Abort, hur mycket blödning?
Hur mycket är det normalt att blöda vid en abort? Tog första tabletten igår. Blöder så mycket idag. Kan inte ens resa mig från toan utan att det rinner nedför benen och en binda blir genomblodig på 10 min. Är detta normalt? Har även spytt en gång pga smärtorna i magen
Om man blöder igenom fler bindor per timme bör man kontakta vården!
Ska få komma in akut till gyn då detta inte kan vara normalt.
jag hade sådär i ca 3 timmar. Hade behövt hjälp, men det fick jag ingen. Sen avtog det sakta men säkert. Hade även fruktansvärt ont (missfall).
Har förlorat så pass mycket blod nu. Läkarna blev lite förskräckta så har fått dropp och mediciner som gör att livmodern ska dra ihop sig. Graviditeten är knte kvar men ett blodkärl spm har spruckit.. Är detta vanligt bara med den första tabletten?
Alltså vad är den första tabletten för något exakt? Det säger mig liksom ingenting. Var det den tabletten som skulle få fostrets hjärta att sluta slå eller hade du tagit en tablett som skulle driva ut det?
Den som stoppar graviditetshormonet
#6 Ah, alltså det måste då vara den tabletten som man tar hos barnmorskan/sjukskötaren - mifeprostine tror jag att tabletten heter. Jag hade inga biverkningar alls av den tabletten utan mitt helvete började först då jag tog cytotec tabletterna.
Konstigt hur olika kroppen reagerar. Blöder intr alls lika mycket nu efter medicinerna :) blir dock kvar för observation till imorgon då det kan bli en skrapning
jag skulle tro att när fostret dog fick du missfall då direkt, eftersom du inte fått något som driver ut det hela. Kroppen reagerade alltså som den ska göra :) trist bara att det blev en så stor blödning :/
Ja det har varit lite skrämmande att blöda såhär pass mycket. Men skönt ändå att kroppen skötte det själv :) Efter att ha blödit ner 2 sängar, gynstolen och ambulansstolen känns det skönt att det har lugnat sig. Känns dock lite ovant att ha en så pass stor binda på sig haha
Önskar dig all lycka till, jobbigt att gå igenom det du har gjort.
Kram
#12 Haha längtar inte sådär jättemycket kan jag erkänna 😂 #13 Tack! Det värmer
själv klarade jag mig utmärkt på vanliga libresse direkt efter förlossningen :P dom där megajumbobindorna förblir ett mysterium för mig.. men de hade varit bra att ha vid missfallet :P
Kan erkänna att jag intw har saknat att blöda alls. Menmen, fick med ett par nättrosor hem så det blir lite skönare haha 👌🏻
Kram på dig! Låter som en väldigt dramatisk och traumatisk upplevelse. Jag blödde inte heller så mycket efter förlossningen, så det måste inte bli så illa som en del upplever. Men jag hade de där stora blöj-bindorna första dagarna ändå, haha! Sedan gick vanliga bindor jättebra!
#19 Tack! Det blev rätt dramatiskt. Blöder fortfarande som tusan så behöver fortfarande ha extremt stora bindor 😭