Gravid iFokus

Gravid

Etikettplanerar-barn
Läst 6746 ggr
mollyt
0

Vi som planerar barn 2020 #7

Snart är tråd #6 full så ni får en ny tråd här att fortsätta i!

mollyt
0

Var så goda att fortsätta här!

Norrlandsbruden
0

Majsan82 GRATTIS!!🎉 Plötsligt händer det! Väldigt glad för din skull! Här så kom mensen 2 dagar sent, satsar på denna månad. Har fått göra sista blodprovet också.. undrar hur det kommer se ut med tanke på min konstiga mens..

Majsan82
0

Åå tack #2 ff inte fattat!! Önskar dig all lycka till med er verksta… kommer kika in här lite då och då ☺️

jackiie001
0

Hej! Här är dagens test Vad Tror ni om det? :) kram

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
jackiie001
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Norrlandsbruden
0

#7 Jag skymtar ett sträck 🙊💖 Jag hade ÄL-flytningar i början på denna vecka, men min monitor har inte visat på någon LH-ökning än.. men idag hade jag väldigt vattniga flytningar, kändes precis som att jag kissade på mig rejält!! Någon fler som upplevt detta? Tror ni ändå att det finns en chans för ägglossning denna månad? Om min egna beräkning stämmer så ska den vara i helgen..

Obalem
0

#8 absolut finns de! Jag skulle lita mer på kroppen än monitorn :) men de är ju fortfarande högra dagar kvar så den kanske inte känt av än?

Obalem
0

Är de någon här som har koll på tempning? Min kurva ligger så ovanligt jämnt. Alltid annars är det stora skillnader efter ägglossning fram till BIM 😧 vad kan de bero på?

Obalem
0
[Joh]
0

Är ganska säker på att jag haft ägglossning då tempen ligger lite högre nu och har gjort det i åtminstone en vecka. Hur tidigt kan man plussa innan BIM? Har flera grav.symtom (stickande känsla i brösten, trötthetskänsla i svanken, molande i nedre delen av magen, kaffet smakar blä, mycket flytningar…) så känner mig otålig att testa nu haha! Är på BIM -4 idag..

Svart ängel
0

#10 Du har ju en tydlig tempstegring som går över medeltemplinjen, efter ägglossningsdagen. Tycker kurvan ser helt normal ut. Kroppstempen kan variera från månad till månad så alla kurvor kan se olika ut.

Norrlandsbruden
0

#9 Ja idag så visade monitorn på att jag ligger på Maximal! Så ÄL lär ske inom 24h 🙊 Kan tyvärr inte hjälpa dig angående tempen då jag aldrig själv testat det sättet.. har ingen som helst kunskap eller erfarenhet 😕 #12 Du kan säkerligen plussa när som helst, det är ju olika för alla dock 🤔 tyvärr så är symtomen luriga då de lika gärna kan vara symtom inför mens.. men jag håller tummarna för att det är en bebis hos dig🎈

Obalem
1

#12 väldigt olika dedär, jag plussade äl+13 sist men de finns dom som plussat långt före och långt efter :/ dåligt svar men de går som inte riktigt att svara på #13 jojo, jag vet att jag haft ägglossning men efter ägglossningen brukar min temp gå både långt upp och långt ner, nu är den väldigt jämn :) de som är skillnaden. #14 va bra! Bara att ligga i nu då ☺️ Tack ändå!

Svart ängel
0

#15 Okej, men det skulle jag verkligen tolka som något positivt 👍🏼 Kanske är något bra på gång då 😊

Roxie
0

Så frustrerande! Har försökt bli gravid med nr 2 i strax över 1,5år. Haft regelbunden cykel sedan mensen kom tillbaka för över 2 år sedan. Får ALLTID mens dag 14 efter ÄL.. inte denna månad. Nu är jag på BIM+6, negativa gravtest men får ”mellanstarkt” utslag på ägglossningstest sedan 3 dagar tillbaka. Haft molande värk i magen lite över en vecka. Jätteskumt då jag inte all känner igen mig i detta. Idag fick jag även svagt ljusbruna/rosa flytningar, extremt liten mängd. Fattar ingenting! Nån som kan komma med något vettigt förklaring? 😂 (Kan tillägga att vi gjort fertilitetsutredning och att jag har ägglossning som jag ska, inget övrigt fel på oss heller)

// Sofia

Obalem
0

#17 ibland kan kroppen hoppa över ägglossning/mens, kanske de är fallet? Annars kan du vara låghormonare så därför inte fått plus. Men de är absolut omöjligt att svara på tyvärr :/

Obalem
0

Helt blankt test idag på äl+10…. känns kört. Börjar få smått mensvärk. Min största indikation på att ägglossning varit brukar alltid vara ömma bröst men denna gången ömmar de inget alls! Kan vara för att jag tagit provera och sedan letrozol så hormonerna är inte som de brukar. Men som sagt bara första omgången letrozol och utredningen har precis börjat så jag ska inte hänga läpp! :)

Norrlandsbruden
0

#17 Jag brukar också alltid ha mens på pricken, men föregående månad och en gång i somras så var den sen.. så det kan ju alltid hända… annars så är det som Obalem säger, du kanske är låghormonare och kommer plussa om några dagar🙊❤ #19 Jag kan själv aldrig lita på mina bröst då det nästan varannan gång smärtar eller är som vanligt… Men än är det inte över! "Bara på ÄL +10 än!!✊

Norrlandsbruden
0

Jag är inne på andra dagen av "Maximal fertilitet" enligt monitorn(den vill att man ska fortsätta testa några dagar efter ÄL också). Känns som att jag bara vill hänga hemma med sambon hela dagarna 😂

Obalem
0

Jag vet att de inte är kört egentligen, jag plussade inte förrän äl+13 sist men nu känns de bara kört :/ svårt att hålla huvudet högt idag. Förlåt för de! Åh jag förstår precis! Ni får göra de bästa ni kan av den tiden ni har 😀

Norrlandsbruden
0

#22 Be inte om ursäkt! Jag förstår dig precis. Jag håller alla tummar och tår som jag kan❤ Ja verkligen! Jag ska försöka slappna av så mycket jag bara kan från och med idag. Men SÅKLART så är det lättare sagt än gjort 😂

Obalem
0

#23 jag förstår dig precis 🙈 Fick negativt på digital idag men de var rätt så väntat när jag inte fick något på vanligt igår. Dock så igårkväll hände något! Mina bröst började ömma och jag fick en sån känsla i kroppen. Som säger, Obalem, du är nog gravid 😳 väldigt skumt med tanke på negativa test liksom… men brösten ömmar mer idag och tempen steg ytterligare! Nästa test blir tisdag eller onsdag så BIM är. Vilken evighet dit! 😇

Norrlandsbruden
0

#24 Åh så spännande! ÄL för mig är nu över och därmed så börjar nu den eviga 2 veckors väntan till BIM.. jag ska försöka skapa delmål för att göra dagarna lättare 😅

Roxie
0

”Mensen” kom igår på BIM+7. Blöder så jääääääkla mycket! Aldrig varit med om liknande. Kanske att det var något ändå men som inte fäste ordentligt.

// Sofia

Norrlandsbruden
0

#26 Åh, jag beklagar..😔 det låter otroligt jobbigt.. men ge inte upp hoppet! Hur känns det?💜

[Joh]
0

Trodde det var mensen som kom i förrgår kväll men nu är jag osäker.. Jag blödde bara en dag ungefär och då var det bara blod när jag torkade mig och lite på en tampong. Sen igår efter lunch nån gång så har det inte kommit mer. Kan det ha varit en nidblödning tro?

Rookie89
0

#28 Är du nära BIM kanske du kan ta ett test? 😊

[Joh]
0

#29 Jag tror BIM är den 26.e.. ja jag kanske ska ta ett test och se om det visar nåt! Men kan det visa positivt så snart efter en nidblödning isåfall?

[Joh]
0

Fick en blödning till idag, men inte mycket (typ som en riklig flytning bara), nu är det redan slut igen. Jag brukar blöda väldigt mycket och i 4-5 dagar vanligen. Vet inte vad jag ska tro, men det kanske är mensen som är på g ändå..

Rookie89
0

#31 Har du regelbunden menscykel? När hade du ÄL? Var det ca 14 dgr sedan så borde du få utslag på gravtest ifall du är gravid 😊

[Joh]
0

#32 Ja, ganska regelbunden brukar den vara. Jag hade nog ÄL 11:e eller 12:e tror jag! Jag ska testa imorgon bitti om inte mensen har satt igång då.

[Joh]
0

BIM idag eller imorgon tror jag, iaf om jag har en normallång cykel. Blir osäker på det med faktiskt.. Har ju ätit p-piller tills nyligen. Antingen är det därför mensen spökar nu och bara kommer litegrann eller så är jag gravid men att det inte gett utslag på nåt test ännu. Antagligen pga p-pillren nu när jag funderar på det 🙄 Tog test imorse, har lagt in det i tolkningstråden, men jag vet inte.. tycker kanske jag ser en svaaaag skugga men nej, jag tror det är negativt.

Norrlandsbruden
0

#34 Ja ppillerna kan ju alltid spöka.. testa om 2 dagar igen om mensen inte dykt upp 😊😊 Här är jag på ÄL+3 och försöker hela tiden sänka min förväntan samtidigt som jag försöker hålla hoppet uppe 🤞✌

Bicks
0

Hjälp! Vet inte hur jag ska tolka detta? Är detta test positivt?? För jag tycker jag ser ett svagt streck ????men jag har gjort iaf 4st graviditetstester och två av dom visar tror jag positivt. Och då har jag gjort ett med morgonurin och ett typ vid klockan elva på dagen och de tredje vid halv fyra på dagen och de sista typ halv åtta på kvällen. Men dom som visar positivt (tror jag) är det som jag tog vid halv elva på dagen och halv åtta på kvällen. Nån som vet varför de är så?????är det kanske inte är positivt?????

Bicks
0
Bicks
0
Norrlandsbruden
0

#36 Jag tycker att jag ser en skugga! När har du BIM?

Bicks
0

Alltså grejen är att jag har ganska oregelbunden mens men det brukar vara att jag skulle ha fått min mens nu i slutet på februari, typ runt den 20 kanske

Bicks
0

Jag försöker få in en till bild men de verkar inte gå😂haha

Bicks
0
Norrlandsbruden
0

#42 Ja det ser ut som ett sträck, Grattis!☺

[Joh]
0

Har sån mensvärk både fram i magen och i ländryggen.. men ingen mens så långt ögat når. (Jäkla p-piller om det är dem detta beror på!) Antar att jag borde vänta minst ett par dagar innan jag testar igen men tror inte jag kan hålla mig såpass länge. 😅

Bicks
0

Vågar inte hoppas på för mycket 🙊men varför visar två stickor negativt och två stickor positivt då tro? :/ Ska köpa andra test imorgon så får vi se :)

Lovisa90
0

Hej tjejer. Hur upplever ni era flytningar mellan ÄL och mens? Jag opererades för ett utomhavandeskap för 4 veckor sedan och fick bekräftad ÄL för 6 dagar sen.. Grejen är den att läkaren sa till mig att ägglossningen skulle dröja ungefär 5-6 veckor efter operationen och jag fick inte bli gravid igen förrän jag hade haft en mens. Vi hade dock sex 2 dagar innan ägglossning och någon dag innan dess då jag var inställd på att ägglossningen skulle dröja tills dess att slemhinnan i livmodern blött ut, och det hade inte startat ännu. Nu har jag väldigt rikliga flytningar, rätt tjocka och kan inte minnas att jag haft det vid tidigare cykler. Har haft det sen ÄL +3 ungefär. Vi hade försökt i 9 månader innan vi plussade med utomkvedshavandeskapet så risken är nog rätt låg att jag plussar nu, dessutom med en äggledare mindre, men med den oturen man haft den senaste tiden så skulle det inte förvåna mig att det tagit sig nu när vi inte får bli gravida ☹️

Bicks
0

Kan man kalla det här (tidiga graviditetstest) för positivt?

Bicks
0
[Joh]
0

Mensen kommer inte igång, brösten ömmar och jag har molvärk.. Men testerna visar negativt. Vet inte vad jag ska tro.. Har en stark känsla av att jag är gravid men kan likaväl vara önsketänkande.

Norrlandsbruden
0

#46 Jag upplever det så olika.. men oftast så är det ganska så torrt för mig med början några dagar efter ÄL. Men jag är långt ifrån en expert i detta fall..😔

Obalem
0

#47 så länge det är inom tiden så absolut! 😀

Obalem
0

#49 hoppas misstankarna stämmer! När är BIM?

Obalem
0

Jag som skulle ta en paus från dehär… men nu fick jag ett svagt streck i morse å vet inte vad jag ska tro 🙈

Elviraaat
0

Hej! Hoppar in här tänkte jag ☺️ Jag och sambon har för ett tag sedan satt igång bebisverkstaden. Slutade med p-piller i november. Jag har två barn sen tidigare men det blir sambons första. Beräknad BIM är allt mellan lördag-onsdag då min cykel varierar allt mellan 30-34 dagar. Imorse tog jag ett tidigt test och jag tycker mig se något. Visade sambon (som inte vet att jag börjat testa mig redan denna månaden 🙈) och han ser också ett svagt streck. Ser ni något? 🌸

Layoten
0

Vad tror ni? Mvh någon som verkligen längtar

Elviraaat
0

#55 jag ser två streck! 🌸

Layoten
0

#56 åh va kul.. ska ta ett nytt om några dagar!

[Joh]
0

Ikväll gör mina bröst faktiskt jätteont, har inte haft såhär nån gång tror jag. Har en fråga till er som är/har varit gravida.. Nån mer än jag som blir/blivit väldigt lätt åksjuk under graviditet?? Det har jag blivit under mina två tidigare graviditeter och nu plötsligt har jag blivit det igen. Man undrar ju om det kanske kan vara ett tecken. Men är inte kul att bli åksjuk så fort man nästan bara sätter sig i bilen.

Obalem
0

#54 jag ser något svagt men tyvärr så har jag fått de också utan att vara gravid.. hoppas såklart så inte är fallet för dig! Har de ökat? Var strecket blått? #54 ser lovande ut 🤩

Obalem
0

Fortfarande ingen mens idag på bim+1 (+4 enligt en annan app) brösten ömmar och tempen är fortfarande hyfsat hög. Jag avvaktar tills imorgon innan jag tar ett nytt test.. hur går de för er andra? 🌸

Elviraaat
0

#59 tack för att du tittade 🌸 jag tyckte att det såg blått ut, sambon också. Men tyvärr ingen ökning så förbereder mig på mensen och att det där svaga, svaga strecket inte var något 😔

Obalem
0

Men om de såg blått ut är inte hoppet ute! Innan mensen kommer finns det alltid hopp 😀

Elviraaat
0

#62 åh vad fin du är 💓 försöker ändå intala mig lite att det inte är något, känns som att jag blir lite galen när det närmar sig mens för att jag hoppas så mycket 😫

Layoten
0

#59 tog ett nytt med clearblue o då blev strecket mycket tydligare så tänkte ta ett digitalt om några dagar!

Layoten
0
Bicks
0

Hej igen! Jag funderar lite här, jag har fått positiva på 3 olika graviditetstest men har även fått negativa på tester också. Visst att man kan få fel på sitt test men 3 stycken positiva måste väl ändå betyda nånting va? Eller?

Obalem
0

De blev mens här ändå… bryta ihop och komma igen! Lycka till ni andra!

[Joh]
0

BIM +5 idag, har fortfarande ingen mens men mycket molvärk till och från. Brösten är jätteömma och jag mår illa emellanåt. Har beställt nya test som kommer imorgon men känner mig otålig att behöva vänta. Försöker tänka att om det går ytterligare en dag så kanske ett eventuellt positivt resultat syns tydligare! Hoppas så mycket på ett plus imorgon!!

[Joh]
0

#67 tråkigt att mensen kom för din del! Hoppas på bättre tur kommande månad! ❤

Norrlandsbruden
0

#67 Attans mens.. håller tummarna för dig gällande nästa månad ❤ #68 Vad duktig du är som är så tålmodig ☺ Själv så kom jag på mig själv med att tänka idag att "oj, jag är på bim-6 och har inga känningar i äggstockarna som jag brukar ha 1 vecka innan mens".. Tji fick jag, nu har jag molande värk i äggstockarna till och från samt mer och mer ont i brösten. Brösten är alltid olika för mig varje månad.. ibland har jag inte alls ont innan och under mensen men ibland startar smärtan 1 vecka i förväg.

[Joh]
0

#70 Haha tack 😄 Drömde i natt att mensen startade.. när jag vaknade så typ rusade jag in på toaletten och var tvungen att kolla. Men ingen mens ännu. 🤗

Kleah
0

Hjälp mig tyda detta? Är på BIM-4. Hat haft massa molvärk, mått illa hit och dit, mina fogar är kaos och smärtan i korsryggen är kaos. Mina bröst är helt kaos med.

Kleah
1
[Joh]
0

Detta ser så jävla negativt ut 😣

Elviraaat
0

#74 jag ser tyvärr ingenting 🙄 Här kom mensen imorse så bara nya tag. Hade tänkt testa ÄL test denna månaden, aldrig använt det innan så vet ju knappt hur jag ska göra även fast jag läst på lite 😬

Norrlandsbruden
0

#71 Jag drömde att jag fick ett riktigt tydligt pluss och var så lycklig 😫 #72 Ser tyvärr inget…😔 #75 När man väl kommer in i rutinerna med ÄL-test så blir det riktigt enkelt. Bara att köra på och prova dig fram ☺

Bicks
0

Hej igen! Jag har försökt att läsa på om falska positiva graviditetstest och blir inte klok på detta! Ger alla mina 3 stickor fel svar tro? För jag har gjort fler test också och dom visar negativt. Hmm.

[Joh]
0

Känner mig så fruktansvärt uppgiven idag. BIM +6 och negativa test men ingen mens. Är yr och illamående till och från, behöver kissa hela tiden, ömma bröst, molvärk emellanåt… Kan inte mensen bara komma nu istället om jag ändå inte kommer få nåt plus?!

Norrlandsbruden
0

#77 Är alla tagna på morgonen? Ser ju positivt ut.. #78 Jo, jag förstår verkligen den känslan.. 🙁

Layoten
0

Spök eller positivt?

Layoten
0
Layoten
0
Bicks
0

79# nä dom är inte tagna på morgonen. Men intalar mig själv att det inte är nånting så slipper man bli besviken :/

Bicks
0

Layoten de syns inga bilder

Norrlandsbruden
0

#83 Vänta 2 dagar och testa sen igen på morgonen 😊❤ Här så håller mina bröst på att plåga mig trots att jag bara är på ca bim-5 och har väldigt ont på vänstra sidan av magen ovanför tjejmagen… antar att det kan vara magsyran som jäklas då jag har lätt till halsbränna osv.

[Joh]
0

Tycker det ser ut som nåt på detta test men vet inte om jag inbillar mig… Kan ett ev. positivt test bli negativt efter att tiden gått ut (5 min)??

Layoten
0

Prövar igen med bilder, det ska vara två streck och inte ett plus.. är det för svagt för att vara giltigt? Rädd för kemisk graviditet

[Joh]
0

Blir snart galen. Kan liksom inte lita på vad jag själv ser eller inte ser. Ingen mer än jag som skymtar en svag linje där jag har markerat?

[Joh]
0
Layoten
0

#89 något tycker jag mig se.

Norrlandsbruden
0

#89 Jag kanske skymtar… men är osäker.. Jag mår illa efter varje måltid och känner mig äcklad när jag tänker på mat, samt ont i brösten men minimala känningar i tjejmagen. Blir fundersam men vågar inte riktigt misstänka något..

[Joh]
0

#90 och #91 Tack för svar, då är inte hoppet helt ute än iaf! Tyckte jag såg nåt även nu med testet jag tog ikväll. Men inget tydligt ännu, så vet inte hur mycket jag vågar hoppas egentligen. Känns som att plusset borde synts vid det här laget.. #91 Det låter ju lovande iaf! 🤗

Norrlandsbruden
0

#92 verkligen irriterande hur ens egna kropp och huvud kan spela en ett spratt om man nu inte är gravid 😣 men håller fortfarande tummarna för dig! Jag själv är så sugen på att ta ett testa tidigt 😧 men jag är så rädd för att bli så där besviken som alla andra gånger.. är på bim-3(mest troligt, måste kolla min cb fertilitetsmonitor sen). Sen är det så dyrt med alla test 🙄

Norrlandsbruden
0

Bim-2 och mina bröst gör fortsatt ont och bröstvårtorna bränner till om man nyper lätt i dom. Känner knappt av tjejmagen men ryggen har börjat göra ont. Misstänker att det är mens som vankas på lördag… Får se ifall jag gör ett test på bim-morgonen ifall jag inte då hunnit på mens.

Femsmabjornar
0

Ny i tråden. Hoppas på bebis. Men vi är oense.. Vissa säger där är två streck.. Vissa säger där är bara ett kontroll streck. Där ska va två raka streck neråt om det är positivt. Vet dock inte exakt när BIM är för den har varit väldigt konstigt sista 2 månaderna. Va tror ni?

[Joh]
0

#95 jag tycker mig se nåt 🤗

Sama95
0

Hej på er! I söndags fick jag missfall, jag var i vecka 4(om jag räknar från min sista mens). Vi försöker sedan 10 månader. Jag fick mensvärk och blödning liknande mensen med blodklumpar. Ringde 1177 de sa till mig att jag behöver inte träffa gyn. Känner mig stressad över tanken att bli gravid igen, jag vet inte om vi behöver vänta innan vi ska försöka igen?

[Joh]
0

BIM +9 och både mens och plus lyser med sin frånvaro. Bröt ihop totalt förut men nu har jag lugnat mig. Tycker det är så jobbigt med alla symtom om de bara är falska. Har varit illamående till och från men idag kräktes jag till och med och sen typ drar och ilar det i underlivet. Längtar efter att inte vara ovetandes längre.

Rookie89
0

#98 Jag förstår dig 😞 I början av året kom inte min mens som beräknat (från att alltid har varit regelbunden och kommit som en klocka i alla år!), och inget pluss heller. Kände mig förtvivlad och lite hoppfull emellanåt. Trots negativa test.. Till slut kom mensen på bim+8. Tråkigt men skönt att den kom till slut så det bara var att börja ladda om! Hoppas det löser sig för dig snart!❣️

Norrlandsbruden
0

#95 Jag skymtar något… när TROR du att BIM kanske är? #97 Åh, jag beklagar 😔😔 jag förstår att det känns läskigt.. jag har tyvärr ingen erfarenhet eller något kunnande inom det.. men jag har för mig att dom rekommenderar att vänta 1 eller 2 menade, men kanske en idé att ringa 1177 eller vc för att höra vad dom tror?❤ #98 Ibland kan det vara väldigt skönt att få bryta ihop så att man kan komma tillbaka lite starkare. Har du oregelbunden mens?

Femsmabjornar
0

#100 Jag tror det är om ca 12 dagar. Därför förstår jag inte hur ja kan få så tidigt

Norrlandsbruden
0

#101 Har för mig att dom där testen är kända för spökstreck 🤔.. vet du när du hade ÄL?

[Joh]
0

#99 Tack för omtanken 🥰 #100 Nej den har varit regelbunden förut, kanske diffat på en eller max ett par dagar. Kan ni se linjen på detta kortet? Är det spökstreck?😕

Fia81
0

#103 Jag ser tyvärr inget. Du kanske ska boka in en tid på gyn? Så kan dom ta ett VUL och se hur det ser ut.

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

[Joh]
0

#104 Åh, jag blir tokig på mig själv. Nu ser jag i syne också 😣 tack för ditt svar. Ja, jag tänker nog höra av mig till dem om mensen blir 14 dagar sen.

Kleah
0

Hjälp mig tyda, visst är där ett svagt streck??

Kleah
0

Ett till som inte är i neg

Norrlandsbruden
0

#101 Du kanske är längre gången än vad du tror?☺ #105 Jag fortsätter hålla tummarna för dig!❤ #106 Jag ser🙊 Jag är på bim-1 nu och har otroligt dålig aptit, var nära på att kräkas på fm. Men det kan vara pga magsyran + att jag inte fått i mig någon mat vid den tiden.. jag känner inte av tjejmagen än som jag alltid gör några dagar innan mens. Det är så svårt att "inte bry sig" när kroppen ständigt är i förändring och påminner en trots att jag skulle vilja kunna slappna av.

Tigu
0

Hej! Längesen jag skrev något, har dock läst allt. Men är på ÄL+7 enligt NC och ÄL+9 enligt mig själv. Bör få mens på måndag eller tisdag (NC säger måndag och flo tisdag) och kände typ ett nyp vid livmodern i onsdags och de fick mig att tänka ”vad händer nu?!” Och har egentligen inga symptom på att jag skulle vara gravid förutom att när jag tog på mig träningskläderna förut och ”hoppade” ner från trappan (jag hade lite mycket energi, så sprang hoppade ner typ, haha jag är lite dum😂) så gjorde mina bröst ont?? De gjorde dem inte när jag gjorde likadant i förrgår.. åh ikväll undrade min kompis om jag skulle med ut men känns dumt OM det skulle vara en liten minimänniska i magen… har sånt testa tidigt grav test hemma men brukar inte vilja testa förens BIM men tvekar idag, tror ni att det ens skulle kunna ge utslag om jag testar nu?

[Joh]
0

#108 håller tummarna för dig med ❤ #109 spännande, hoppas det är tidiga tecken på en graviditet 🤗😊

Norrlandsbruden
0

#109 Åh vad spännande det låter! Det känns lite som att det är 50/50 på att testa nu!🙊🙊 jag vet faktiskt inte vad jag skulle ha gjort i ditt läge.. men ifall du känner att du har "råd" med att testa så gör det imorgon ☺☺ #110 Tack! Börjar känna av mensmagen nu ikväll..

[Joh]
0

Måste bara lägga in en bild på hur min mage har svullnat.. såhär såg jag INTE ut för en vecka sen 😔 Har inte ätit mer/annorlunda än tidigare så fattar inte vad som händer..? Har ju inte plussat än iaf. Är rädd att jag är så skengravid att magen svullnar/växer pga det.

[Joh]
0
[Joh]
0
Tigu
0

#112 hur många dagar över BIM är du nu? Lider verkligen med dig, hoppas innerligt att du är låghormare om snart får ett starkt plus!! Vet hur jobbigt det är med negativa test.. Är din sambo stöttande och så iallafall? Kram på dig <3 <3

[Joh]
0

#115 Jag skulle haft mens 25 februari, så blir väl 11 dagar.. Det är skitjobbigt att vara oviss, känner mig helgravid men testen säger ju emot mig gång på gång. Ja, gubben är stöttande och förstår hur jobbigt det är för mig. Jag är väldigt kroppsmedveten också, det hänger kvar sen tidigare ätstörningar jag haft. Så känns extra tufft när magen svullnar så mycket som den gjort nu och det kanske inte ens finns nån anledning till det! Tack ❤

Norrlandsbruden
0

#116 Kroppen är otroligt mysko ibland ❤ Jag har BIM idag, testade mig imorse och monitorn visade negativt… känner mig inte alls förvånad då det har varit likadant i 1 år nu.. Så nu sitter jag bara och väntar in mensen, jag har börjat få mer och mer ont i tjejmagen😔😔

Tigu
0

#116 oj ja de var länge!! Stackare, om du nu inte är gravid så kanske ägglossningen hoppade över denna månaden och då är de väl därför Du ej heller fått någon mens.. Åhh jag vet precis hur det är! Jag har själv vart i liknande situation med ätstörning, det är hemskt!!! Hoppas du snart får ett klart svar om hur läget ligger till ❤️❤️❤️ #117 åhhh va tråkigt :(( hoppas de tar sig snarast för er❤️❤️

Femsmabjornar
0

Tog ett test häromdagen, fick svagt plus, tog igår fick svagt igen. På sånt test tidigt. Så tog en sån clearblue där det ska stå gravid.. Men står inte gravid.. 😳 Fattar noll. Vad ska man tro. Jag hade mens 22 Jan. Sen fick ja mens 9 dagar sent i feb. Men den varade i knappt 3 dagar å knappt något blod. Inte alls som en vanlig mens.. Så är svårt å fatta hur man ska räkna om man är det. Eller är det falska positivt på 2 olika?

Längtar
0

Ser ni något?

[Joh]
0

#119 Menar du att du tog ett cb digital? För de är väl inte riktigt lika känsliga om jag minns rätt..

Femsmabjornar
0

#121 ja precis ett sånt digitalt. Nej fick veta det krävdes mkt hcg för den ska ge utslag

[Joh]
0

Mina senaste tester har uppenbarligen bara visar spökstreck. Tog ett cb testa tidigt idag som var helt blankt och ett av apotekets egna tester som också var blankt. Jag är tydligen rejält skengravid. Varför kan inte mensen komma?! Orkar inte mer nu, vill verkligen inte ha det såhär längre 😭😭

Karlsson369
0

Har börjat känna mig väldigt konstig i kroppen och trött så kan misstänka något men är samtidigt rätt säker att det inte är något 😅 för tror vi missa ägglossningen totalt 😅

Karlsson369
0

Tog ett test och det va så negativt 😅

Norrlandsbruden
0

Fick min mens i söndags. Ska snart börja testa för ÄL igen men det känns lite jobbigt att bli så pass inne i det hela IGEN. Men denna gång har jag även köpt en till sak som ska testas när det vankas mys 🙊

Obalem
0

Hej hörni! Har ni läst igenom de mesta och är tillbaka. Imorgon vankas första UL för att kika om äggen mognat eller ej. Skulle tro ej då ägglossningstestet inte visar något :/ dock är det 5 dagar till beräknad ÄL så de kanske är normalt? Andra omgången letrozol och om ägget/n mognat så blir det även ovitrelle 😀 Hpppas på positivt för er som fortfarande väntar BIM! Norrlandsbruden, när är beräknad ÄL? Hur lång cykel? Heja heja 🤩

Martina 1234
0

Tog detta idag vad tror ni? BIM på söndag:)

Rookie89
0

Norrlandsbruden: Hur går det med din utredning? :) Imorgon är det dags för mig. Inte fått någon information än. Fick en tid imorgon för blodprov, och då ska jag få mer info därifrån. Vet inte riktigt hur jag känner just nu. Svårt att greppa.

Obalem
0

Ägg på 14mm, exakt som den skulle för denna dagen! Beräknad att ta ovitrelle på tisdag 17/3 😀 så skönt att de fungerar! Nu ska här förberedas 😇

Starletz
0

Ett eller två streck?

Obalem
0

Två! Grattis 😀

Emilix
0

Hej, jag hoppar med här :) Ska snart börja med ÄL tester, använder sånna digitala från cb som antingen visar en rund ring (ej äl) eller en glad gubbe (äl). Det här blir vårat tredje försök för att få barn nr 2, nr 1 kom i Oktober-18 :) Vet inte riktigt när jag kommer ha BIM det kan vara allt från 29/3 - 2/4 Mina cykler har varit lite ojämna sen jag fick tillbaka mensen i September-19 I Januari fick jag pos ÄL test på CD 21 och i Februari på CD 25, så kommer börja testa from CD 21 som är 18/3. Sen har jag bara 11 dagar från pos ÄL test tills mensen kom både i Januari och Februari. Nu hoppas jag såklart att den inte kommer allas den här gången, men vi får se :)

Karlsson369
0

Tog ett test idag och det vissa jätte svagt! Hoppas inte det är ett spökatreck nu 😍

Karlsson369
0

Va tydligen ett spökatreck…

Hae90
0

Enligt ägglossningstest hade jag ( vad jag tror) ägglossning för två dagar sen. Fick nu ikväll en liten blödning. Vad kan detta vara?

Tigu
0

Hej! vet inte exakt när BIM är då appar har sagt väldigt olika, men enligt NC så hade jag ÄL 29/2 så är väl på ÄL+13 idag och idag kom det lite ljusrosa på pappret imorse så tänkte att japp nu kom mensen men la bara in ett trosskydd och jag har inte behövt byta på hela dagen då det inte har kommit nånting nästan, bara lite bruna flytningar. Vet inte om de är nåt gammalt som kommer eller om det kommer igång på riktigt imorgon, blir så trött. Det får gärna komma igång om det ändå ska det känner jag… Känner mig inte det minsta gravid så..

Obalem
0

#133 välkommen hit! #134 hur långt efter ÄL? Och är du säker? De kan va tidigt bara :D #136 om du fick positivt för två dagar sen så betyder de att Själva ägglossningen var igår eller idag så de kan vara en blödning från att ägget lossna, inte allt för ovanligt :) bara en teori såklart

Obalem
0

Nu börjar mina ägglossningstest öka litegrann. Jag är rädd att jag ska hinna få ägglossning innan jag tar ovitrellen 😰 vet inte om de är farligt?

Hae90
0

Tog detta för en liten stund sen, vilket jag tolkar som positivt. Så blödningen bör indikera på ägglossning?

Obalem
0

Blödningen bör indikera ägglossning men testet har antingen nyss varit positivt eller blir det snart för de är inte riktigt de ännu :) men lycka till och ”ligg i” 😄

Hae90
0

#141 det konstiga är att jag hade en liknande höjning för typ tre dagar sen, kan det vara så att ägglossningen var då men att det fortfarande är en hög nivå av LH kvar i kroppen?

Hae90
0

#141 det konstiga är att jag hade en liknande höjning för typ tre dagar sen, kan det vara så att ägglossningen var då men att det fortfarande är en hög nivå av LH kvar i kroppen?

Obalem
0

Svårt att säga.. om du har kvar bilder på testen, lägg in dessa i appen Premom. Då ser du hur starka testen varit och vilken som varit starkast :) Du kan inte vara gravid redan? Många dagar med positiva ägglossningstest kan tyda på de!

Hae90
0

#144 Ja enligt den appen så var testet igårkväll starkast. Hm det tror jag inte, men förstår inte riktigt varför blödningen kom igår! Och även lite idag.

Obalem
0

jadu, så svårt att säga :/ ägglossning borde vara nu men varför du blöder vet jag tyvärr inte.

Starletz
0
Obalem
0

Positivt ägglossningstest och svar av läkaren att ta ovitrelle imorgon! Så spännande de känns 🥰 jag har så positiva tankar om detta nu! Heja heja

Hae90
0

Tog ett test nu igen som fick högsta värdet hitintills, vad betyder dessa värden egentligen? För har fått ”peak” tre gånger med tre olika värden. Blir knäpp på detta :/ och blöder fortfarande lite.

Hae90
0
Hae90
0
Rookie89
0

151, tycker du ska ta ett gravtest 😊

Hae90
0

#152 Gjorde de faktiskt innan men var helt blankt :/ kroppen är ett mysterium ibland.

Obalem
0

Jaha då var ägglossnings dagen här! Dra mig baklänges vilken molvärk jag hade igår, främst på kvällen 🙈 nu har det lugnat sig lite men de moler ändå på där i tjejmagen! Jag kan inte längre känna äggen men de borde ju betyda att dom släppt 😀 rvå veckors lång väntan nu då Hur går de för er andra?

Rookie89
0

154, ojdå hur känner man äggen? Lycka till! 😄 myste ni till det igår eller idag då?

Obalem
0

Jadu. Jag kände att de molde till ibland där jag visste att äggen var, svårt att beskriva 😳 I förrgår och igår!

Norrlandsbruden
0

#127 Jag har haft en fruktansvärt deppig vecka pga dittan och dattan… om cykeln fortsätter i vanlig ordning så borde ÄL vara nästa helg. Men jag har inte börjat använda testerna ännu då jag misstänker att ÄL kommer att krocka lite med sambons spermaprov som ska lämnas in dagarna efter.. och där måste det ju hållas 🥴 Däremot har jag haft molande värk nu BIM +7 och blev nästan fundersam på att jag hade ÄL idag.. men känns ju tveksamt va? #129 Utredningen står lite still då vi väntar på provtagningstiden för sambon som sker nästa vecka.. så efter det får vi höra hur vi ska gå vidare. Känns som en evig väntan. Vad skönt att ni har fått starta med er utredning också!

Norrlandsbruden
0

Åh hörrni, idag är en sån där dag då det gör så fruktansvärt ont inom mig. Den där längtan och avundsjukan. Jag ser Instagram, Facebook, Snapchat med bilder på barn och bebisar.. texter med "tänk att h*n är min" och "bästa som hänt mig" av personer som aldrig planerade graviditeten, av personer som själva längtat och av personer jag känner och dom jag inte känner. SÅKLART så missunnar jag dom inte deras små kärleksknyten men det kan ändå inte hjälpas att jag hinner tänka "du fick ditt barn pga att du slarvade med preventivmedel och jag som verkligen vill och försöker, JAG kan inte få mitt barn någon gång". Och sen skäms jag såklart.. det känns inte okej, men idag gör det bara ont. Vad tänker och känner ni en dag som denna?

Obalem
0

Du ska inte skämmas för de! 5 av mina vänner har lyckats under tiden jag försökt varav bara 1 hade försökt under en längre tid. Jag är så glad för deras skull och missunnar verkligen ingenting! Men såklart så önskar ju jag att jag också har med.. det kommer man inte ifrån! Snart är vi också där! Tänk, vi får ha våran lycka kvar 😀 Jah känner verkligen att nu börjar det bli våran tur ☺️

Norrlandsbruden
0

#159 Tror du det? Att det snart är vår tur?❤ det skulle ha varit underbart!

Norrlandsbruden
0

#159 nämen oj vad negativ jag lät där.. såklart så är det våran tur snart! Jag skickar alla styrkekramar till dig och er andra och så ska jag ta ett djupt andetag och fylla på mina egna krafter också❤

Obalem
0

Jag har så positiv känsla i kroppen iallafall 🥰 heja oss alla!

Norrlandsbruden
0

#162 Blir faktiskt glad av att höra din positivitet ❤

Obalem
0

#163 glad att jag kan hjälpa 😀

Norrlandsbruden
0

Tror att denna månad helt enkelt blir till för att försöka acceptera att det inte blir något decemberbarn i alla fall 😅 Får en pause från alla tester.

Fia81
0

Norrlandsbruden.. Det du känner är helt normalt ❤ När vi förlorade vårt första barn i v27 hade jag också dagar jag bara var avundsjuk på alla som det gick så bra för. Jag hade svårt att se mammor och pappor ute med deras fina barnvagnar. Dom söta små kläderna i butikerna. Alla små i babyskydd i kundvagnarna när vi var och handlade 😔. Känslan av att inte veta om vi faktiskt skulle kunna få barn var smärtsam. Vi längtade så. Men vi prövade igen och misslyckades och prövade igen… och tillslut 12 år senare har vi två barn och nu ett litet "troll" i magen. Jag hoppas verkligen att ni får ert plus snart ❤

Norrlandsbruden
0

#166 Tack❤ Det är så läskigt att gå omkring och känna att "alla ser det på mig". För det känns som att folk kan se längtan och sorgen i mina ögon när bebisar kommer på tal eller när man stöter på någon med barn. Och det är precis som du säger: den här ovetskapen. Släpper mina ägg? Är hans sperma av sämre kvalité? Kan det ordnas på något sätt? Kommer vi någonsin att få vårat knyte? Det känns bara som att allt står still just nu, men jag ska försöka hålla huvudet högt ..

[Joh]
0

Skickar lite kärlek åt er alla ❤❤❤ Hoppas ni snart får era plus ❤❤❤

Rookie89
0

Hur har det gått för dig Joh? Fått ditt pluss?🥰

[Joh]
0

Rookie89 Tack som frågar 🌼😊 Nej, tyvärr inte. Men mensen dök upp till slut, två och en halv vecka sent. Skönt trots allt att ändå få något besked och slippa vara ovetandes. Tråkigt bara att få flera spökstreck innan dess. Men nu är det nya tag som gäller! 🤗

Rookie89
0

Joh, Vad skönt att mensen kom till slut så du slapp undra. Kände samma när min mens var 8dagar försenad. Nya tag som sagt!👊🏻 Norrlandsbruden, förstår dig precis. Min man har precis lämnat spermieprov och vi har ett bokat möte om 2v för att gå igenom våra provsvar. Så jag försöker att inte tänka så mycket fram tills vi får veta vad/om nåt är fel. men man är ju lite nervös ändå. heh..

Börjar_nu
0

Har sedan 4 dagar tillbak tagit ägglossningsstickor och om jag räknar rätt så kanske det är som mest starkt imorgon eller övermorgon. Vilket passar perfekt för min sambo är ledig i helgen så då kommer det bli ”mys” 😇 Har liksom känslan av att tänka positivt nu!!

Börjar_nu
0

Har sedan 4 dagar tillbak tagit ägglossningsstickor och om jag räknar rätt så kanske det är som mest starkt imorgon eller övermorgon. Vilket passar perfekt för min sambo är ledig i helgen så då kommer det bli ”mys” 😇 Har liksom känslan av att tänka positivt nu!!

Norrlandsbruden
0

#170 Skönt att slippa vara mer ovetandes! #171 Vad bra att du håller en positiv tankegång tills mötesdagen anländer! #172 Hejaheja🌸 Jag har börjat känna av att ÄL är på g… ska diskutera med sambon i hur helgen ska se ut pga kommande spermieprovet..

Rookie89
0

174: Ni kanske kan mysa imorgon om din ÄL verkar ske i helgen? Spermie kan ju överleva i ett par dygn 😊 Det blir säkert bra! 👍🏻

Obalem
0

#170 mens är trist såklart men hellre att få börja om än vänta så som du fick göra! Lycka till 😀 #172 helt rätt! Maxa chanserna, ha roligt på vägen och tänka positivt 😀 mer kan man inte göra. #174 håller med ovanstående, kanske de går att få till ändå? Hoppas 🙏🏼 Jag är på ovitrelle+5 idag med fortsätt positiva tester som inte riktigt sjunker så som jag trodde dom skulle göra. Nu vill jag ju att ”sprutans” hcg ska försvinna så jag kan se när mitt egna hcg stiger 😇 säger när, inte om, i ett försök att låta positiv och förväntansfull ☺️

Eva80
0

Hej på er! Asså herregud jag har gapskrattat över denna tråden nu i en timme. Helt positivt!! Jag har själv försökt skaffa barn och tyckt jag varit tokig som tagit så många test och sett sträck och inte sett sträck och undrat och vridit och vänt mig men jag ser nu att jag inte är den ända! Gud vad lättad jag är! Har tidigare haft 6 missfall under senaste åren, alla väldigt tidigt tyvärr. Så detta året nu med Corona och allt så finns inga ppiller för mig att hämta ut så jag försöker nu på riktigt allt jag kan! Vad roligt med så många blivande mammor på samma ställe ❤️❤️

Femsmabjornar
0

Då var misstanken rätt.. Fått svaga plus ett tag nu.. Men även några negativa. Men den svaga är 4 dagar innan mens. Det starka är samma dag mensen skulle komma. Brukar det öka så mkt på så kort tid?

Emilix
0

Positivt ÄL test igår på cd 25. Låg igår kväll, idag blir det inget..ska jobba natt och med en snart 1,5 åring och en 17 åring hemma så funkar det inte riktigt att ligga dagtid 😅 Men i morron kommer vi kunna få till det igen, hoppas det räcker 😊 BIM är 2/4

Obalem
0

9 dagar efter ovitrelle. Den kan sitta i upp till 10 dagar. Igår var det negativt, i morse var det negativt men så tog jag detta nyss?! Kan det vara sprutan fortfarande eller ett tidigt plus?!

Obalem
0

Hej tjejer hur går det? Jag fick ytterligare ett svaaagt men ändå enligt mig positivt idag (?). Nu ska jag lugna mig några dagar och ta ett digitalt i slutet på veckan! Om jag kan 😳

Obalem
0
Fantasifulltnamn
0

Tempning.. Min temp har stigit ganska rejält, utan att jag är sjuk. Har huvudvärk, men det har jag haft ett tag. Idag och igår har jag haft vita men trådiga flytningar. Det har jag inte ens lagt märke till när jag haft ägglossning trots att jag "letat" efter det tecknet. Får ilningar ner i skinkan ner i låret när jag ligger ner. Vågar man hoppas?

[Devya]
0

Måste fråga, är det någon som skjuter upp på att försöka få barn i dessa tider? Har ett par bekanta som väljer att vänta för de är oroliga.

Fia81
0

#184 Jag har läst att IVF behandlingar skjuts upp p.g.a corona. Det beror på att man inte exakt vet vilka negativa effekter coronaviruset kan ha på graviditeter, särskilt i tidiga stadier, det är inte utrett. Men att feber, under en tidig graviditet, kan bidra till olika typer av fosterskador har länge varit känt ❤

Börjar_nu
0

Någon mer som väntar på BIM inom de närmsta dagarna? Jag har BIM på fredag. Ska försöka hålla mig från att testa innan fredag 😝 har bara ett grav-test hemma så vill inte riskera att ta ett test för tidigt och att det inte visar pos fast att det är pos 😝

Börjar_nu
0

Någon mer som väntar på BIM inom de närmsta dagarna? Jag har BIM på fredag. Ska försöka hålla mig från att testa innan fredag 😝 har bara ett grav-test hemma så vill inte riskera att ta ett test för tidigt och att det inte visar pos fast att det är pos 😝

Längtar
0

#187 Jag har BIM den 8e eller 9e. Tagit test även fast det är ganska tidigt🙄 men har molvärk på båda äggstockarna, brukar inte ha det. Har alltid mensvärk samma dag som jag ska få mens. Har du några symptom?

Saca
0

#187 #188 Jag har BIM 6e, kul att höra att det är fler än jag som testar tidigt 😅 Jag har också slut nu, får se hur länge jag kan hålla mig! Låter lovande med molvärk! Själv har jag inga symptom, brukar alltid få ömma bröst dagarna efter ägglossning, (som håller i sig fram till mens) men ingenting denna gång. Vet inte hur jag ska tolka det?

Längtar
0

#189 Har läst att vissa kan kan va symptomfria innan BIM när man vanligtvis brukar ha menssymptom 😊 hoppas vi får stora plus🤞

Längtar
0

Finns det nåt svagt streck eller är det bara inbillning??

Börjar_nu
0

#188 tyvärr inga symptom över huvud taget :( trots BIM om 2 dagar. Vid min graviditet med min son så hade jag fruktansvärd molvärk innan BIM. Så tyvärr tror jag det kommer vara neg. Men vi får se på fredag om inte mensen dyker upp! Håller tummarna för dig!!

Längtar
0

#192 Jag hade inte några symptom alls med min son, bara att mensen inte kom. Men då va jag redan i v 6😅 Nu känner jag molvärk och ont i nedre ryggen, men kan va inbillning, så får se! Hoppas på ett + till dig!

Karlsson369
0

Har haft pos på ägglossningstest i flera dagar nu och har haft kramper i magen 😅 har myst 3 gånger så får hoppas på det bästa 😁

Börjar_nu
0

Neg grav-test i morse… nya tag vid nästa ägglossning. Nu får jag vänta ut mensen 🙁

Börjar_nu
0

Neg grav-test i morse… nya tag vid nästa ägglossning. Nu får jag vänta ut mensen 🙁

Längtar
0

#196 tråkigt :( vilket test använde du? Jag tog test imorse med testlagrets. Fick jättesvagt men litar inte på det direkt, är bara på äl+7.

Hae90
0

Jag har nog precis plussat :O

Tigu
0

#198 jaa!! Grattis <3

Längtar
0

#198 helt klart, grattis! :)

Hae90
0

#199 #200 - Tack så mycket!! :)

Tigu
0

#201 när har du BIM ?

Hae90
0

Den 7 april :) tog digitalt ikväll :)

Hae90
0
Längtar
0

#204 vilka symptom har du haft?

Hae90
0

#205 Lite molande värk till och från och lite ömmare bröst än vanligt :) annars inte så mycket.

Tigu
0

#204 åhhhh så glad för er skull <3 hoppas allt kommer gå bra för er❤️

Hae90
0

#207 tack så mycket ❤️

Emilix
0

Fick mens i Onsdags 1 dag tidigare än beräknat. Har dom senaste cyklerna fått mens 11 dagar efter pos ÄL test. Men nu kom den alltså 10 dagar efter. Brukar också alltid ha mens i 5 dagar, nu va den bara 4 dagar. Vi kommer göra ett uppehåll nu med att försöka bli gravida iom corona smittan. Jag jobbar som sjuksköterska så det är stor risk för mig att bli smittad i jobbet. Och eftersom det är ett så nytt virus så vet man ju inte vilka effekter det kan ha på foster, så vi väljer att pausa ett tag. Så himla tråkigt, men känns ändå rätt. Lycka till ni andra som fortsätter att försöka 🙂

Norrlandsbruden
0

#204 Grattis!!😍 #209 Heja dig och allt arbete du gör som sjuksköterska! Jag har ärligt varit lite fundersam pga detta j***a virus… jag vill ju inte riskera något.. Men vill samtidigt fortsätta kämpa! Jag och sambon är kallade till samtal nu i alla fall, så utredningen fortsätter. Ska även då göra gynundersökning, kan det vara att man kollar ultraljud också eller är det endast tänkt att ta en titt upp i fiffi?🙊 Denna månad blev som en pause, vilket har känts ganska bra då mitt psyke tagit mycket stryk den senaste tiden. Men jag har följt er! Kämpa på💕

Rookie89
0

#210 När vi blev kallad till möte för att gå igenom provsvaren så gjorde läkaren även ett vaginalt ultraljud på mig :) Det är nog det du också kommer få göra. Lycka till!

Evelinaida
0

Det är samma test på dem tre bilderna. Jag är 5 dagar från BIM och jag testade med apotek hjärtats gravidtest. Och det gav utslag direkt. Kan man lita på detta? Vilket test kan ni rekommendera? Tack för svar :)

Evelinaida
0

4 dagar innan BIM, är det positivt??

Tigu
0

#213 jaa det skulle jag absolut tro!! Man ser ju strecket tydligt!! Grattis <3

1_234
0

Hoppar in här och behöver lite input från er som varit gravid förut och fått det där plusset! Det här blir (när det väl är positivt) första barnet för mig och jag har nu otåligt tagit clearblues extra känsliga graviditetstest sedan bim-5 (bim-3 idag). Jag tycker mig se ett streck, som jag även såg igår men jag vet inte om det är spökstreck. Tycker att strecket borde bli tydligare för var dag om det är positivt men det känns som det är marginell skillnad. Är det någon här som har varit med om att tidiga resten varit jätttesvaga (se bild) innan bil och sedan fått en stegring närmare BIM eller efter BIM?

Evelinaida
0

4 dagar innan BIM

1_234
0

#216 grattis!!!

Norrlandsbruden
0

#211 Okej, får googla lite för jag har ingen aning om vad som händer när man gör ett sånt🙊 Jag var så nervös när jag skulle säga till chefen att jag behövde vara ledig halva dagen då(det är en bit att åka till mötet), eftersom vi har en väldigt nära relation.. men antingen var hon stressad just då, eller så var hon helt enkelt respektfull då hon inte frågad alls vad min anledning till ledigheten var😊 än så länge är det bara ca 4st som vet om våran kamp. #216 Grattis!!

Karlsson369
0

BIM om 5 dagar och det börjar klia i fingrarna 😅 tänkte att jag skulle försöka hålla mig till mensen denna gången 😅❤

Tigu
0

Är det någon som har fått spök på babyplans sticka? Har använt dem förr och varje gång har dem blivit super negativa men idag kan jag skymta ett LITET svagt streck. Men det går inte att få med på bild ännu… Åhh jag blir galen.

Tigu
0

Är det någon som har fått spök på babyplans sticka? Har använt dem förr och varje gång har dem blivit super negativa men idag kan jag skymta ett LITET Svagt streck. Men det går Typ inte att få med på bild ännu (lägger ut en bild så får ni se… vet att de knappt går att se ens).. Åhh jag blir galen.

Karlsson369
1

Omg nu hatar jag att jag har en sån dålig kamera!! Tog precis ett test för jag kunde inte hålla mig och det är ett svagt rosa streck 😭❤

Karlsson369
0

Hoppas inte det är ett spökatreck denna gången bara 😭❤

Karlsson369
0
Karlsson369
0
Karlsson369
0

Syns typ inte på bild men jag lovar det är där 😭❤

Tigu
0

#225 Åhhh men det är som med mitt!! vi båda får ta nytt imorgon och se om vi kan se nåt mer <3

Karlsson369
0

Vi får hålla tummarna för varandra nu 😭❤ när har du beräknad mens? ❤

Tigu
0

#228 jaa verkligen! Tror 13/4 så på måndag. Dudå?? Jag tog ett nytt test nu dör jag tycker man ser strecket lite tydligare på, fortfarande svagt dock!❤️❤️❤️ Hur länge har du försökt?

Karlsson369
0

Jag tog också ett till och man såg ett streck men min mobil kamera är så dålig så den fångar inte upp det… min syster och svägerska har sett båda och dom.ser utan problem 2 streck! Tror på måndag eller tisdag med ❤

Tigu
0

Åhhh!! Hoppas verkligen det ökar nu och allt kommer gå bra för oss båda ❤️❤️

Karlsson369
0

Samma här! Tog ett vanligt och inte tidigt nu på morgonen och det har börjat vissa svagt på dom med! Är så himla glad 😭❤

Tigu
0

Åhhh!!! Hoppas nudå❤️

Karlsson369
0
Karlsson369
0

Känns som om det blir svagare… får se om detta håller eller om det slutar i missfall 😭

Karlsson369
0
Karlsson369
0

Nu är det starkare igen ❤

Karlsson369
0

Nu är det inga tvivel i alla fall 😍

Obalem
0

Grattis till er som lyckats få fina positiva test!! Lycka till med graviditeten 😍 Jag fick precis ett otroligt skarpt positivt ägglossningstest både igår och i morse, så jag tog min ovitrelle inatt! Inväntar ägglossning imorgon och sedan den långa väntan till BIM.. någon fler i ungefär samma tid som vill följas åt?

Pasca92
0

#239 Wow sånt ägglossningstest, du släpper säkert ett bamse stort och fint ägg denna månad! :) Min ägglossning bör komma om 4-5 dagar så är inte långt efter dig. Efter vår missfalls utredning har jag nu fått äta en kur antibiotika för att ”rensa systemet”, så vi får se om det har någon effekt. Jag går in i denna cykel med en otroligt bra känsla! <3 Nu hoppas vi att det kommer regna pluss för oss alla i maj!

Obalem
0

#240 åh jag hoppas verkligen på ett stort och fint ägg 😍 Nämen? Var de ett missfall du hade när du fick de konstiga plusset förra månaden? Jag håller verkligen tummarna för dig!! Jag har också en sån fin känsla inför detta försök. Känns verkligen som att vi har gjort allt vi kunnat denna gången ☺️

Pasca92
0

#241 Idag var det min tur att få positiv ÄL test, tjoho! BIM blir då 1/5 :) Nej förra månaden fick jag världens elakaste spökstreck :( Men under förra året hade jag tre missfall så därför blev det utredning. Hoppas innerligt för oss denna gång, känns som att vi båda kämpat väldigt länge! <3 Nu är det vår tur!

Obalem
0

#242 ja nu är de igång för dig också!!! Va nära vi är 🤩 men åh, ja beklagar verkligen! Jag håller 100% med dig! De måste va våran tur nu! En liten tidig 21a skulle inte va tokigt ☺️

Norrlandsbruden
0

#242 #243 Min ÄL är beräknad till denna helg 🙊 så vi ligger nära varandra allihop!

Pasca92
0

#244 #244 Åh så roligt!!! Då måste vi följas åt :)

Norrlandsbruden
0

Jag har skippat ÄL-test denna månad men ska försöka komma ihåg att testa från och med imorgon ☺

Obalem
0

#244 men va skoj att vi är så nära varandra!! 🤩

Pasca92
0

Jag har en fråga. Min ägglossning kom snabbare än väntat så vi har inte hunnit haft förebyggande sex, förutom för 4 dagar sedan. Idag fick jag positivt ägglossningstest och då mannen jobbat och sedan tränat blev det inget mys förens nu till kvällen. Har läst att det kan ta ett dygn för rackarna att hinna fram. Är det försent då? :( Vi kommer såklart mysa så mycket vi kan nu dom näst kommande dagarna också. Men önskar vi hade hunnit få till det igår :((((((

Obalem
0

#248 Eftersom att du fick positivt ägglossningstest idag så är det 24-48 timmar tills ägget släpper. Och snabba simmare kan ta sig upp på någon timme bara 😀 Jah tror absolut inte att de är kört! Man blir ju rekommenderad att sexa under ägglossning men även dagen efter, inte skulle de finnas en sådan rekommendation om den inte hjälpte? Nej ja tycker ni kan slappna av, de kommer att räcka ☺️ Tror Jah 😇

Pasca92
0

#249 Svårt att veta såklart och inte mycket att göra åt. Har fortfarande ägglossnings smärta i magen så tror inte ägget släppt än. Håller tummarna att det inte är försent :)

Obalem
0

#250 jag håller givetvis tummarna för er! De ska bli så kul å följas åt 😀

Pasca92
0

Starkt streck även idag, så jag känner mig ganska säker på att det inte var försent :) Har sååååååå ont på vänster sida idag, får va försiktig när jag sätter mig ner för annars gör det riktigt ont haha :D

Obalem
0

#252 åh kolla där! Nämen oj 🙈 då är de nog ett stort och fint ägg som försöker släppa där 🤩

Pasca92
0

#253 Hihih hoppas! Jag testar en ny grej denna cykel, eller egentligen flera, men en sak som ger mig så lugn och harmoni. Fertilitets meditation! Det är så otroligt avslappnande och jag gråter varje gång haha. Oavsett om det hjälper mig bli gravid eller inte så hjälper det mig otroligt mycket mental <3 Har aldrig prövat meditation innan så har inget att jämföra med men det är verkligen så harmoniskt! Kan varmt rekommendera!

Obalem
0

#254 vart hittar man de? Vill prova 😇 vi har börjat med Viktväktarna, min Karl har också tagit folsyra (jag gör ju de sen lång tid tillbaka) sen försöker vi också stressa ner inför ägglossning, även om de är svårt 🙈 vad har ni mer på listan?

Pasca92
0

Denna lyssnade jag på imorse! https://open.spotify.com/track/6kwFpa1BXxblz4xXuxdQXk?si=_3ytLPkRT2uApv9ZR84-EQ Låter toppen, era kroppar kommer va så redo för bebisen! Hur länge har ni försökt? <3 Jag åt som sagt en antibiotika kur för att ”rensa systemet” som min läkare sa, så vi får se om det har någon effekt! Annars massa vitaminer, mannen har börjat med zink också. Jag försöker träna och promenera så ofta jag kan, och försöka få allmänt bättre harmoni i kroppen genom meditation osv. Vi båda är vegetarianer och äter bra, ingen av oss röker, dricker nån enstaka gång. Mannens sperma är exemplarisk enligt doktorn och jag har fina ägg, så på papper ser allt bra ut men ändå har det tagit oss två år. Tror mycket har med stress att göra ifrån min sida. Men nu är jag permitterad så kan verkligen varva ner och fokusera på vad som är viktigt, otroligt skönt! :)

Obalem
0

#256 åh tack, jag ska kolla vad de är, eller snarare lyssna :D Ja vi gör så gott vi kan iallafall! Detta blir 12e månaden men 9e månaden efter missfall. De låter ju verkligen som att ni gör mer än nog för att få de att gå!! Med lite mer harmoni och mindre stress hoppas jag så att ni ska lyckas 💙 Nu ska vi bara få tiden att gå fram till 26e för mig.. då ska jah ta första testet! När ska du tjuvstarta?

Pasca92
0

#257 beklagar missfallet, det är så jäkla hemskt :( Åhhh så spännande, vilken cykel dag är det för dig då? OM jag är! Jag har så fruktansvärt dålig självkontroll haha! Du då? Men jag ska börja ta blodförtunnande sprutor så fort jag vet att jag är gravid för att bebis ska stanna kvar så är ganska ivrig att får reda på det. Denna gång tänker jag börja på ÄL 9 :) Vilket blir runt den 25-26!

Längtar
0

Min mens har varit jättekonstigt denna månad. Jag fick den 13e, avtog nästan helt igår, men idag kom det jättemycket igen och jag har ganska ont i ena äggstocken. Vad kan det bero på? Aldrig fått värk när mensen ska snart ta slut. Haft fruktansvärd smärta i nedre rygg också. Jag anar missfall då mensen kom 5 dagar sent, men inte säker. Någon som vet vad smärtan i äggstocken kan bero på?

Obalem
0

#258 tack för omtanken <3 Då är jag på äl+12 och ovitrelle+14. Ovitrelle ger ”fake” hcg så man kan få falskt positivt test i upp till 12 dagar. Så Jah får verkligen inte testa innan :( de gjorde jag sist, aldrig sådan besvikelse igen… åh jag förstår verkligen!! Då börjar vi ju på samma dag 😍

Pasca92
0

#259 Hm så konstigt med smärtan i äggstocken. Har aldrig haft så själv, vet inte om det kanske kan vara någon cysta eller polyp? Om det är ett tidigt missfall kan det också vara så att embryot fastnat i äggledaren och att det därför det smärtar kanske? 🤷🏼‍♀️ Hoppas det går över 🤍

Norrlandsbruden
0

#258 #260 Jag håller verkligen alla tummar och tår för er!! Ca 3 dagar innan min BIM så ska jag och göra kollen för utredningen: kommer dom att kunna kolla ifall man haft ett ägg som fastnat men sedan lossnat? Förstår ni hur jag menar? Alltså kan man se ifall spermierna ens har tagit sig till äggen eller kan man bara se antalet ägg? Tänkte hur dom får reda på vart problemet/svårigheten sitter?🤔 #259 Ring 1177 om det fortsätter så att du slipper gå runt och oroa dig 💜

Pasca92
0

#262 Nej tyvärr kan dom ej se om ägget har blivit befruktat eller ej :( Det dom kan se är en förtjockad livmodervägg, men den är extra tjock både vid graviditet och mens så kan betyda vilket som. Är det en fertilitetsutredningen ni ska börja med? <3

Pasca92
0

#262 Nej tyvärr kan dom ej se om ägget har blivit befruktat eller ej :( Det dom kan se är en förtjockad livmodervägg, men den är extra tjock både vid graviditet och mens så kan betyda vilket som. Är det en fertilitetsutredningen ni ska börja med? <3

Längtar
0

Mensen har slutat nu. Och har inte Ont i äggstocken längre, bara ryggen. Så det var konstigt. Nu ska bara invänta ÄL och ta ältest varje dag för att se nån stegring 😊 hoppas vi får till det denna månad.

Norrlandsbruden
0

#263 Hm, och med tanke på att det är strax innan mens så lär dom väl inte se skillnaden… Ja vi påbörjade den i februari ungefär. Men eftersom sambons spermaprov var avvikande så fick han nyligen göra en till + blodprov och dessa prover har varit med ca 1 månads väntetid osv.(andra provet visade inget tokigt med spermierna). Så nu är det äntligen dags för mötet + gynekologisk undersökning osv. Men det är om ca 2 veckor. Jag är så jävla nervös över att något ska vara tokigt med mig😓 mina blodprov visade inget konstigt.. Men har ju fortfarande inte gjort undersökningen än..

Pasca92
0

#266 Oavsett vad det visar (jag gissar på att allt ser fint ut!) så är det en otrolig lättnad att få lite svar! Det underlättar enormt mental att faktiskt känna att man är ett steg närmare <3 Det kommer gå bra ska du se, oavsett vad ni får för svar :)

Pasca92
0

Min ägglossningstester vill inte riktigt gå ner i styrka? Betyder det att ägget inte släppt än? Hm. Dom brukar falla tillbaka på samma nivå som innan 🤔

Obalem
0

#266 jag håller verkligen tummarna för dig och er!! Förstår att de måste va jobbigt nu innan.. <3 hur ser de ut för ägglossningen? Har du fått positivt ännu? :)

Obalem
0

#268 oj den var svår.. samtidigt som testen faktiskt har nått högsta styrka och är påväg ner så är de ändå väldigt starkt! Jah skulle ändå ta de som att ägglossning precis varit eller precis är. Eller så kanske de är ännu en ägglossning påväg? Man kan faktiskt ja två och dessa sker inom 24 timmar av varandra har jag för mig 😀

Pasca92
0

#270 Ja jätte konstigt! Vaknade idag med ”mensvärk” och ont i brösten också så det kanske är en ägglossning till? Det var dock mitt sista ägglossningstest så får köpa fler idag :P De starkaste är dock för fyra dagar sedan så kanske är osannolikt? Aja vi får fortsätta testa och se helt enkelt :)

Norrlandsbruden
0

#267 #269 Tack så mycket! Får bita ihop helt enkelt 💜 #268 Men hallå, det kanske är dit min positiva ÄL har åkt 🤪 skämt åsido, har aldrig sett något sånt tidigare faktiskt 🤔 fortsätt testa och se vad som händer! Jag har tagit tester de senaste 3 dagarna men resultaten är knappt synlig… vet inte ifall jag haft tidigare, får senare eller ifall jag inte får någon ÄL denna månad 🤔 Den är beräknad till denna helg men är inte ens i närheten. Jag har inte haft några ÄL-flytningar än heller vilket jag alltid får några dagar innan . Jag har dock haft känningar som "lätt mensvärk".. Varför är kroppar så underliga 🥴

Obalem
0

#271 ja men kanske? Du får fortsätta testa så visar de sig nog 😀 du tar inte temp? #272 men va märkligt :o att de inte blir något alltså? Brukar du ha regelbunden cykel eller varierar de mycket? Jadu om man kunde få ett facit till sin kropp så skulle mycket vara enklare 🙈

Pasca92
0

#272 Hahah ja så måste det ha varit, jag snodde dina helt enkelt 😂 Ja SUCK på kroppen! Önskar man hade en sån kropp som betedde sig samma månad efter månad, så lätt det hade varit! Idag är jag på ÄL +2 (troligtvis). Vad anser ni om att ta någon öl? Absolut inte bli onykter men sitta och spela brädspel och dricka 3-4 öl, det borde väl inte vad någon fara? Hur gör ni? Avstår ni helt redan nu?

Obalem
0

#274 ja tänk va enkelt de skulle va! Ja alltså nu påverkas ju inte äggen eller befruktningen av de och inte heller embryot om de finns något så de borde ju va lugnt! Jag har avstått alkohol för de mesta under dehär året vi försökt men kunnat ta någon cider ibland. Som idag! Helst avstår jag men kan inte låta bli att tänka ”om det är sista gången så kan jag unna mig en” 😇 Många planerar inte på de sättet som vi gör och de betyder att de lever ett ”vanligt” liv där de kan förekomma alkohol vid olika tillfällen, hela vägen fram till plus och dessa personer föder ju sedan friska barn 🤷🏼‍♀️

Pasca92
0

#275 Tack för ditt svar! Man ska alltid tänka på vad man stoppar i sig men jag håller med dig om att man kan inte låta bli att tänka att det kanske blir sista gången på många månader! <3 Fick dock lite dåligt samvete och kände att jag kanske förstör, men du har helt rätt! Man måste få leva lite och måttligt är ingen fara :)

Pasca92
0

#275 Tack för ditt svar! Man ska alltid tänka på vad man stoppar i sig men jag håller med dig om att man kan inte låta bli att tänka att det kanske blir sista gången på många månader! <3 Fick dock lite dåligt samvete och kände att jag kanske förstör, men du har helt rätt! Man måste få leva lite och måttligt är ingen fara :)

Obalem
0

#277 inte ha dåligt samvete! Den som har balls nog att kritisera oss den….. vi som kämpar mer än någon utomstående kan förstå! Vi tänker på mat, dryck, vitaminer, tester, symptom, mående, våran partner och ja så mycket mer! Vi måste också få slappna av en stund med en kall öl i handen, en fet pizza eller bara en pausdag 😀😇

Pasca92
0

#278 Så underbart skrivet, tack!!! Behövde höra det! Det är så sant, så mycket man analyserar och justerar heeela tiden, klart man ska få njuta av en öl! ☺️ Vet du, jag har en riktigt bra känsla denna månad, för oss båda! Ska bli spännande att se nästa vecka om min magkänsla har rätt 😀

Obalem
0

#279 va bra att du förstod hur ja mena 😇 Åh de låter spännande! Jag hoppas så att din magkänsla stämmer om oss båda ☺️ Jag har haft molvärk i magen idag. Typ spänd i magen. Fortfarande oömma bröst dock :( men nu ska vi inte analysera mer för idag😇

Längtar
0

Nu är det 8 dagar sen mensens första dag, och jag har fått ÄL flytningar. Någon som varit med om det? Kan man ha ÄL tidigare?

Obalem
0

#281 du kan ha ägglossning närsomhelst egentligen! Finns dom som har de innan mensen ens slutat. Tagit test?

Längtar
0

#282 har inte tagit test. Får göra det snart :)

Obalem
0

Hej 👋🏼 hur mår ni allihop? Vad känner ni? Jag har fått ganska påtaglig molvärk nu som kommer och går. Äl+6/7 idag. Ovitrelle+8. Konstigt nog så ömmar inte brösten nu heller… dock så har jag märkt en sak. De skiljer sig rätt så mycket åt på mina bröst i vanliga fall men nu skiljer de nästan ingenting! Märkligt att den ena skulle ha växt men att Jah inte känner de :o 3 dagar till första ”tjuvstarten” på testandet!

Pasca92
0

#284 Hallå där! Molvärken är ju ett jätte positivt tecken! 😍 Känns det något mer annorlunda i kroppen denna cykel? Tycker tiden går så otroligt långsamt denna omgång, såå segt 😴 Jag har en sak som VERKLIGEN sticker ut. När jag var gravid i september så fick jag ont i ENA brösten ifrån äl+7. Denna cykel fick jag ont i samma bröst äl+4. Brukar aldrig ha ont i brösten mellan ägglossning och veckan innan mens så detta är något nytt. Vad det betyder återstår att se 😊

Obalem
0

Ja molvärk kan ju vara positivt ☺️ Jag har haft huvudvärk sen ägglossning men de kan ju bero på någon av tabletterna jag tar. Lutinus, folsyra eller trombyl. Jo och ett sötsug jag inte känner igen! Jag är annars alltid svag för salt och har inte mycket till övers för söta saker men nu.. vill baka 😇 Ja visst går de segt?! Hemskt 🥺 Ooh med de är ju väldigt spännande!!! 😍 något mer symptom? Eller känsla?

Pasca92
0

#286 åhh hoppas det är kroppen som laddar för att ta emot och pyssla om lilla bebben! Men vill ju bara veta NU 😝 Vad säger din magkänsla? Verkar som att ni fick till det bra kring ägglossningen? Har glömt att fråga, har ni några barn sen innan? Nä annars har jag inte lagt märke till något annorlunda, är bara på ÄL 4 så lite tidigt att känna än tror jag. Men jag vet inte, jag har ändå en väldigt positiv känsla i kroppen! 😊

Norrlandsbruden
0

#273 Jag har alltid fått för mig att Jag har väldigt regelbunden mens och oftast så brukar dagarna stämma, men visst är det +/- ibland. Enligt monitorn så toppade jag imorse iaf, så det blir att charma killen ikväll 😉😉🙊 Angående alkohol osv så gick jag från att vara petnoga till att släppa litegrann. Jag dricker inte mellan ÄL och mens, men de andra 2 veckorna så dricker jag ifall jag vill på helgerna! Skulle jag bli en robot så hade jag blivit galen🤯 Det är nog jobbigt att inte göra framsteg alls… Jag håller verkligen tummarna för er alla!! Det blir ena spännande dagar framöver 💜

Obalem
0

#287 jaaa man vill ju bara veta nu!! 😇 Ja alltså om jag tänker på att vi verkligen gjort allt vi kunnat denna vändan så är jag positivt inställd! Men magkänslan är svår att tyda då jag tänker på tok för mycket 🙈 Nej inga barn tyvärr :( ni? Ja de är ju tidigt! Men huvudsaken de känns bra och ännu bättre att du är positivt inställd 😍 #288 men härligt! Då är ägglossningen nära🤩 bra inställning och tankar! Och tack för pepp!!

Obalem
0

#287 jaaa man vill ju bara veta nu!! 😇 Ja alltså om jag tänker på att vi verkligen gjort allt vi kunnat denna vändan så är jag positivt inställd! Men magkänslan är svår att tyda då jag tänker på tok för mycket 🙈 Nej inga barn tyvärr :( ni? Ja de är ju tidigt! Men huvudsaken de känns bra och ännu bättre att du är positivt inställd 😍 #288 men härligt! Då är ägglossningen nära🤩 bra inställning och tankar! Och tack för pepp!!

Pasca92
0

#288 #290 Vad skönt att peaken kommit nu! 😀 Då är det bara att tuta och köra 🤍 Håller helt med dig, dom närmsta dagarna känns väldigt spännande, så roligt att vi alla är så nära varandra! Vi har inte heller några barn tyvärr. Haha ja magkänslan har lurat en många gånger förr, men dom gångerna jag har varit gravid har jag liksom ”vetat”, så jag hoppas att det stämmer denna gång också ❤️ Längtar tills på söndag!

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer