Missfall?? Behöver köra till akut?
Hej till alla
Ligger jag i sängen. Jag är gravid 5+3.
Jag sett lite ljus bruna flytningar igår. Men på morgonen jag sett röda flytningar och lite färsk blöd på toapapper… Kan inte stoppa gråta… Blir det fjärde missfall till mig..
Känns som mens kommer. Ont nere i magen. Ont i höger sida…
Jag ringde till 1177 dem såg att bättre avvakta med akut.. Men jag känner jätte orolig. Kanske dem ska göra någonting…?
- Redigerat 2021-11-14 08:04 av Cireea
Är det ett pågående missfall finns det inget akuten kan göra mer än att bekräfta att det är ett missfall
Beklagar ifall det är ett missfall :(
Om du har ont på höger sida, tycker jag att du ska kontakta gynakuten. Det kan vara så att graviditeten sitter utanför livmodern som i äggledaren.
Beklagar att du får uppleva en sådan stress och oro. Tyvärr gör inte vården något åt så tidiga missfall, om det är ett. Dock är det normalt att ha mensvärk under en graviditet, även blödningar. Du bör söka vård om blödningen är så pass kraftig att du blöder igenom skydd, vid feber, samt om du får försämrat allmäntillstånd. Svåra smärtor är också något man ska söka vård för. Normalt sett sköter kroppen ett tidigt missfall väldigt bra själv, och man behöver inte söka vård. Förstår att du känner dig skärrad, och sänder en kram och håller tummarna för dig.
Jag vart på gynakut igår.
Så.. Dem kunde inte hitta graviditet. Dem hittade någonting i livmode men dem kunde inte säga att det bebis (5+3).. För liten.
Dem görde prover och nu jag ska vänta..
Tack till alla att ni rekommenderade köra till akut❤
#4: Styrkekramar till dig ❤️