Gravid iFokus

Gravid

Etikettertipsråd
Läst 731 ggr
Zvalas
0

Kan jag va gravid?

Hej på er :) jag har en app som heter periodical och enligt den så var min ägglossning 7 september och den brukar hålla sig till dagarna som appen visar. Men är de möjligt att den kan skjutas upp två dagar även om den inte brukar det? Sen har jag aldrig när jag tex runkar av min kille (om man får använda de ordet) märkt att han har nån försats, inte alls märkbart iaf. Men kommer de försats hos alla killar innan utlösning? Och hur mkt spermier innehåller den? Vi hade avbrutet samlag 2 dagar efter min ägglossning, alltså 9'e september (enligt appen iaf). Efter de så har jag börjat kissa jätte mkt alltså typ minst en gång i halvtimmen och ibland är de ljust/mellan grönt. Kan detta vara tidiga tecken på graviditet? För man kan väl kissa av graviditet pga hormoner i början. Men är inte detta lite väl tidiga tecken? Jag ska ha mens om 6 dagar. Kan komma på fler frågor haha, de får ni stå ut med :) Är lite orolig, jag har två barn men är inte riktigt stabil för ett till.

Zvalas
0

Japp nu kom jag på att jag glömde skriva att jag är negativ på urinvägsinfektion

[TanatosNyx]
1

ja ägglossningen kan variera någon dag hit eller dit, och spermier kan ibland leva upp till 7 dagar inuti dig i väntan på ägglossning.

Nej inte alla killar försatsar, men det kan vara så lite att det inte märks heller.

Färgen på urinen speglar troligen något du har ätit, eller att saltbalansen i kroppen är rubbad.

Har man oskyddat samlag så finns det ju alltid en risk, men jag skulle inte oroa mig så mycket innan t.ex. mensen uteblir eller det dyker upp mer konstigheter i kroppen, då hade jag testat ändå eftersom man kan ha blödningar även vid graviditet.

Zvalas
0

Ok, tack för svar :)