Gravid iFokus

Gravid

Läst 70 ggr
Plantlady123
0

Gravid eller missfall?

Den 20 maj testade jag negativt på ÄL + 14, dagen därpå kom mensen som varade i 4 dagar precis som vanligt, eventuellt att flödet var något mindre än de brukar vara. CD 8 denna cykel tog jag ett äl-test som vart väldigt stark nästintill positivt vilket kändes tidigt så tog ett gravidtest som vart positivt men ganska så svagt. Tog därför ett CB med veckoindikator som visade Gravid 1-2 veckor och nu är jag så otroligt förvirrad?!
Är jag gravid eller är det ett missfall i och med mensen? Tempar och hade bekräftad ÄL 5 maj. Känns som att testen borde vara starkare alt visa fler veckor om jag faktiskt varit gravid?
Någon som har erfarenhet av något liknande?

cashili
0

Ja det känns ju som att det ej borde va 1-2 fortf om du är en vecka efter mens ..

Kan ju va rester isf från ett tidigt mf ?
Eller kan du haft sen ÄL?

Plantlady123
0

#1: Eveuellt att jag hade ägglossning en eller två dagar senare men i och med att jag tempar så jag är ganska säker på när ägglossning inträffade. Absolut senaste 7 maj. Har nu 4 dagar efter mensen slut en hel del molvärk plus att det kommer ljust rosa blodblandade flytningar när jag går på toa.
Får helt enkelt ha tålamod och se om gravidtesten ökar i styrka eller minskar men jag är så förvirrad?!

Aspi
1

#2: vänta och testa på nytt, får du samma resultat kontakta barnmorska/gyn för att kolla