Gravid iFokus

Gravid

Etikettkänsliga-situationer
Läst 646 ggr
[Devya]
2

Föda barn med ansiktsmask

Det är verkligen inte kul just nu. Har nyligen fått reda på att jag måste använda ansiktsmask då jag ska föda barn. Jag kan inte låta bli att fullständigt hata det faktum att jag är gravid och känner mig fullständigt tom…. 6 veckor kvar och jag är väldigt nere nu. Inte tillräckligt med att min man inte får komma med mig utan jag måste även bära mask då det lär vara svårt som det är att andas då jag föder barn. Masken måste även vara på sen då jag handskas med bebisen. Om jag kunde vrida tillbaka tiden skulle jag aldrig blivit gravid.😫

meellii
0

Åh! Hur kommer det sig att du måste det? har du några symtom?  det är ju 6 veckor kvar ändå, på vissa sjukhus kan även mannen vara med, så tycker du ska kolla runt på andra sjukhus :)

[Thiah]
0

#1 ts bor inte i sverige. Devya , vilket skit (för att vara ärlig). Får du läkaren eller barnmorskan med dig hela tiden eller måste du faktiskt vara ensam?(vet att inget ersätter maken).

[Devya]
0

#1 Jag bor i Belgien och det är krav på att man bär på sådant nu, även då man ska föda barn för att skydda personal och barnet själv, ifall om.  Det är så precis överallt i landet. 

#2 Personalen lär åtminstone vara på plats och jag har inte så mycket emot att min man får inte träffa mig eller bebisen de 5 första dagarna (som jag måste stanna där) men det att jag måste bära mask känns så himla jobbigt….

mollyt
0

Men usch vad jobbigt! Jag förstår din motvilja mot att vilja ha något framför näsan och munnen under tiden, verkligen! Kram till dig, jag håller tummarna att det trotts allt kommer kännas bra och bli en bra upplevelse med förlossningen