Förändrade hjärtljud
Hej.
Har varit hos bm idag, och känner att jag inte får gehör från henne. Ska byta bm imorgon.
Men undrar om någon här vet om det är normalt att bebis hjärtljud har gått ner från att alltid legat på 150-153 till att nu ligga på 126?
Detta i samband med att mitt blodvärde gått ner till 105 och att glukosbelastningen låg på 8,6 och hon strunta i att testa igen för att dem fick sticka 3 med större nål för att ens få blod så det räckte.
Något järnvärde fick jag inte svar på, men det låg på 10 i vecka tolv. Är i v30+1 nu.
Känner mig orolig att bebis mår dåligt pga mina dåliga värden.
Tack för svar.
Det är medicinska frågor du ställer så tycker du bör vända dig till din MVC istället (och då byta BM om du önskar det).
Men generellt så är ditt hb inte överdrivet lågt, och det säger inte så mycket när du inte skriver vad det sjunkit från.
Järndepåerna kollas i regel en gång i början av graviditeten och beroende på vad det visar så brukar man följa en rutin där den gravida får ta järntabletter för att fylla upp depåerna.
Om det lugnar lite så har hjärtljuden på min bebis också successivt sjunkit under graviditeten. Låg nog i början på runt 150 och nu senast 130 (går in i veck 36 i morgon). Beror ju också på om hen sover eller ej.
// Sofia
Låg ditt ferratin på 10 i början??