Gravid iFokus

Gravid

Etikettbarnlängtan
Läst 743 ggr
Längtar
0

Gravid hjälpmedel?

Jag har provat massa tablettet som ska "hjälpa" till att bli gravid. Men inget har funkat på mig. Har en son sen innan, som blev till på naturlig väg efter 5mån. Snart försökt med nr 2 i mer än 1,5år. Har gått på undersökningar, allt ser fint ut. Min sambo har testat sig, det ser bra ut där med. Nu känns det som att personer runtomkring mig blir gravida förutom jag! Det känns ganska deppigt och jobbigt, försöker va så positiv som möjligt men funkar inte hela tiden. Har kollat på ett glidmedel ett tag nu som kallas "pre-seed". Det ska tydligen ge en liten boost för spermierna att komma fram mycket enklare. Någon som testat? Har beställt det nu iallafall, för det känns som att man provar vadsom just nu. Har ni som blivit gravida testat nån slags "hjälpmedel"?

Norrlandsbruden
0

Jag förstår din längtan!!❤ vi har försökt i över 1 år och har inga barn sen tidigare, men allt ser bra ut säger dom. Jag har också något sådant medel(kommer ej ihåg vad den heter just nu). Jag har dock inga resultat att komma med än, men följer gärna för att höra andras erfarenheter!

Roxie
0

Vi har också en son sen innan, tog 10mån för honom att bli till. Vi har försökt snart 2år med syskon och även gjort utredning som ser bra ut. Har testat speciellt glidmedel utan resultat :/

// Sofia

Längtar
0

Hoppas på ett plus för oss. ❣

mollyt
0

Med yngsta barnet som tog lite tid på sig att bli till så började vi till slut smörja med kräm med progesteron - blev gravid på första försöket (direkt efter mitt andra missfall). Vet inte om det var slumpen eller "tur", men nu är han 1,5 år gammal.