Vi som planerar barn 2020 #8
Nu får ni fortsätta här eftersom #7 är full!
Obalem och Pasca92: Jag känner mig också positivt inställd denna månad, som att jag har lite mer självförtroende i saken just nu, även fast jag håller mig realistisk och vet att det finns en hög risk att inget händer med tanke på alla de andra månaderna.😊 Hur långt från ÄL är ni nu?
#1 va bra att vi alla har god inställning, de tror jag är viktigt 😀 jag är på äl+7/8 #2 ser ingenting :/
#3 Ser inget tyvärr. #1 Så otroligt spännande att se hur det blir för oss 😍 Är din ägglossning över nu? Jag är på äl5 och tiden sniiiiiglar fram
Har verkligen jätte mycket molvärk och ömma bröst, väldigt ovanligt för att va jag 🤔 Nåväl, kan likväl va PMS! Idag beställde jag hem graviditetstest och dom bör komma imorgon. När är det lönt att börja tjuvstarta testandet? Jag har beställt sånna som mäter ifrån 10, behöver som sagt gärna få reda på det så fort som möjligt så jag kan börja med mina sprutor (yaaay….🙄) Kan man börja äl7/8? Eller det är inte ens lönt kanske? Har plussat på ÄL 9 förut med eftermiddags urin, men då hade jag inte testat något innan.
#6 de låter ju väldigt positivt! De har även jag :) mest på höger sida men även på vänster. Tja alltså äl+8/9 kanske då? Jag fick plus först på 13 och dessutom har jag tagit ovitrelle spruta så jag får nog vänta längre :( men ska kolla på torsdag om de finns hcg kvar av sprutan, nervös!! Vilken dag blir de för dig? Såå exalterad för denna omgång 😍
Låter bra! Jag ska ta nästa test på söndag ☺️ Ja de är verkligen så spännande! Alltså med den här molvärken så kan jag verkligen inte låta bli att va så positiv eller iallafall hoppfull! Känner igen de från min tidigare grav 😇
Ja de gör jag också!!! De är verkligen vår tur nu 😍
#9 #10 Vart beställer ni era test ifrån? Håller tummarna för er🎉 jag går runt med molvärk också men det är ju såklart ägglossningen 😂 Mitt ÄL-test pikade igår, så antar att det är kring idag som är THE DAY.. Testade även "concieve plus" igår som är en fertilitetsgel, den innehåller kalcium och magnesium och ska hjälpa spermierna med en optimal miljö + lite extra "boost" att ta sig fram. Vi får väl se ifall det kommer göra någon skillnad 😁
#9 Åh så spännande 😍 Hur känns din molvärk, är den konstans eller kommer och går? Min kommer och går, ilar också ner i låren och ljumskarna. Varje gång jag känner av den ler jag och blir helt varm, försöker tänka positivt och tillåter mig själv att tänka att det är en bebis som blir till 😊 Denna gång tänker jag släppa på min realistiska sida och bara vara så hoppfull och positiv som jag bara kan ❤️
#12 åh va fint du beskriver de!! Så har de varit för mig också ☺️ Ja blir glad av varje stöt av molvärken bara för att jag hoppas sååå att de ska vara något bra! 😇
#12 #13 Åh vad jag önskar att dessa dagar kan gå lite fortare så att jag får känna samma känslor som ni 🙊 Alla på denna sida är ett sånt STORT stöd för mig, jag blir så glad av att läsa allt som alla skriver💜
#14 Har din ägglossning passerat nu? 😍 Ikväll har jag haft sån OTROLIG molvärk, det spänner nå så in o bomben! Hoppas det är något bra❤️ Men fina du, jag håller helt med dig! Känns så skönt att ha lite medsystrar att kunna prata öppet med utan något filter 😊 Och mannen tycker nog också de 😂
#14 snart är du där!! Vi är med dig 😀 Jag håller med dig! De är så härligt att kunna få stöd, få skriva av sig och ha dom som har erfarenheter och tankar som liknar mina ☺️ Ni är guld värd!
Hörni… nu bara försvann all molvärk, och med den hoppet 🥺 kan ju vara för att jag är väldigt nervös inför test imorgon. Men nu känns det inte lika bra längre 😔 Förlåt för deppigt inlägg nu när vi alla varit på positiva innan, ibland är de svårt att upprätthålla den positiva andan!
#17 Denna bergochdalbana är fruktansvärd ❤️ Det är okej att känna hopplöshet, men du vet precis som jag att det långt ifrån över! Det är många dagar kvar tills BIM 😊 Jag läste faktiskt om en tjej i en annan tråd som hade molvärk som försvann helt två dagar innan BIM, hon var så uppgiven och tänkte att nu blev det inget. Men så var inte fallet, hon fick ett jätte fint pluss! 😊
#18 tack för pepp! 🌹 jag ska försöka tänka positivt! Hoppas de händer mig också 😀
#15 Ja, jag tror att den är över, mest troligen så infann den sig igår, men jag har fortfarande molvärk i tjejmagen idag. Kanske man får till ett 3-dagars med sambon🙊🙈💞 #17 Det är inget fel med att ha "sämre" dagar! Man är aldrig tvingad till att hålla hakan uppe varje dag, det är tillåtet att slappna av och känna "tänk om inte". Det är en del av hela äventyret💜 Men jag säger som Pasca92: än är det inte över😉👏 #21 Det är ett utav alla tecken jag alltid letar efter varje månad🙊 sååå himla spännande!!
#23 Hehe, låter som en plan😉 Vi har försökt i ca 1år och 2 månader om jag inte misstar mig…
#24 Jobbigt, har ni sökt hjälp? ❤️ Ändå fint att vi alla sitter i samma båt, att vi kämpat så länge. Tänk vilket mirakel om vi alla skulle bli gravida 😊
1 eller 2 maj har jag BIM och läääängtar ihjäl mig tills dess. Tyvärr blev det dåligt med mys under ägglossning pga jobb som gick om varandra plus en 1-åring som gärna vill vara vaken när tanken är att han ska sova 😝. Fick till myset 1 gång. Så är lite tveksam till att det ens har fått en ärlig chans till att bli något. Men man lever på hoppet 😳🤪 Varför går dagarna mellan ägglossning och BIM alltid så jäkla långsamt?!
#27, skoj! Hoppas så på positivt för oss 😍 ja det är sant, det räcker med en bra simmare! Men brukar försöka få till 1 gång om dagen i 3 dagar vid ägglossning 😇 aja vi får se helt enkelt! Åh kan man testa så tidigt och med vilket märke? Har alltid väntat till jag verkligen har BIM men sen har jag alltid fått mens dagen efter 😕 förutom enstaka gånger när den varit mer sen än så.
#25 Ja, men utredningen har blivit lite utdragen. Har tagit alla prov och ska nästa vecka dit fysiskt för samtal + gynekologisk koll osv.. är nervös.. Hur länge har ni försökt? Ja helt fantastiskt, hjärtat spritter lite av lycka när jag tänker på det hela!💜 ni ger mig styrka tack vare allt luftande och stöd. #26 Så roligt!! Min BIM är väl ca beräknad till 5/5 🙊 får kolla monitorn sen! Förra månaden gick snabbt, men då räknade jag inte med att bli gravid. Men alla andra månader + denna är sååå seg och jag är bara på ÄL+1 just nu😅
#28 Nja alltså det är egentligen högst osannolikt att det skulle visa något MEN jag har plussat på ÄL 9 med kvällsurin så vem vet. Anledningen varför jag testar så tidigt är för att så fort jag vet att jag är gravid måste jag börja ta blodförtunnande sprutor + andra mediciner för att förhindra missfall. När jag plussade på ÄL 9 förra gången var det med CB early och RFSU early 😊
#29 Men så skönt att utredningen är igång iallafall ❤️ Hoppas allt ser fin fint ut! Har du blivit gravid någongång? Vi har försökt i ungefär två år. Första året hade vi bara oskyddad sex och tänkte inte på ägglossning och så, och då hände inget. Andra året började vi verkligen försöka och då blev vi gravida tre gånger, alla missfall tyvärr. Men nu har jag fått medicin till nästa graviditet 😊 #31 Så roligt att du börjat med testandet nu! 😍 Kan tyvärr inte se något men ibland är det ju omöjligt att få med på bild 🙄
#31 Åh så spännande med att få börja testa👏 #32 Nä, inte en enda graviditet.. så jag har verkligen noll koll på om mitt system funkar och det är skrämmande.. Jag har fortfarande rejält med molvärk idag och det är äl+2 nu 😫 ungefär som när mensen är inne på 2a/3e dagen.. Okej, vad kom dom fram till att "problemet" var för något?💜 hur länge sen fick du hjälp?
#32 Förstår att du är orolig 😢 Men oavsett om det är något eller ej så finns det alltid hjälp att få! Barn kommer ni att få, på något sätt eller annat! 😊 Nja, dom trodde det kunde va för att jag är APC-resistens (en liten förhöjd risk för blodproppar, jätte vanligt) men det kunde lika gärna va otur. Men han tyckte ändå att vi skulle pröva att medicinera mig nästa gång för att se om det hjälper 😊 Detta var förra månaden, så det är ganska nya besked!
Jag hörde något som damp ner i brevlådan… Alla mina graviditetstest! Tror ni jag kunde hålla mig? NEJ! Hahaha 😂 Negativt såklart men jag kunde inte låta bliiiii!
Eller ser ni något?
#37 där finns ju en skugga! 🤩
#34 Jo, så är det ju.. Okej, hoppas det går bra nu!😍 #37 Jag ser också en skugga🙊
När jag ska på gynekologiska kollen + ultraljud så kommer jag ligga på äl+8, OM jag skulle vara gravid(att ägget fäst osv) skulle dom kunna se det så tidigt då?🤔
#40 oj de vet jag inte :o mest troligt så ser dom bara att äggen lossat men inte mer.. men kanske!
#40 Jag tror tyvärr det är förtidigt för att se 😢 Det enda man kan se vad jag förstått är att livmoderväggarna är förtjockade, det är dom både vid mens och grav. Men ägget är ännu för smått för att se. Men jag kan minnas fel 🤪
#41 #42 Okej, ni har mest troligen rätt! Det var bara en fundering som dök upp i skallen, jag har så många tankar och så mycket oro inför detta besök😔
#43 Det är klart man är nervös ❤️ Se till att inte hålla inne på dina frågor utan passa på att ställa alla frågor som man någonsin undrat över. Vilken dag är det du ska dit? Onsdag?
Doktorn tror på missfall för mitt hcg är för lågt… så fast medicin som ska hjälpa mot missfall hjälper troligen inte och jag ger upp nu… 3 missfall på mindre än ett år och fast jag får hjälp så gick det inte… känns som om det är ett tecken att vi inte ska ha mer barn 😔
#46 Beklagar verkligen ❤️ Har själv haft tre missfall på ett år och har precis fått medicin. Oron kommer såklart aldrig försvinna 😢 Men är det verkligen säkert att det är missfall..?
#47 jag har inte börjat blöda och mina test har inte blivit svagare så finns hopp men ligger väldigt lågt i hcg 😔❤
#49 Håller verkligen tummarna för dig vännen ❤️
#49 Håller verkligen tummarna för dig vännen ❤️
#44 Kommer nog få en blackout när jag väl är där och inte veta vad jag ska fråga 😫 men jag ska försöka skriva ned lite innan. #45 Än är det inte över!! #47 Men fy så jobbigt.. kan inte ens tänka mig hur det känns. Men jag håller ändå tummar och tår på att det finns en annan positivare förklaring till det hela💜
#45 ja tycker mig ana en skugga på din dock? Ja tog ett igår på eftermiddagen som ser ut såhär (bild) finns ett svagt streck där! Ja tänkte först inte testa då jag inte kände något alls i kroppen.. men så började brösten ömma och med de kom de mensvärk :o så ja kunde inte låta bli 🙈 Hur mår du?
#52 ja håller så tummarna för dig!! Ta å skriv ner saker eftersom i telefonen så känner du dig allt för stressad där så tar du fram den 😀 dehär fixar du <3 #53 ja skulle säga att de bara är lite för lite hcg för att digitala ska fungera, för med dedär strecket är du gravid 😀 #54 men dedär är ju en fin ökning!! Åh hoppas hoppas på att du bara är låghormonare så som du misstänker ❤️ Ska du komma på återbesök? Och har läkaren sagt att du ska fortsätta testa? Om ja, vad tror han om att testen ökat tror du?
#57 Ömma tuttar är ett bra tecken!! :D kan kanske urskilja något vääääääldicg svagt på ditt test, men vet inte om det är inbillning. Jag vaknade 06 av att jag var jätte kissnödig. Kissade i min kopp, ställde den åt sidan och gick och la mig igen. Sen gjorde jag tester ungefär 3 timmar senare, vet inte om urinen blivit ”förstörd” då kanske? Ska göra ett nytt i eftermiddag. Känner mig inte så hoppfull längre faktiskt :(
#58 ja jag hoppas verkligen de 😀 ja svagt är de men syntes ganska tydligt på riktigt! Oj de har jag ingen aning om faktiskt :( Men de finns ju två till skuggor? De är ju knasigt :o syntes de något i verkligheten?
#60 Ja men dåsa!! 😍 Så spännande!! Ja det ser jätte konstigt ut? Tycker det syns mer än de andra dagarna men det är så svagt att det kan verkligen va inbillning eller fel på testet.
#62 Det är absolut positivt! Och starkare än de du la upp igår <3 Det är ganska vanligt med blödningar runt då man skulle haft BIM, men det ska inte göra ont och inte va som en mens :/ Jag känner mig VÄLDIGT gravid, har jätte mycket molvärk idag, brösten ömmar mer och mer för varje dag och ett diffust illamående. Jag har liksom svårt att acceptera att testen är negativa för jag känner mig verkligen gravid :( Säkert skengravid.
#61 då tror jag att de är något på gång 😍 bara tidigt ännu! #62 de är vanligt som sagt! De ska som pasca92 säger inte göra väldigt ont eller vara väldigt rikligt! Så än så länge, helt klart gravid 🤩 #63 åh va härligt med en sån känsla!! Tänk att de är tidigt, de är inte allt för vanligt att något syns redan nu och du har redan fått svaga streck ☺️ Så lita på magkänslan! Lev på hoppet tills tanten kommer på besök.. eller så skrämmer vi iväg na så hon inte våga sig hit 😇
#64 Hahah så fin du är! <3 Vi skrämmer iväg henne tycker jag! Hur mår du, vad säger kroppen?
Obalem ska dit igen på måndag och tisdag så får hoppas på bättre svar då 😍
#66 håller verkligen tummarna för dig <3 berätta gärna hur det går
Så säg mitt ut i början😍
#56 Tack så mycket!🥰 #62 Håller tummarna för dig, det ser ju solklart ut👏 #76 Åh jag ser ju sträck så jag hoppas verkligen på att det inte alls är spök för dig!!❤ Jag själv tycker att jag har molvärk HELA tiden?! Dock så har jag blivit förkyld. Det är inget stort, känner mig pigg osv och i vanliga dagar hade jag inte brytt mig… men i dessa tider så håller jag mig hemma och hoppas på att det går över så att jag får 48h frisk och kan åka på mötet i veckan. Det är många motgångar just nu..
5 dagar till BIM 😊
#65 de vågar ja inte säga än 🙈 säger imorgon när ja tagit test 😇 #66 håller tummarna så för dig!! Men pasca92 där finns ju ett streck!! 😍 så taggad på ditt imorgon om du ska ta ett 😀
Inget attack idag :( så nu är de nog kört då
#84 Men det borde ha blivit starkare tycker jag 😩 Ska testa med RFSU i em. Men jag kan se något på ditt också, ser dessutom blått ut! 😍
#85 de har blivit starkare ju 😀 och dessutom kan ju ägglossningen ha skett någon dag senare? Ja tror absolut på ditt test 😍 Tja… de är taget någon minut för sent! Sen så ser jag inget nu i efterhand så de är nog bara spök :(
#86 Men åh <3 Inget är ju kört förens mensen kommer! När jag tänker efter så vid min allra första graviditet (abort) så plussade jag i vecka fem. Testade som en dåre men allt var negativt. Sökte tillslut hjälp och fick då kissa på plats, och då var det positivt! Så ibland kanske systemet är lite trögstartat bara. Jag kunde inte hålla mig, klämde ur några droppar.
Ja så är de ju! Men de känns alltid så ledsamt :( Men där syns de ju också! 🤩
Obalem och pasca92 jag ser ju sträck på er båda 🙊🙊
Obalem och pasca92 jag ser också på era 😍
Tack hörni för lite hopp ❤️
Hej igen , behöver få skriva av mig. Jag har då lagt upp mina bilder med svaga plus . Men ändå plus .. inget på Clear Blue. Va och frågade killen på apoteke som jobba där och visade bilden och han sa att det är negativt … jag blödde bara 1 minut igår , inget mer efter ingen mensvärk .. jag är helt förstörd i hjärnan och har tappat hoppet .. bör jag va inställd på att det är inget .
#92 Jag tycker det ser ut som det kan va nåt, det syns ju tydligt ett sträck (med färg?) Ta ett nytt om två dagar då Hcg har ska hunnit öka vid det laget om du är gravid.
92: men jag skulle tolka det där som positivt? Strecket är ju synligt OCH rosa. Killen på apoteket tycker inte jag har någon rätt alls att säga att det där är negativt. Under mina tidigare graviditeter har mina test sett ut sådär långt in på BIM +. Och ang blödningen, det kom inte mycket blod? Eller? Har det upphört nu? Kärlen där nere är OTROLIGT ömma och kan ge små blödningar utan att det behöver betyda det allra värsta. Försök tänka lugnande och ta ett nytt test imorgon 🙃
#92 jag tror på att de är positivt! Man kan blöda tidigt in i graviditet 💙 ta ett nytt om några dagar men under tiden, med anledning av ett så fint streck så tillåt dig själv att tänka:Jag är gravid!! Lycka till :)
#97 va spännande! De är nära 😀
#96 jag tror jag har blivit galen och ser streck överallt, tycker jag kan se något svagt på ditt! När är BIM? #97 Så roligt! Duktigt du är som kan hålla dig! 😍 Ska du vänta ända till BIM? Testet längst ner är ifrån imorse och det övre ifrån i eftermiddag. Jag känner mig dock 80% säker på att det är spök och att det inte blev något denna månad. Kommer testa med RFSU imorgon så hoppas jag inneeeerligt på ett TYDLIGT plus 🙄 Så tröttsamt med all skuggor hit och dit
#100 Men åhhh jag hoppas verkligen för oss båda 🤍🤍
Jag också!! När tar du nästa? 😀
#102 Imorgon bitti 😊 du med? Har dock en vääldigt stark magkänsla att det kommer va blankt 😔
Obalem och Pasca92 vilken äl-dag ligger ni på??💜💜
Äl+12 idag för mig! Hur är de med dig? ☺️
Tvärt blankt för mig idag, tog till och med två olika test men nada 😔 Nu är det upp till er Oblaem och Norrlandsbruden ❤️
Tvärt blankt för mig idag, tog till och med två olika test men nada 😔 Nu är det upp till er Oblaem och Norrlandsbruden ❤️
Ge inte upp än pasca92! Ja blev så besviken igår så ja skippade att ta ett idag :( ja tror de är kört för mig också! Äl+13 för mig idag
#108 Förstår dig, det är så jäkla fruktansvärt jobbigt 😔 Bara att in vänta mensen och ladda inför nästa gång då 😕
#109 ja jag tror nog de :/
#113 Ja men jag ser något!!! Åhhhh jag hoppas så mycket för dig! 🤍🤍🤍🤍🤍
#114 åh tack för hoppet!! Ser du verkligen?? Jah hoppas också så mycket för dig 💙
#115 Ja jag ser! 🤍 Ytterst svagt, men jag tycker jag kan skymta något!
#115 Ja jag ser! 🤍 Ytterst svagt, men jag tycker jag kan skymta något!
#117 tack för de ☺️ Lite hopp finns!
#99, jag väntar till BIM eller bim+1 eller 2. Har inga test hemma. Hade jag haft det så hade jag säkert testat. Men har börjat vara restrektiv med testerna och köper bara ett 2-pack gravtest per månad. Har mått så dåligt psykiskt av att testa flera dagar i rad. Blivit stressad liksom. Mår mycket bättre nu 😇 och inbillar mig att det är större chans att bli gravid om jag mår bättre psykiskt 😍
#105 Jag är på äl+6 så.. IFALL något ska hända så antar jag att det bör fästas snart… Det enda jag känner i min kropp är oro eller kanske nervositet och jag tycker inte om det. Men det är mycket som sker just nu.
Hej igen tjejer . Nu är jag på BIM +3 har förmodligen fått mens och har haft jätte ont i magen hela dagen .. så misstänker att jag har fått antingen spökstreck hela tiden eller mf? Tack för att ni är så fina anyway ❤️
#124 Om du har haft mycket ont så är det nog förmodligen mf :( Har haft det flera gånger själv så jag vet hur otroligt jobbigt det är <3 Fortsätt testa dock och se så att resten blir svagare. Idag har jag känt mig såååå himla förstörd, grötigt till och från hela dagen och det känns som att det aldrig kommer bli en bebis (har förmodligen pms). Killen är så fin och förklarar att han blir mer och mer peppad och att det blir lättare och lättare att ha sex på beställning så det är en enorm tröst i den här förjävliga karusellen ❤️
#124 Om du har haft mycket ont så är det nog förmodligen mf :( Har haft det flera gånger själv så jag vet hur otroligt jobbigt det är <3 Fortsätt testa dock och se så att resten blir svagare. Idag har jag känt mig såååå himla förstörd, grötigt till och från hela dagen och det känns som att det aldrig kommer bli en bebis (har förmodligen pms). Killen är så fin och förklarar att han blir mer och mer peppad och att det blir lättare och lättare att ha sex på beställning så det är en enorm tröst i den här förjävliga karusellen ❤️
Gråtit, inte grötigt 🤪
#126 Jag förstår din känsla. Jag är väl lite i den perioden just nu också, jag har svårt att vara positiv.. Jag går mot äl+7 och känner lite att "äh, det blir nog inget nu heller" fastän jag har ett litet hopp som brinner inuti mig ändå med att "vissa har fått efter 2 år, eller första barnet efter 3 ggr och andra barnet 4 år senare", men samtidigt är det så j*vla svårt att hålla uppe den där glöden. Men jag hoppas då innerligt för oss ALLA att plusset kommer en dag och den dagen så kommer jag att känna mig oövervinnelig💜
Asså jag kan inte bli lyckligare!!! Den andra doktorn hade fel och det blir inte missfall 😭 allt såg bra ut och hcg har stigit samt man kunde se en liten säck nu samt att slemhinnorna har blivit tjockare 😭❤
#126 åh men du :( de är så hemskt att någon ska behöva känna såhär.. tur du har en fin partner som hjälper dig! Snart har vi våra bebisar också <3 Här blev det ingenting denna månad… har skrivit till min läkare å frågat vad vi nu ska hitta på. I utredningen som gjorts så har man bara gjort ett VUL och sedan tillsatt leteozol och ovitrelle. Min partner har inte kontrollerats alls och inte heller mina hormoner, vilket jag förstår ska göras vid en utredning :/ hoppas på bra svar!
#130 Ja vissa dagar känns det bara så fruktansvärt tungt 😕 Testade också negativt imorse så här blev det inte heller något. Denna gång ska jag temps, har aldrig gjort det förut och det är väl det enda man inte testat känns det som. Jätte bra att du skriver! Ibland måste man ligga på dom som sjutton för att något ska hända. Klart att de måste undersöka honom också, känns som en ganska vital grej i en utredning.
Ååå vad härligt Karlsson369 😊❤
"Små stjärnor lyser också i mörkret"
#129 Men grattiiiis!!!!!! 😍😍😍😍😍 Vilken lättnad! Och FY på den andra läkaren, sånt där får man ju bara inte säga! 😮
133 ja verkligen 😭 han borde inte få jobba med gravida för så som han gör 😭
Karlsson369 åh vilken lättnad!!! Jah är så glad för er skull ❤️ Stort lycka till i framtiden med allt!
#137 Men oj, det ser ju misstänksamt positivt ut 🙊 jag vet att man inte ska kolla efter tiden som är skriven, men du må absolut ta ett till test imorgon💜
#138 ja precis 🙈 jo de vet jag men man kan inte alltid låta bli haha.
#139 Men kollaaaaa åhhh jag hoppas det är något!! 😍😍
#139 Men kollaaaaa åhhh jag hoppas det är något!! 😍😍
Jag skulle säga att det är pos 😍
Okej, äl+7 nu och jag har inte samma molvärk som förut men en känsla av att det är "svullet" i tjejmagen, typ som när man drar upp knäna till magen eller sitter på huk osv.. FÖR MYCKET INFO NU MEN: jag är väldigt blöt och får lite flytningar i trosorna flera gånger per dag fastän jag brukar vara torr fram till BIM.. MEN det är tidigt ännu och jag överanalyserar väl allt. När är okej att börja testa tycker ni?🙈
#145 Jag har inte JÄTTEmycket, men tillräckligt för att det ska lämna spår efter sig hela tiden🤔 och som sagt den där känslan av att det är svullet i tjejmagen om det kan vara under mens.. Men jag vet att jag har haft den känslan andra gånger då jag inte varit gravid.. Jag känner verkligen med dig💜 snart är det vår tur! Ska på mötet imorgon med undersökningen! Okej, kanske väntar tills dess då! Jag kan inte påstå att jag är överdrivet taggad på att få tidigt nedslående tomma test😣
#146 Vi behöver någon som plussar nu, hoppas innerligt att det är din tur 😍 Stort lycka till på mötet imorgon, du får berätta hur det går.
#146 Vi behöver någon som plussar nu, hoppas innerligt att det är din tur 😍 Stort lycka till på mötet imorgon, du får berätta hur det går.
#143 åh hoppas du har rätt!! ☺️ #144 men hallå de låter ju lovande dedär! Om 3 dagar kanske? 😀 #146 lycka till på mötet!! 💙 #149 men åh så spännande!! Nu är de verkligen nära 😀 #150 de känner jag oftast kring ägglossning! Spänd, molvärk och ibland som stickande känsla
#152 iiiiihhh jag ser!!!! ska du testa imorgon bitti?? 😍😍
#152 iiiiihhh jag ser!!!! ska du testa imorgon bitti?? 😍😍
#153 åååh🥰🥰 klart de! Måste sova nu så de blir dags att testa snart hehe
#156 Jag ser nåt litet litet! Håller verkligen tummarna för dig! 🙏
#156 jag ser 😍❤️
Tack båda två ☺️ De skulle ju va så konstigt om 3 test ger fel resultat.. men samtidigt är de såååå svagt för att vara bim
Mitt va väldigt svagt med. Och vet inte exakt men för mig tog det från blödning till posetivt lite mer än 5v så vänta några dagar till Och prova igen 😊 håller som sagt tummarna 🙏
#160 okej! Ja jag ska försöka vänta till fredag 😀
Så värt o vänta om du kan få ett starkare plus då än göra om för tidigt och så svaga tveksamma. Lång väntan.. jag vet men så värt! Lycka till 🌸
Hejsan allihopa! Besöket på barnlöshets-mottagningen är nu gjord och 1000 tyngder har släppts och jag känner mig som en Queen! ALLA prover hos både mig och sambon ser väldigt bra ut. Det enda "negativa" är att jag har en cysta på 4cm på ena äggstocken. Dom sa att dom inte bryr sig om 0-2cm, men att dom absolut inte är oroliga för denna men att det ändå var bra att kolla upp. Så därmed fick jag ta ett blodprov samt kolla upp den igen om 2-3 månader. Eftersom vi är under 30år så ska vi försöka i totalt 3 år innan vi får hjälp med IVF(alltså 2022) men dom var övertygade om att vi aldrig skulle ses igen. Ena läkaren sa åt oss att slänga alla äl-stickor och bar tänka på att ha samlag varannan dag från och med cykeldag 12. "Släng stickorna och köp vin istället" sa hon med ett leende och det kändes så otroligt befriande på något vis. Jag ska försöka byta ut sorgen mot glädje ett tag framöver och hålla hoppet uppe!💜
#163 Men åhhhhhh grattis!!!!!!! Exakt så var mitt möte också 😍 Bara att veta att allt är i sin ordning tror jag ökar fertiliteten hahah! Så himla skönt för er ❤️
#164 Haha jag tror det också! Tack så jättemycket 💜💜
#161 Obalem har du testat något idag? 😍
#163 men vilken lättnad!! Va glad ja blir för er skull 😀 de är inte alltid lätt att tänka positivt, de är därför dessa grupper är sååå fina! Här finns det alltid någon som kan ge en lite positivitet och glädje, tack hörni 💙
Min temp sjönk i morse så jag känner att hoppet försvann :( så om inte mensen kommer idag då tar ja ett imorgon! Men ja tror nog att de startar idag :/
#168 Åh nej, men än är det inte över! ❤️ Känner också att min mens är påväg, kommer nog idag eller imorgon 😕 Började faktiskt tempa idag, har aldrig gjort det förut! Ska bli väldigt roligt 😊
#168 Åh nej, men än är det inte över! ❤️ Känner också att min mens är påväg, kommer nog idag eller imorgon 😕 Började faktiskt tempa idag, har aldrig gjort det förut! Ska bli väldigt roligt 😊
#170 tack! Åh nej :( Ja de är givande om man inte blir stressad av de! Jah bunt väldigt lätt stressad å kan inte sova om jag tempar för mycket.. men de behöver ju inte va så för dig 😀 allt som är nytt är ju skoj!
Idag kom min mens, känns ändå okej! 😊 Vi är nog mer peppad inför nästa gång än någonsin❤️ En fråga, nu som tempar, tempar man även under mensen? Och isåfall, varför?
#172 vilken fin inställning! Hur lång cykel har du? I början kan de va bra att tempa hela cykeln så att man ser förändringarna! Har du en bra app? 😀 rekommenderar flo eller Premom för temp.
#174 det är faktiskt dom två jag använder 😍 Men sååå konstigt!!! Jobbigt när man bara vill veta vad som försiggår i kroppen. Men det var något tjej som sa att dom där testerna var super sega på att visa plus. Hon hade ett jäääätte svagt streck på dom, som dina, men hon plussade på CB digitalt!
#174 det är faktiskt dom två jag använder 😍 Men sååå konstigt!!! Jobbigt när man bara vill veta vad som försiggår i kroppen. Men det var något tjej som sa att dom där testerna var super sega på att visa plus. Hon hade ett jäääätte svagt streck på dom, som dina, men hon plussade på CB digitalt!
#176 jaha men dåså. Dom är bäst 🤩 Ja de är så sjukt frustrerande… jag får väl se om de blir fler såna streck, då får ja nog ta digitalt!
#172 Åh, vilken bra inställning!! Heja heja!💜 #177 Utöver dom tokiga testen: hur känns det? Hur mår du? Jag tog ett test äl+9 som var superblankt, så nu ska jag nog vänta till BIM som sker i början på nästa vecka. Jag är på äl+10/bim-4 just nu och började igår att få ont i svanken och vaknade idag till en liten värk i brösten..(alltså mina standardsymtom inför mens, snart kommer väl pmsen också..)
#178 alltså ja känner inte så mycket.. uppsvällda bröst, lite huvudvärk och känner mig inte bakis typ 🙈 Men de kan ändå vara bra symtom 😇 de är nära nu! Håller så tummarna för dig 😀
#179 Åh, hoppashoppashoppas 🙏🙏💜 ska du testa med annat märke på stickorna nästa gång? Ja det är ju sant… än är det inte över denna månad ☺
Är på äl+4 nu om jag räknar rätt. Har för tillfället mycket stick och molvärk vid livmodern. Mest vid högra sidan. Nån mer som känt så?
#181 Jo, men tyvärr har det inte varit pga graviditet för mig😅😅 #182 Samla kraft till nästa försök🌞✊
#180 jag har nu testet två olika och båda ger svaga streck :/ #182 hoppas den är över snart!!
#185 Det ser tydligare ut 😍 Har du kvar dom gamla testen att så du kan jämföra? Om du fortsätter få svaga under helgen tycker jag du ska ringa MVC på måndag och be om blodprov ❤️
#187 åhhhh så himla spännande, håller tummarna så hårt för dig! 😍❤️ du får fortsätta hålla oss uppdaterade? hur känner du dig i kroppen?
#188 haha jag har passerar dedär med att de är spännande 🙈 nu är jag påväg att bli tokig… 😳 Ja givetvis! Alltså egentligen inte mycket alls :/ magen börja krångla nu i morse men de kan ju bero på vad som helst. Annars är typ allt borta
#189 Ja fy ovissheten är fruktansvärd 😫 Brular din mens va sen? Du verkar ju producera hcg eftersom att alla tester ger utslag ❤️😍 Och det var ju faktiskt lite starkare idag!!
#190 alltså min mens har varit hemskt oviss senaste året.. men sen ja börja med letrozol har den kommit på rätt dag! Denna gång tog ja dubbel dos som gjorde att ja fick positivt ÄL test två dagar tidigare men jag är ändå 2 dagar senare än förra.. alltså är jag 4 dagar efter mitt ”normala” 🙃 Ja de finns ju något som ger utslag ändå ❤️ Tack så hemskt mycket för stöd och pepp!!
Obalem på #185 ser typ ut som mitt första 😊 Hoppas det är din tur nu 😁
#187 Jag förstår att du blir galen, men det ser ju såå lovande ut😍 Jag som inte skulle testa mer innan BIM tog ett test imorse och det visade blankt med ett stort B…. tror att det är dags att börja ställa in sig på mens. Är på äl+10.
#192 åh tack!! Ja men ditt är finare 🙈 hoppas så att mitt ska se ut som ditt! #194 haha.. tack ☺️ Nej inte ska du ställa in dig på de än! Lång tid kvar och dessutom är inte tanten på besök än 🤩 ja håller tummarna!!
#195 Jag har fått såån värk i tjejmagen ikväll.. Jag brukar få lite molande innan mens men detta är en lätt krampliknande smärta, samt ont i svanken.. för att inte tala om brösten. Men ska ha mens på tisdag, så detta känns "tidigt". Kan det fortfarande finnas chans för ett pluss…?😣
#196 ja givetvis kan de vara ett gott tecken! Man måste ju i kramperna försöka se de positivt ☺️🤞
#197 Jag vet inte riktigt vad jag känner just nu😅 men tack för peppen!!
#199 Sååå spännade! 👏👏👏
#199 Woho så bra! Håller alla tummar och tår!☺ nu ska du bara ta dig till torsdag med all denna spänning 🙊
Tack allihopa för pepp och fina ord! Ja vet inte om ja jinxa eller bara skrämde fram mensen… för nu kom den 🥺
#202 Åhhh nej vad tråkigt 😢 jag som verkligen trodde att det var något på gång. Vi får hoppas på juni ❤️ men blöder du som en vanlig mens? Vissa blöder ju tidigt i graviditeten
#203 tack! Nu får vi satsa på nästa gång 🤞
Hej! Tänkte att jag hoppar in i den här tråden. Jag är 20 år och min sambo 28 och sen i februari iår har vi velat bli gravida. Slutade med p-piller i augusti förra året och inte haft ägglossning/ mens sen dess. Fick i tisdags reda på att jag har PCOS och har sedan i fredags ätit provera och ska sedan äta letrozol för att få ägglossning. Har varit in i tråden och läst lite då och då och blir så imponerad över hur starka ni är som orkar fortsätta kämpa!♥️
Hej! Tänkte att jag hoppar in i den här tråden. Jag är 20 år och min sambo 28 och sen i februari iår har vi velat bli gravida. Slutade med p-piller i augusti förra året och inte haft ägglossning/ mens sen dess. Fick i tisdags reda på att jag har PCOS och har sedan i fredags ätit provera och ska sedan äta letrozol för att få ägglossning. Har varit in i tråden och läst lite då och då och blir så imponerad över hur starka ni är som orkar fortsätta kämpa!♥️
#202 Men ännu är väl inte hoppet borta för denna månad? Frågar samma som Pasca92: är det som en vanlig mensblödning eller?🤔❤ Jag har BIM imorgon, känner av kramp i tjejmagen ganska mycket idag och om det är mensvärk eller cystan vet jag ej… Är det värt att ta ett test imorgon ifall mensen inte hunnit komma när jag vaknat?🤔
Menar alltså "kramp" som i en svag ren smärta och INTE som den vanliga molande värken jag vanligtvis har innan och under mensen…
Nu kom tant röd.. tror jag i alla fall! Nu kommer kanske för mycket info här: det var brunt och sen ljust rött.. men jag antar att det bara var början..😣 dags att "ge upp" för denna månad?
#209 men åhhh, det låter tidigt för att vara mens dock? Kanske är en nidis? Hoppas 🤍
#210 Nä, ett totalt blankt test idag och fullt flöde på menshållet… dessutom "straffas" jag med ett utav de värsta menssmärtorna jag haft sen jag slutade med preventivmedel, var nära på att åka hem från jobbet när kollegan hämtade Ipren och Alvedon åt mig❤ har till och med vaknat under natten pga smärtor.. Men jag peppar kommande månad 💜💜
Skriver av mig lite här också, hoppas det är okej. Vi har försökt i 6 månader jag och min sambo, fick ett tidigt missfall i februari. Sen ingenting. Förrens igår eftermiddag när jag fick ett svagt men ändå ett streck som syntes på RFSU testa tidigt. Jag trodde verkligen att jag hade plussat, att det var något där. Testade imorse igen och då ett knappt synligt streck. Svagare än igår. Ingen mens än. Ingenting. Och min kollega plussade igår och dom har försökt i två veckor. Usch idag vill jag bara kasta in handduken..
#212 Jag förstår din frustration. Det är jobbigt att försöka skaffa barn. För mig tog det flera år innan jag lyckades. Och gick igenom 2 missfall innan det ens gick vägen. Vi började 2011. 2013 i slutet så blev jag gravid första gången som slutade med missfall. 2014 i mars plussade jag igen och fick behålla graviditeten. Man får ingen hjälp av vården heller om man inte försökt 1-2 år. Olika på olika ställen. Mitt tips, hur svårt det än är, är att försöka sluta tänka på det. Sluta försöka. Ha mys för att ni vill, när ni vill. Tvinga inte fram det. Det sätter kroppen i en låsning. Ju mer du vill, ju svårare är det.
Hur är det i övrigt, har du några problem? Rökning? Övervikt? Oregelbunden mens? Någonting som kan försvåra det hela? Ibland kan de vara att man inte matchar med sin partner helt enkelt. Jag träffade en annan, vi försökte i nästan ett år. Det gick inte alls. Han hade gjort en annan gravid innan. Och jag hade varit gravid innan. Men de ville sig inte trots hjälp från vården. När vi slutligen delade på oss, jag träffade en ny så blev jag gravid direkt (dock med ägglossningsstimulerande då jag har pcos)
Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!
Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
#213 jag har två barn sedan tidigare med en annan man. Med första visste jag inte ens att jag vad gravid förrens i v 16. Andra blev jag gravid med på första försöket så jag har ju själv vart ”en sån” som jag just idag är lite avundsjuk på. Min sambo har inga barn sedan tidigare så jag förstår att det antagligen kan vara något som inte funkar mellan oss eller med han. Nej ingenting. Visst lite övervikt kanske men vägde mer vid förra graviditeten. Regelbunden mens och sådär. Denna månaden har jag släppt allt vad försöka heter. Orkade inte. Har inte ens kollat min mensapp förrens för kanske ca 5-6 dagar sedan. Vi har ett ganska så aktivt sexliv och har redan roligt påvägen. Men något är det som ställer till det. Blir det så blir det. Idag är jag bara lite ledsen..
Hej allesammans! Vi tog ett test igår kväll och jag är bim+4. Vi tyckte se ett streck och bestämde oss för att köpa 2 andra test idag för att se. Vi ser dock inget streck på dessa. Någon som varit med om liknande där det ni ändå är gravida? Bifogar bild på testet från igår kväll, ser ni något streck?😊 Hoppas på att få hjälp er er.
Förlåt för att ja inte svara er pasca92 och Norrlandsbruden men ja tog bara bort allt som hade med graviditet och göra, ja blev så besviken på testen och mensen :( Hur mår ni? Och ni andra! Ja hade sista mensdagen igår så ja skulle ta ett ÄL test för att börja de liksom.. men så har ja fått hem väldigt många gravtest så ja tänkte att ja ville dubbelkolla liksom. De är fortfarande svagt streck :( kommer aldrig att lita på dom iallafall! One step test!
#215 hej! Var det streck inom tiden? Hur långt efter ÄL är du? De är ju ännu väldigt lite hormon i kroppen efter 14-20 dagar så de kan vara nivån som varierar! Eller snarare att den påverkas så mycket av intag av dryck och när på dygnet du tar testet! Vissa får starkare på morgon och andra på kvällen :) har du tagit något fler? 😀 de ser väldigt fint ut på bild iallafall!
Hej alla! Vi har nu försökt att skaffa barn i över 1 år. Vi står på kö för utredning men är mer än 3 månaders väntetid. Börjar bli sjukt frustrerad över besvikelsen varje månad och känslan att det kanske är något fel på en. Hittade denna sajt och måste säga att det har varit intressant att följa eran resa. Denna gång fick jag verkligen upp hoppet, 7 dagar innan beräknad mens började jag få spottblödningar vilket jag annars aldrig har. Vågar dock inte göra grav test. Är inne på dag 3 med spottblödningar (väldigt mörka, som i slutet av mensen). Vi får se om det gick vägen eller inte. Ni som har plussat, hur tidigt och vilka symtom hade ni?
Imorse tog jag först letrozol tabletten och ska äta en om dagen fram till och med fredag. Sen är det bara att vänta och hoppas på att äggblåsorna växer🤞
#216 Jag förstår dig precis!❤ jag la också undan allting denna mensperiod.. Jag är ändå inställd på att skipa äl-tester denna månad och bara köra vilt på dag 12, 14 och 16 (första mensdagen är dag 1).. och bara hoppas på att den ovetande vägen kommer att ge resultat denna gång. För någon dag sedan så frågade mitt syskonbarn mig ifall jag skulle bli mamma snart och mitt hjärta brast litegrann. Jag förstår ju att detta säkert har varit ett samtalsämne hemma(hen är 6år). Mina svärföräldrar berättade även nyligen att sambons syskon pratat om hur häftigt det var att de skulle vara mor-/farföräldrar innan de var 50 år och jag tog mig inte till något mer än att bara le och fnissa obekvämt. Det är såna gånger som frustrationen toppas och man bara vill skrika "ni skulle bara veta". Men jag tänker hålla uppe hoppet så mycket jag kan trots alla dalar… Hur känner ni alla angående bebisverkstaden och corona ihopmixat?💜
Jag är inne på försök nr 6 och i vanliga fall får jag alltid utslag på ägglossningstest på dag 14 men den här månaden fick jag inte det, och jag hade inga fler tester så kunde inte fortsätta testa. Jag vet att ägglossning kan hoppa över någon månad men kan man ha ägglossning utan att det ger utslag? Skulle haft mens igår eller idag och igår var jag helt säker på att den skulle komma men den dök aldrig upp, idag har jag en lätt mensvärk bara. Om jag nu inte hade någon ägglossning kommer mensen hoppa en månad då?
#216 #221 Här är en till som tog en paus ❤️ Man behöver hämta andan emellanåt. Men fy vilka skräp test 😞 Du borde skriva till dom, sånt får bara inte hända. Norrlandsbruden, så skönt att kunna köra på utan ÄL tester! Låter som ett klokt beslut. Jag har börjat tempa denna cykel, känns som att det är det enda jag inte testat än. Har också köpt drösvis med vitaminer för att boosta kroppen. Förstår verkligen känslan, den är så vansinnigt jobbigt.. Jag får svårare och svårare att glädjas åt andra, det känns så himla hemskt men det gör för ont 😢 Min mamma ringde häromdagen, hon ville veta om hon kunde virka på en barnfilt snart… 💔 Jag är så redo nu, hoppas våra envisa frön kommer till oss denna gång!!
#223 Vi alla behöver få vila huvudet ibland för att kunna komma tillbaka med ny styrka!💜 Pasca92: tempar du varje dag hela månaden? Vad äter du för vitaminer? Jag kör på omega3 och "multivitamin kvinna". Jag har också svårt att glädjas åt andra, tyvärr.. det känns själviskt men samtidigt som ett utav alla mina sätt att hantera hela processen.
#224 Ja jag tänker att jag ska göra det, men jag är helt grön på området 😅 Man kanske inte behöver tempa när man har mens? Tempar du? Jag äter MASSOR, gjorde ett stort inköp inför denna cykel. Omega3, järn, zink, folsyra, d-vitamin och c-vitamin 😂 Lite overkill tror jag men vill ge kroppen allt den behöver. Nu är ägglossningen nära, så nu känns livet mer spännande igen ❤️ Gör du något nytt denna cykel?
#225 Nej jag har aldrig testat på det där med att tempa 🙈 jag har så bråttom på morgonen att det nog aldrig skulle funka😅 Haha men det är ju typ de vitaminer jag tar, fast jag tar dom med hjälp av en och samma tablett 😁(eller 2 ifall man räknar med omega3). Jag tror att det är bra då kan säkerligen missar många bra vitaminer om dagen. Jag håller med om att allt börjar kännas mer spännande igen.. och jag gör inget annorlunda förutom att jag ska köra på känsla 😅 vi får se hur det går..
#226 Det är bra, man kan aldrig få för mycket vitaminer! Då kissar man ändå bara ut de 😅🤷🏼♀️ Jag tror också man missar en del, jag har aldrig ätit kött så viktigt att få i sig järn och B12 😊 När har du ägglossning? Jag har sån ägglossnings smärta idag, tror jag får positivt på ägglossningstest närsomhelst 🤞🏼
Jag har också börjat tempa sen några veckor tillbaka (NC) Försöker med allt nu 😅 Är på äl+7 och hoppas bara att tempen håller sig uppe nu och inte sjunker snart o mensen dyker upp. 🤞🏻
#227 Ifall jag räknar utifrån senaste mensen så bör ÄL vara om ca 4 dagar, jag är nu på cykeldag 10 och tänker att det är dags att börja charma sambon 🙈🙊 Åh, vad spännande! Älskar att man känner sig mindre ensam då det är fler som har sina cyklar så lika ens egna. #228 Använder du en app då?😄 ojoj, +7 då är det nära 🙏🙊

#227, jag är inte gravid, men läser en hel del och följer er som kämpar. Vill egentligen bara, helt i all välmening och för att ingen annan ska ta för mycket vitaminer i tron om att man bara kissar ut, påpeka att vattenlösliga vitaminer nästan inte går att överdosera. De fettlösliga däremot kan vara farliga om man överdoserar. Alla vitaminer kissas därmed inte ut. Vill också säga att även om jag inte planerar barn själv och inte är aktiv i tråden utan bara smygläser så håller jag tummarna för er allihop! Lite extra för er som det tar tid för 🤗 kommer glädjas här i periferin när era små frön fäster!
#230 Tack för din input, känns bra att veta att man inte kan överdosera 😅 Följer man dom dagliga rekommendationerna så bör det inte va några fara heller tänker jag 😊 Det är en lång och krokig väg för många, inklusive mig, men man kommer aldrig ge upp 😊 Snart kommer våra hjärtan ❤️
#229 då är det dags att köra nu då! 😍👏🏼 Jag brukar ha en cykel på 31-36 dagar och ägglossning runt dag 18-19 vanligtvis. Men jag tog detta nu på CD 13?! Jag har aldrig haft en så kort cykel men jag tackar och tar emot 😂 Har sjuuuk ägglossningssmärta också så det känns som ett strutsägg jag släpper denna gång 😄
Här är mitt test från i morse, -3 BIM. Jag hoppas väl att det är ett svagt streck men vad tror ni? Hoppa bara det är för tidigt för att se 🙏🏼🙏🏼
Här är mitt test från i morse, -3 BIM. Jag hoppas väl att det är ett svagt streck men vad tror ni? Hoppa bara det är för tidigt för att se 🙏🏼🙏🏼
#230 Kul att du delar vår resa💜 #232 Woho, så spännande att det är på dag 13 nu då!! Gogogo!😁🙈 #233 Alla äl-symtom kan vara så luriga också ibland 😅 #234 Det ser ut som att det skymtar ett sträck 🤔 du får testa igen på BIM!
Jag är nybörjare på tempa (3-4v sedan) men på mig så räknade Natural Cycles ut att jag ägglossade 2 dagar efter positivt ältest. Och dagen efter steg min temp. Så totalt 3 dagar efter positivt ältest så steg min temp 😊
Så sannolikt stiger nog din temp imorgon! 😊
#238 Tack för svar! Då ska jag försöka få till det ikväll också för säkerhets skull 😅
#238 Tack för svar! Då ska jag försöka få till det ikväll också för säkerhets skull 😅
Hej! Vill ni hjälpa mig tolka detta? Gjorde imorse, och ser verkligen en svag blå linje! Vad tror ni? Är BIM -3 :)
#243 kan se något svagt!
#246 Wow så kul! 😍 Så du har alltså känt av de på bägge sidorna? Ååhhhhh tänk om det blir två 🤞🏼Idag steg min temperatur och ägglossningen är bekräftad, yay! ÄL 2 idag och nu börjar den plågsamma väntan 😅 Måste säga att det är en väldigt häftig känsla att veta att man med säkerhet prickat in ägglossningen, känns otroligt spännande 😍
#246 Wow så kul! 😍 Så du har alltså känt av de på bägge sidorna? Ååhhhhh tänk om det blir två 🤞🏼Idag steg min temperatur och ägglossningen är bekräftad, yay! ÄL 2 idag och nu börjar den plågsamma väntan 😅 Måste säga att det är en väldigt häftig känsla att veta att man med säkerhet prickat in ägglossningen, känns otroligt spännande 😍
#248 Ja, igår så stack det i både vänstra OCH högra äggstocken trots att jag vanligtvis bara känner av i vänstra 🙊 eftersom jag kör på gissningar så ska jag ha ÄL imorgon(söndag) +/- 1 dag eller 2. Åh så kul, jag känner mig lite efter då jag inte riktigt förstår mig på den där bilden.. har du endast tempat eller har du även kört på stickor?🤔
#248 ja fördelen med tempa är att se att det faktiskt har skett en ägglossning när tempen stiger 😄 bara ett positivt ältest är ju egentligen ingen garanti. Är på äl+10 och negativt test imorse. Kände det lite på mig då jag inte känt av nåt annorlunda denna gången heller. Förutom lätta molvärk som alltid några dagar innan mens 😪
#250 Men än är det inte över!! ☺ Vad har ni för symtom innan och under ägglossningen?😊
#251 iiiihhh tänk om det skulle bli tvillingar 😍 häftigt! Jag får alltid ganska rejäla smärtor i magen. Kan inte sätta mig ner för hårt för då gör det sååå ont! Allmänt öm. Dom senaste cyklarna har jag fått ömma bröst dagen efter ägglossning, håller i sig fram till mens. Själv då? 😊
#251 iiiihhh tänk om det skulle bli tvillingar 😍 häftigt! Jag får alltid ganska rejäla smärtor i magen. Kan inte sätta mig ner för hårt för då gör det sååå ont! Allmänt öm. Dom senaste cyklarna har jag fått ömma bröst dagen efter ägglossning, håller i sig fram till mens. Själv då? 😊
#252 Oh my, 🙊🙈 tänk om! Häftigt att höra hur andra känner sig! Jag får stickande/huggande smärta i äggstocken ungefär från 2 dagar innan, samt absolut större lust😝
Bara jag som har mesiga ÄL symtom?😅 Får typ inga 🤔 får ibland liiite ont i tjejmagen på positivt ältest dagen. Något svullna bröst och ömma bröstvårtor(?!) Inte ömma bröst utan bara på vårtorna haha. Kanske bara en tillfällighet. Dagen efter ägglossningen försvinner alla symtom och molvärken kommer några dagar innan mens.
#255 #254 Upplever att det kan va väldigt olika från gång till gång dock! Som sagt, något nytt är att brösten börjar ömma så fort ägglossningen är över 🤷🏼♀️ Man kan äta rosenrot om man vill boosta symptomen har jag hört. Men det är sååå individuellt! Vissa verkar känna av det massor och andra inte alls. Så länge ägglossningen inträffar så är allt i sin ordning tänker jag ❤️😊
#249 Glömde svara, men den ena kurvan är min temp och den andra kurvan är styrkan på ägglossningstesten 😊
Hej igen girls! Efter en liten kämpig period så kom tillslut hoppet tillbaka 😇 tog ovitrelle i morse så de betyder ägglossning imorgon! Jag har dessutom fått boka in tid för att dels kolla sköldkörteln och progesteron, som ska se så att jag verkligen får ägglossning 😀 så ja äl-1 då 🤷🏼♀️😅 Hur är de med er? Ser att flera fått ägglossning för bara några dagar sedan, kul!!
#255 Haha men mina är också ganska mesiga även fast det kan hugga rejält ibland 😅 molvärken startar upp till 7 dagar innan mens för mig! #256 Jag har läst litegrann om rosenrot och varit sugen på att testa, men är lite för feg då jag får för mig att jag kommer störa kroppen 🤣🙈 #258 Vad kul att höra att hoppet har tagit sig upp igen!! 💜🎉 #259 Jag tror att jag har känt efter FÖR mycket och det har gjort att jag känner allt så tydligt nu😅 jag förstår att IBS kan strula till allt för dig🤔
Jag kände av båda äggstockarna imorse men har inte känt något sedan dess. Så jag gissar på att det var ÄL idag. ☺ jag känner mig ganska avslappnad, men samtidigt så tycker jag att det är lika spännande som alltid och kommande 2 veckor vet jag exakt hur allt kommer att se ut😅😂
#261 jag förstår dig! Dessa två veckor är både jobbig och så spännande 🙈 den eeeviga väntan
Idag sjönk min temp och fick ljusrött på pappret nyss. 😓 brast ut i storgråt efter det.. Har alltid lyckats hålla förtvivlan inom mig annars. även om jag kände det på mig denna cykeln också så känns det för jobbigt. Vet inte hur jag ska orka hålla hoppet uppe. Usch känns så tungt just nu. Men jag håller tummarna för er andra! Kom med glada nyheter snart! 🌸
#264 några dagar har iallafall krupit fram 🙈 och tänk såhär: den här veckan ska du testa 🤩 #265 de är helt normalt och helt okej att bli ledsen och besviken! Vilken dag är du på? Kram på dig!
Är på bim-1. Så mensen kommer nog igång ordentligt imorgon..😔
#265 Åh 😢 Det är normalt att bli totalt uppgiven och lamslagen när mensen kommer. Men på något vänster lyckas man alltid ta sig upp igen och fortsätta kämpa. Du är inte ensam ❤️❤️ #266 Fin tanke och bra motivering 😍 Spricker av förväntan. Visst är det konstigt, att man redan älskar sitt barn som inte ens finns ännu? Att man kan älska något så starkt som inte existerar, häftigt ändå 😊 Jag sa till min sambo här om dagen att när allt känns piss så finns det en tanke som alltid får mig att må lite bättre. Och det är att för varje dag som går, så kommer jag en dag närmare att få träffa mitt barn ❤️ Man kommer alltid närmare och närmare, den är en tröstande tanke tycker jag 😊
#267 åh jaha :( tänkte om de kan va nidblödning? Eller ter de sig som de brukar? 😢 #268 men vilken fin tanke du har!! Ja så är de ju verkligen ☺️ Hoppas bara att de är riktigt nära nu 😇 Jag förstår dig sååå! Man känner sig knäpp som längtar efter någon som inte finns än men de bryr jag mig inte om 🤷🏼♀️ Jag tänker på barnet som fanns i min mage i några ynka veckor också, som en liten ängel ❤️ I den här påfrestande resan vi genomgår så är alla känslor okej!
#265 Även den starkaste människan har sämre dagar och det är aldrig förbjudet 💜 jag förstår besvikelsen och jag tycker att du med all rätt ska få känna alla känslor. #268 Det var ett jättefint sätt att se allting på, det ska jag verkligen ta med mig på resan!✈ #269 Kärlek är en stor sak och sträcker sig till många hörn💜 Idag så känner jag av tjejmagen en del, som ett litet molande, ungefär som att äggstockarna jobbar på ännu🤔 jag får tänka att det inte är över ännu, bäst att ta vara på alla mina äl-dagar😅
Nu kan ni fortsätta här eftersom denna snart är full: https://gravid.ifokus.se/discussions/5ec4a265ce12c41302000f56-vi-som-planerar-barn-2020-9