Gravid iFokus

Gravid

Etiketthälsa
Läst 2088 ggr
kitty
0

sugen på något

hur tidigt kan man få sug efter vissa saker? känns som att jag inbillar mig massor som säkert inte stämmer

då jag är rökare har jag lagt ner det sedan jag plussade och nu är jag sååå sugen på Salt?!

någon som har ngt tips?

Nordqvist
0

ät det du är sugen på är mitt tips! ;-)

kitty
0

:)

men jag vet itne vad det är, jag är bara sugen

men jag är itne hugnrig, aptit har jag i princip inte alls

hur tidigt kände ni av matsug och eventuell aptitlöshet?

Nordqvist
0

haha jag vet precis hur det är med suget: "men vet inte vad"…. och jag är ledsen att meddela att det går inte över!! Flört Jag brukar "smaka mig fram" haha! fast man får se till att inte äta för mkt och för onyttigt bara!!

Jag brukar ta en frukt för att dämpa suget och det hjäper oftast!

kitty
0

ok :)

då vet jag det

får be killen köpa med frukt

sugen på något som knaprar och knastrar när man äter, typ som paprika eller äpple :)

Nordqvist
0

jag åt jätte mkt äpplen i början av grav, men det var mest för att jag mådde så illa.. tror jag! haha!

kitty
0

haha ok..hittade  en paprika i kylen..den slank ner snabbt…

EnAnnan
0

Å jag har sug på broccoli! haha och alltså LAGAD mat.. Har flera billys pizzor i frysen för mina matbegär, men jag vill inte ha de utan en riktigt lagad fiskgratäng! Jag som itne heller ens gillar fisk.. ;-)

kitty
0

haha jag skickade precis killen att köpa äpplen med orden " jag vill ha något som knaprar när jg äter det"

jag känner sug på riktigt flötig varm, kryddig mat,. typ italienskt :)

men jag åt thai igår..absolut inte starkt utan jättemilt. Bebben gillade inte det

hade så ont i magen efteråt..nära att jag spydde

NoraDede
0

#8 ja stark mat är inte alls bra för bebisen men jag får ofta oxå sugen efter salt eller enbart suget efter något. då brukar jag ha lite salt lakrits hemma och det funkar super att ta en sådan godis när man får suget

clivia
0

det där med att man vill ha mat som knaprar känner jag igen! De första veckorna efter plusset var det SÅ äckligt med viss mat. Jag ville bara ha sånt som var syrligt, grovt, knaprigt, tuggigt… Kommer ihåg att jag köpte en yoghurt med extra kalcium som jag fick kasta för att den inte var syrlig nog, den gick bara inte ner.
Och så var jag jättesugen på frukt och grönsaker! Himla bra. Vill fortfarande ofta ha tomater, men bebisen har också fått smak för bacon och ostbågar (ädelt av mig att skylla på ungen, haha…)

kitty
0

haha..jag blev jättebesviken i skolan när dom bara hade röda äpplen ( dom smuliga)..hade sett fram emot gröna golden delicious… bidde banan som inte alls var lika gott

just nu kör min mage racer säger jag..har så djävulusiskt ont … illa mår jag med

ska man ha det så här på sin födelsedag?

det är väl kanske värt det i slutändan ;)

NoraDede
0

#11 åh grattis=) ja tyvärr så mår man extremnt illa ibland och du får tänka att oftast brukar det ge sig i vecka 12-13. och det lönar sig i slutänden iaf=)

[jenkass]
0

#2 haha så känner jag jämt! alltid när man ätit mat å är proppmätt så är jag ändå sugen på "någonting"  
å jag är inte gravid :P Min sambo tycker jag är galen

Believer
0

jag hade nog inte sug efter nått speciellt som vissa får. fast glass var jag inne på ett bra tag. däremot kunde jag INTE äta makaroner under hela graviditeten! mådde jätteilla då. haha