Gravid iFokus

Gravid

Etiketterrådtips
Läst 544 ggr
Cimchr1
0

Gravid fast sterilisering

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag plussade häromdagen på graviditets test svagt men gravid, samma dagen efter.
JG steriliserade mig för två år sedan i samband med kejsarsnitt.
Igår fick jag en lättare blödning via sex, blöder lite idag.
Är detta missfall?
Trots beslut att klippa mig så har jag ångrat mig…
har inte ont i magen som mensvärk. Observera att jag egentligen ska ha min beräknade mens om ca en vecka 😣

• Redigerat 2021-01-27 19:55 av Cireea
  • Redigerat 2021-01-18 09:04 av Cimchr1
MonicaLagerquist
1

Man kan ju trots allt bli gravid som steriliserad så mitt råd är att kolla upp det.
Om jag inte missminner mig är risken större för utomkvädshavandeskap.

Stolt ägare till tre La permer

Cimchr1
0

#1: hej!
Jag var inne på gyn; men dom drog en vanlig sticka.
Dom ville inte ta blodprov, utan tyckte jag skulle vänta en vecka till. Och att blödningen skulle avta…
jag ska försöka boka en ny tid på gyn…
oavsett bör jag ej blöda nu.
Hade gärna velat ha ett ul oclså för säkerhets skull

[Devya]
0

#2 Idag är stickor lika pålitliga som ett blodprov, enligt min gynekolog åtminstone.

Det kan ju hända att din mens dök upp lite tidigare än planerat. Det har även hänt mig även om det hörde till ovanligheterna. Men om du får riktigt ont så bör du definitivt kolla upp det ifall om det skulle röra sig om ett utomkvedshavandeskap. Du kan ju boka ett ultraljud privat, även om det kostar en del så kanske du behöver göra det för att inte oroa dig.

Det kan hända att min dator inte visar bilden särskilt bra men det ser inte positivt ut på min skärm åtminstone.

Femsmabjornar
0

Hur har det gått för dig?
Jag har med fått ett tunt pluss samma som du.. Och själv med steriliserad. Man är lite tom.. Jag trodde det var omöjligt.

[Devya]
1

#4: Ingenting är omöjligt och om du har fått information från vårdpersonalen att det är omöjligt så bör de i princip få en tillrättavisning för att ge felaktig info. Det är väl ganska ovanligt men ibland händer det.

Det finns inget som ger 100% garanti förutom avhållsamhet.

Min man har genomgått en vasektomi och de har sagt att det var en lyckad operation men det finns alltjämt risker vilket vi är medvetna om.

Ta ett digitalt test om ett par dagar för att veta säkert. Jag har upplevt att de fungerar bättre och så slipper man försöka tyda svaga streck som finns eller inte finns på stickan! Jag hoppas att det visar det resultat som du vill ha.♡