Gravid under slutet av studierna?
Hej! Jag & min sambo vill börja försöka skaffa barn till våren. Det skulle innebära att jag skulle kunna bli gravid under tiden jag skriver mitt examensarbete. Därmed vill jag höra era erfarenheter! Orkar man studera under första trimestern? Folk jobbar ju menar jag? förstår också att det är olika såklart men vill höra era erfarenheter, positiva som negativa!
- Redigerat 2021-01-13 21:16 av Cireea
Såklart du orkar det, omöjligt att veta exakt hur man mår, men jag mådde okej (illamående och trött ja, men man orkade ju jobba). Jag skrev precis min d-uppsats och jag hade nog orkat den även som gravid :) man vet ju aldrig hur lång tid det tar att bli gravid heller, så börja försöka ni :)
Säger som ovanstående! Har studerat nu första tiden som gravid, har gått utmärkt 👍🏼 Kör på!!
#2: härligt!! Har det varit något som varit extra jobbigt? Har allt gått bra? ☺️
Vissa orkar och andra inte så det där beror helt och hållet på. Det finns de som mår jättebra de första månaderna men sen finns det dem som måste sjukskriva sig för de gör inget annat än att mår illa och spyr.
Personligen skulle jag skjuta upp barnverkstaden ett par månader för säkerhets skull, men allt är möjligt bara man är motiverad. Jag har nu fullgjort hälften av mina studier (magisterexamen) och jag arbetar samt tar hand om mina två barn som är under 2 år. Jobbigt med bara 3-5h (avbruten) sömn men jag är verkligen motiverad så det går på något sätt. :)