Gravid v12 kraftig blödning
Hej, gick in i v12 idag och i tisdags fick jag en mycket kraftig blödning och åkte in, läkaren såg ett slående hjärta och hittade ingen orsak till blödningen utan jag fick tranexamsyra för att stoppa blödningen vilket det gjort endel. Kommer mest brunt gamalt blod nu men igår kom en röd blödning igen och igen nu men mer slemmigt lite genomskinligt men ändå rött. Npgon som varit med om liknande och det gick bra?? Vet inte vart gränsen går för att åka in igen….
Jag har ingen erfarenhet, men om jag var du skulle jag kontakta 1177 och få råd där om du ska åka in eller inte. Hoppas allt går bra
Om det skulle vara missfall så kan man ju inte stoppa det på något sätt så du behöver inte åka in akut för den sakens skull - men om du blöder kraftigt ska du såklart åka in så du inte förblöder liksom. Svårt att veta vad du menar, men jag hoppas du förstår vad jag menar. Men om du fortsätter blöda skulle jag be om ett nytt ultraljud före och inte behöva vänta till RUL för att se om allt är okej. Lycka till, jag håller tummarna!
Det ska nog inte vara något farligt. Men det är klart man blir orolig. Slemhinnorna blir ju mycket känsligare och kan lättare börja blöda när man är gravid. Om du är orolig tycker jag att du ska åka in igen. Det är inte bra att oroa sig.
Jag ringde 1177 då kvinnokliniken hade stängt telefon för dagen men dom va jätteförstående och ringde igenom till gyn åt mig och jag fick prata med en ssk. Hon trodde inte det va någon fara i nuläget då det inte blöder massor längre utan mer kommer och går men om det börjar vara mer ihållande igen skulle jag komma in för ny bedömning.