Gravid utan positivt test?
Hej, jag blir fundersam men har några gånger läst att det är möjligt, dock fick jag pluss med dottern så borde ju inte gälla mig.
Jag hade senast mens i slutet på oktober och nu sedan ca 2-3v har jag börjat känna i magen som foster rörelser precis lika som dottern kändes, jag har dock tagit negativa tester med jämna mellanrum.
Hade knappt symptom med dottern innan rörelserna heller men nu har mina byxor blivit försmå sedan några veckor oxå… Blir fundersam.
Kan du inte få hjälp genom vården? Din bm kanske? 😊
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Vet inte har inte sökt för det eller nått för det känns ju inte som det borde vara möjligt
#2 Fast varför skulle det inte vara möjligt? Kan ju handla om att du har för lite hcg för att testet ska visa ett tydligt positivt. Kontakta din bm och se hur ni ska gå vidare, dom bör ju kunna erbjuda ett ultraljud för att se om det kan vara något. Annars kan man ju gå till någon privat klinik också för ultraljud 😊
#4 Har dock sett många som fått negativt på tester när dom kommit en bit in i graviditeten.
Är med i en bf grupp på Facebook där några testade för skojs skull och då fick dom negativt trots fosterrörelser 😅
Vad märkligt egentligen!
Dock har jag testat med några veckors mellanrum ända sedan okyober eftersom jag inte får mens och vi ändå kör oskyddat :)
Jag har en sån man lyssnar efter hjärtljud med sedan förra gången så ska prova med den o se om jag hittar något!
#6 Fast låt säga att du har lågt hcg, då kan du mycket väl vara gravid utan att plussa. Finns många som testat och fått negativa resultat men sen ändå visat sig vara gravid.
Mycket lättare om du bara bokar en tid för att kolla upp det istället för att spekulera 😊
Trodde jag fick mens igårmorse helt utan förvarning men blödde bara på pappret sen blev det ljust brunt och borta idag men idag har jag väldigt grov mensvärk istället, gyn vägrade ta emot mig…
#9: Kan du inte lämna ett blodprov som mäter hcg?
Jag fick faktist tid till gyn imorgon nu, att man ska behöva tjata ihjäl sig!
#11: Hoppas besöket går bra!
Tack, är så trött på min kropp nu, har iofs haft en droppe blod vid 3 tillfällen sedan oktober men inget som liknade mens och nör jag skrev fick jag det vanliga "vi kommer inte hjälpa dig förrän du varit utan mens i 6 månader" ibland ett år det beror på vem man pratar med så ringde 1177 som ringde o skällde ut dom o gav en tid direkt genom 1177.
#13: Hur gick besöket igår? Fick du rätt hjälp?
Ingen graviditet och ingen förklaring till nått alls