili
2

#257: ja det hade ju varit mysigt !!
3❤️❤️❤️ är det vi ska ha !!

Etta2020
0

Hoppar in här igen, hej på er😊

Grattis till era ÄL 👏🏼❤️❤️

Har ni provat Myo-inositol som kan hjälpa att främja ÄL? Är lite nyfiken på det, trots att jag inte har pcos, vilket ofta är anledningen till att man tar just detta tillskott.

cashili
0

#260: Hej ! Känner du att du behöver stötta ÄL? Eller varför tänker du att du vill testa 😊
Jag har hört att andra som tagit får tidigare ägglossning i alla fall

Etta2020
0

Jag är mest nyfiken på hur det skulle kunna förbättra chanserna att bli gravid. Har egentligen inga problem med utebliven ägglossning (som jag vet om) men tänker om det kan främja hela processen med ägglossning/att ägget fäster.

Kan inositol hjälpa en helt vanlig kvinna att bli gravid/behålla en graviditet eller hjäper den främst kvinnor med pcos att ägglossa? Kanske om nån av er vet mer eller har egna erfarenheter

Etta2020
0

#262: kan inositiol i min situation göra chanserna ”sämre” är också en fundering…?🙈

cashili
0

#263: jag vet ärligt inte om inositol hjälper till med att bli gravid mer än att det ska förbättra ägglossningen för de med Pco / pcos

Jag testade en månad ihop med örter och jag fick för tidig ägglossning istället
Så man ska vara beredd på det. De med Pcos har ju ofta sen ägglossning och vill ju gärna ha den tidigare ( eller att den sker över huvud taget ).

Anna9819
0

#260: jag har tyvärr inte nån erfarenhet om det, men är också nyfiken

[Freyaaa]
0

#260: hej! Om du inte har några bekymmer tror jag man ska vara försiktig. Jag har själv vart inne och funderat på flera tillskott och naturläkemedel men om de påverkar hormonerna kan de ju också påverka så det blir obalans. Jag är för feg för att prova såna saker, då jag tror att min kropp försöker jobba för att vara i rätt balans av sig själv.
Mitt tips är att läsa på ordentligt innan så att du inte rubbar något som redan fungerar 🥰

cashili
0

#266: inositol är ett B vitamin , så inget farligt , men ingen vet hur det påverkar just ens egna kropp. En del märker kanske inget , en del får lite tidigare ägglossning. Det är inte farligt att testat. Det slår tex inte ut ens cykel , men kan förkorta eller förlänga om man har otur.
Receptbelagda läkemedel är det dock annat med.
Sen är jag vaksam med att testa bara för att andra tipsar om det. Det ska ju gynna ens kropp.

Etta2020
0

Tack för eran input! Jätte värdefullt❤️

Jag går ju som sagt (fortfarande) igenom mitt missfall som blev konstaterat 30/8 via VUL. Har tydligen en bakåtlutad livmoder som gör att det ligger kvar rester i ”kanalen”. Fick höra detta i fredags och fick med mig hem cytotec för att hjälpa till att få ut allt. Livmodern var tom men i kanalen fanns det kvar, vet ej hur mycket, men tycker inte mängden blod har ökat sen efter jag tog tabletterna i fredags. Tror inte dom har verkat. Återbesök på tisdag, antar skrapning är nästa steg

Blev/är en otroligt långdragen process det här :( vill bli gravid så fort kroppen tillåter igen, hoppas den är redo snart❤️

cashili
0

#268: mitt mf var också långdraget. Jag fick två omgångar med cytotec då jag hade rester kvar , men som du beskriver det så ökade inte blödningen men avtog heller aldrig helt. Till slut bokades tid till sjukhuset och där såg man att jag hade rest av moderkaka.

Den togs bort med vakuum och sedan avtog blödningen nästan direkt. Fick oxå antibiotika.

2 v senare fick jag ägglossning. Så, trots många veckors blödande och massor av undersökningar och så så kom kroppen igång snabbt igen

Själv mådde jag såklart psykiskt dåligt av det och kunde ärligt inte ens bearbeta det förrän i efterhand

Hoppas du får ett snabbt avslut på det så att du kan läka , bearbeta och gå vidare när du önskar ❤️❤️

Etta2020
0

Usch va påfrestande för dig😔 skönt att det gick så snabbt efter trots allt. Lever på det hoppet också. Även fast ÄL likamed en garanterad lyckad graviditet så känns det ändå som en steg i rätt riktning❤️

Hur snabbt fick du tid till sjukhuset efter man kom fram till att cytotec omgångerna inte hade gett önskad effekt?

cashili
1

#270: väldigt snabbt
Blev ett prioriterat ärende då man annars lätt får infektion så, stå på dig! Gå inte med på fler omgångar cytotec tex

• Redigerat 2023-09-14 06:33 av cashili
[Freyaaa]
0

#269: fy så tradigt! 😣❤️

[Freyaaa]
0

#268: förstår att du vill att det kommer igång snabbt igen. Men det är inte ovanligt att det tar några veckor innan det slutar blöda. Jag hade rester vid återbesök som de skrapa och blödde totalt 3,5 veckor. Sen tog det ytterligare några veckor till första mensen.
Hoppas att kroppen blir redo snart igen för dig ❤️
Men kom ihåg att en vecka hit och dit inte är hela världen att vänta i långa loppet 😊

Etta2020
0

#273: ja, det är ju så jag får tänka egentligen. Bara svårt när man vill så mycket. Vill mest att det bara ska va över så att man kan börja på ny kula. Men det kommer❤️

Jag ska be om skrapning på tisdag på återbesöket. Tror ni dom går med på det när livmodern är tom och de bara finns rester i cervix? ”En koagel i cervix” står det på anteckningar i 1177…

Testar förövrig fortfarande jättestarkt på graviditetstest..

[Freyaaa]
0

#274: tycker du ska rådfråga läkarna, det är ju inte bara fördelar med skrapning, finns ju vissa risker också.
Vet att det är svårt, storböla hela våren över att vi inte blev gravida efter vårt missfall, nu är det 7 månader sen och paniken över att pluset inte kommit än är paniken faktiskt mindre än den var direkt efter.
Vår dröm om att bli föräldrar är kvar, men först nu som känslorna efter missfallet börjar vara hanterbara ❤️
Du kommer ju behöva ha blanka gravtest innan det är dags att vänta på ÄL, ge kroppen kärlek så kommer det förhoppningsvis i ordning ❤️

cashili
0

#274: min var inte en skrapning som man tänker utan gjordes med vakum , så inget skrapande i slemhinnan

I cervix kan man plocka ut med tång oxå
Fick även jag göra

Etta2020
2

#276: kanske bara tång räcker då och att dom kan göra det redan på tisdag på återbesöket. Hoppas på det. Tack för att ni svarar. Jag läser eran tråd ofta men håller mig lite i skymundan. Hoppas verkligen vi alla får våra ❤️-an snart.

Anna9819
1

#277: jag har varit med om skrapning efter att ha haft rester kvar blöddde också flera veckor, det gick bra, fick barn efter det sedan.
Man blir ju så trött av att blöda både psykiskt och fysiskt!
Ta hand om dig 🌸

Etta2020
0

#278: ja exakt. Man blir verkligen trött på blödandet. Psykiskt är det jobbigast för mig tror jag. Vetskapen att det liksom aldrig är över… såklart att missfallet i sig är jobbigt men det var mitt första och har fortfarande mycket hopp om att det kommer gå bättre nästa gång jag blir gravid. Missfall är ju så vanligt. Var väldigt medveten om att man förmodligen skulle drabbas av det nån gång i livet.

Hur går det för dig? Börjar det närma sig att testa?

Anna9819
0

#279: ja jag tyckte det var jobbigt att aldrig få ett slut, blir påmind så fort man är på toa…

Ja missfall är ju tyvärr vanligt.
Haft det men nu senaste året har jag haft som jag vet iaf 3-4 kemiska graviditeter.
Är snart 42 så är nog därför för de hittar inte något fel.

Jag är på dag 19 men vet inte riktigt när jag hade ÄL typ dag 11-13 skulle jag gissa iaf

Kanske provar på söndag 😅

Etta2020
0

#280: spännande. Håller tummarna för dig inför söndag😊😊❤️

Anna9819
0

#281: tack 🙏😊

[Freyaaa]
0

#279: håll ut, det blir bättre med tiden. Men först får man gråta och svära ❤️ Det är inte lättare för att man vet att det kan hända 😔
Hoppas som sagt att det rättar till sig för dig snabbt. Har du barn sen innan?

Etta2020
0

#283: Ja vi har ett barn sen innan, hon fyller 2 år nästa vecka. Hon känns så stor🥺❤️

[Freyaaa]
0

#284: åh det förstår jag, de var ju nyss bebisar och helt plötsligt springer de runt 😳🥰 Har ni fått försöka länge för att få till era plus?

[Freyaaa]
0

En fråga, kan spermarester likna äl-flytningar? 🙈
Menar kan de också vara elastiska och hala, så att de går att dra isär till en tråd?

• Redigerat 2023-09-16 08:28 av [Freyaaa]
cashili
0

#286: jag har faktiskt aldrig känt det .. jag tycker att de mer är rinniga
Dessutom har de en annan doft.

Om du kan dra ut som en bro som är typ 5 cm så är det inte rester 😊

[Freyaaa]
0

#287: åh då kanske jag ändå har fertila flytningar 😃 men funderar ju mest på dem runt ÄL. 🙈
Precis som du säger har jag ju också de där resterna som bara rinner ut.

cashili
0

#288: för mig är det ingned tvekan om Vad som är vad 😊
Fertila är glansiga stretchiga som man ska ”ta upp” och göra broar mellan
5-10 cm ibland

Har aldrig provat med rester av sperma haha men det har inte sett eller känts likadana
Vilken cd är du på ?

[Freyaaa]
0

#289: ja jag kan ju dra isär dem, ska studera spermarester en dag när det inte är i närheten av ÄL 😂

Jag är på cd17 och tempen gick upp idag, lite osäker om jag kan räkna med den, enligt min applewatch var jag vaken tre minuter två timmar tidigare 😣 Men tror att det kan stämma, hade glada gubbar cd 14&15 😊

Anna9819
0

#290: då vekar det ju stämma bra m d tester och ÄL.
Så spännande 😍

cashili
0

#290: okej
Har du fertilt sekret nu så har den ju iaf inte varit
Håller tummarna att det sker snart 🥰🥰

[Freyaaa]
0

#291: ja superspännande att det ändå kanske kan bli något denna månaden 😍 bara hoppas att tempen är hög framåt också så att ÄL faktiskt skett 😊🤞

[Freyaaa]
0

#292: jo men tror den kan ha varit också, har haft det på morgonen några dagar 😊 Får se vad tempen säger framåt 😊

Etta2020
1

#285: Nej det har gått ”lätt” om man får säga så med att bli gravid tidigare❤️ även denna gånt, som blev ett missfall. Men börjar längta nu efter ett syskon till henne.

Roligt att det händer grejer för er, uppdatera sen 😍😍👏🏼

cashili
0

#294: ok.. men fertilt sekret upphör när ÄL varit 😊 Så om du tror ÄL varit så är det nog inte fertilt sekret 🤔

cashili
0

#295: hur mår du nu?

[Freyaaa]
0

#296: borde de inte kunna vara kvar från dagen innan? De absorberas väl inte utan kommer väl ut på något vis tillslut 🤔
Ne men vet inte riktigt eftersom det bara är på morgonen efter vi haft mys, bara haft lite på dagtid för några dagar sen. Men får aldrig några mängder. Försöker bara lära mig att tyda flytningarna 😊

[Freyaaa]
0

#295: hoppas det fortsätter så, när kroppen väl är igång sen 😊 Känner en som också har bakåtlutad livmoder, som säger att det kan vara lättare att bli gravid då 😃

cashili
0

#298: ja om ÄL va igår så kanske lite kan va kvar
Men det ska inte va kvar flera dagar 😊😊

[Freyaaa]
0

#300: ja Ne det borde inte vara kvar långt efter ÄL :)
hoppas bara att den faktiskt sker denna månaden och gärna att den gjort det redan. Vi tycker båda att det är pressande med bebisverkstad, men vi försöker ta det för vad det är.

När har du BIM?

cashili
0

#301: ja det är pressande , det tycker jag med
Min ”normala” lust har lite försvunnit.

Ja du , det blir väl om 9-10 dagar kanske ..

[Freyaaa]
1

#302: ja förstår, vår motivation i stunden är typ att om det är den gången som gör det, så slipper vi kanske tillverkningssex nästa månad 😂 åh det är så hemskt, men vi vill ju så gärna ha resultatet av det. 😍

Okej, ja då är det tidigt att märka av något än eller se något på tempkurvan. Håller tummarna att det blir ett fett plus ❤️

Etta2020
1

#297: Jag mår bra. Blöder minimalt men är ändå så less på det. Huvudet känner sig färdig med detta men kroppen är inte färdig än…

Väntar ivrigt på mitt återbesök på tisdag så att vi kan ta ytterligare steg mot att detta ska ta slut🙏🏼

Etta2020
0

#299: Ja det hoppas jag med.❤️❤️ Jaha den teorin har jag inte hört förut faktiskt. Ska de vara mer fördelaktigt i hur spermierna når ägget eller? 😊

[Freyaaa]
0

#305: ja något sånt att de skulle hamna rätt lättare 😊
Du har ju kommit några veckor fram, så förhoppningsvis har du inte så lång tid kvar av blödningar 🥰

Anna9819
0

Ja nu har jag gjort ett test som jag har fått en svag linje på, men jag är lite puckad för jag använde ett cb early som är opålitligt, det blev blått iaf sedan får vi se om det ökar eller bara är spök

Anna9819
0

Vore ju kul om det ökade, bra födelsedagspresent 😍
Men jag ska inte ropa hej innan veckan är slut och jag passserat BIM med 2 veckor
Eftersom mina senaste grav slutat i vecka 4 och 5

cashili
0

#308: jag såg din bild och som du säger är dess test så sjuk jäkla svåra att tyda
Man vågar inte lita på den förrän det är ett ordentligt blått streck

Såg även din tempkurva
Om det va en implantationsdipp så kan inte testet visa ngt redan idag va ? Tar några dagar för hcg att stiga upp till minst 10

Spännande att se vart det går ! Håller alla tummar och tår för dig 🥰🥰

Anna9819
0

#309: jag tror mer på att jag sovit med öppen mun efter mitt 15 timmars jobbpass igår 😂
Tror det är lite svårt att få exakt temp varje dag.
Vi får se

• Redigerat 2023-09-17 09:41 av Anna9819
cashili
0

#310: hoppas på det !!
Jag tempar vaginalt för att slippa sånt 😊

Anna9819
0

#311: ja precis, då ligger din temp högre då antar jag

cashili
0

#312: hur menar du högre ? 😊
Jag tror min temp generellt ligger lägre än andras då jag tempar 05 på morgonen
Eller jag kanske missuppfattade hehe

Anna9819
0

#313: ja jag provade tempa då hade jag över 37 men har det sällan när jag tempar annars

Anna9819
0

Jag tempar också vid 5

Anna9819
0

Dock tidigare än det ibland då jag åker på jobb innan 5😂

cashili
0

#314: aha jo generellt är ju tempen längre in mot kroppen högre
Så jfr man en som tempar i munnen 05 och en vaginalt så kommer den senare nog ha högre temp

Sen beror det på vad man har för basaltemp före ÄL
Någon kanske börjar med en temp på 36,3 och andra på 36,6 😊

Anna9819
0

#317: ja vi är alla olika 😅 vad lätt det hade varit annars😅
Men jag hade högre temp vaginalt iaf

cashili
0

#318: japp det är helt logiskt !
Håller tummarna att det blir ett stor + för dig snart!!

Känner du symtom på ngt sånt ?

Anna9819
0

#319: nä jag vet inte, inte nån pms är ju positivt.
Men haft mycket annat att tänka på som iof är skönt.
Vi borde väl få våra plus snart.
Men jag är mest skeptisk för min egen del.

cashili
0

#320: jag vet hur det känns ..
jag är alltid hoppfull runt ÄL och sen känns det tyngre och tyngre ju närmare BIM

Anna9819
0

#321: trött på dåliga test hur kommer det sig att de blir blå streck om det är negativt?
Är det fabriksfel på alla deras test?
Tycker egentligen de inte borde få säljas.

• Redigerat 2023-09-17 10:18 av Anna9819
cashili
0

#322: vet ej .. har hört att blå färg lyser igenom mer och att de med röd färg är bättre

Det kan ju lnte vara en slump att så många får dessa skuggor / svaga blå

Men - det kan oxå vara början på något 😊

Anna9819
0

#323: ja jag ska testa ett annat test, postade en bild på mitt test när det torkat nu, får väl skäll om jag postar den här.
Var gör att det syns ju bra efter lång tid, men det kanske blir så jämt?
Har ni här erfarenhet av det?

• Redigerat 2023-09-17 11:01 av Anna9819
cashili
0

#324: tyvärr tycker jag man ser just det på många CB
Att det blir ännu mer blått och brett efter avläsningen
Vet ej varför 😞😞

Såg bilden - är det blått eller grått , kan ej se från min mobil

• Redigerat 2023-09-17 11:07 av cashili
Anna9819
0

#325: blev mer grå när det torkade, syntes mer blått innan

cashili
0

#326: mm okej .. du får vänta och se helt enkelt om det blir blåare eller ta ett annat test

Vet hur jobbigt det är 💜

Anna9819
0

#327: ska ta ett annat imorgon
Det brukar jag ta tidigt och det har aldrig vissat fel på positivt

cashili
0

#328: ok vad är det för märke ?

[Freyaaa]
0

Åh hoppas att det blir ett ordentligt streck om några dagar!
Håller dock med om att cb-testen verkar vara luriga, förutom de digitala.
Försök få tiden att gå till BIM så får du ett tydligt svar 🥰

Jag får för mig att de här testa tidigt testen mest är båg, de visar ett svagt streck som kanske är något men kanske inte är något. Och då är man ju i samma läge som man var utan att testa, bara fattigare 🙈

Håller tummarna, för oavsett vad detta tidiga test visar finns det fortfarande chans att ni har ett plus på gång ❤️

Anna9819
0

#330: jag ska strunta i att testa mer denna månad.
Är inte värt det, om jag går över BIM

cashili
1

#330: det enda jag tycker faktiskt stämmer det är gravkollens tidiga

Annars är en del mest skit

Men att CB som är ett världsmärke är så kasst är skamligt

Jag är idag väldigt varm och har en annan känsla i livmodern efter lite mensvärk igår

Men är inget jag tänker analysera vidare för då vet jag vart jag hamnar

[Freyaaa]
0

#331: jag tror det är en bra plan 😊 Det är ju när man får ett tydligt svar som man får lite ro i sinnet ❤️

Jag testar eventuellt på bim-1 för att jag är ledig den dagen och jag inte klarar av att få blanka test och sen köra till jobbet 🙈

[Freyaaa]
1

#332: spännande, du är ett tag efter ÄL nu?

Förstår att man måste ta tidiga om man tar progesteron :)

cashili
0

#334: ja det är lite irriterande men jag måste ju

Jag är ÄL + 6

[Freyaaa]
1

#335: varje gång man testar vill man ju bara ha ett supertydligt och starkt svar 🤩
Om min kurva i natural cycles stämmer är jag på ÄL +2 och fertility friend har satt eventuell ÄL en dag tidigare, men den vill ha mer data innan den vill säga säkert 😊🤞

cashili
0

#336: betalar du för appen ?

[Freyaaa]
0

#337: ja det gör jag 😊
Det var något som jag ville komma åt, men kommer inte ihåg vad 🙈

cashili
0

#338: vad kostar det

[Freyaaa]
1

#339: IMG_9168.jpeg

Anna9819
0

#336: spännande ❤️

cashili
0

#336: imorrn kanske appen sätter ut ÄL

Anna9819
1

Håller tummarna för alla i denna tråd.
Får mina neråt dagar och lite hopplöshet sköljer över mig.
Tack för ni finns här, ni förstår bättre än nån annan!
ta hand om er 🙏🌸

cashili
1

#343: Förstår hur det känns ❤️❤️
Ge inte upp än !
Håller också tummarna för alla

[Freyaaa]
1

#341: ja det är lite spännande 🤩🙈
Vi är på balansgången mellan att inte ta ut något i förväg och inte ge upp i onödan.
Först ska vi vara säkra på att ÄL faktiskt skett, sen får vi se vad högre makter och kroppen klarar så snart på operationen. Ska planera upp alla dagar fram till BIM så tankarna inte enbart är på utfallet 😊

Ge inte upp på denna cykel än ❤️ vänta till BIM, går det inte är det snart dags för nästa chans ❤️🥰

[Freyaaa]
2

#344: ja vi måste hoppas ❤️ tycker det är dags för feta plus 😍

[Freyaaa]
0

Känns som evigheter till BIM, fast det bara är 9 dagar! 🙈😅
Tänker nog åka bort i helgen, så jag slipper vara under samma tak som mina gravtest.
Har ni några bra tips i väntan?

Anna9819
0

#347: tjejkväll, träna, nä alltså så svårt 😅
Fajtas med mig själv just nu, vill testa men vet inte om det är värt ens, vilka test isåfall 😂

Behöver du renovera måla om nått rum? Tex
Har du trädgård? Gör en ny rabatt

[Freyaaa]
1

#348: ja jag ska försöka boka upp helgen, jobbet är halvbra distraktion bara det är lite tempo.

Hur många dagar över ÄL är du? Försök testa tills det går att få ett säkert svar ❤️

Jag har en möbel jag ska måla! 😃 Men vågar nog inte hålla på med färg om ifall att det skulle vara något 😂
Men vi ska möblera vår hall, så kanske kan få det gjort till slut 😅

Anna9819
0

#349: låter som en bra plan ju 👍
Ja jag vet jag är också sådär nojjig, blev ju oplanerat gravid och var på fest och drack alkohol hjälp vilken ångest jag hade att jag skadat barnet. Men visste ju inte.

Jag vet inte riktigt när jag hade ÄL men tror förra lördagen kändes så dag 12 eller 13
Jag är på dag 22 nu

Anna9819
0

Är ju så sugen på testa men har inte nån bra känsla denna månad😅
Eller så försöker jag att inte bli besviken

[Freyaaa]
0

#350: men vänta två-tre dagar till då 😊 Det är ju ändå rimligt att ägget fäste igår eller idag. Får du ett otydligt streck om några dagar är det ju inte långt kvar till säkert svar 😊

Jag blir iallafall väldigt ledsen när det inte visar positivt, så har lovat min sambo att vi testar först nästa onsdag. Det är samma dag som min mens kan komma. Vi hoppas på ett plus, men ett negativt den dagen förbereder mig på att mensen eventuellt dyker upp och då kanske jag inte bryter ihop på arbetstid.

[Freyaaa]
0

#351: Jag förstår suget efter att testa, har själv testat ÄL +8 osv men blir så hemskt ledsen.
Ge inte upp, det är bättre att hoppas. Besviken blir man ändå om man inte får ett fint plus ❤️

Anna9819
0

Förlåt men sambon ville testa igen 😂
Gick inte så bra han kom hem med ett likadant test som igår, inte ens något ”spök” denna gång
Ej morgon urin iof men ja jag räknar med neg.

Låter som en bra plan som ni har, att vänta ❤️
Hoppas verkligen det tar sig för er😍❤️

[Freyaaa]
1

#354: åh ge inte upp än, det kan ju precis ha fäst och då kan det ju bli ett plus närmare BIM 🥰❤️ Jag har inte gett upp för er än, håller tummarna 🤞❤️

Ja det är jobbigt att låta bli att testa men tycker det är så mycket jobbigare att få blanka test. Tack, vi hoppas så mycket att få bli en liten familj ❤️

Anna9819
0

#355: nä jag ska inte ge upp, konstigt att det blev streck igår men inte så mycket att fundera på…,

Ja vi skulle gärna vilja ha ett barn tillsammans så våra familjer förs samman typ😅 låter det konstigt? 😂 lät lite märkligt tyckte jag nu 😂😂

Ja det förstår jag, missfall får en att se livet med lite andra ögon.
Det är inte så självklart längre ❤️
Jag håller tummarna ❤️

[Freyaaa]
0

#356: Ne fundera inte över det, de tidiga testen verkar luriga 🙄 Det kan ju vara något trots allt, bara att det inte syns än ❤️

Ne det tror jag inte är så märkligt 🥰 även om jag tror att ni är en familj på sätt och vis ändå 😊

Ja vi vill bara få en liten, sen kan ödet få bestämma om det blir någon mer ❤️
Vi trodde ju ändå när vi fick vårt plus att det skulle gå hela vägen, som det verkar att det är för alla andra runt omkring!

• Redigerat 2023-09-18 20:50 av [Freyaaa]
Etta2020
0

Var på mitt återbesök nu. Lite ”slem” kvar i cervix. Vad är de för slem? Haha. Känt att de varit lite slemigt när jag torkar senaste dagarna, trodde det var flytningar. Men huvudsaken är att hon inte tyckte det behövdes någon mer behandling eller ingrepp. Väldigt glad gör det. 🙏🏼

Hoppas nu på blanka gravtest, kanske redan i slutet av veckan? Vem vet?!🥺

cashili
0

#358: det kan inte vara ÄL flytningar?

[Freyaaa]
0

#358: åh så härligt att allt såg bra ut! Hoppas du får blanka test snart!

Det sägs att korsblommiga kålväxter, typ broccoli och blomkål ska hjälpa att rensa gamla hormoner, vet inte hur mycket sanning det finns i det. Men å andra sidan innehåller de folsyra och hjälper till att stabilisera blodsockret, så det skadar iallafall inte att få med i kosten 🤩

Du ska se att du snart är på vägen mot plus igen ❤️

Anna9819
0

#358: skönt att det såg bra ut 🙏

Etta2020
0

#359: tror inte det.. det är blodblandat ”slem” som kommer ut och jag testar fortfarande medelstarkt positivt på gravtest… då kan de väl inte va ÄL?

Etta2020
0

#360: tack för tips! Kanske ska äta lite extra broccoli och blomkål i veckan då😄

Fick även nyss reda på att mitt barn ska få en kusin, hade varit gravid i ungefär samma vecka som henne om jag inte fått missfallet :( suger lite extra hårt när man tänker så.. men men. Födda samma år är i alla fall något att hoppas på.

För övrigt sa gynläkaren att hård träning kan hjälpa till att få ut de sista slemmet. Kanske ska jogga istället för PW på morgonen? Vad tror ni?

[Freyaaa]
0

#363: ja grönsaker kan ju inte skada iallafall 🙈😊

Åh tufft, graviditetsbesked är inte det roligaste efter missfall ❤️ Det känns så orättvist 😔

Sa läkaren det stämmer det säkert 😊 Jag hantera första sorgen med löpning när värsta smärtan var över. Och mina blödningar var ändå över på 3,5 veckor. Vilket jag tror inte var allt för lång tid :)

Anna9819
0

#363: ja fysisk träning sätter ju igång kroppen så ja absolut det tror jag ppå
Massage kan nog också vara bra får igång mycket i kroppen.

Etta2020
0

#365: Blir joggning eller kanske till och med löpning i morgonbitti då😄 jag brukar inte träna förutom mina morgonpromenader så det är rätt så ansträngande för mig att jogga/springa😂

[Freyaaa]
1

#366: tänk på att göra det du mår bra av 🥰
det primära är ju kanske inte bara att sluta blöda, utan att kroppen känner sig redo för att bli gravid igen ❤️

Anna9819
0

Ja röra på sig är bra, men om du blödigt mycket så känner man sig svag iaf jag har upplevt det. Så lyssna på kroppen

cashili
0

#368: hur går det för dig ?💜

Etta2020
2

#368: ja, jag har blödigt otroligt mycket och känt mig så svag. Köpte järntabletter till och med för jag trodde/tänkte att jag hade järnbrist. Men detta var nu 2 veckor sen och jag är så mycket piggare nu. Helt annan energi ❤️

cashili
0

#370: jag fick lågt hb efter mitt mf
Blödde ju länge och en del
Men det rättade till sig sen
Men kroppen va slut

Anna9819
1

#369: ja blankt test i går dock inte med morgon urin sambon kom hem med ett test på kvällen 🥰 men ja det blev inte något streck på cb early då
Men tveksam till något har tagit sig.

Hur går det för dig?

Anna9819
0

#371: ja järntabletter är bra fick ta det också, sedan så behöver man ju få upp värdena för kroppen ska orka❤️

[lojsanssa]
1

Hej! Får man vara med här? 🌸 jag har följt tråden lite till och från sen början av augusti då jag fick en kemisk graviditet. Hade aldrig hört talat om det innan så efter massor med googlande hamnade jag här.
Nu är vi inne på försök två efter kemiska graviditeten..
Jag har använt ägglossningstest varje gång, både innan kemiska graviditeten och nu efter. Har alltid haft positivt i åtminstone 2-3 dagar men denna gång bara några få timmar.. Vilket gör mig fundersam..

[Freyaaa]
0

#374: tråkigt att pluset inte stanna!
Många instruktioner säger ju att man inte behöver fortsätta testa efter positivt ÄL-test. Men blir lika fundersam när saker avviker från det vanliga.
Har du använt samma märke varje cykel?

Jag hade ändå räknat med det första positiva ÄL-testet och sen ligga i några dagar 🤩

cashili
0

#374: hej ! Välkommen!
Vilket märke av ÄL test använder du ? Har du bild på testen? Tänkte det är lättare att hjälpa då 😊

[lojsanssa]
0

Jag har bara använt clearblue, tycker att de är enkla att förstå sig på 😊

Senaste halvåret som jag har använt testen så har jag alltid fått stark ägglossningsvärk dagen efter glada gubben. Likadant denna gång, dock märker jag inga flytningar direkt.. vet inte om man bör oroa sig över det?
För att göra det ännu lite mer förvirrat så fick jag nu på morgonen positivt igen 🤔

[lojsanssa]
0

#376: jag la in en bild nu, den är från imorse 😊

[Freyaaa]
0

#377: det kan ju vara att urinen var mer utspädd mellan de glada gubbarna? 🤷‍♀️ Sen kan de ju ge olika styrka olika tider på dygnet. Har du tagit dem samma tid?

Försök att inte bekymra dig för mycket, förhoppningsvis sker ÄL och skulle den inte så går det inte göra så mycket åt 😊 Det är inte ovanligt att den hoppar över någon cykel då och då 🥰

[lojsanssa]
0

#379: Jag har försökt hålla mig till ungefär samma tid, har alltid tagit på morgonen.. sen om jag har känt att ägglossningen kanske är på gång så har jag ibland tagit ett till test under eftermiddagen/kvällen. Jag tar nog inga fler test nu utan räknar med att första stämmer och nu är det bara att hålla tummarna 🥰

cashili
0

#377: hm mysko att du får pos på detta då teststrecket ju är svagare än kontrollstrecket? 🤔

Att man får pos flera dagar och även med mellanrum kan bero på att kroppen försöker ägglossa flera gånger

Brukar du ha fertilt sekret ?

Absolut ska man inte stressa men samtidigt är det viktigt att kunna sin ÄL och veta vilka tecken som tyder på frisk ÄL 🥰

[lojsanssa]
0

#381: nu har jag ju tyvärr inte tagit bilder på testen som blev negativa igår, men de var ungefär i samma styrka som detta.. dessa test alltså, man blir förvirrad..
I måndags var det negativt på morgonen men började känna svag molvärk på förmiddagen, sen senare samma dag blev testet positivt. Igår hade jag stark ägglossningsvärk på eftermiddagen/kvällen.. så brukar det vara varje gång att värken kommer dagen efter glad gubbe.
Jag har nog aldrig märkt av fertil sekret, så som man läser om att man kan dra långa trådar tex 🤔🥰

[Freyaaa]
0

#382: håller tummarna att ÄL var och att ni tajma in det 🤞

Jag har också haft svårt att märka fertilt sekret, men läst att man kan ha det vid livmodertappen ändå. Alltså att det måste inte komma ut så att man ser/ känner det.

Har du varit gravid innan kemiska graviditeten?

[lojsanssa]
1

#383: Ja men då kanske det finns ändå, trots att man inte direkt märker av det som du säger 😊

Jag har två barn sedan innan, blev gravid fort med båda. Hade väl lite andra förutsättningar då.. var strax över 20 år mer aktiv och hälsosam och idag är jag 34 år. En del övervikt som jag jobbar på att få bort. Jag är ju medveten om att 6-7 månader egentligen inte är någon längre tid och jag försöker slappna av och låta det ta sin tid. Även om man såklart vill ha sitt efterlängtade plus nu 🥰

Anna9819
0

#384: beklagar kemiska graviditeten ❤️

[lojsanssa]
0

#385: tack snälla ❤️

[Freyaaa]
0

#384: ja man kan försöka få fram sekret med fingrarna men det är om man är bekväm med det. Jag blir så himla nojig att det ska komma upp bakterier då, så vågar inte 🙈

Åt en halv grapefrukt varje dag från mens till ÄL denna månaden och fick mer vattniga flytningar innan ÄL och mycket små mängder som var elastiska.

Skönt att du har barn sen innan, då vet du att det kan funka 🥰

Ne det kan ju ta tid 😣 Men man får hålla hoppet uppe 🥰

[lojsanssa]
0

#387: Nja det är jag också nojig för 🙈 hoppas på det bästa att det finns där det ska trots att jag inte direkt märker av nåt!

Jaha! Det kanske jag skulle prova nästa månad om det inte blir något denna gång 😊 den här gången har jag faktiskt provat rosenrot från mensens första dag till det första positiva ägglossningstestet. Sen om jag tror att det kan hjälpa eller inte.. det vet jag faktiskt inte 😅

Ja precis, och det gick ju även vid den kemiska graviditeten även om det inte gick vägen. Så man får försöka tänka att det förhoppningsvis kan ta sig snart igen 🥰

[Freyaaa]
0

#388: grapefrukt är inte vetenskapligt bevisat. men tror inte det är någon större risk att äta lite frukt 🤷‍♀️😅 viktigt bara ifall man tar mediciner att veta att det kan störa verkan av dem.

[lojsanssa]
0

#389: Nej det tror inte jag heller, skadar nog inte att prova iaf 😅

[Freyaaa]
0

#390: Vågar ändå inte äta efter ÄL fram till BIM 🙈
Men innan ÄL kan det vara värt ett försök 🤞

[Freyaaa]
0

#354: hur går det för dig? 🥰

Anna9819
0

#392: nä går dåligt.
jag väntar på mens, tempen är nere på 36.6 idag i går 36.8

Själv?

• Redigerat 2023-09-22 08:04 av Anna9819
[Freyaaa]
0

#393: tråkigt med den känslan ❤️men tempen kan gå upp och ner utan att det betyder att det är kört 🤞när har du BIM?

Vi är på ÄL +7, så vi bara väntar. Tempen går lite upp och ner, men sover lite oroligt. Försöker att inte stirra över varken temp eller att känna efter symptom 🙈

Anna9819
0

#394: så svårt att inte leta symtom ju ❤️
Hoppas på er tur!

Jag har BIM idag eller imorgon typ 😅ev sön

Anna9819
0

Min menscykel är lite varierad 25-28 dagar

Anna9819
0

Men 25 har den inte varit innan så ofta innan senaste kemiska graviditeten men nu har jag fåttt ÄL dag 11 i två mån
Förre denna

Anna9819
0

#394: jag vaknade i natt och var uppe med barn så tog även temp vid 01 då var den 36.8
Men det är ju fel tid
Sedan har jag också sovit oroligt
Men räknar med att mensen kommmer idag eller imorgon 🤪

[Freyaaa]
1

#395: tack, vi hoppas in i det sista 🤞 skönt att du är nära BIM iallafall, då får du svar snart! ❤️ i värsta fall är det inte heller så långt kvar till nästa ÄL och chans då.
Håller tummarna in i det sista för er 🤞❤️

Anna9819
0

#399: nä det går ju fort, min plan för kvällen är ansiktsmask hårinpackning och någon bra film 🙏
Ta hand om dig själv mitt i denna skit

Anna9819
0

Tack för ditt stöd ❤️❤️
Ska bli spännande att se era resultat 🥰

[Freyaaa]
0

#401: låter som du har en bra plan för kvällen 🥰 tack det samma! ❤️
Det vore så roligt om det blev ett plus här snart 😍❤️

Anna9819
0

#402: ja så mycket jobb och behöver egentid känner jag,
Hur mår du då? Efter op?

[Freyaaa]
0

#403: det är viktigt att få återhämtning när det är mycket jobb 🥰
Jag mår bra, enbart ett blåmärke kvar. Annars precis som vanligt 😊

Anna9819
0

Ingen mens än
Men en flytning som var som vid ÄL fast något tjockare elastisk äggvita såg de ut som 😝

Anna9819
0

Vi får se 😅
Tror mensen är på g men konstiga flytningar

[Freyaaa]
0

#406: intressant, hoppas mensen håller sig borta 🤞

Anna9819
0

#407: lite mycket info kanske😂

[Freyaaa]
0

#408: det vet du inte är någon fara med 😅

cashili
0

#406: håller tummarna för dig 🥰
Jenny koos pratade om att man kan få mer sexlust och flytningar före mens då östro dominerar om progesteron sjunker MEN jag hoppas inte det är så

När tog du test senast ?

Jag vet ju att man känner sin kropp och temp. ❤️

Själv har jag halsont och snuva plötsligt 😞

Anna9819
0

#410: inte extra sugen snare tvärtom 😂😂
Men jag är säker på attt mensen kommer för det är samma mönster.

Usch krya på dig ❤️‍🩹

Anna9819
0

#409: nä men iaf 🤪

cashili
1

#411: tack ❤️

Anna9819
0

Ja men nu fattar jag ingenting min temp blev högre idag 36.8

[Freyaaa]
0

#414: spännande, håller tummarna🤞❤️
Såg dit test från igår, men så svårt med de testerna att säga något 🤷‍♀️

Anna9819
0

#415: ja nä tror inte nått de är så olika svar på dem.
Bara märkligt med en dip i går känns som fel att tempen är högre idag

[Freyaaa]
0

#416: det kan stämma, varken gravidkurvor eller ogravidkurvor måste bestämt se ut på ett visst vis. Min temp har vart hög första dagarna på mens någon gång. Och jag har sett gravidkurvor som varit i en svacka vid BIM.

Hoppas på det bästa 🤞❤️

Anna9819
0

Ja man vet ju om ett par dagar

Anna9819
0

Tack❤️
Blir mest orolig för att hormoner svajar eller nått!
Har börjat med lite mer vitaminer de kanske har påverkat ÄL eller nått
Vi får se

[Freyaaa]
0

#419: tror inte du behöver oroa dig för vitaminer ❤️

Anna9819
1

#420: nej jag vet det egentligen 😅
Kroppen kanske rättar till sig nu.

Brukar ju ha ÄL dag 12-13 oftast men har ju kommit tidigare efter kemiska g, så lättare att det tar sig sedan kanske

[Freyaaa]
0

#421: ja hoppas 🤞❤️
Vi är på BIM-5 med chans för första gången på flera månader, det är så spännande 🤩 och jag är som tur är 30 mil från mina gravtest 😂

Anna9819
0

#422: haha ja det är ju så svårt att inte testa!
Jag håller tummarna ❤️

Anna9819
0

Själv så går jag och tittar om jag blöder hela tiden 😂 fan så patetiskt det känns 🤪

[Freyaaa]
0

#423: ja det är supersvårt, men vill samtidigt inte ha några kanske-svar 😊 Vi ska testa BIM-1 så bara fyra dagar att låta bli kvar 🤩 hoppas 🙏
Inte alls konstigt! När testar du igen om den inte kommer?

Anna9819
0

Nä jag vet, blir ju bara jobbigt, man vill ju så gärna ha det där feta plusset 🥰
Jag har så svårt att låta bli, men det är alltid bäst att vänta man blir ju inte mer gravid för man testar tidigt…
Jag hoppas det går vägen för er nu ❤️
Vore så kul att få lite positiva nyheter❤️
Är dock rädd att bli ensam kvar här 😝
Men vore otroligt kul att få se bestående pluss och lycka i denna tråd 🙏❤️❤️‍🩹

Vet inte längre vad jag ska tro mina bröst har blivit lite svullna över natten de brukar minska i svullnad dagen innan mens så är fel tid?!
Men kan ju vara att min ÄL var ännu senare kanske så jag får mens på måndag tisdag

Konstigt iaf… stämmer inte riktigt med min temp isåfall. Hade Iof ÄL senast dag 14 söndag för två veckor sedan, men då borde jag ju inte få svullna bröst nu…
Kroppen lurar mig denna månad..
Trodde jag kände den bra nu ju 😂
Snopet 🤪

• Redigerat 2023-09-23 09:51 av Anna9819
[Freyaaa]
0

#426: vi håller alla tummar till motsats är bevisad 🤞❤️

Den borde ju inte vart senare om man ser på din temp, så kanske är gravsymtom med brösten ändå? 😊

cashili
0

#426: jag är också rädd att bli ensam kvar. Alla andra blir gravida.

Jag orkar inte känna efter symtom då de kan vara olika olika månader. Ömma bröst / lnte ömma bröst osv. Jag känner mig bara ledsen och typ redo att ge upp , fast jag inte vill egentligen.
Tyvärr känner man sin kropp lite för bra vid det här laget.

Jag hoppas strecket du fick på CB ändå är ngt trots att dessa test måste vara de sämsta som skapats på denna jord

Jag tog ett CB + som gav ett svagt streck ( plus) och ett CB early som typ va blankt
Kommer aldrig mer köpa dom

[Freyaaa]
1

#428: ja det känns så orättvist när det känns som alla andra blir gravida 💔 men när ni fick era tidigare barn hade ni garanterat folk i er närhet som kände samma sak och kämpade med missfall och blanka test. Det är viktigt att komma ihåg att det inte är ovanligt att det tar tid, även om det är frustrerande ❤️

Ja symptom är lurigt, mycket liknar ju sånt man kan ha före mens ändå 😅

CB verkar kassa och kommer inte bli bättre så länge alla fortsätter köpa dem. Dyra är de ju också, så hade ju vart bra om de gav tydliga svar 🤷‍♀️

cashili
0

#429: absolut kan det ta tid men .. de flesta har inte 10-12 kemiska graviditeter på raken och blir gravid hela tiden utan bebis

Att det tar ( kan ta) ett år eller så fattar man .. så är det för alla oavsett förutsättningar 🥰 och oavsett ålder osv.

Anna9819
1

#428: känner precis samma är beredd att ge upp men samtidigt vill jag inte ge upp…

Tror inte det togs sig denna gång men kan man få mens då rå,så man kan få en början på något nytt ist..

Fick svagt plus i morse mycket svagt och det känns ju orimligt om inte ägget fäste sent men det lär väl inte vara så vanligt…
Får jag inte mens i morgon så testar jag på måndag men räknar med 🩸
Fast vill fan inte ha det 😂 gud så hopplöst det känns och jag känner mig så maktlös..

cashili
0

#431: ja alltså usch det är fasiken inte kul längre

Vilket test fick du plus med idag ?

cashili
0

#431: jag fick detta men det är för svagt
Och ett CB early gav inget alls
Litar fasiken inte på ngt test längre

[Freyaaa]
0

#430: jo fast jag tror att jättemånga som försökte längre bak i tiden också hade massor med kemiska utan att veta om det och ändå fick lyckliga slut ❤️ det är ju för att man kan testa tidigt som de upptäcks, många har dem utan att veta om dem 💔

[Freyaaa]
0

#431: hoppas fortfarande 🤞❤️

[Freyaaa]
0

#433: hoppas det blir ett starkare snart ❤️

cashili
0

#434: jo det är sant att en del nog har några utan att veta om det

cashili
0

#436: kan inte tro det är så svagt 2-3 dgr före BIM

Och varför ger ett early inget ? Det
Ska ju kräva mindre hormon

[Freyaaa]
0

#438: Ne jag tror inte det går att läsa ut något när de ser ut så 💔 men det kan ju fortfarande bli plus på BIM 😊

Anna9819
0

#433: ja det är ju så konstigt🤥😡

Min sambo köpte ju bara tidiga test så ett svagt sådan säger ju inget.
Öppnade mitt tom i morse för det var så svagt..

cashili
0

#440: mm nä jag litar verkligen inte på dessa längre
Alla får streck 😞😞

Anna9819
0

#440: ja så troligtvis kommer ju mensen imorgon senast
Annars får jag ta ett annat test har ett RFSU men ett vanligt, fast dem har jag fått negativt på fast jag fick gravid på cb digitalt och plus på annat test

Anna9819
0

#441: nä och verkar ju om det skulle vara något väldigt svagt, det är om det fäste i torsdags typ, men eftersom testen ger så varierat i svar så går de ju inte att veta
Det är bara att vänta några dagar..
Om Max tre dagar vet jag iaf

cashili
0

#443: precis
Det är det som är så svårt
Jag ser ju ett svagt plus på mitt och fick ett svagt rosa på annat men för mig , med min erfarenhet , borde det vara för svagt

Anna9819
0

#444: ja man vet ju hur ett plus ser ut, men man hoppas så mycket ❤️

Anna9819
0

#444: vilket test har du provat utöver cb?

cashili
0

#446: gravkollens
Fick oxå svagt på RFSU

• Redigerat 2023-09-23 12:08 av cashili
Anna9819
0

#447: okej då så🙏 hoppas det ökar fint ❤️

Jag börjar på dag 1 nu 🩸

cashili
0

#448: det kommer lnte öka 😞

Jasså fått mens nu?
Kram till dig ❤️❤️

Anna9819
0

#449: säg inte så 🙏❤️‍🩹

På gång iaf 🩸

cashili
0

#450: ❤️❤️

[Freyaaa]
0

#448: men nej 😢❤️

Anna9819
0

#452: skönt att veta 🙏

[Freyaaa]
0

#453: det kan jag förstå ❤️ du får ta hand om dig själv och ladda om ❤️

Anna9819
1

#454: tack❤️
Känns bra eller man är ju van 🤥😝

cashili
1

#455: bojkotta CB early 😞😞

Ta hand om dig ❤️

Etta2020
1

#450: trist att mensen kom😔❤️ men nu börjar ny cykel och nya möjligheter kommer❤️

Anna9819
1

#456: ja jag ska,
Ska göra det ❤️
Lycka till nu 🙏

• Redigerat 2023-09-23 18:13 av Anna9819
Anna9819
0

#457: ja precis, nya tag om ”några” dagar

[lojsanssa]
0

#459: vad tråkigt att mensen kom ❤️

Jag håller verkligen tummarna för er allihop! ❤️

Dagarna från ägglossning till BIM känns som en evighet.. Jag tror att min lutealfas är 16 dagar, men hur räknar ni äl+ ? Räknar ni från första dagen med positivt ägglossningstest eller dagen efter när ägget "bör" släppa?

[Freyaaa]
0

#460: ja vi hoppas det kan bli massa plus här i tråden snart 😍

Det är från själva ägglossningen. Om man tempar kan man veta vilken dag ÄL sker 😊
Med ägglossningtest, så bör ÄL vara 1-2 dagar efter första positiva 😊

Dagarna till BIM är såååå långa, är på BIM-4 och vill bara att dagarna ska swisha förbi 🤩🙈

cashili
0

#460: håller också tummar för alla 🥰

ÄL räknas från det att ägget släppt , alltså ej från pos test 😊

[Freyaaa]
0

#462: hur går det för dig? 🥰 har du testar igen ?

cashili
0

#463: Mjo testade i morse
Det var starkare än igår , men typ samma som i fredags .. kaaanske lite starkare än fredags men när det är så små variationer är det lite svårt att avgöra så jag är typ ändå inställd på mens

Fick oxå svagt på gravkollens igen ..
men som sagt svagt

Vi får se hur det artar sig

Fortf varm , hög temp , superömma bröstvårtor 🤷‍♀️

cashili
0

#463: har du symtom ? 😊

[Freyaaa]
0

#464: håller tummarna 🤞❤️ hoppas på starkare plus inom kort för dig! Men du tror att de är positiva men svaga, de du tagit?

Jag har inga symtom alls, mycket mindre än de gånger jag varit ogravid tidigare 😆 kanske lite fylligare bröst, men det kan ju ändå vara såhär dags i cykeln 🤷‍♀️

Har du några symtom?

[Freyaaa]
0

#460: när är din BIM? 😊

cashili
0

#467: ja alltså de är positiva
Jag får aldrig pos röda test om det ej är ngt

Men frågan är ju om det är ännu en kemisk

Vet ej om det är symtom ens liksom
•hög temp
• varm
• ömma bröst
Det är väl eg det ..
men det säger inget eg om inte testen blir starkare

Kan man spara urin 9h i kyl? Kan inte ta imorrn bitti
Blir för stressigt och det kommer va kolsvart ute

[lojsanssa]
0

#467: då har du inte så många dagar kvar till BIM 😍 Håller tummarna!

Jag har BIM ca 4/10 så BIM-10 😊

CASHILI: Hoppas verkligen det blir starkare! ❤️

cashili
0

#469: tack snälla
Har 10-11 kemiska bakom mig och ett sent mf

Blir gravid hela tiden men det vill inte stanna 💔

[Freyaaa]
0

#468: hoppas de blir starkare ❤️ vid vår graviditet var testen svaga vid BIM och ökade dagarna efter.

För du är inte riktigt på BIM än?

Ne supersvårt med tidiga symtom 🤷‍♀️

Det ska nog inte vara några problem att spara 😊

[Freyaaa]
0

#469: tack! Ne det är jättesnart! Lite som att ha en halvskrapad trisslott 🙈
Vi har kommit överens om att testa på BIM-1, så ska bara vakna två gånger till där vi ska låta bli 🤩

Spännande och långsam tid framför er också nu då 🤩 bara att hoppas 🤞❤️

cashili
0

#471: nä inte BIM än
Ja vi får se .. jag tror vad jag tror så får man väl bli överraskad

Jag vet ju att andra får svaga vid BIM men jag vet samtidigt att jag kan få starka före så..

Aja

Vad spännande att er testdag snart är här !’

[Freyaaa]
0

#473: ja Ne jag förstår om du inte vill ha höga förhoppningar, men det finns hopp än ❤️
Det behöver ju inte fästa lika fort varje gång. Hoppas dagarna går på så att du får svar på hur det går 🥰

Ja det är spännande, vi hoppas men förstår ändå om kroppen inte orkar denna gången 😊

Anna9819
1

Håller tummarna för er tjejer ❤️❤️❤️

Etta2020
0

Manifestationen om att få blankt test idag räckte inte riktigt hela vägen. Men ser mycket bättre ut än vad det gjorde i torsdags. Så det gör mig i alla fall väldigt glad, bara liiiiite kvar nu. Kom igen nu kroppen!! Hejja hejja💪🏼🤗

[Freyaaa]
0

#476: härligt 🤩 snart kan du säkert vänta på ÄL också 😀🥰

Etta2020
0

#477: jag brukar ha ägglossning på dag 14-17 ungefär. Så jag hoppas den dyker upp inom 2 veckor kanske😍😍

[Freyaaa]
0

#478: blöder du än eller har det stillat sig? 😊

Etta2020
1

#479: blödningarna är i princip borta. Kan komma lite rödrosa ibland när jag torkar mig fortfarande. Men inget i trosskyddet😃

[Freyaaa]
0

#480: härligt! Jag hade min första mens två veckor efter att det slutade blöda. Men jag hade inte positiva test då, men vår graviditet slutade kanske i v10-11 men drevs ut/ upptäcktes först v12. Så kanske de veckorna innan när det inte längre levde gjorde att hormonerna gick ner fortare efter att det börja blöda 🤷‍♀️
Men jag hade iallafall kanske en ÄL typ precis när det sluta blöda 🤷‍♀️

• Redigerat 2023-09-25 13:39 av [Freyaaa]
Etta2020
0

#481: så intressant att mensen kom så tätt inpå! Ja du måste nästan haft en ägglossning där precis när du slutade blöda?
För min del antar jag att gravtesten måste va blanka först?😊 jag menar, det finns ingen risk att jag får ägglossning snart med tanke på att gravtest fortfarande inte är blankt? Eller tänker jag fel?

[Freyaaa]
0

#482: Ja den måste nästan ha gjort det 🤷‍♀️ Vi ville vänta på en mens innan vi försökte igen, så väntade mer på mensen skulle komma än ÄL till att börja med :) kan inte komma ihåg exakt när jag tog gravtest för att se att det var blankt.

Tror att de måste vara blanka innan det kommer ske någon ägglossning, men är inte säker 😊

ÄL-test kan väl också ge utslag på hcg, så är kanske ingen idé att använda det innan gravtesten är blanka? 🤔

Etta2020
0

#483: jag förstår! Svårt att komma ihåg😅

Ja jag tror att det är så. Som du säger kan ju ÄL test ge utslag om HCG finns kvar i kroppen så likabra att vänta ut HCG 🥰

[Freyaaa]
0

#484: ja det är det nog, hör med din barnmorska eller 1177 om när de borde bli blanka annars 🥰

Jag fick just en rosa blödning 😳 Kan det vara en nidblödning ÄL+10? Nervös 😬 😅

Hoppas verkligen inte mensen tänker komma såhär tidigt 😔

Etta2020
1

#485: åh nej det hoppas jag verkligen inte! Jag hade rosa flytningar var och varannan vecka i min första graviditet med min dotter. Det behöver inte va ett dåligt tecken!❤️

[lojsanssa]
1

#485: spännande! Hoppas på nidblödning 😍
Nu sist när jag blev gravid så fick jag en nidblödning ca äl+10-11. Var bara lite på pappret två gånger inom loppet av en timme och sen som bortblåst. Kunde såklart inte hålla mig från att ta ett test senare samma kväll. Det var otroligt svagt positivt men både jag och sambon såg det 😍

[lojsanssa]
0

#470: fy.. det måste vara fruktansvärt 😔💔 jag har ju bara varit med om en.. och det var otroligt jobbigt.

cashili
0

#487: hm
Säkert på att det var en nid?
Låter inte helt troligt att testa pos några h efter ägget fäst
Så mkt hcg finns väl inte på några timmar med tanke på att man startar på > 5 som ogravid 🤔

cashili
0

#485: hoppas inte mens håller tummarna 🤞 ❤️

[lojsanssa]
0

#489: Nej helt säker är jag väl inte.. men jag har trott att det var en nidblödning. För dagarna efter blev testen starkare men fortfarande väldigt svaga, för att sen bli ljusare och ljusare och en vecka efter "nidblödningen" började jag blöda 🤔
Däremellan var det varken rosa flytningar eller blod..

[Freyaaa]
0

#486: Ne jag hoppas fortfarande på det bästa ❤️

[Freyaaa]
0

#487: jag hoppas på det 🤞 vill bara att dagarna ska gå fort nu så att vi får svar 🤩

[Freyaaa]
0

#490: ne hoppas på det bästa 🤞 vore konstigt med mens såhär tidigt, men med tanke på operationen och att jag hade så kort mensblödning då så kan det ju vara vad som helst 🤷‍♀️

cashili
0

#494: ja man vet inte om kroppen är redo än
när ska du testa ? Var det BIM -1?

[Freyaaa]
0

#495: Ne vi är beredda på att det kan ta några cykler innan det tar sig, men vi hoppas ändå 😍 på onsdag ska vi testa, då är vi BIM-1🤞

cashili
0

#496: håller tummarna !!
Hur gammal är du ? Vet inte om jag frågat det.

För mig blir det nog inget denna gång
Testen blir ej starkare

[Freyaaa]
0

#497: tack 🥰 jag är 31 😊

Åh så trist 😔 men testar du någon dag till? Eller när slutar du med progesteronet? ❤️

cashili
0

#498: jag testar kanske imorrn oxå men slutar nog då
💔💔

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer