Gravid iFokus

Gravid

Etiketterallmänthjälp
Läst 314 ggr
myrelina
0

Kan jag vara gravid?

Jag och min kille har nyligen börjat försöka få barn. Jag har haft lite kortare cykler på 26 dagar och registrerar mina menstruationer i en app. Ungefär en vecka efter misstänkt ÄL började jag få molvärk och ont i äggstockar och mage. Det har hållit i sig dagligen sedan dess. På nyårsafton som var min BIM tog vi ett graviditetstest som var negativt. Blev besviken och tänkte att mensen skulle komma dagen efter… men så gjorde den inte det. Och inte dagen efter det heller. Började få förhoppningar men så i morse på dag 30 i cykeln började morgonen med ljurrosa flytning som en timme senare gick över till färskt blod (obs inga stora mängder). Satte i en tampong som mest blev färgat av brunt, gammalt blod. Sedan några timmar tillbaka är det helt torrt igen. Min mens brukar inte vara sen och jag brukar heller inte ha värk så lång tid inför. Känner ni igen de här symptomen från när ni varit gravida? Eller är det bara en märklig mens? Borde jag vänta ett par dar till innan jag tar ett till test?

De övriga symptom jag reagerat på är yrsel och den konstanta molvärken, som jag börjat lessna på.

Cireea
0

Kan vara graviditet men kan lika gärna vara en knepig mens. Hade nyligen en liknande upplevelse och då var det bara min mens som var knäpp en månad.

Du kan ta ett nytt test om du vill det.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

myrelina
0

Tack för svar! Vad lurigt det är alltså…

myrelina
0

Tog ett nytt test och det var negativt… Måste vara mensen. Bara att sätta hoppet till nästa försök!

Cireea
0

#3 Så tråkigt, håller tummarna för att det går vägen nästa gång 😊

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck